آموزش های کاربردی فلش


آموزش های کاربردی فلش



تو تاپیک براتون یه سری آموزش های کاربدی رو برنامه میدم . بیشتر آموزش ها یه نوع ترفنده .
دوستان لطف کنن و آموزش ها ی خودشون رو در رابطه با فلش برنامه بدن .
موفق باشید .



Flash Lite

1:

آموزش دبل کلیک:

1) یه صفحه ی جدید باز کنید.در این کار ما باید دو تا object بسازیم...


ايجاد يك هدر ساده
یه button و یه movieclip .
اول میریم سراغ button ! شکل مورد نظرتون رو بسازید و F8 بزنید.


آرم "بانک ها ، موسسات ، شرکتها و ..."
از قسمت behavior
button رو انتخاب کنید و اسم button رو هم بهش بدید.


کمک. ارتباط بین فلش و مولتی مدیا بیلدر
instance name دکمه را
به button_btn تغییر بدید.



2) بعد باید یه movieclip بسازیم که با دبل کلیک روی دکمه تغییراتی در اون ایجاد بشه.
من تو این مثال از آرم مجیداونلاین هستفاده کردم.


export???
سپس ساختن شکل مورد نظر F8
رو بزنید.


کیفیت فرمت Gif در خروجی Flash Mx
از قسمت behavior موی کلیپ رو انتخاب کنید.


سوال مهم و کاربردی:
اسمشو بذارید box و
instance name رو box_mc انتخاب کنید.



3) حالا باید یه متغییر برنامه بدیم که اگه مثلا مقدارش true بود بفهمیم که روی دکمه کلیک
شده و وقت را تا کلیک بدی حساب کنیم !متغیر ما "click" هست / این کد رو روی فریم اول وارد کنید :

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
4) حالا باید اکشن دکمه را بنویسم ! این کد رو روی فریم اول وارد کنید :

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در اینجا ما داریم چک می کنیم اگر متغییر click مساوی false هست با کمک
getTimer() حساب می کنیم که از وقت کلیک چند میلی ثانیه گذشته بعد این
عدد رو تقسیم بر 1000 می کنیم که عدد به ثانیه بدست بیاد.


در مورد چاپ
بعد باید متغییر click
رو به true تغییر بدیم.

تا بتونیم چک کنیم که آیا کلیک دومی در کار هست یا نه؟


5) در آخر باید چک کنیم که اگر دبل کلیک شده هست کار مورد نظر را انجام بدیم که در این مثال
ظاهر و غیب کردن عکس هست.

کد زیری را در ادامه ی کد بالا در فریم اول وارد کنید.

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در اینجا ما وقت سپس کلیک دوم را هم حساب می کنیم و چک می کنیم اگر وقت دوم منهای
وقت اول از 0.25 ثانیه کمتر بود با توجه به حالت کنونی عکس که آیا دیده میشه یا نه ؟
تغییر مورد نظر را می دهیم.

یعنی اگه عکس دیده میشه اون رو پنهان می کنیم و اگه دیده نمیشه
اون رو ظاهر می کنیم.در آخر هم اگر وقت کمتر از 0.25 نبود وقت را دوباره حساب می کنیم و
متغییر click را به true تغییر می دهیم.

موفق باشید .
منبع : مجید اونلاین

2:

امروز روش ساختن load %ي رو در swish به طور كامل و قدم به قدم توضيح ميدم.

قبل از هر چيز بايد يادتون باشه كه در swish 2.0 امكان ساختن load به صورت يك %، يك % مهيا نيست اما در swishmax به علت اضافه شدن قابليت اسكريپت نايشانسي پيشرفته، امكان ساختن اين نوع loading هم فراهم شده.

بهتره براي شروع loading رو در swish 2.0 كه ساختنش هم آسونتره ياد بگيريم.

loading پيش فرض من براي يك انيميشن با 500 فريم آماده شده و در 5 قسمت هست كه به صورت %20 به %20 نمايش داده ميشه (يعني از %0 شروع ميشه، بعد %20، بعد %40 و تا...

%100) و اما روش ساختن loading:

1- نام Scene مربوط به انيميشن اصلي رو MainMovie بگذاريد.

از منايشان Insert يك Scene جديد اضافه كنيد.

نام اين Scene را Loading بگذاريد(شكل 1).



2- در Scene Loading يك مستطيل ايجاد كنيد و سپس اين مستطيل رو به 5 بخش مساايشان تقسيم كنيد.

هر كدام از اين 5 بخش وقتي نمايش داده مي‌شوند كه %20 از انيميشن اصلي load شده باشد.

يعني بخش اول پس از بار شدن %20 اول، بخش دوم پس از بار شدن %20 دوم و الي آخر...

توجه كنيد كه اين تكه‌ها رو بايد پشت سر هم برنامه دهيد تا حالت يك نوار در حال پر شدن رو براي كاربر داشته باشه.

در فريم 0 از remove براي عدم نمايش اين تكه هستفاده كنيد (شكل 2).



3- يك متن با عبارت loading...

به اين scene اضافه كنيد.

و سپس در فريم 1 يك افكت دلخواه (مثل transform) رو به اين متن اضافه كنيد و طولش رو 9 انتخاب كنيد.

4- حالا بايد در فريم 10 يك action به scene loading اضافه كنيد.

براي اين كار در پنجره timeline يا outline بر رايشان loading كليك كنيد.

سپس در بخش actions بر رايشان تب Actions كليك كنيد و پس از زدن Add Event و انتخاب فريم 10، بر رايشان add action كليك كرده و گزينه if frame loaded رو انتخاب كنيد.

سپس در محل properties مربوط به اين Action فريم 100 و Scene Movie رو انتخاب كنيد.

(شكل 3)



5- حالا بدون اينكه از رايشان action if frame loaded كنار برايشاند دوباره بر رايشان دكمه add action كليك كنيد و اينبار عبارت goto frame را انتخاب كنيد.

سپس در محل properties مربوط به اين action فريم 12 رو وارد كنيد.

(شكل 4)



6- در فريم 11 يك action ديگر اضافه كنيد.

بر رايشان اين فريم كليك كنيد و سپس انتخاب كردن گزينه add action عبارت goto frame را برگزينيد و در محل properties مربوط به اين action فريم 1 رو وارد كنيد.

7- توضيح خيلي مهم: همونطور كه احتمالا متوجه شديد تا اينجاي كار يك حلقه درست كرده‌ايد كه تا هنگامي كه %20 اوليه انميشن اصلي (يعني 100 فريم) load نشود از اين حلقه خارج نميشايشانم.

اولين مكاني كه سپس load شدن اين 100 فريم و خارج شدن از حلقه به اونجا مي‌رايشانم فريم 12 هست.

پس بايد در فريم 12 اولين مربع مربوط به %20 اوليه رو نمايش بديم.

پس براي اين كار يك افكت place به اولين مربع در اين فريم اضافه كنيد.

(شكل 5)



8- تا اينجا روش كنترل load شدن %20 اول يك انيميشن رو ياد گرفتيم.

به همين ترتيب فرموده شده (از مرحله 4 تا 7) ميتوانيد حلقه‌هايي براي %20 هاي باقيمانده بسازيد.

فقط توجه داشته باشيد كه در هر مرحله براي goto frame اعداد مناسب با اون % موردنظرتان را وارد كنيد.

توجه داشته باشيد كه اين تنها يك مثال ساده بود و شما پس از اينكه در ساختن loadin مهارت لازم رو پيدا كرديد ميتونيد loading هاي بهتر و زيباتري بسازيد.

موفق باشید
منبع : مجید اونلاین

3:

در اين آموزش قصد دارم طريقه ارسال يك ايميل از درون فايلهاي فلش را برايتان توضيح بدهم.

بايد توجه داشته باشيد كه سروري كه شما بر رايشان اون قصد داريد اين كار را اجرا کنيد از زبان برنامه نايشانسي PHP را بايد پشتيباني كند، و همينطور شما نياز به يك ايميل POP3 داريد كه بايد از طريق اون ايميل خود را ارسال كنيد.

اين قسمت فقط جنبه آموزشي دارد و بصورت ساده بيان شده هست اگر هنگام ارسال ايميل خود نياز به امكانات بيشتري داريد مي توانيد از دستورات مربوطه هستفاده كنيد ولي روند كلي كار به اين شكلي هست كه در زير توضيح داده مي شود.

براي شروع كار برنامه Flash‌را اجرا كنيد.

(توجه داشته باشيد اين آموزش بر حسب Flash MX و PHP 3 توضيح داده شده هست.)

در ابتدا با انتخاب لوازم Text Tool‌سه متن با عناايشانن Subject ، Message ، Email ايجاد مي كنيد.


سپس گزينه New Symbol را از منايشان Insert انتخاب كنيد (و يا كليد Ctrl+F8 را بفشاريد) و سپس يك Button با نام Send‌ايجاد كنيد.



در صفحه اي كه باز مي شود بايد يك كليد ايجاد نماييد.

براي اينكار در فريم Up با لوازم Rectangle Tool‌يك مربع ايجاد نماييدو درون اون متن خود را مثلا Send را وارد نماييد.



چنانچه مايل باشيد مي توانيد در فريمهاي Over و Down هم فريم خود را ايجاد نمايد.

پس از ايجاد كليد به Stage اصلي باز گرديد (كليد Ctrl+E را بفشاريد) در اينجا پنل Library را نمايان كنيد (با هستفاده از كليد Ctrl+L) سپس سيمبل كليدي را كه ساخته ايد را در صفحه برنامه دهيد.

سپس دوباره با هستفاده از لوازم Text Tool يك تكست باكس ايجاد نماييد.

براي اين كار لوازم متن را انتخاب كنيد و بعد در صفحه با هستفاده از همين لوازم يك مربع بكشيد و در پنل Properties قسمت Static Text را به Input Text تغيير دهيد.

سپس كليد Show Border around Text را فعال نماييد.

سپس كليد Character را بفشاريد.

سپس گزينه All Character را براي Embed font outlines for انتخاب كنيد.

براي متغير var مقدار subject را وارد كنيد.

مقدار Maximum Character را 30 برنامه دهيد.



سپس دو تكست باكس ديگر به همين روش ايجاد نماييد.

پس تكست باكسهاي ما به شرح زير خواهد بود:

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خب حالا كه تكست باكسها و كليد ما ايجاد شدند ما شروع به برنامه نايشانسي اون ميكنيم.

بايد توجه داشته باشيد كه براي اين كار شما بايد ابتدا يك برنامه نايشانسي Action Script براي فلش بكنيد و بعد يك برنامه بصورت PHP بنايشانسيد كه هنگامي كه كليد Send‌را مي فشاريد مقادير وارد شده در فرم شما به فايل PHP ارسال شود و در اونجا Process شود.

براي اين كار ابتدا اكشن اسكريپت اون را مي نايشانسيم.

بر رايشان فريم اول در Stage‌ اصلي right click كنيد و گزينه Actions را از منايشاني كه باز ميشود انتخاب كنيد.

سپس در اديتور اكشن اسكريپت كد زير را برنامه دهيد:

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


حال بر رايشان كليد Send كليك كنيد و كليد سمت راست ماوس را بفشاريد و از منايشاني كه باز ميشود گزينه Actions‌ را انتخاب نماييد.

و در اديتور اون كد زير را وارد نماييد:



حالا بر رايشان فريم دوم كليد سمت راست ماوس را بفشاريد و گزينه Actions را ازمنايشاني كه باز ميشود انتخاب كنيد.

در قسمت اديتور اكشن اسكريپ كد زير را وارد كنيد :

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حالا برنامه نايشانسي اكشن اسكريپتهاي فايل فلش شما تمام شد و حالا بايد فايل PHP‌خودمان را ايجاد كنيم.

همانطوري هم كه در اكشن اسكريپتي كه براي كليد تعريف كرديم فرموديم كه از فايل mail.php3‌ هنگام ارسال فرم هستفاده كند.

پس ما بايد اسم اين فايل PHP‌خودمان را mail.php3 بگذاريم تا هنگام ارسال درخواست به مشكل بر نخوريم.

خب كافي هستش شما برنامه notepad رو اجرا كنيد و كد زير را در اون برنامه دهيد:

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بعد فايل را به نام mail.php3‌ذخيره كنيد.

حالا در مورد دستوارت به كار رفته در اين كد به مختصر توضيح مي دهم:

دستور mail از دستورات تعريف شده زبان برنامه نايشانسي php مي باشد (براي اطلاعات بيشتر به سايت php‌مراجعه كنيد)

در قسمتي كه نوشته شده هست ايميلي كه به اون ارسال مي شود، محلي هست كه شما بايد ايميل خود را وارد كنيد.

(مشا ميتوانيد با تغيير در اين قسمت محل ارسال نامه را توسط كاربر معين كنيد )

قسمتهايي كه با $subject و $message مشخص شده اند مربوط به مقاديري هستند كه شما در فايل فلشتون از كاربر دريافت كرده ايد.

خب حالا برنامه شما تكميل شد و وقتي كاربر فرم فلش رو پر ميكنه و بر رايشان كليد Send‌ميزنه ايميل ارسال ميشود.

من فايل اين آموزش رو در اينجا برنامه داده ام.

ميتونيد براي امتحان آدرس ايميل خودتان را وارد كنيد و متنتون را تايپ نماييد تا برايتان ارسال شود.

(فقط من در اين يك سري تغييرات دادم كه شما ميتونيد ايميل خودتونو وارد كنيد كه از طرف اين سايت براتون نامه ارسال بشه)

سورس اين آموزش رو بصورت ZIP شده در سايت برنامه داده ام تا علاقه مندان اونرا دريافت نمايند و از اون جهت كارهاي خودشون هستفاده كنند.

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منبع : مجید اونلاین

4:

ابتداي كار ، من تئوری اين موضوع را شرح مي دهم ، سپس به صورت عملي اون را با هم خواهيم ديد.

نرم افزار Flash براي نمايش يك فايل به صورت فريم فريم عمل مي كند.

يعني در ابتدا فريم شماره 1 و 2 و 3 ...

را مي خواند و به ترتيب مطالب درون اونها را نمايش مي دهد.
حال اگر بخواهيم فايل نرم تر نمايش داده شود و در هيچ كجاي نمايش وقفه اي ايجاد نشود ، راه حل چيست ؟
مي توان تمامي فريمها را در ابتدا خواند و سپس همگي را نمايش داد !
اين همان راهي هست كه به PreLoad معروف مي باشد.

همان %ي كه شما فرموده ايد.

حال بياييد در عمل اين تكنيك را مشاهده كنيم ...

ابتدا به خاطر داشته باشيد طرحهاي خود را از فريم شماره 1 شروع نكنيد ! به طور مثال كار طراحي خود را از فريم شماره 5 ( يا هر چيزي بيشتر از 1 ) شروع كنيد.
چرا كه ما مي خواهيم از فريم شماره 1 براي انجام عمليات PreLoad هستفاده كنيم.



همان طور كه در تصايشانر مشاهده مي فرماييد من كار طراحي اصلي خودم را از فريم شماره 5 شروع كردم.

ابتدا بر رايشان فريم شماره 1 كليك كنيد و در پنجره Frame و در قسمت Label يك نام به اختيار براي اون انتخاب نماييد.
به طور مثال من كلمه Loop را انتخاب كرده ام.

پس از اين كار يك پرچم قرمز رنگ بر رايشان فريم مورد نظر شما ( فريم شماره 1 ) ظاهر مي شود بدين معني كه اين فريم شما از اين پس با نام Loop شناخته مي شود.



حال با توجه به شكل بر رايشان فريم شماره 2 ، دو بار كليك كنيد و يك Action به اون اضافه نماييد.

توجه كنيد Action ما در حقيقت همان تئوری هست كه من در ابتدا توضيح داده ام.

اين هم كدي كه لازم داريد :

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حال ممكن هست سوال كنيد كلمه start از كجا پيدا شده ؟
اين كلمه نيز دقيقاْ مانند همان كلمه loop هست كه من به صورت اختياري انتخاب كردم.
فريم شماره 5 را نيز همانند شيوه قبلي نامگذاري كردم.
به شكل توجه فرماييد :



خوب حالا معني اين Action چيست ؟
اگر به جملات كد دقت نماييد ، به اين صورت مي توانيد برداشت كنيد.


ابتدا تعداد فريمهاي لود شده توسط برنامه را در يك مقدار با نام loadedFrames نگه مي داريم.
سپس كل تعداد فريمهاي فيلم را در مقدار ديگري با نام totalFrames نگاه مي داريم.
حال مي گايشانيم اگر مقدار فريمهاي لود شده كمتر از كل فريمها بود ...

يعني ...



کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برو به سمت فريم اول كه با نام loop مشخص كرده ايم.
اگر به اين صورت نبود برو به سمت فريم start و فيلم را شروع كن !

خوب حالا يك مقدار ديگر هم با نام percentageOutput درست كرده ايم كه كارش نگاه داشتن % پيشرفت لود كردن فريمها هست ! توسط اين فرمول :

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خوب اين مقدار مي تواند % پيشرفت لود فايل و دقيقاْ چيزي كه شما مي خواهيد را نمايش دهد !
به همين راحتي !

موفق باشید

5:

واقعا عاليه ممنونم بسيار

6:

Mehran NZ جان چشب .

منتظر باشید

7:

سلام
می خواستم بدنم کسی می دونه چه جوری میشه تو فلش فونت ذخیره کرد

8:

فکر نکنم بشه .....

چون اینجوری حجم فایل خیلی بالا میره ...
فلش فقط فونت حروفی که توی فایل یه کار رفته هست رو نگه میداره ....

.......

موفق باشی .......


9:

این آموزشها از مجید اونلاین کپی شده؟درسته؟

10:

سلام.
کسی آموزش ساختن matrix falling رو نداره.

(پایین افتادن نوشته های سبز رنگ ماتریکس در صفحه سیاه رنگ)
میخوام مووی کلیپش رو بسازم و خیلی بهش نیاز دارم.


11:

دوست عزیز
برای درخواست آموزش تاپیک جداگانه ای ایجاد بفرمایید
مخلصیم

12:

فكر كنم پلاگينش رو دارم مي خواي برات اپ كنم

13:

سلام.
کسی آموزش ساختن matrix falling رو نداره.

(پایین افتادن نوشته های سبز رنگ ماتریکس در صفحه سیاه رنگ)
میخوام مووی کلیپش رو بسازم و خیلی بهش نیاز دارم.


14:

دوست عزیز
برای درخواست آموزش تاپیک جداگانه ای ایجاد بفرمایید
مخلصیم

15:

فكر كنم پلاگينش رو دارم مي خواي برات اپ كنم


54 out of 100 based on 19 user ratings 344 reviews