دانش برنامه نویسی خود را محک بزنید


دانش برنامه نویسی خود را محک بزنید



دانش برنامه نویسی خود را محک بزنید
دانش برنامه نویسی خود را محک بزنید

خروجی این برنامه چیه؟ با ذکر دلیل

int i=5,j=20;int x=i<<5 or j>>3;h



سوال در مورد دي وي دي

1:

برنامه زبان ++ c


همه چیز درباره مدار تنظیم کننده ولتاژ مادربرد

2:

کسی نبود


ديگر از Tinypic استفاده نكنيد!

3:

به شناسه خداوند مهرگستر خیلی مهربان
ببینید دوست برنامه نویس،روش نوشتنت ناروشن هست نمونه H از کجا آمد چی را میخواهی X یا H را or هم خوب کار نگذاشتی ،میتوانستی ساده ترش کنیُ روشنتر خوانا جورِ
int i=5,j=20;
int x=i<<5 or int H=j>>3;
پسش میپرسیدی
H=?
x=?
راستش خودم خیلی برنامه نویسی نمیدانم H چندتایی یا مجموعه هستش نیز x اونوقت نماد مجموعه هم میبایستی میگذاشتی جورِ
int x[1,100]
همینجوری H نیز نماد <<,>> آیا بزرگتر برابر هستش یا کوچکتر برابر یا بزرگترُ کوچکتر ،،
بایستی یک برنامه نویسِ دوستتدارِ اینکارها جورِ a00b بودند پاسخی درخور میدادند که گمانم بن هستند،
خداوندا مرا برپاساز پیوست نماز گذار


استانداردي به نام u3

4:

نه مهندسی وجود نداره اینجا
الافی اینجا همون پروفایل شبکه فعالیت کنی بهتره
اون مهندسیم که جواب رو داد دنبال متغیر h می گرده .h رو بهش بگو تا جوابش رو پیدا کنه


۱۰ ابرمرد تکنولوژی در سال 2008

5:

سلام
اگه دقت کرده باشین فقط از مهندسین دعوت نشده از همین بقول شما نرم افزار بلدا هم دعوت شده


share کردن کارت گرافیک گرافیک

6:

دوست عزیز h کاراکتر انحرافیه و چون نقطه ویرگول نداره دستور یا اعلان نیست
سپاس از حضورت


طرح سوال و مشکلات مربوط به ویندوز ویستا

7:

برنامه نویسی به چه دردی میخوره حالا؟


11 لپ تاپ برتر سال 2008

8:

درآمد

9:

سلام
دنیای دیجیتال عامل گسترش ارتباطات هست خوب نیاز هست بر این دنیا قوانینی حاکم بشه تا هرج و مرج اطلاعات پیش نیاد
که توسط برنامه نویس وضع می شه
همین شبکه های اجتماعی برنامه نویسی شدس
یک برنامه نویس خوب هیچوقت بیکار نمیمونه و یک هنره و اصلا پارتی بازی و سهمیه برای ورود به بازار کار نقشی نداره .اگه اگهی های تبلیغاتی رو نگاه کنی همه دنبال برنامه نویس هستن حتی کار با نرم افزار به نوعی یک برنامه نویسی روی سیستم عامله

10:

فقط درامد؟
اگه برنامه نویسی مثل علاقه به فوتبال در کشور تبدیل بشه باعث توسعه کشور می شه یه دوستی پرسید مهندسا همه امریکان اما باید فرمود بین اون چیزایی که مهندسای ایرانی و امریکایی
یاد می گیرن فرقی نیست و اینکه بگیم اونا درسای پیشرفته تری می خونن کاملا اشتباس
فرق اینجا و امریکا اینه که اونا به پژوهش اهمیت می دن و دانشجو باید درس رو بلد باشه نه شانسی بره امتحان بده

11:

برنامه نویسی خیلی گسترده هست و پیچیدگی زیاد داره.
سرعت گسترش و تغییراتش هم به نسبت اکثر رشته های دیگه خیلی زیاده.
اما مزایایی هم که داره تقریبا هیچ رشتهء دیگری نداره.
برنامه نویس قوی باشی هم شخصی برات هستفاده داره هم از نظر کار و درآمد.
البته بنده شغلم در ارتباط با برنامه نویسی نیست ولی رشته ام نرم افزار بوده و خیلی علاقه به برنامه نویسی دارم و سالها در این زمینه تحقیق و یادگیری داشتم.

بارها برنامه هایی هم برای حل کرد یا راحت کردن مشکلات و نیازهای شخصی یا کاری نوشتم.
میتونم بگم الان از جهاتی برنامه نویس مخوفی هستم.
حالا میخواید باور کنید میخواید نکنید، البته مطالب وبلاگم گویاست اگر کسی بخونه و بفهمه
راستش زیاد حس و حال کار کردن و مسئولیت و دردسر نداشتم، وگرنه باید توی رشتهء برنامه نویسی کار میکردم.
برنامه نویسی دنگ و فنگ و مسئولیت و دردسرهای بعدیش خب نسبت به کار فعلیم خیلی بیشتره، ولی درآمدش هم میتونه بیشتر باشه.

البته در ایران برخلاف بقیهء دنیا، کار و درآمد خوب از راه برنامه نویسی زیاد مهیا نیست شانس هست شاید بگیر نگیر داره یا وابسته به شرایط دیگری ممکنه باشه (مثلا رابطه بازی و اختلاس که در کشورها زیاده).
مثلا یکی برنامه ای مینویسه یک میلیون تومن میفروشه یکی دیگه با رابطه بازی و تبانی ممکنه همون برنامه رو 50 میلیون بفروشه.
بهرحال فراموش نکنید برنامه نویس های قوی یکی از جادوگرها و قدرت های جهانی هستن امروزه، چون با این دانش و مهارت و تسلط میشه خیلی کارها در سطح جهانی کرد؛ گاهی حتی یک نفری!
خیلی از پروژه ها و سرویس های موفق و کسانی و شرکت هایی که امروز ثروت و شهرت زیادی دارن از یک گروه کوچک آدمهای فنی و برنامه نویس شروع شدن.

به همین سادگی!
با برنامه نویسی آدم میتونه از کارهای شخصی خودش رو انجام بده تا کارهایی که در سطح جهان دیگران ازش هستفاده کنن.
البته هستفاده های منفی از برنامه نویسی هم به همین نسبت زیاده و میشه باهاش هک و نفوذ و جاسوسی و حتی زورگیری اینترنتی کرد و غیره.

و با این کار حتی میشه خسارت های مالی هنفرمود ببار آورد.

یادگیری برنامه نویسی به تفکر منطقی و الگوریتمیک کمک میکنه و توانایی حل مسئله رو بالا میبره.


12:

سلام
خروجی برنامه فوق چیه؟

13:

یه دفه منو از یه فروم ناجوانمردانه اخراج کردن، رفتم یه روبات با PHP نوشتم که ظرف چند ثانیه 2 هزار اکانت توی سایتشون رجیستر کرد
البته خیلی سریع عکس العمل نشون دادن و اکانت ها رو دلیت کردن، بعدم یه کپچای قوی تر برای سیستم ثبت نام خودشون گذاشتن، ولی من همچنان با بعضی تغییرات در روبات و تطبیق با شرایط جدید، شیطنت هایی میکردم.

نامهای کاربری هم که ثبت میکردم همشون فحش و اینا بود که توی صفحات سایتشون بصورت خودکار درج میشد
خلاصه آخرش یکیشون که توی برنامه نویسی وارد بود کاری کرد که اون نام های کاربری رو به شکل خوانا توی سایت نشون نده.
ولی توی همون مدت کلی سر و صدا کرد و حتی الان بعضیا در همین فروم هم یاد دارن اگر بگید فروم دفترچه که هک شده بود...، در واقع کار من بود
البته از نظر فنی این کار من بنظرم بیشتر جزو اسپم میشد تا هک.

البته کمی هم هک میشه فرمود.

البته اینکه من این کار رو روی اون سایت کردم بیشتر برای یادگیری و محک زدن توانایی خودم بود و مجهز کردن خودم به این مهارت (چون با اخراج و توهین های شخصی که نسبت به من داشتن بهم انگیزه برای قوی تر شدن و مخوف تر شدن دادن)، و ضمنا سایتش هم سایت آدمهای بی دین و بی خدا بود که مدام به مقدسات همه جور فحش و اینها میدادن و میفرمودن هیچکس نمیتونه ما رو پیدا و دستگیر کنه.

بخاطر همین مطمئن بودم که پلیس فتا بخاطر حمله بهش منو دستگیر نمیکنه

14:

من یه مدت باشگاه رزمی میرفتم.
یه روز بچه ها دوبدو ایستاده بودن با لگد میزدیم توی ران همدیگر، جلوی من خود هستاد ایستاده بود، منم خیلی عشق داشتم محکم بزنمش، یکی دوتا که زدم فرمود هی بچه جون یواش، ما کتک هامون رو قبلا خوردیم
الانم حکایت همینه.

ما سالها پیش بقدر کافی از این معماها و کدهای انتزاعی حل کردیم.

الانه دیگه وقتی نیست بخوایم دوباره امتحان بدیم و درس این چیزا رو بخونیم.

ما در حد درس پس دادن، اونم این چیزای پیش پا افتاده نیستیم، بلکه در حد هستادی و یاد دادن هستیم.
بخوای بدونی قدرت برنامه نویسی من در چه حدیه، میتونی وبلاگم رو بررسی کنیم اونجا نمونه برنامه دارم.

برنامه ها و کدهایی که توی اونها هست حجیم تر و پیچیده تر از این حرفهاست.
یه وقتی نوآموز بودیم اینطور چیزا تمرین بود برنامه های مثال بود مثلا برنامه ای بنویسید که نمیدونم کاراکترهای ستاره رو به شکل فلان روی صفحه چاپ کنه و این حرفا.
البته این تمرین ها خوبه، ولی یک مقدار که انجام دادی و مسلط شدی دیگه بیشترش عملا به درد زیادی نمیخوره و اتلاف وقت و انرژی هست، چون بجاش میتونی بری توی وادیهای تخصصی تر و عملی تر و مسائل گسترده و پیچیده ای که برای یادگیری وجود دارن.


15:

شما لطف کنید جواب این سوال رو بدید چون این یک برنامه منحصر به فرده و سطح برنامه نویس رو ارزیابی می کنه:

16:

منحصر به فرد:))))
سوال هستادتون حتما
+

جوابش ۱ میشه ؛اون h اخر هم که من متوجه نشدم برا چیه!

17:

فرمودم که، ما قبلا درسهامون رو پاس کردیم! علاقه ای به این معماها ندارم، چون کارهای بهتر و مفیدتری به لحاظ عملی سراغ دارم.

حس و حال فکر کردن و حل کردن معماهایی که دو نفر آدم مبتدی میذارن که سر و تهش هم معلوم نیست کلی باید کلنجار بری آخرش هم سر کاری باشه یا نه و چیزی ازش عاید بشه یا نه ندارم.
شما اول یاد بگیر صورت معما رو بتونی درست درج کنی سوال رو اصولی طرح کنی.
مثلا این کد که گذاشتی خب اگر کامپایلر ندارید میتونید براحتی توسط سرویس های اونلاین که هست تستش کنید.

مثلا: C++ Shell
بعد که کدت باگ نداشت خطای کامپایل نگرفت اونوقت درج کند.

ضمنا کد رو توی تگ کد بذار که درست فرمت بشه در نمایش فروم.
سوما که کدوم خروجی؟ منظور مقدار نهایی x هست؟
وقتی میگی خروجی معمولا منظور چیزی هست که روی صفحه پرینت میشه.

بهرحال بنده کد شما رو اصلاح و تست کردم:
كد:
// Example program  #include <iostream>  #include <string>    int main()  {     int i=5,j=20;     int x=i<<5 or j>>3;    std::cout << x;      }
جوابش هم 1 میشه.
حالا چرا، خب چیزی عجیبی در این کد نمیبینم.
شما اومدید دوتا عملیات شیفت بیتی انجام دادید که نتیجهء هردو غیر 0 میشه، و بعد چون با or درواقع یک شرط (مقایسه) منطقی ایجاد کردید، در نتیجه نتیجهء مقایسهء منطقی که 1 یا 0 هست (نمایندهء مقادیر true و false) در متغییر x ذخیره میشه (البته شاید هم سی++ نوع اختصاصی boolean برای true و false داشته باشه درست یادم نیست؛ یعنی درواقع موقعی که پرینت میکنید true تبدیل به 1 میشه).


18:

خب دیگه نبود؟
همین مورد پیش پا افتاده گیر کرده بودید توش؟

قدرت برنامه نویسی من خیلی مخوفه

میتونم بگم از جهاتی یکی از قوی ترین برنامه نویسان ایران هستم.

بلکه حتی در خاورمیانه.

برجستگی علم من حتی تا سطح جهانی هم میرسه.
چون من یه برنامه نویسی معمولی نیستم، بلکه در حیطه های خاصی پیش رفتم و دانش کسب کردم که از برنامه نویسی عادی هم فراتره و مثلا مواردی در حیطهء علوم کامپیوتر بحساب میاد.
برنامه نویسی روتین کلیشه ای بازاری واسم کفایت نمیکرد منو ارضا نمیکرد.
مثلا در امنیت و بخصوص فیلد رمزنگاری تخصص ویژه ای دارم که شاید در ایران نمونش دیده نشده تاحالا، چون این علم به شدت پیچیده و سطح بالاست و جزو علوم کم و بیش ناشناخته در ایران (البته در سالهای اخیر بنده تلاش قابل توجهی در جهت آگاهی ملت از وجود و ماهیت این علم انجام دادم).

حتی در خارج هم افرادی که توی این رشته باشن معمولا تخصص و حرفه شون اینه، نه اینکه برنامه نویس عادی باشن.

معمولا افرادی هستن که رشته شون علوم کامپیوتر یا ریاضی یا فیزیک بوده.

اینقدر این علم حساس و قدرتمنده و چون کاربردهای امنیتی و نظامی هم داره در خیلی کشورها جزو علوم و فناوریهای جنگی طبقه بندی شده و روی صادراتش محدودیت وجود داره.

یعنی اینقدر علم دارم اعتمادبنفس دارم که میتونم بگم تمام برنامه نویسان و اساتید دانشگاه ایران میتونن از من چیز یاد بگیرن ازم کمک بگیرن!
ولی خب اینجا ایرانه، و کسی برای این چیزها ارزش قائل نیست، و ظرفیتش هم شاید به اون شکل وجود نداره، کاربردش نیست، آدمهاش نیستن، حس نیاز و عرضه و تقاضای بازارش نیست.

باید افتخار کنید که چنین دانشمند بزرگی عضو هممیهن هست

علم بهتر هست یا ثروت، مسئله اینست

19:

ماشاعلله
هیچی این بنده خدا فکر کرده داستانه اومده برا رد گم کنی یه اچ هم گذاشته تنگش غافل ازاینکه کمپایلر اررور میده خدمتشون!،
ایشون فک کنم این ترم سی پی پی داره

20:

افرین
نحوه شیف دادن هم توضیح بده لطفا
فک کنم بتونیم همکارای خوبی باشیم

21:

دیگه چیزی میل نداری؟؟
سالادی؟ماستی؟زیتونی؟
نوشابه هارو که همرو باز کردی خوردی

22:

درسته نکتش همین بود ولی وقتی فرموده شده توضیح بده یعنی انالیز برنامه

23:

بله مهندس ! میبینم هم رشته در اومدیم:دی

24:

به شناسه خداوند مهرگستر خیلی مهربان
ببینید پرسشی دارم
آیا شیفت بیتی همان << یا >> هستش که برای جابجایی یک شماره چون پنج که 101 هست که اگر سه بار به چپ یا راست با صفر جابجا شود هیچ یا صفر میشود؟ ما گمانیدیم بزرگتر برابر یا کوچکتر برابر بزرگتر مساوی کوچکتر مساوبِ یک شماره هست، هم میبایستی پیش از h یک // میگذاشت، خداوندا مرا برپاساز پیوست نماز گذار نه دنبال بازیُ سرگرمی

25:

در رجیستر 8 بیتی یا یک بایتی این اتفاق می افته

26:

سوال جالبی نبود ولی بالاخره ی فعالیتی هم تو این بخش دیدیم :)) بیشترش کنید لطفن :))

27:

عدد رو تبدیل به مبنای 2 کنید و بعد بیت هاش رو به تعداد معین شده به سمت راست یا چپ شیفت بدید.
ضمنا هر شیفت به سمت چپ باعث میشه عدد دو برابر بشه (چون ارزش هر جایگاه بیت بالاتر در مبنای 2 دو برابر بیت قبلی هست).
مثلا x=5<<2 باعث میشه مقدار 20 در متغییر x برنامه بگیره.
البته باید توجه داشت که اگر بیت ها از محدودهء بیت های متغییر خارج بشن اونوقت چه رخ خواهد داد.

این از زبان به زبان ممکنه فرق بکنه.

بهرحال الان اعداد و تعداد شیفت های ما چون کم هست چنین چیزی رخ نمیده و مطرح نیست.
هر شیفت به سمت راست هم برابر تقسیم بر دو هست (تقسیم صحیح - یعنی بدون باقیمانده و اعشار).

مثلا x=11>>2 باعث میشه x مقدار 2 بگیره.


28:

البته دستور std::cout << x شیفت بیتی نیستا!
در اینجا به اصطلاح این عملگر overload شده.

یعنی در کلاس cout و اینها براش عملکرد دیگری غیر از شیفت بیتی تعریف شده که باعث پرینت شدن متغییر ما میشه.
بعضی زبانهای مثل سی++ operator overloading دارن و بعضیا هم چنین چیزی ندارن.


29:

افرین .تاپیک پروژه رو زدم درباره مسائل رام نشدنی

30:

جواب سوال
& نقش ضرب و or نقش جمع
i مقدار 5 داشته و j مقدار 20
در اینجا عدد 5 در هر مرحله شیفت بر 2 تقسیم می شه و کف ان در نظر گرفته می شه و می شه صفر
و عدد 20 در هر مرحله بر 2 ضرب و می شود 80 و حاصل خروجی
80*0 =0

31:

دوست عزیز مث اینکه قاطی پاتی کردی!
نتیجهء اجرای این کد:
كد:
#include <iostream>  #include <string>    int main()  {     int i=5,j=20;     int x=i<<5;    std::cout << x;      }
نشون میده که مقدار x برابر 160 هست.

چون 5 رو 5 بار در 2 ضرب کنی میشه 160.
فرمودیم که هر شیفت به سمت چپ، عدد رو دو برابر میکنه.
و نتیجهء اجرای این کد:
كد:
#include <iostream>  #include <string>    int main()  {     int i=5,j=20;     int x=j>>3;    std::cout << x;      }
عدد 2 رو نشون میده.

چون 20 رو سه بار تقسیم صحیح بر 2 کنید عدد 2 حاصل میشه (بار اول 10 میشه، بار دوم 5 میشه، بار سوم 2 میشه).
حالا شما یک or بین 160 و 2 گذاشتید، این باعث میشه یک مقایسهء منطقی بولی (boolean) بین این دو عدد صورت بگیره، که میگه اگر هر یک از این دو عدد یا هردوتاشون ارزش منطقی true رو داشت true نتیجه بده وگرنه false نتیجه بده.

در مقایسهء منطقی بیشتر زبانهای برنامه نویسی عدد صفر برابر با false تلقی میشه و بقیهء اعداد (حتی اعداد منفی) برابر true فرض میشن.

بنابراین این مقایسهء شرطی مقدار true رو بازگشت میده که این مقدار در متغییر x ذخیره میشه.

البته چون متغییر x از نوع int تعریف شده و نه bool، مقدار true تبدیل به عدد 1 میشه و بعد در متغییر x ذخیره میشه.

و اگر مقدار false بود به 0 تبدیل میشد.
ضمنا قسمت دوم شرط یعنی j>>3 عملا اجرا نمیشه، چون با ارزیابی قسمت اول شرط مشخص میشه که نتیجهء مقایسه بهرصورت true خواهد بود.

چون در or اگر فقط یکی از طرفین true باشه نتیجه true هست و فرقی نمیکنه طرف دوم true باشه یا false.

این یک بهینه سازی برای افزایش سرعت هست که در اغلب کامپایلرها و زبانهای برنامه نویسی انجام میشه (و البته بعضی وقتا مورد خواست و انتظار برنامه نویس نیست و موجب اثرات جانبی نامطلوب و باگ هایی هم میشه، ولی اکثرا مشکلی ایجاد نمیکنه).


32:

شما عملگرهای زبان سی++ رو کاملا اشتباه گرفتید.
کلمهء کلیدی or عملگر مقایسهء منطقی (بولی) هست.
& هم عملگر and بیتی هست و جزو خانوادهء بولی نیست.
مثلا خروجی این کد:
كد:
#include <iostream>  #include <string>    int main()  {    std::cout << (1&2);  }
عدد 0 هست.

چون 1 و 2 در مبنای 2 که ببرید و با هم and بیتی کنید حاصل صفر میشه.
ولی خروجی این کد:
كد:
#include <iostream>  #include <string>    int main()  {    std::cout << (1&&2);  }
یا این کد:
كد:
#include <iostream>  #include <string>    int main()  {    std::cout << (1 and 2);  }
عدد 1 میشه.

چون مقایسهء بولی صورت گرفته و فرمودیم که اعداد غیر صفر true محسوب میشن، چون دو طرف true هستن نتیجه مقایسه هم true میشه.

ضمنا معادل دیگر کلمهء کلیدی or هم هستفاده از || هست.
و عملگر or از نوع بیتی کاراکتر | هست.


33:

عذر می خوام جواب یه تکه کد دیگه رو دادم خودتم که اشتباه کردی
جواب این تکه کد
;2>> int y=i>>2 & j

34:

عملگر and بولی: and یا &&
عملگر and بیتی: &

عملگر or بولی: or یا ||
عملگر or بیتی: |

35:

عملگر مقایسه ای نیست دوست عزیز or یک خط داره یعنی معادل دودویی رو بیت به بیت or کنیم خوب برای تسریع کار از div کردن به 2 هستفاده می کنیم

36:

دوست عزیز شما یک کد گذاشتید اول تاپیک و بنده تحلیلش کردم که درست هم هست.
بعد شما چیزهای دیگه و مبهمی فرمودید و میگید دارید راجع به کد دیگه صحبت میکنید ما که ندیدیم کدوم کد کدوم بحث دیگه؟!
چی رو میگی عملگر مقایسه ای نیست؟
الان در این کد که شما گذاشته بودی:
كد:
int x=i<<5 or j>>3
or عملگر بولی/مقایسه ای هست دیگه!
در بالاتر هم عملگرهای or و and بولی و بیتی رو گذاشتم.
الان مشکل کجاست؟ سوال یا موردی جدیدی اگر دارید واضح با نمونه کد درج کنید.


37:

درست می گی عذر می خوام وارد جزئیات نشدم هدف فقط تحلیله یه مسئله بود
نه جواب چون با ذکر دلیل فرموده شد
باید همه حالتهای یه مساله رو برای تحلیل در نظر گرفت یعنی مثلا با or منطقی و بولی
یا گذاشتن کاراکتر h
مثلا خروجی این کد چیه؟از صرف h نظر کن
char x=10,y;h
;y=!x+1
;x+=y

38:

نه بابا من حاضرم صدو سی پنج بار بسل و لژاندر وفربنیوس بخونم ومدل سازی کنم وارورر فانکشن ارائه بدم صد صفحه معادله موج وگرما حل کنم ولی ازاینا نخونم!اصلا گروه خونیم نمیخوره !خیلی زور زدما ولی دراین زمینه نمیاد نمیدونم چرا!
بار سوم أخذ متاسفانه اونم با رابطه وشرکت در کلاسهای ترتیل وصوت هستاد پاس شدم
+
میبینم که با ام بی کا7 هم رشته ایید؟تبریک میگم.:

39:

خب اگر ما این کد رو اجرا کنیم:
كد:
// Example program  #include <iostream>  #include <string>    int main()  {      char x=10, y;      y=!x+1;      x+=y;      std::cout << x;  }
هیچ خروجی ای پرینت نمیشه.
درحالیکه طبق تحلیل بنده باید مقدار x در نهایت 11 باشه.
ولی چرا پرینت نمیشه؟ چون شما x رو از نوع char (کاراکتر) تعریف کردید، بنابراین دستور std::cout << x میاد و مقدار عدد موجود در x رو بعنوان کد ASCII یک کاراکتر درنظر میگیره و اون کاراکتر رو پرینت میکنه، اما کاراکتر با کد اسکی 11 چیه؟ اگر جدول اسکی رو نگاه کنیم، این کاراکتر Vertical Tab و جزو کاراکترهای کنترلی هست و هیچ شکل نمایشی در پرینت شدن نداره.

به همین علت هست که در ظاهر چیزی در خروجی نمیبینیم.
اما ما پس چطور میتونیم وجود این عدد در متغییر x رو تشخیص بدیم؟ با این کد:
كد:
// Example program  #include <iostream>  #include <string>    int main()  {      char x=10, y;      y=!x+1;      x+=y;      std::cout << int(x);  }
ترفندی که زدیم اینه که نوع مقدار x رو از کاراکتر به عدد صحیح تبدیل کردیم.
توضیح برنامه هم ساده هست که چطور به عدد 11 منجر میشه.
در خط اول بخاطر عملگر بولی !، متغیر x که 10 هست به false تبدیل میشه و چون با عدد یک جمع میکنیم false دوباره به عدد صفر تبدیل میشه و جمع 0 و 1 که میشه 1 در متغییر y ذخیره میشه.

بعد که x رو که 10 هست با y که 1 هست جمع میکنیم میشه 11.
خیلی هم ساده بود!

40:

افرین
شما زبانتون خوبه؟
کلاس رفتین یا خود خوان زبان رو یاد گرفتین ؟
بخاطر منابع رفرنسی می گم

41:

کی یا چی هست؟

42:

خوبه.

متون فنی و تخصص رشتهء خودمون رو، کلا متون علمی و فنی رو، مثل آب خوردن میخونم.

با درک مطلب بسیار قوی.

اصلا منابع فارسی خیلی کمتر میخونم، چون منابع انگلیسی بسیار گسترده تر و با کیفیت تر هستن.

خوب شدن زبان انگلیسیم بخاطر همین رشتهء کامپیوتر و برنامه نویسی بود که دیدم لازمه و رفتم دنبالش زبان خودم رو قوی کنم.

یعنی بگم روزی که برای اولین بار کامپیوتر خریدم سپس مدت کوتاهی خاموشش کردم و رفتم دنبال یادگیری هم مبانی کامپیوتر و هم زبان.

تا مدتها کامپیوترم رو به ندرت روشن میکردم.

چون از کارهای سطحی و کورکورانه بدم میاد.

کلاس رفتین یا خود خوان زبان رو یاد گرفتین ؟
خودم.
زبان کلاس رفتن نمیخواد.
البته شاید بیشتر درمورد رشتهء ما که مطالب علمی و فنی هست و نه مثلا ادبیات، و محاوره هم توش مهم نیست کاربرد چندانی نداره.

90 % کار اینه که بتونی متون فنی و علمی و تخصصی رو بخونی، که از این 90 % 60 %ش کار حفظ معنی لغت هست و 40 % دیگش هم ساختار جملات و منظور و درک مطلب، سپس خوندن 9 % هم بتونی درصورت نیاز چیزی به انگلیسی بنویسی و ارتباط بربرنامه کنی با انگلیسی زبانها، 1 % هم شاید محاوره به دردت بخوره جایی!

ضمنا این حرفا که توی این تاپیک زدم فرمودم از برترین های ایران هستم و حتی فراتر، نه شوخی بود نه ادعای توخالی.

اتفاقا بنده آدمی هستم که تا چیزی درش خیلی مسلط و مطمئن نشم ادعاش رو نمیکنم.

برخلاف خیلی های دیگه که یک صدم بنده توی چیزی پیشرفت میکنن میگن ما بلدیم.

یعنی ببین دیگه چقدر فول و قوی شدم که دارم اینطور ادعا میکنم!

اصلا من از سطح برنامه نویسی خیلی فراتر رفتم و کار کردم.
از مباحث سطح بالا و پیچیدهء برنامه نویسی و علوم کامپیوتر حتی به ریاضیات پیشرفته رسیدم و متوجه شدم آدم اگر بخواد نخبهء برتری بشه و محدودیت نداشته باشه نیاز به ریاضیات پیشرفته داره باید ریاضیات خودش رو قوی کنه.

اینه چند وقت پیش کتاب های ریاضی دبیرستان خودم رو درآوردم و کم کم داشتم میخوندم (هنوزم میخونم ولی زیاد وقت نمیکنم و اولویت خیلی زیاد برام نداره).
حتی اخیرا کم کم دارم برای یادگیری ریاضیات هم از منابع انگلیسی هستفاده میکنم که واقعا از منابع فارسی کاملتر و دقیق تر هستن.

البته خوندن و فهمیدنشون هم کار راحتی نیست.

مثلا اخیرا مقاله ویکیپدیا در چند موضوع ریاضی رو خوندم که حساب دیفرانسیل و انتگرال هم جزوش بود.

مقاله مشتق رو هم دارم میخونم!
در علم رمزنگاری ریاضیات پیشرفته کاربرد گسترده ای داره و پايه ی هست.
مطلب فارسی هم نداره شما تقریبا هرچی در اینطور رشته ها بخوای بخونی یاد بگیری باید منابع انگلیسی بخونی، پس بهتره ریاضیاتش رو هم از همون منابع یاد بگیری با اصطلاحات و طبقه بندی سازگار و بروز خودش.


43:

همین کاربره که میگه
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
...
مرابرپادار پیوست نماز قرارده
سعادت بسیار بزرگیه هم رشته بودن باmbk7عزیز!ایشونم همین چیزا رو خونده فیوز پرونده هاخلاصه حواستون باشه!

44:

خوبه چقدر وقت برد تا زبانتون رو کامل کنید؟

45:

اهان:))
سون نیست که وان هست:دی
والا منم تعحب کردم
فک میکردم باید تو حوزه باشه

46:

سپس یک سال میتونستم متون لازم رو نسبتا راحت بخونم.
توی این یک سال 50% تمام وقت و انرژیم روزانه ام صرف حفظ کردن لغت و یادگیری زبان شد.
ولی به هیچ وجه نمیتونم بگم کامل!
کامل توی زبان زیاد معنی نمیده.

چون زبان خودش خیلی گسترده هست خیلی وقت میبره.

مثلا زبان انگلیسی، یک دیکشنری هستانداردش، چندتا لغت داره؟ 50 هزارتا؟
شما وقتی میتونی بگی کامل که بیشتر این لغت ها رو حفظ باشی.

ولی خب الان من بعد مثلا 10 سال، تعداد لغت هایی که حفظ هستم فکر نمیکنم به 10 هزار هم برسه.

البته آمار هستفاده و اهمیت لغت های مختلف تفاوت میکنه اینطور نیست که شما چون مثلا یک دهم کل لغات زبان انگلیسی رو حفظ باشی بگی کارایی من توی زبان انگلیسی خیلی کمه.

اونایی که من حفظ کردم طبیعتا پرکاربردترین ها حداقل توی تخصص و رشتهء خودم و منابع علمی و فنی بوده.
بعد دو سال خب به نسبت بازم بهتر.
همینطور به مرور پیشرفت میکنی خب.
یادگیری زبان من هنوزم ادامه داره، چون هنوزم هر از گاهی با چندتا لغت جدید مواجه میشم و حفظ میکنم.
همچنین گرامر رو هم مثلا یک pdf دارم چندین بار خوندم ولی بیشترش رو یادم رفت شاید چون زیاد در عمل هستفاده نداره برام (بیشتر توی نوشتن هستفاده داره تا خوندن).

وقت کنم بازم میخونم.
خلاصه فرایند یادگیری من هیچوقت کاملا متوقف نشده و الان سپس ده پانزده سال هنوزم گاه و بیگاه ادامه داره.


47:

اون پی دی افه کامله ؟
اگه کامله می شه برام بفرستیش

48:


49:

به شناسه خداوند مهرگستر خیلی مهربان
ببینید چرا کینه جو شدید،کنون بندهء خداوند چیزی خوانده باشه گناهِ ؟یا باورمندی به خداوند گناهِ؟
خداوندا تو را بنده ام برا همه بخششهات خوشی تندرستی زمینُ وقت مرگُ زندگی مرا به یادت دار با برپایی پیوست نماز

50:


سلام
بیا ابن برنامه رو تحلیل کنیم
http://forum.hammihan.com/thread239417.html


72 out of 100 based on 17 user ratings 692 reviews