رنگ ها در تبلیغات


رنگ ها در تبلیغات



رنگ ها در تبلیغات
هر رنگی دارای معانی و بار فرهنگی مختلفی است. برای طراحی آگهی مطابق خواست بازارهای هدف، رنگ عامل بسیار مهم است. سعی کنید با استفاده از رنگ های انتخابی، که تعریف خواهد شد، پیام خود را به مشتریان برسانید.
قرمز
رنگ قرمز نماد و نشانه فعالیت، گرمی، قدرت، جنگ، هیجان، تظاهر، آتش، خون، هوای نفس، عشق، خطر، خشم و برانگیختگی است. قرمز دارای قابلیت رویت بالایی است و همواره توجه بیننده را به خود جلب می کند. رنگ قرمز چند حس را توامان تحریک می کند.
علائم هشدار دهنده به ما می آموزد که با دیدن رنگ قرمز متوجه و متوقف شویم. پس طبیعی است که با دیدن یک تابلو تبلیغاتی (بیلبورد) با ترکیب رنگ قرمز، توقف و به آن توجه کنیم. مطالعات نشان داده است که مردم هنگام بازی در تفریحگاه ها از وسایل بازی قرمز رنگ بیشتر از رنگ های دیگر استفاده می کنند. همچنین رنگ قرمز برای نمایشگاه های خودرو، مکان های فروش حیوانات اهلی، ساندویچ و پیتزا فروشی ها و رستوران ها رنگ خوب و مناسبی است.
رنگ قرمز برای موسسات پزشکی و درمانی توصیه نمی شود، زیرا رنگ قرمز علامت بیماری، خون و اورژانس است. رنگ قرمز همچنین برای نمایش یک جریان منفی مالی در حسابداری به کار میرود.
نارنجی
نارنجی، رنگ طراوت و شادی است. رنگ نارنجی موجب شفافیت و روشنی ذهن، ارتقا و افزایش گرمی و شادابی می شود. همچنین رنگ نارنجی جریان اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد. رضایت مندی، باروری، شادابی و کیفیت نیز با رنگ نارنجی ارتباط دارد. این رنگ می تواند کمک کند قیمت یک کالای گران، عاقلانه به نظر برسد. نارنجی رنگی بی عیب، کامل و مناسب برای محصولاتی است که گروه کثیری از مردم را راضی می کند.
این رنگ ها اشتها آور است و انتخاب خوبی برای آبمیوه فروشی ها، رستوران ها خصوصا” رنگی است که مردم اروپا و امریکا آن را دوست دارند.
زرد
زرد رنگی مناسب برای نمایش تابناکی و درخشندگی، خوشحالی و خوشرویی، سرزندگی، راحتی و خوش بینی در آگهی هاست. زرد برای گل فروشی ها، قنادی ها، اسباب بازی فروشی ها، پارک های تفریحی و حراجی ها رنگ ایده آلی است و اولین رنگی است که در فرآیند دیدن، جذب می شود. همچنین زرد بیشترین قابلیت رویت توسط چشمان انسان را دارد. به همین دلیل سریعتر از دیگر رنگ ها مورد توجه انسان برنامه می گیرد.
زرد، رنگ احتیاط است. علائم زرد رنگ موجود در راه ها به رانندگان هشدار می دهد که مشکلی در راه یا مسیر آمد و شد اتفاق افتاده است و این دلیل دیگری است بر این که چرا به سرعت توجه ما به رنگ زرد جلب می شود.
سبز
رنگ سبز نماد زندگی، طبیعت، جوانی، پول، نوگرایی، امید و قدرت است. سبز رنگی است که انسان را آرام می کند، درد را کاهش می دهد و احساس امنیت ایجاد می کند. وقتی چراغ راهنمایی و رانندگی در وضعیت سبز برنامه می گیرد، به ما می گوید جلو برویم یا به مکانی وارد شویم و احساس خوشایندی در ما ایجاد می کند. این مزیت بزرگی برای بعضی از محصولات و خدمات است.
رنگ زرد. سبز
برای آگهی مواد غذایی رنگ معقولی نیست، زیرا احساس دلتنگی ایجاد می کند. رنگ سبز روشن به مردم آرامش می دهد و این نشان می دهد که چرا دیوار زندان ها، مدارس، اتاق های انتظار و بیمارستان ها به رنگ سبز روشن است.
سبز یک رنگ مهم برای مشاوران مالی بانک ها و حسابداران است، زیرا سبز نماد پول است. همچنین رنگ سبز برای کالاهایی که در فضای باز عرضه می شود بسیار مناسب است، زیرا به مشتریان احساس طبیعت را القا می کند. رنگ سبز می تواند برای مراکز و موسسات فعال در زمینه محیط زیست و دوستدار محیط زیست، سبزی فروشی ها، منظره سازی و کشاورزان مورد استفاده برنامه گیرد، زیرا رنگ سبز نشانه زندگی است.
آبی
آبی در انسان احساس آرامش، راحتی، آسودگی، زیبایی، عقل، صداقت و اعتماد ایجاد می کند. رنگ آبی به مردم کمک می کند که مشکلات خود را با اعتماد به نفس حل کنند. رنگ آبی می تواند نماد اندوه و افسردگی نیز باشد. از این رو، در تبلیغ مواد غذایی رنگ آبی بکار نمی رود. رنگ آبی اشتها را از بین می برد. این رنگ به مردم کمک می کند که وزن خود را کاهش دهند. قطعا” رنگ آبی، هم رنگ مورد علاقه خانم ها و هم رنگ دلخواه آقایان است. چنان که می دانید رنگ آبی در ارم و نشان شرکت ها بیشتر مورد استفاده برنامه می گیرد. آبی رنگ بسیار مناسبی برای شرکت های مسافرتی، شرکت های آب، دفتر پزشکان، داروخانه ها و متصدیان و فروشندگان لوازم پزشکی، متل ها، روانشناسان و مراکز کاهش وزن است.
زرشکی
رنگ زرشکی نماد پیچیدگی، خلاقیت، تجمل و ثروت است. زرشکی آبی فام موجب رمزآلودگی می شود و زمانی که رنگ زرشکی سرخ فام می شود، نفسانیت و خلاقیت را القا می کند. زرشکی با قرمز کم رنگ بیشتر توجه را جلب می کند. این رنگ ها برای بعضی از مردم (عمدتا” مردها) نامطبوع به نظر می آید. با یان حال رنگ زرشکی رنگ مهمی برای هنرمندان، رستوران های بزرگ، فروشگاه های پوشاک، کتاب فروشی ها، گالری های هنری، کلوپ های شبانه، عکاسی ها، کلوپ های خارج شهر، آموزشگاه های چوگان، جواهر فروشی ها، آرایشگران و پیشگویان است.
قهوه ای
قهوه ای نماد چوب، قهوه و محصولات برآمده از زمین است. قهوه ای رنگ اعتماد، سختی، قدرت، بلوغ و راحتی است. در حال حاضر قهوه ای رنگ ثروت و تنومندی است. قهوه ای یک رنگ ممتاز برای آهن فروشی ها، قهوه خانه ها، فروشگاه های صنعتی، فروشگاه های صنایع چوبی، غذافروشی ها، فروشگاه های پوشاک مردانه، کابینت فروشی ها، مقاطعه کاری ها، ساعت فروشی ها و نجاری هاست.
سیاه
سیاه نماد قدرت، اعتبار، ظرافت، سلیقه، استعداد، سادگی و دلفریبی است. رنگ سیاه بیشتر درباره حالت هایی از این گونه است. سیاه رنگ متحجر است که مشتریان را از به روز شدن با فناوری باز می دارد. همچنین رنگی بسیار آموزنده است و اطلاعات بسیاری از صاحب رنگ ارائه می دهد. سیاه رنگی است که به افق و دوردست اشاره دارد، همچون مرگ، ساحران، ارواح پلید و شرور.
رنگ سیاه انتخاب خوبی برای فروشگاه های موسیقی، حقوقدانان، حسابداران، فروشگاه های لوازم الکترونیکی و لاستیک فروشی هاست.
سفید
سفید نماد پاکیزگی، تقوا، بی گناهی و تازگی است. رنگ سفید یک انتخاب خوب برای فروشگاه های وسایل عروسی و ازدواج گروه های مذهبی، امکانات پزشکی، دندان پزشکی، آشپزخانه ها، نانوایی ها، موزه ها، اماکن تاریخی، فروشگاه های وسایل بهداشتی، خشکشویی ها و خدمات بهداشتی است. توجه داشته باشید که رنگ سفید، در چین و ژاپن و بعضی کشورهای خاورمیانه رنگ مرگ و سوگواری است. در پایان باید گفت همه حق دارند هر رنگی که دوست دارند برای کسب و کار خود انتخاب کنند، اما باید اطمینان داشته باشند که رنگ انتخابی آنها برای کسب و کارشان موثر است.


منبع: نشریه دانش تبلیغات



روشی جهت بسته نبودن پنجره های ویندوز

1:

ممنون خیلی خوب بود اگه تونستی از روانشناسی رنگ ها برامون بیشتر بنویسی ممنون میشم


10نشانه‌ آلودگی به بدافزارها!

2:

خوب بود%
مرسی%


Visual Basic در داخل نر افزار Microsoft Word نسخه ی 2007

3:

مرسی
اما رنگ آبی کجاش افسردگی میاره آخه؟؟؟؟
یه جاهایی بنظرم درست نبود


بازیابی نمودن موضوع های کپی شده پیشین در فضای ویندوز از طریق آفیس

4:

ببینید اشتباه برداشت نکنید هر رنگی وقتی ازش بیشتر هستفاده کنی حس اول رو بهت انتقال نمیده رنگ آبی همه میگند ارام بخشه ولی وقتی که ازش بیشتر هستفاده کنی احساس خستگی و افسردیگی داره


چگونه در Microsotf Word اعداد را فارسی کنیم

5:

شما قهوه ای نسکافه ای چیزی نمیخوای داداشم چشم حتما


ویدئو پروژکتور Epson ABS01

6:

در مورد قرمز هم به همین صورت هست
قرمز به مقدار متعادل حس هیجان و به مقدار ریش از حد احساس خشونت را تقویت می کند


راهنمایی برای خرید لپ تاپ

7:

قهوه ای
قهوه ای نماد چوب، قهوه و محصولات برآمده از زمین هست.


فهمیدن زمان طلوع و غروب آفتاب از طریق گوگل
قهوه ای رنگ اعتماد، سختی، قدرت، بلوغ و راحتی هست.

در حال حاضر قهوه ای رنگ ثروت و تنومندی هست.

قهوه ای یک رنگ ممتاز برای آهن فروشی ها، قهوه خانه ها، فروشگاه های صنعتی، فروشگاه های صنایع چوبی، غذافروشی ها، فروشگاه های پوشاک مردانه، کابینت فروشی ها، مقاطعه کاری ها، ساعت فروشی ها و نجاری هاست.
سیاه
سیاه نماد قدرت، اعتبار، ظرافت، سلیقه، هستعداد، سادگی و دلفریبی هست.

رنگ سیاه بیشتر درباره حالت هایی از این گونه هست.

سیاه رنگ متحجر هست که مشتریان را از به روز شدن با فناوری باز می دارد.

همچنین رنگی بسیار آموزنده هست و اطلاعات بسیاری از صاحب رنگ ارائه می دهد.

سیاه رنگی هست که به افق و دوردست اشاره دارد، همچون مرگ، ساحران، ارواح پلید و شرور.
رنگ سیاه انتخاب خوبی برای فروشگاه های موسیقی، حقوقدانان، حسابداران، فروشگاه های لوازم الکترونیکی و لاستیک فروشی هاست.

من عاشق این دوتا رنگم اول مشکی بعد قهو ه ای

8:

درسته ممنون از اینکه دنبال کردید
هستفاده بیش از حد از رنگ سبز هم باعث رشد احساسات منفی مانند بهانه جویی، حرص، حسادت و شکاکیت در افراد می شود.
هستفاده زیاد از رنگ زرد هم در محیط باعث می شود احساس بدبینی و وسواس در محیط تقویت شود و در چنین فضایی بیشتر به درستی و صحت سخنان دیگران شک نمايند.
هستفاده زیاد از رنگ نارنجی تنبلی و احساسی را در فرد تقویت می کند و غرور و بداخلاقی را به ارمغان می آورد.
متاسفانه این نا اگاهی از هستفاده بیش از حد رنگ ها روی نوزادان تاثیر میزاره چون الان بدون داشتن اطلاعات برای نوزاد دختر از رنگ صورتی و آبی برای پسر خیلی هستفاده میشه و خودش شده یه نشانه ولی نمیدونند که هرچیزی به اندازه باید باشه بیشترش اسیب میزنه

9:

در مورد اینکه هر کی بیشتر از چه رنگ هستفاده کنه نشانه چیه اطلاعات نداری؟
من عاشق رنگ نقره ای ام بیشتر این رنگ وسیله می گیرم و پوشش می پوشم
چرا این رنگ تو لیست نبود همون خاکستری براق و نوک مدادی و اینا دیگه

10:

منظورتون از نشانه رو نفهمیدم
اون رنگها چون بیشتر در تبلیغات تاثیر گذارند واستفاده میشند رو گذاشتم ولی رنگ نقره ای تقریبا میشه بگید در همه جا نشان شيك بودن، تجمل، ثروت و جاذبه و در عین حال نماد علمی بودن، سرما و اعتبار هست.نمیتونم صد دردصد بگم ولی شاید به این موارد علاقه دارید و همین شما رو به سمت رنگ نقره ای میکشونه شدم یه پا روانشناس خوبه تغییر رشته بدم


78 out of 100 based on 63 user ratings 1238 reviews