میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه استان تهران


میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه استان تهران




هدف این سنجش میزان وقت آزاد و نحوه گذراندن اون در میان دانش‌آموز دختر دبیرستان‌های شهر شهرستان تهران بوده هست و بر ایران پايه 2000 نفر از دختران دانش‌آموزی که در سال 1366-67 در کلاس‌های اول تا چهارم رشته‌های ریاضی، تجربی، اقتصاد و فرهنگ و ادب به تحصیل اشتغال داشته‌اند به روش نمونه‌گیری چند مرحله‌ای و با توجه به نسبت جمعیت هر منطقه (در دو مرحله) اتنخاب گردیده‌اند.


بررسی جلب مشارکتهای مردمی در سرمایه گذاری فرهنگی و هنری
این بررسی به صورت میدانی و به شیوه توصیفی-تحلیل انجام پذیرفته هست .


تهیه شناسنامه محققین و مولفین فرهنگی آذربایجان غربی
اهم نتایج این تحقیق به شرح ذیل بوده هست : - به طور کلی فراغت دانش‌آموزان به صورت جمعی و در محیط خانواده می‌گذرد و نحوه اون تابع چگونگی اوقات فراغت خانواده هست .


فرهنگ و الگوی مصرف
- رایج‌ترین صور گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌آموزان هم در طول سال و هم در تعطیلات طولانی، مطالعه، انجام کارهای هنری، سرگرمی‌های سمعی و بصری و کمک در انجام کارهای بوده هست .


تحلیل شرایط وضعیت فرهنگ عمومی اردبیل در سالهای 75و76
- مطالعه کتب درسی از جمله اصلی‌ترین انواع فعالیت‌های وقت فراغت بوده و وقت زیادی از اون را پر می‌نموده و کتابهای رمان بیش‌ترین خواننده را در بین اون‌ها دارا بوده هست .


بررسی انطباق قوانین رسمی با سنت های عملی در استان چهار محال و بختیاری
عمومی‌ترین و رایج‌ترین نوع‌گذران اوقات فراغت هستفاده از وسائل سمعی و بصری بوده هست .


بررسی انطباق قوانین رسمی با سنت های محلی کردستان
در جامعه آماری تحقیق، تعداد کمی از دانش‌آموزان مورد بررسی، ورزش را به عنوان فعالیت فراغتی خود ذکر کرده بودند، در نتیجه می‌توان فرمود ورزش جایگاه مهمی در بین اون‌ها ندارد.


بررسی تاثیرات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بهره برداری از انرژی کوه سبلان


بررسی کوچ یک طایفه از عشایر کهگیلویه و بویر احمد


66 out of 100 based on 31 user ratings 656 reviews