*** adidas ring ***


*** adidas ring ***



با سلام...

خب دومین کارم هم تموم شد.
یه رینگ آدیداسه.سعیمو کردم که شبیه واقعیش بشه.
دیدم توی مادلینگ خیلی ضعیفم گفتم یه چی بسازم.آخه من یه مبتدیم.
میدونم این کار هیچی نداره ولی خب بالاخره باید از یه جا شروع میکردم.
اینو بیشتر واسه این گذاشتم که دوستان لطف کنند ایراد هاش رو بگن تا بهتر بشه.



اما سوالاتم...

مادلینگ:
اون حلقه ها که هیچی،فونت adidas گیر نیومد با line کار شده، متن و آرم adidas رو دستی bend دادم تا با انحنای رینگ هماهنگ بشه.خب این دقت کار رو پایین میاره.دوستان روشی هست که به نسبت انحنای رینگ خود آرم و متن هم خم بشه و دیگه این جوری دستی نباشه؟

رندرینگ:
فقط از یک نور skylight استفاده کردم.موتور Mental ray. و final gather هم روشن بوده.ولی تصویر یه مقدار زیادی روشنه.انگار یه لایه روشن رو تصویره.چی کاش کنم که مثل پایینی بشه (پایینی در فتوشاپ اصلاح شده)



وایر فریم:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون از توجهتون



G U E R I L L A

1:



borhan_benz_clr

2:

عالی شده ولی متریال خود حلقـــه خوب نشده.
از متریال Chorome هستفاده کن.


نظر سنجی BMW


نظرخواهی : کاراکتر lowpoly

3:



Blade Master

4:

خیلی قشنگ و عالی شده .
رندر هم خیلی قشنگ شده .
در کل عالی ...


...:||بشقاب ليوان چاقو ...(حتما ببينيد!!)||:...


خودمم نمیدونم چی ساختم!

5:



Visual Effect

6:

قشنگه
سادن یعنی زیادی سادن.

ولی در عینه حال زیبا و باحاله
خوشم اومد

7:


8:

سلام
کارتون واقعا زیبا شده
تبریک میگم رندر و سایه ها و متریال خیلی خوب شده

9:


10:

خیلی زیبا شده
واقعا عالیه

11:


12:

خيلي خوبه.
خب براي روشنايي مي تون شدت خود نور Daylight رو كم كني يا تايشان اينوايمنت ميزان روشنايي رو كم كني يا تيك نماي خارجي تايشان اينوايمنت رو فعال كني(Exterior ....

)

13:


14:

کورش جان ایشون از skylight هستفاده کردند نه daylight درمور skylight ببین 3dspring جان این skylight یک light هیت که یک کره فرضی را هول کل صحنه برنامه میده و باعث میشه پرتوهای نور در همه ی جهات بازتاب بشن و جسم از هر سویی نور دریافت میکنه که این باعث میشه تصویر یک جوری به نظر بیاد که انگار از یک نور ambient light هستفاده کردی
من توصیه میکنم قدرت skylight ت ار کم کنی و یک نور مثل یک spotlight که جمع شدتش با skylight یک بشه را در صحنه برنامه بدی ولی برای اون نور spot یا directlight ت سایه را فعال کنی اینطوری فکر کنم کارت بهتر شه

15:


16:

خیلی عالی شده ، خیلی هم طبیعی شده ، احسنت برادر ...


17:


18:

سلام...
اگر منظورتون قسمت بیرونی حلقه هست تو مدل واقعی اون قسمت کدره(حالا نمی دونم تونستم خوب در بیارم یا نه اگه بتونم عکس واقعی رومیزارم)
فرمودید از متریال chrome هستفاده کنم راستش می خوام خودم یاد بگیرم متریال بسازم البته برای بازتابش متریال کروم رو هم نگاه کردم.
ممنون از راهنماییتون

خيلي خوبه.
خب براي روشنايي مي تون شدت خود نور Daylight رو كم كني يا تايشان اينوايمنت ميزان روشنايي رو كم كني يا تيك نماي خارجي تايشان اينوايمنت رو فعال كني(Exterior ....

)
سلام...
منظورم از روشنایی level تصویر بود.عکس اصلاح شده در فتوشاپ رو ببینید.highlight ها خیلی تغییر نکرده ولی سایه ها کمی تیره تر شده.توی این رندر هم از اکسپوژر logarithmic هستفاده نشده بود.(فرمودید Exterior رو غیر فعال کنم.) اما حتما از این روش هم هستفاده می کنم حتما کمکم میکنه.
ممنون از راهنماییتون


کورش جان ایشون از skylight هستفاده کردند نه daylight درمور skylight ببین 3dspring جان این skylight یک light هیت که یک کره فرضی را هول کل صحنه برنامه میده و باعث میشه پرتوهای نور در همه ی جهات بازتاب بشن و جسم از هر سویی نور دریافت میکنه که این باعث میشه تصویر یک جوری به نظر بیاد که انگار از یک نور ambient light هستفاده کردی
من توصیه میکنم قدرت skylight ت ار کم کنی و یک نور مثل یک spotlight که جمع شدتش با skylight یک بشه را در صحنه برنامه بدی ولی برای اون نور spot یا directlight ت سایه را فعال کنی اینطوری فکر کنم کارت بهتر شه
سلام...
میدونم skylight چطور نور میده ولی اصلا با ambient light آشنا نیستم و نمی دونم چه نوع نوریه.کلا با اصطلاح ambient تو مکس زیاد مواجه میشم.ممکنه در این باره شما و دوستان بیشتر توضیح بدین یا اصلا تو خود مکس اون رو معرفی کنید تا برم ببینم چیه.از راهنماییتون هم برای نور پردازی خیلی ممنونم از این روش هم حتما هستفاده میکنم.

بازم از همگی ممنون
منتظر راهنمایی هاتون هستم


19:

مدل که رفیق خیلی خوبه ............

اما رندر و متریال باید بهتر شه .........


20:


21:

خوب رفیق این ambient که من فرمودم منظورم وقتی هست که شما از یک نور مثل omni هستفاده میکنید و توی پارامترهاش از قسمت advanced effect گزینه ambient only را فعال میکنید در این حالت خبری از سایه و حجم روی جسم نیست ambient only یک حالتی مثل ink paint را پدید میاره
امتحان کن متوجه میشی

22:


23:

اینم یه رندر دیگه با بهره بردن از نظر دوستان عزیز.

به ویژه hrgh 2 که متاسفانه اسم ایشون رو نمی دونم.
آقا بهزاد از کمک شما هم ممنونم هر کاری کردم نتونستم با اکسپوژر logarithmic و حذف exterior رندر مد نظرمو در بیارم.فکر کنم اون یه کم تخصصی تره و باید روش بیشتر کارکنم ولی در کل ممنون که بنده رو با این اکسپوژر بیشتر آشنا کردید.
تو این رندر کمی از شدت skylight کاسته شده و یه نور omni با شدت پایین اضافه شده.
خب اینجوری درخشش متریال فلز مشهود تره.
رندر اولیه :


رندر سپس راهنما یی های شما دوستان:


خب اینجا پیشرفت کار مشهود بود.پس خواهشا بازم کمک کنید ...
ممنون از لطفتون

24:


25:

آفرین خیلی زیبا شده
عالیه
از رندرت خیلی خوشم اومد
ببین در مورد روشنایی نور میتونی با زدن کلید 8 بری تو Enviroment و سپس تو قمست ExpoSure Control و بعد تو اونجا Logarithimic ExpoSure Control انتخاب کنی و تو اونجا دستت خیلی بازه برای تنظیم شفافیت تصویر...


26:


27:

عالی من که خیلی خوشم اومد
تشکر//

28:


29:

لطف دارین...
عرض کردم آقا بهزاد نتونستم با این اکسپوژر خوب کار کنم.راستش من تا حالا فقط با mr photometric کار کردم.
ولی باز رو این اکسپوژر کار می کنم تا نسبت به الان یه کم دستم را بیفته.حتما خیلی مفید خواهد بود
ممنون از راهنماییتون

30:

خیلی خوب شده ..........

هم متریال .........

هم رندر .......

عالی شده .


31:


32:

خیلی خوب شده ولی نمیدونم چرا متریاله خوده رینگ به دلم نمیچسبه !

33:


34:

سلام...
میتونید چند تا اشکالشو بگید؟
من مبتدیم ممنون میشم کمک کنید
با تشکر

35:

ببین فکر کنم تو میخوای متریالش حالت مخملی پیدا کنه درسته ؟
اگه اینجوریه باید از Displace هستفاده کنی.
آخه معمولا رینگ ها بازتاب نورشون خیلی زیاده به هستثناء بعضیـــاهاشون که ماتند.
برو تو Image.google.com و سرچ کن : brushed metal اونوقت متوجه منظروم میشی.
متریالت رو باید اونطوری درآری.
موفق باشی

36:


37:

خيلی عاليه...
عين خودشم شده...
ببينم جدا كار دومته؟؟؟
من تو كار دومم حتي نميدونستم Texture چيه؟؟؟

38:


39:

من حمید رضا هستم
خوب بهزاد عزیز فرموده بود از exposure control هستفاده کن اما من اونرو توصیه نمیکنم چون مسئله ambient را پیش میاره و حجم کار را از بین میبره.
اما به نظر من حالا تو بیا تعداد omni ها را بیشتر ولی باز هم مجموع شدتشون همون شدت یک Omni باشه ولی رنگ و شدت هر omni را تغییر ده مثلا از رنگهای قهوه ای یا زرد هستفاده کن
فکر کنم اینطوری باز بهتر بشه فقط باید حالتهای مختلف را آزمایش کنی

40:


41:

نه دو ساله که با مکس آشنام ولی خب کار جدی نداشتم.
تابستون ها چند روز یه بار مکسو باز میکردم یه قوری میکشیدم لذت می بردم
در همین حد

من حمید رضا هستم
خوب بهزاد عزیز فرموده بود از exposure control هستفاده کن اما من اونرو توصیه نمیکنم چون مسئله ambient را پیش میاره و حجم کار را از بین میبره.
اما به نظر من حالا تو بیا تعداد omni ها را بیشتر ولی باز هم مجموع شدتشون همون شدت یک Omni باشه ولی رنگ و شدت هر omni را تغییر ده مثلا از رنگهای قهوه ای یا زرد هستفاده کن
فکر کنم اینطوری باز بهتر بشه فقط باید حالتهای مختلف را آزمایش کنی
از راهنمایی های شما و دوستان دیگه واقعا ممنونم.روشی رو که فرمودید اجرا کردم.خیلی مفید بود.یه رندر گرفتم که گذاشتم.برای این که بشه فرمود چه فرقی کرده رندر آخر رو هم گذاشتم.
راستی اون گوی ها رو گذاشتم که reflection ریننگ مشخص تر بشه.نمی دونم کار خوبی بود یا نه.
باز هم ممنون.
رندر قبلی:



رندر پس از توصیه ی آقا حمید رضا:



خوبه من یه رینگ ساختم وگرنه از چی 20 بار رندر می گرفتم
ببخشید دوستان خواستم یه چی یاد بگیرم
با تشکر

42:

آفرین رفیق مرحله به مرحله کارت بهتر شد
اون گوی ها زیاد جالب نیست تاثیری ندارند
حالا یک چیز دیگم من توصیه میکنم برای environment map ت از یک تصویر hdri مناسب ( hdr ی که روز باشه مثل یک اتاق )
هستفاده کن
موقعی که تصویر hdri را به عنوان environment map هستفاده کردی اونرا بکش روی یک slot الی توی متریال ادیتور و پیغامی هم که میده Instance رو انتخاب کن و ok کن بعد توی متریالش گزینه environ رو انتخاب کن و با تنظیمات hdr map ت ور برو تا به یک حالت مناسب برسی

43:


44:

راستی واسه سایه ها هم توی تنظیمات omni ها از گزینه area shadows هستفاده کن و با تنظیمات سایه هم ( area shadow parametrs ) هم ور برو

45:


46:

خیلی قشنگ شده...توضیحات حمیدرضا هم کامل بود...همونا رو کامل عمل کنی کارت چندبرابر قشنگ میشه

47:


48:

ممنون ولی من با منتال ری رندر می گیرم.
فکرکنم area shadows رو ساپورت نکنه.
اصلا یه سوال:
بخوام تو منتال ری سایه ها مثل area shadows بشه باید چی کار کنم؟

49:

نه ساپرت میکنه مشکلی نیست
امتحانش کن

50:


51:

ویرایش شد...


52:

امتحان کردم.
سایه ایجاد میکنه ولی عین raytrace.
با scanline که رندر میگیرم سایه ها خوب محو میشه و با تنظیمات تغییر می کنه.
ولی با منتال ری هر چقدرم تنظیمات سایه رو بالا پایین میکنم همون سایه های تیز باقی می مونن.
موقع رندر خود برنامه هم ارور می نویسه که area shadows رو منتال ری ساپورت نمی کنه.
چه کنم؟!

53:

ds max چند داری من که 2009 دارم با area shadows مشکلی نداره

54:


55:

من 2008 داشتم.
ولي رفتم 2009 رو هم گرفتم همون پيغامو ميده!
چه كنم؟
(خدمت دوستان عرض كنم مشكل اين بود كه با منتال ري نمي تونم از area shadows هستفاده كنم.ميگه منتال ري ساپورت نمي كنه )

56:

رفیق من الان هم با area shadows امتحان کردم رندر میگیره

57:

رندر كه ميگيره.ولي سايه اي كه توليد مي كنه مثل raytrace هست و اون پيغام رو هم ميده.
يعني مثل area shadow سايه هاي با لبه ي پهن توليد نمي كنه.
ممنون از همكاري شما آقا حميد رضا
تو اين كار واقعا به بنده كمك كردين...
باز اگه راهي بود ممنون ميشم شما و دوستان بفرماييد


72 out of 100 based on 27 user ratings 452 reviews