صفحه اصلی

میگیرم ریزش موی خیلی بدی میگیرم و تقریبا جلو موهایم خالی می شود . جهت جلوگیری



من وقتی رژیم لاغری میگیرم ریزش موی خیلی بدی میگیرم و تقریبا جلو موهایم خالی می شود . جهت جلوگیری از ریزش موهایم چکار باید بکنم؟ پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم
پاسخ :
با سلام از شما سوالی داشتم در مورد یك رژیم موثر برای درمان لاغری مفرط. به نظر کاملتون یه سوالی برای من پیش اومده: تو این رژیمی که شما پیشنهاد کردید،یکی از عوارض رژیم های لاغری نادرست ریزش موها می باشد. کارشناس بزرگوار:بنده در خدمت پدرم عرضه کننده خوراک دام هستیم. منتها سبوسریزش مو یکی از مشکلاتی هست که به جرات می توان فرمود اکثر امت دنیا با اون مواجه هستند. لاغری رنج میبرم درخواست رژیم عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، اونمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل هست. ها به صورت یک روز در میان می تواند مضر باشد؟ در ضمن من متولد 25/12/60 هستم شما مشاور محترم اینجانب یک مشاور تغذیه تقریبا تازه کارم. یکی از مراجعاتماهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو ، نمی توان نادیده گرفت. بفهمم چه مقدار كالری در روز نیاز دارم ؟ 2-آیا استفاده از داروهای گیاهیتحقیقات اخیر ژاپنی ها سپس جنگ جهانی دوم این امر را تایید می نماید؛ چرا که هستفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر امت شد. کمی غلظت خون دارم میخواستم بدونم کاکایو باعث کم خونی میشه یا غلظت خونشایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی هست، زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را به کار می برند که نتیجه ی اون بروز این مشکل هست. همینطور کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی نمایند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین ، رایشان ، آهن ، اسیدهای آمینه ی ضروری ، ایشانتامین های گروه B و ... می گردند.در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده هست :پروتئین :پایه و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن ، پوست و ... می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ ، ماهی و گوشت قرمز ) ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد.اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند.کلسیم و منیزیم :گروه شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند.اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود هستفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.ایشانتامین های گروه B:یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاایشان ایشانتامین B زیاد هست که در گروه ایشانتامین های B ، ایشانتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ایشانتامینی هست که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو هست. منابع غذایی غنی از ایشانتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی نمایم. منابع غنی از B6 : جگر، موز ، دانه آفتابگردان، ماهی ، مرغ، جوانه گندم ، آلایشان خشک ، گوشت ، غلات سبوس دار ، مخمر و زرده تخم مرغ ( به ترتیب) و منابع غنی بیوتین : جگر و گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی هست .اونتی اکسیدان هاشامل ایشانتامین E ، ایشانتامین C ، بتاکاروتن ( پیش ساز ایشانتامین A که در سیب زمینی شیرین، هایشانج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت قرمز وجود دارد ) ، رایشان و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگار کشیدن و آلودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های آزاد و به خطر افتادن سلامت فرد می شود. اونتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی نمایند. همینطور باعث ساخته شدن مایشان جدید و هستحکام اون می شوند.به هر حال رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد، میزان رشد و هستحکام فولیکول مو را بهبود می بخشد.طبق نظر کارشناسان تغذیه می توان فرمود ایشانتامین ها به خصوص ایشانتامین های گروه B مانند بیوتین، اسید فولیک ، پانتوتنیک اسید و برخی املاح مانند رایشان، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی بر رایشان مو دارند. آزمایش ها حاکی از اون هست که مصرف بیوتین به صورت مکمل باعث تقایشانت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های مو می شود.در ضمن در مورد کاهش مصرف نمک و اثر اون در توقف ریزش مو نظریه هایی ارائه شده هست، اما در صحت این نظریه ها تردید وجود دارد . ولی در هر حال کاهش مصرف نمک برای سلامت عمومی بدن مفید هست.دانشمندان ژاپنی بر پایه تحقیقات خود معتقدند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت می بخشد. به این ترتیب که قسمتی از پوست سر اونزیمی به نام گاما- آلفا- رداکتاز تولید می نماید. این اونزیم باعث تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شود که این ترکیب باعث ریزش مو می شود. غدد چربی مجاور هر فولیکول مو نیز این اونزیم را تولید می نمایند. وجود چربی زیاد در غذا باعث تحریک غدد چربی و افزایش فعالیت این غدد برای تولید اونزیم نام برده می شود.بهترین توصیه این هست که غذاهای مفید و خوشمزه اما کم چرب مصرف نمایید. البته این عمل باعث رایشانش مایشان جدید نمی شود، اما می تواند از ریزش سایر موها جلوگیری کند. به طور کلی باعث سلامت جسم نیز می شود.همینطور مصرف مقداری مخمر همراه یک لیوان آب پرتقال در صبح بسیار سودمند می باشد؛ زیرا مخمر منبع مناسبی از ایشانتامین های گروه B و املاح کمیاب ( املاحی که بدن به میزان خیلی کم به اون ها نیاز دارد) و اسیدهای آمینه هست. به علاوه مصرف روغن ماهی و گردو که دارای اسیدهای چرب اُمگا- 3 و تخمه آفتابگردان که دارای اسیدهای چرب اُمگا-6 هست ، مفید می باشد.برخی از امت برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود تمایل دارند از قرص و دارو هستفاده نمایند و کمتر سراغ مواد غذایی مفید می روند. متخصصان تغذیه معتقدند که تنها 10 تا 20 % از مواد مغذی این قرص ها جذب می شوند و هنوز عوامل ناشناخته ی زیادی در غذاها وجود دارد که هنوز به شکل شیمیایی در داروها ساخته نشده اند، در نتیجه قرص و دارو هرگز نمی تواند جانشین غذا شود و فقط در مواقع ضروری از مکمل های غذایی می توان هستفاده کرد.بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- 3 و اُمگا-6 با سلامت مو در ارتباط هستند؛ زیرا اغلب امت وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می نمایند و یا اصلاً مصرف نمی نمایند، دچار خشکی و شنمایندگی مو ، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند.منابع اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6 اسیدهای چرب اُمگا-3 شامل آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) هست در ماهی های آب سرد مانند ماهی سالمون و ساردین، روغن سایشانا و کانولا، جوانه گندم ، روغن گردو ، روغن تخم کتان یا پنبه و روغن ماهی یافت می شود.اسیدهای چرب اُمگا-6 شامل اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سایشانا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند.موفق باشید

33 out of 100 based on 33 user ratings 513 reviews