تازه هاي رالی جهان


تازه هاي رالی جهان



تازه هاي رالی جهان
گرونهولم برای دومین سال پیاپی رالی یونان را برد

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان
گرونهولم سومین پیروزی فصل جدید و بیست و هشمتین در کل حضورش در مسابقات رالی را جشن گرفت.مارکوس گرونهولم راننده فنلاندی تیم فورد، در هشتمین مرحله از مسابقات قهرمانی رالی جهان، در آکروپلیس یونان برای دومین سال پیاپی به مقام اول رسید.
سباستین لوئب راننده فرانسوی تیم سیتروئن و قهرمان سه دوره از مسابقات جهانی رالی WRC با اختلاف 38 ثانیه در مقام دوم و پیتر سولبرگ راننده نروژی تیم سوبارو سوم شدند.
گرونهولم سومین پیروزی فصل جدید و بیست و هشمتین در کل حضورش در مسابقات رالی را در هوای گرم و تابستانی یونان جشن گرفت.
او گفت: "مسابقه امسال بر خلاف سال گذشته خیلی راحت تر بود و از همان ابتدا با اتومبیلم مشکلی نداشتم. با این که اختلاف زیادی در مجموع امتیازات قهرمانی با رقبا داریم ولی همچنین راه درازی تا پایان فصل در پیش است."
سباستین لوئب رقیب سرسخت گرونهولم در این رقابتها، که تا کنون در سه دوره پياپی، قهرمان اين مسابقات شده در تلاش است تا خود را به رکورد تامی مکينن، قهرمان فنلاندی سابق اين مسابقات برساند. مکينن از سال ۹۹-۱۹۹۶ چهار دوره پياپی قهرمانی اين مسابقات را از آن خود کرده بود. لوئب دز این مرحله تنها با انتخاب تایرهای نامناسب مغلوب گرونهولم شد.
رانندگان و تیمها پس از این مسابقه برای دو ماه به تعطیلات تابستانی می روند و مرحله بعدی رقابتها از ماه اوت در فنلاند خواهد بود.

نتایج رالی مرحله یونان:
1- مارکوس گرونهولم (فنلاند) فورد
2- سباستین لوئب (فرانسه) سیتروئن
3- پیتر سولبرگ (نروژ) سوبارو
4- میکو هیروونن (فنلاند) فورد
5- هنین سولبرگ (نروژ) فورد



6- کریس اتکینسون (استرالیا) سوبارو
7- یان کوپکی (چک) اسکودا
8- مانفرد استول (اتریش) سیتروئن
9- گای ویلکس (بریتانیا) فورد
10- ماتیو ویلسون (بریتانیا) فورد



جالب‌ترین دیوار دفاعی فوتبال / عکس

1:

درود.
اگر موقعيت شد حتما در مورد تکنیک های رالی و رانندگی و حرکات شفرمود آور در باب اتومبیل رانی و موتور سواری مطالبی را خواهم نوشت.
البته از نظر خودم و بنا به تجربیات شخصی.


بازیکنی‌که به خاطر گل به خودی کشته‌ شد + عکس

2:

کنترل ماشین در جاده خاکی یا خیس و شن:

وقتی با سرعت زیادی از پیچی میپیچیم که ممکن هست چرخ های ماشین لیز بخورند و تعادل ماشین از دست خارج شود باید فرمان را به سمت مخالف پیچ بچرخانیم.
اگر ماشین دفرانسیل جلو بود چرخش فرمان تخصص بیشتری میخواهد و کمی مشکل هست و خوب با ماشینهای ضعیف (مانند پراید) نمی توان این کار را کرد.


عزاداری بازیکنان پرسپولیس به مناسبت ماه محرم
چون ممکن هست آسیب جدی به ماشین وارد شود و یا حتی ماشین چپ کند.
اما در ماشین های دف عقب میتوانید این کار را بکنید.


ملکه زیبایی کرواسی مربی تیم فوتبال مردان شد + عکس
به شرط اینکه قبلا حساب کار کلاج ماشین در دستتان آمده باشد و با نیم کلاج در اواسط پیچ و سپس پر گاز (با گاز فراوان) و برداشتن ناگهانی پا از روی پدال کلاج میتوانید قدرتی به ماشین دهید و ماشین را هدایت کنید.


عکس های جنیفر لوپز در لباس رئال مادرید

یعنی اگر ماشین شما به طرف راست میرود و شما در حالت عادی فرمان را به طرف چپ میکشید در این حالت باید فرمان را به همان طرف راست هدایت کنید.


نیکی کریمی در کنار امیر قلعه نوئی

3:

تازه هاي رالی جهان
تازه هاي رالی جهان
تازه هاي رالی جهان
تازه هاي رالی جهان
تازه هاي رالی جهان
تازه هاي رالی جهان


چهره کریس رونالدو و مسی در ۵۰ سال بعد!

4:

تازه هاي رالی جهان


دخترموتور سوار ایرانی

5:

رقابتهای جهانی فرمول مستر (Formula Master)، اولین سال خود را در عرصه رقابتهای حرفه ای اتومبیلرانی جهان سپری می کند.
اتومبیل های این مسابقه از نوع پیشرفته اتومبیل های قدیمی رقابتهای S2000 هستند و همه اونها دارای شرایط فنی یکسان با موتورهای شرکت N.Technology کار می نمايند.
در حال حاضر 33 راننده از 14 تیم در این مسابقات شرکت می نمايند و تنها یک مسابقه تا پایان فصل، جرمی دو-آمبروسیوراننده بلژیکی تیم کرام با کسب 82 امتیاز قهرمان اولین سال برگزاری این مسابقات شد.

تازه هاي رالی جهان

تازه هاي رالی جهان

6:

دومین قهرمانی اکستروم در دی-تی-ام

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان


اکسترام در بیشتر رقابتهای اتومبیلرانی از جمله مسابقات له-مانز، تیم آئودی را همراهی می کندمتیاس اکستروم راننده تیم آئودی علی رغم کسب مقام سوم در آخرین مسابقه فصل دی-تی-ام، قهرمان این مسابقات شد.
این راننده سوئدی در شرایطی دومین مقام قهرمانی خود را کسب کرد که در آستانه مسابقه آخر فصل، در جدول مسابقات تنها دو امتیاز با برونو اسپنگلر، راننده کانادایی تیم بنز فاصله داشت.
در نتیجه کلید قهرمانی فصل برای اکستروم اون بود که در آخرین مرحله از مسابقات که در پیست هاکنهایم انجام شد، از برونو اسپنگلر پیشی بگیرد.
اکسترام 29 ساله که در بیشتر رقابتهای اتومبیلرانی، از جمله له‌-مانز، تیم آئودی را همراهی می کند، در سال 2004 میلادی با تیم ردبول آئودی به اولین قهرمانی خود دست یافت.
او در اون سال نیز با همین شرایط راننده ای از تیم بنز (گری پافت) را در سایه خود نگه داشت تا قهرمان شود.


پافت در این مرحله در همان دور اول در فاصله بین پیست و قسمت خاکی اطراف درون حفره ای افتاد که باعث شکستن کمک فنرش شد و از ادامه مسابقه باز ماند.


پافت یکسال بعد در سال 2005 به قهرمانی دی-تی-ام رسید و در حال حاضر بجز شرکت در این مسابقات، برای تیم مکلارن مرسدس در رقابتهای فرمول یک نیز تست می کند.


این مسابقه که بیش از 140 هزار تماشاچی داشت در حالی انجام شد که اختلاف امتیاز بین نفرات اول و دوم، و دوم و سوم در جدول قهرمانی تنها دو امتیاز بود و هر کدام به دنبال هستراتژی بهتری بودند تا به مقام قهرمانی برسند.


تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان


اما این جیمی گرین راننده بریتانیایی تیم بنز بود که توانست در این مرحله به راحتی از باقی رانندگان پیش بیفتد و مسابقه را در مقام اول به پایان برساند.


تیمو شایدر راننده آلمانی تیم آ.ب.ت دوم، و متیاس اکسترام که توانست اسپنگلر را در چند ثانیه ای خود نگه دارد، سوم شدند.
پاول دی رستا راننده 21 ساله، که اولین سال خود در این مسابقات را سپری می کند، در 10 مسابقه انجام شده، چهار بار بر سکوی دوم و سومی قدم گذاشته و با 32 امتیاز در مکان پنجم جدول قهرمانی این مسابقات برنامه گرفت و به عنوان بهترین راننده تازه وارد این مسابقات انتخاب شد.
میکا هکینن راننده 38 ساله فنلاندی همراه با تیم مرسدس بنز در رقابتهای فصل، به دو پیروزی دست یافت و با 22 امتیاز تنها در مقام هشتم قهرمانی فصل جای گرفت.
هکینن که در سالهای ۹۸-۹۹ همراه با تيم مکلارن بنز در مسابقات جهانی فرمول يک، قهرمان اين مسابقات شده بود در سال ۲۰۰۱ پس از ۱۱ سال، از اين مسابقات خداحافظی کرد و از ۲۰۰۵ وارد مسابقات DTM شد.

او اولین پیروزی خود را در این مسابقات در سال 2005 همراه همین تیم که در پیست اسپا فرانکوشامپ، بلژیک انجام شد کسب کرده بود.


7:

مختصری از تاریخچه برگزاری مسابقات دی-تی-ام DTM

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان

دی-تی-ام، مخفف یک جمله جادوئی به زبان آلمانی و به معنای "مسابقات قهرمانی تورینگ کار آلمان" هست که امروزه به عنوان علامت تجاری یکی از پر بیننده ترین و پرطرفدارترین مسابقات اتومبیلرانی تورینگ کار در اروپا محسوب می شود.
این مسابقات از سال ۱۹۸۴ وارد رقابتهای جهانی اتومبیلرانی شد و از ابتدا پایه و پايه اون بر حضور اتومبیل هایی با شکل هستاندارد اتومبیل های خیابانی، همراه با موتورهای تقویت شده بود.
اما از سال ۱۹۹۶ رقابت بر سر تکنولوژی بالا، بین شرکت های اتومبیل سازی مثل بنز و آئودی افتاد که اتومبیل هایشان در این مسابقات بیشتر به چشم می خوردند.
این رقابتها باعث شد تا از متخصصین بیشتری در تیم ها هستفاده شود، در نتیجه حال و هوای هستاندارد این اتومبیل ها تغییر و به نوعی هیجانی تر، مسابقه ای تر با وزنی سبک تر از حد معمول، که موتورهایشان نیز با قدرت و سرعت بیشتری کار می کرد شکل گرفت.

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان


اتومبیلی با وزن ۱۰۷۰ کیلوگرم، شاسی آهنی، بدنه پلاستیکی و حجم موتور هشت سیلندر با ترمزهایی از فیبر کربن که به راحتی از صفر تا صد کیلومتر سرعت را در کمتر از پنج ثانیه طی می کند.
این مسابقات از سال ۱۹۹۶ به مدت سه سال انجام نشد و پس از اون مجددا در سال ۲۰۰۰ سری مسابقات دی-تی-ام به رقابتهای اتومبیلرانی جهانی بازگشت و امروزه به عنوان بالاترین بیننده و بزرگترین انجام نماينده مسابقات اتومبیلرانی تورینگ کار اروپا به حساب می آید.
برند اشنایدر راننده ۴۳ ساله آلمانی تیم "لوریجینال تیل" با اتومبیل مرسدس بنز AMG، تنها راننده این سری از مسابقات هست که تاکنون بیشترین قهرمانی را در اون کسب کرده هست.

او از سال ۱۹۹۵ تا کنون با اتومبیل بنز به پنج قهرمانی کل این مسابقات دست یافته هست.
بسیاری از چهره های موفق امروز در بالاترین مرحله رقابتهای اتومبیلرانی، فرمول یک، روزگاری در مسابقات DTM بر سر رقابت بودند که از جمله اونها ژان کارلو فیسیکلا راننده ایتالیایی تیم رنو، الکس وورز راننده اتریشی تیم ویلیامز و گری پافت راننده بریتانیایی تست تیم مکلارن بنز می توان نام برد.
در این مسابقات دو راننده زن با نام های سوزی هستودارت از اسکاتلند و ونینا ایکس از بلژیک شرکت می نمايند.


8:

جانسون و دومین قهرمانی پیاپی در نسکار

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان

جانسون پیش از این مسابقه در چهار مسابقه گذشته به مقام اول رسیده بود

جیمی جانسون با کسب 6723 امتیاز، جف گوردون هم تیمی اش را در سایه خود نگه داشت و مقام قهرمانی مسابقات نسکار را برای دومین سال پیاپی از اون خود کرد.



سی وششمین و آخرین مسابقه نسکار نکستل کاپ Nascar Nextel Cup از سری مسابقات اتومبیلرانی نسکار آمریکا، در پیست هومستد در میامی انجام شد و مت کنست از تیم روش با اتومبیل فورد به مقام اول رسید.
جیمی جانسون راننده آمریکایی تیم "هندریک" و هم تیمی اش جف گوردون قهرمان چهار دوره از مسابقات نسکار و مدعی قهرمانی این فصل با اتومبیل شورولت با یکدیگر بر سر رسیدن به قهرمانی رقابت می کردند.
جانسون که پیش از این مسابقه در چهار مسابقه گذشته به مقام اول رسیده بود با کسب امتیاز کافی در جدول کل توانست از جف گوردون پیشی بگیرد و برای رسیدن به مقام قهرمانی تنها نیاز داشت تا مسابقه را در جمع ده نفر اول به پایان برساند.
دیل انهارت جونیور از تیم بادوایزر، که برای چندین پیروزی در دیتونا مشهور هست، در این مسابقه اولین راننده ای بود که پیش از ورود به جایگاه سوختگیری با اتومبیل دیگری برخورد کرد و باعث شد تا *اتومبیل ایمنی از جایگاه خارج شود.
خوان پابلو مونتویا راننده کلمبیایی تیم چیپ گناسی که اولین سال خود در این مسابقات را سپری کرد با کسب دو پیروزی به عنوان بهترین راننده تازه وارد مسابقات فصل 2007 شناخته شد.

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان

مونتویا با دو پیروزی به عنوان بهترین راننده تازه وارد مسابقات فصل 2007 شناخته شد
او که پيش از اين در رقابتهای جهانی فرمول يک برای تيم مکلارن بنز رانندگی می کرد، از اواسط سال 2006 میلادی تصميم گرفت تا از فرمول يک خداحافظی و به رقابت در مسابقات نسکار NASCAR آمريکا بپردازد و با پیروزی در پیست های کالیفرنیا اولین راننده غیر آمریکایی هست که از سال 1974در نسکار به مقام اول رسیده هست.


تونی هستوارت از تیم هوم دپو(شورولت) قهرمان دو دوره این مسابقات پس از گذشتن از چندین خطر تصادف احتمالی در لپ(دور) 253 به شدت به دیواره پیست خورد و او تنها در مقام ششم جدول قهرمانی برنامه گرفت.
معمولا پیش از هر مسابقه یکی از ستارگان برتر ورزشی یا سینمایی با شعار"آقایان ماشین های خود را روشن کنید" مسابقه را شروع می کند.

این بار قبل از شروع مسابقه میامی، ادسل فورد، نماینده شرکت اتومبیلسازی فورد بود که مسابقه را با این شعار شروع کرد.
جانسون برای قهرمانی در آخر مبلغی بیش از 6 میلیون دلار از فدراسیون اتومبیلرانی آمریکا دریافت کرد.


9:

فرمول یک با غلبه مکلارن آغاز شد

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان

لویس همیلتون به پنجمین پیروزی خود در رقابتهای فرمول یک دست یافت

فصل جدید رقابتهای فرمول یک با پیروزی لویس همیلتون راننده بریتانیایی تیم مکلارن آغاز شد.

در اولین مسابقه فصل که در پیست آلبرت پارک شهر ملبورن هسترالیا انجام شد، و در روزی که حوادث متعدد باعث شد سه بار اتومبیل ایمنی (مارشال) روند گراندپری را قطع کند، لویس همیلتون توانست با غلبه بر تنشهای موجود در مکان اول از خط پایان مسابقه عبور کند.


این راننده که با کسب مقام اول وقتگیری، مسابقه را از مکان اول آغاز کرده بود، در طی مسابقه با تهدید مواجه نشد، اما هر بار حضور اتومبیل ایمنی در پیست باعث شد اختلاف او با رقبا، به حداقل کاهش یابد.


نیک هایدفلد، راننده آلمانی ب ام و در مکان دوم برنامه گرفت و نیکو رازبرگ (تیم ویلیامز) برای اولین بار سوم شد و روی سکوی قهرمانی رفت.


تیم مکلارن، موفق ترین تیم میدان بود و هایکی کوالاینن، دیگر راننده جوان این تیم هم توانست با کسب مقام پنجم، 4 امتیاز به امتیازات تیم خود اضافه کند.


گراندپری پر حادثه
بزرگترین حادثه، کمتر از 20 ثانیه پس از آغاز مسابقه رخ داد.

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان

ژان کارلو فیسیکلا اولین قربانی بودترکیبی از ممنوعیت هستفاده از ادوات کنترل کشش (Traction Conrol) و باریک شدن پیست در پیچ اول، باعث شد در ابتدای مسابقه پس از هستارت، پنج اتومبیل از دور خارج شوند.


ژان کارلو فیسیکلا، راننده ایتالیایی تیم فورس ایندیا، اولین راننده ناکام بود که یک برخورد باعث پرتاب شدن اتومبیل او به هوا و خارج شدن اتومبیل او از دور شد.


سباستین وتل، راننده کم سن و سال تیم تورو روسو، که مهارت او در روز وقتگیری باعث تحسین همگان شده بود، در هستارت ناموفق بود و پس از برخورد اتومبیلی از پشت با او، اتومبیل جنسون باتن، راننده هوندا را از دور خارج کرد.


مارک وبر، راننده هسترالیایی ردبول هم در برخورد با اونتونی دیویدسون از مسابقه بیرون رفت.
در همین بین، فیلیپه مسا، راننده فراری که در تلاش بود از هایکی کوالاینن برای کسب مکان سوم سبقت بگیرد، بخاطر دادن گاز بیش از حد در هنگام خروج از پیچ یک، چرخید و با برخورد به دیواره های محافظ حاشیه پیست، مجبور به بازگشت به گاراژ و تعویض کل دماغه اتومبیل خود شد.


این حوادث به اولین حضور اتومبیل ایمنی در پیست منجر شد.

قهرمانی پر اشتباه، روزی سیاه برای فراری

تازه هاي رالی جهانتازه هاي رالی جهان

کیمی رایکونن دو اشتباه پر هزینه داشت و عملا موقعیت برای ایستادن روی سکو را از دست داددر شرایطی که انتظار می رفت فراری مدعی اصلی پیروزی در این گراندپری باشد، این تیم از ضعیف ترین ها بود.


تعویض باله جلو سپس سوختگیری فیلیپه مسا باعث شد این راننده در انتهای قطار رانندگان برنامه گیرد، اما در میانه مسابقه و در شرایطی که او خود را چند مکان بالاتر کشیده بود، تصادف او در هنگام سبقت در پیچ اول از دیوید کولتهارد، راننده ردبول، باعث آسیب دیدگی شدید اتومبیل کولتهارد و کناره گیری او از مسابقه شد.


فیلیپه مسا هم کمتر از چهار دور سپس این حادثه بعلت نقص فنی مجبور به خروج از مسابقه شد.
کیمی رایکونن، قهرمان فصل گذشته مسابقات، که مسابقه را از مکان پانزدهم آغاز کرده بود، در دور اول خود را به مکان هشتم رساند، اما پس از اون برای رسیدن به مقام هفتم، به مدت 17 دور پشت سر روبنز باریکلو، راننده هوندا ماند.


10:

هفتمین مرحله از رقابتهای تورینگ کار جهانی که در پیست برندزهچ در بریتانیا انجام شد، با درخشش یورگ مولر(ب ام و) برای اولین بار در فصل جدید و آلن منیو (شورولت) روبرو شد.

در مسابقه اول بر خلاف انتظار از هوای همیشگی ابری و بارانی بریتانیا، هوای گرم و حرارت آسفالت، باعث پنچر شدن تایر جلوی راب هاف (شورولت) شد.

او در هستارت توانسته بود خود را با سبقت جلوتر از همه برساند و امید داشت تا برای اولین بار در خانه خود به پیروزی برسد که تنها دو دور مانده تا پایان مسابقه این اتفاق برایش افتاد و ناکام ماند.


در مسابقه دوم همین اتفاق برای قهرمان فعلی بریتانیایی این رقابتها اندی پریو (ب ام و) افتاد و او که در مسابقه اول به مقام سوم رسیده بود در مرحله دوم از کسب امتیاز باز ماند.


تیم سیئات صدر نشینی خود را حفظ کرد، تیم هوندا پس از غیبت در دو مرحله گذشته دوباره به صحنه رقابتها برگشت و تیم ولوو با نام 'گرین ریسینگ' برای اولین بار با اتومبیلی با سوخت 'اتانول نباتی' در تورینگ‌کار جهانی به رقابت پرداخت.



تازه هاي رالی جهان

تازه هاي رالی جهان

تازه هاي رالی جهان

تازه هاي رالی جهان

تازه هاي رالی جهان

تازه هاي رالی جهان


64 out of 100 based on 39 user ratings 114 reviews