به داد موسیقی ایران برسیم!!


به داد موسیقی ایران برسیم!!



به داد موسیقی ایران برسیم!!
از آنجاییکه بحث من هیچ ربطی به موسیقی پاپ نداشت و مدیر تالار هول هولکی و بدون مشورت با استارتر اقدام به انتقال تاپیک قبلی به تاپیک موسیقی پاپ نموده،و نیز از انجاییکه من خیلی دلسوز موسیقی فارسی و سایر اقوام ایران هستم این تاپیک را مجدد استارت میکنم.



**** تاپیک متن آهنگ های ایرانی ****

1:

نهایت موسیقی فارسی رسید به محسن یگانه و چاوشی و حامد هاکان و بنیامین و هیچ کس و ...
لااقل سایر اقوام مراقب باشند!
الان دنیا طوری شده که هر ملتی به زبان موسیقی از فرهنگ خودش دفاع میکنه.بد نیست ما هم در این عرصه حرفی لااقل نقطه ای یا فتحه ای کسره ای مثلا ضمه ای برای ارائه داشته باشیم!
نه میخوام فرهنگ و تمدن ایرانی رو ببرم زیر سوال و نه اون چیزی که اسمش رو گذاشتن موسیقی.
میخوام بگم حرفی برای فرمودن نداریم.چرا؟ چون اصولا کسی نیستیم که بخوایم حرفی بزنیم.
مثلا وقتی خواننده ی بزرگوار میاد و با آهنگ دزدی که اصلش یا ترکی و یا عربی هست و یا غیره، یک شعر سیاه(اوج ناامیدی) رو با صدایی که روش افکت گذاشته میخونه،کلی هم ازش حمایت میشه کلی تشویق میشه هر جا میری میبینی ازش هواداری میکنن با افتخار گوش میکنن این یعنی ما همینیم دیگه! حرف ما همینه یعنی هیچ چی و پوچی.

در این اوضاع خیلی خوب و قشنگی که حکومت ما داره الحمدلله موسیقی اقوام هیچ جای پیشرفتی نداره.اما به لطف الهی موسیقی آذری اونقدر غنی هست که به قوت خود باقیه و پایگاهی قدرتمند داره برای خودش حداقل در آذربایجان شمالی.عربها هم که دیگه نیازی به تعریف ندارند.در مورد سایر اقوام ایران من احساس خطر میکنم.برای من با اینکه تُرک هستم،زوال فرهنگی هم وطنم حتی اگه با من هم زبان و هم نژاد نباشه ناراحت نماينده هست.

به داد موسیقی ایرانی در کل برسیم!


دانلود آهنگ جدید امیر فرجام به نام گمگشته

2:

راستی؛ قبلا که نشد ولی بعدا از رُک گویی خود نهایت عفو را از شما خواننده احساساتی تمنا میکنم!
هدف، عرض واقعیتی بود که به چشم خود دیدم و میبینم و غرض اصلاح معایب توسط من و شما هست.


۩۞۩خواننده برتر سال 93 مشخص شد ۩۞۩


دانلود آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام پاییز

3:



دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده به نام زخم

4:

برای اینکه توهم شما را فرا نگیرد و فکر نکنید بنده تخصصی در موسیقی ندارم و حرفهای شما خیلی حساب هست جواب می گویم:
بهتر هست دست از جو سازی بکشید.


متن آهنگ یه سالیه از آرمین ۲afm
خود هم میدانید که مطلبی برای بیان ندارید.


دانلود آهنگ صبح امید با صدای زیبای حامد زمانی

می توانید مباحث من را پیرامون موسیقی متال در تایپیک "بررسی موسیقی متال" با نوشته هایتان مقایسه کنید.


در ضمن بده در فاروم های دگری نیز مدیریت این تالار را بر عهده دارم که از ورود افرادی چون شما جلوگیری می کنم.

(به خواست مخاطبان آگاه و متخصص) ولی در این سایت به علت از دست ندادن مخاطب و اهدافش شما می توانید آزادانه مطالب را ارائه دهید.


نهایت موسیقی فارسی رسید به محسن یگانه و چاوشی و حامد هاکان و بنیامین و هیچ کس و ...
لااقل سایر اقوام مراقب باشند!

اولا موسیقی نهایتی ندارد و موسیقی فارسی یعنی چه؟! ما چیزی به نام موسیقی فارسی نداریم.

اگر منظورتان موسیقی ایرانی هست می توانیم با زبانهای دگر هم بر روی اون Text برنامه دهیم.


ثانیا چه کسی فرموده هست که محسن یگاه و چاووشی از موسیقی ایرانی بهره می برند و یا در میان بزرگان صاحب نامند و کسی اونها را قبول می کند؟!
اونها پاپ می خوانند و در میان پاپ خونهایی ایرانی هم از ضعیف ترین ها هستند.


شما در موسیقی پاپ می توانید افرادی چون علیرضا عصار و محمد اصفهانی را نام برید که اتفاقا حرفی برای فرمودن دارند.


الان دنیا طوری شده که هر ملتی به زبان موسیقی از فرهنگ خودش دفاع میکنه.بد نیست ما هم در این عرصه حرفی لااقل نقطه ای یا فتحه ای کسره ای مثلا ضمه ای برای ارائه داشته باشیم!

خوب شما هنوز این افراد (کسانی که در حال انجام دادن همین کار هستند) را هم نمی شناسید.

چگونه انتقاد می کنید؟!

در ایران کسانی چون گروه "صفیر عرش" .

"اوهام" .

و مخصوصا "فرشید اعرابی" در ضمینه موسیقی متال (به عنوان یکی از تکنیکی ترین سبک های موسیقی) دارند فرهنگ ایرانی را گسترش می دهند.

با مطالعهاشعار "حافظ و مولانا و ..." و موسیقیشان الحق و والنصاف با گروههای مطرح جهانی در همان سبک ها قبال قیاص هست برابری می کند.



نه میخوام فرهنگ و تمدن ایرانی رو ببرم زیر سوال و نه اون چیزی که اسمش رو گذاشتن موسیقی.

تعریف شما از موسیقی چیست؟! دلداده کدامین سبک هستید و اصل مطلب چیست؟!

میخوام بگم حرفی برای فرمودن نداریم.چرا؟ چون اصولا کسی نیستیم که بخوایم حرفی بزنیم.

قطعا چون شما خود هیچ نیستید (در زمینه موسیقی) اونهایی که حرفی برای بیان دارند را هم نمی بنید.
در موسیقی سنتی افرادی چون شهرام ناظری و هستاد شجریان در تالارهای جهانی درخشانند و بزرگان موسیقی اونان را میستایند و شهرتی جهانی دارند.


در موسیقی کلاسیک و سنفونی "فرهاد فخر الدینی" از بزرگان جهان هست و با سنفونی های بزرگ دگر (سنفنی ملل) همکاری می کند و هر چند وقت یکبار در کشورهای دگر کنسرت برگذار می نمايند.

همچنین افرادی چون جواد معروفی.

شهرداد روحانی و ...

شهرت جهانی داشتند و با بزرگان موسیقی جهان همکاری می کردند.

گروههای متال ایرانی موج نویی به راه انداخته اند که از سوی اندیشمندان خارجی مورد توجه خاصی برنامه گرفتند و افرادی چون فرزاد گلپایگانی و فرشید اعرابی و ...

در حد نوازندگان مطرح جهان نوازندگی می نمايند.

همچنین گروههای راک و متال ایرانی در سطح بالایی فعالیت می نمايند و از حداقل امکاناتی برای تبلیغ بهره نبرده اند.

مثلا شما کدام گروه ایرانی را می توانید مثال زنید که تکنیکش از گروه Korn کمتر باشد؟! با اینکه کورن یک گروه بزرگ جهانیست ولی گروههای ما را فقط هنرمدان اون کشور ها می شناسند.


در تکست و موسیقی رپ ایران با سرعت نور حرکت می کند و فکر می کنم تا چند سال دگر رپ خوان های ایرانی بازرهای جهانی را اشغال نمايند.


موسیقی پاپ هم نیازهای جامعه را بر آورده می کند.

خوب زبان ما فارسیست و نباید توقع داشته باشیم پاپ ما چون آثار ریکی مارتین به فروش رسد.



خوب بنده به شخصه مدتهاست روی آلبوم آخر موسیقی ام کار می کنم و دوست دارم کاری خوب و حرفه ای ارائه دهم.

به نوبه خود تلاش می کنم شما چه کردید برای موسیقی این مرز و بوم؟!

مثلا وقتی خواننده ی بزرگوار میاد و با آهنگ دزدی که اصلش یا ترکی و یا عربی هست و یا غیره، یک شعر سیاه(اوج ناامیدی) رو با صدایی که روش افکت گذاشته میخونه،کلی هم ازش حمایت میشه کلی تشویق میشه هر جا میری میبینی ازش هواداری میکنن با افتخار گوش میکنن این یعنی ما همینیم دیگه! حرف ما همینه یعنی هیچ چی و پوچی.

خوب بی شک افرادی چون شما دلداده شخصیت این افراد هستند و از اونها حمایت می نمايند و اونها هم تشویق بدین کار می شوند.

مثلا وقتی می آید و هر روز ترکی گوش می کنید خوب خواننده امتی (پاپ) هم برای فروش بیشتر این سبک را انتخاب می کند.

البته این کار دزدی نیست چون در تمام جهان این کار را انجام می دهند.

بیش از 70 گروه و آهنگ ساز تا بحال آهنگ Hotel Califonia را اجرا کرده اند.

(Cover) و بسیاری دگر بر روی همین موسیقی متنی دگر گذاشته اند.


دزدی آهنگ مفهوم دگری دارد که تعریف اون از حوصله خارج هست.



در این اوضاع خیلی خوب و قشنگی که حکومت ما داره الحمدلله موسیقی اقوام هیچ جای پیشرفتی نداره.اما به لطف الهی موسیقی آذری اونقدر غنی هست که به قوت خود باقیه و پایگاهی قدرتمند داره برای خودش حداقل در آذربایجان شمالی.

از همان ابتدای ورودم به فاروم متوجه افکار نزاد پرستانه شما در باب آذری ها و آذری زبان ها شده بودم و برای همین هیچ گاه با شما مصاحبت نکرده بودم.

می دانم اینهمه سخنرانی کردید تا در نحایت از موسیقی خود تعریف به عمل آورید.


در تاریخ موسیقی ما چیزی به نام موسیقی آذری نداریم و این موسیقی تلفیقی هست از موسیقی عرب و ایرانی.

البته قسمتی از موسیقی یونانی و گاها در آثار جدید با تلفیق موسیقی هندی هم همراه هست.


موسیقی آذری شاید زیبا و احساسی باشد (که البته بنده اصلا علاقه ای هم ندارم) ولی از نظر تکنیکی بسیار ساده هست و فاقد هیچ گونه پیچیدگی و رمز و راز.

همچنین در آثار Folk دنیا هم زیاد در بابش فرمودگو نمی شود و در موسیقی فولکلر هم از مقام والایی برخوردار نیست.

موسیقی ترکی (ترکیه) هم که شما دلداده اون هستید موسیقی ارجینالی نیست و با موسیقی غربی آمیخته شده هست.


این پایگاه موسیقی شما به قدری قدرتمند هست که بنده که دلداده موسیقی هستم و هر روز در این باب تحقیق می کنم تا بحال مشتاق دانستم در بابش نشده ام.



عربها هم که دیگه نیازی به تعریف ندارند.در مورد سایر اقوام ایران من احساس خطر میکنم.برای من با اینکه تُرک هستم،زوال فرهنگی هم وطنم حتی اگه با من هم زبان و هم نژاد نباشه ناراحت نماينده هست.

موسیقی عرب با موسیقی ایرانی قابل قیاس نیست.

(البته موسیقی عربی چیز دگریست و ربطی به جغرافیا و فولک اون منطقه ندارد)

موسیقی عرب از نظر لطافت های احساسی از ایرانی بالاتر هست ولی از نظر تکنیکی با موسیقی اصیل ما قابل قیاس نیست.
برای همین هست که بسیاری از موسیقی دانان اروپایی گاها از گوشه های موسیقی عرب در آهنگ ها هستفاده می نمايند ولی هیچ گاه مضمون قرارش نمی دهند.

چون در اون حد ارزشمند نیست.

ولی خوب غم جالبی دارد که جهانیان میپسندندش و اگر با ملودی های کلاسیک و راک ترکیب شود شاید جذاب باشد.



زوال فرهنگی یعنی اینکه شما از هیچ جا خبری نداشته باشید و دلداده هیچ ابرمردی نباشید و افراد ریز را بقدری درشت ببنید که دگر جایی برای دیدن افراد بزرگ در ذهنتان نباشد.


5:

عزیزم بهتر هست خونسرد باشی و توجهت را به اصل موضوع معطوف کنی.

موسیقی ایرانی(روی سخنم با موسیقی فارسی هست) از پایه غلط هست!من به این کاری ندارم.به قول شاملو موسیقی فارسی یک چیز بدرد نخور هست و سر و تهش پیدا نیست.
اما از نظر من فقر در این زمینه سبب روی گردانی از فرهنگ خودی به فرهنگهای بیگانه میشود که شده.
ترکها و عربها خیلی وقت هست که بصورت تخصصی روی سبک پاپ کار مینمايند.و من از اونها هیچ ایرادی نمیگیرم.چون در زمینه موسیقی اصیل خودشان انواع تقسیم بندی ها را دارند.

به اندازه ی کافی طرفدار دارند و اینها جلوی بیگانه با موسیقی خودشان فخر فروشی مینمايند.چیزی که مربوط به اصل خودشان میشود.بعد می آیند با هستفاده از حفظ اصول موسیقی خودشان،از آلت های موسیقی غربی هستفاده مینمايند و سبک پاپ را میسازند.

چیزی که بتواند در دنیا هم حرفی برای فرمودن داشته باشد و هم متفاوت باشد.
در حالیکه پاپ فارسی نتوانست به هیچ جایی برسد.

چرا؟ چون اصل موسیقی را فراموش کرد و خیلی راحت از خط اصیل خودش منحرف شد.الان بهترین موسیقی های پاپ ایرانی که از اول ایجاد تا الان ما شنیدیم،چند تا اهنگ آرش هست که کسی که گوش میکند فکر میکند آهنگ عربی دارد گوش میکند نه فارسی!صرفا به زبان فارسی مطالعهموسیقی فارسی نمیشود.

اصل موزیک مد نظر هست.

متاسفانه خواننده هایی مثل حمیرا و امید هم که تا حدودی سبک اصیل فانتزی را یادآوری میکردند کاملا به موسیقی عربی نزدیک شدند.ضعف در موسیقی یعنی این!
نه اینکه 4 تا خواننده که اصلا بلد نیستند بخوانند یعنی نه تنها خواندنشان کاملا ایراد دار هست (از نظر اصول خوانندگی) بلکه ما صدایشان را از پشت افکت میشنویم بیایند با مطالعهچند کلمه فارسی فرهنگ ما را بدنیا عرضه نمايند!
الان در همه جای دنیا که موسیقی ارزش دارد،بشدت با افکت گذاری روی صدا مخالفت میشود.

یک خواننده ی عرب یا ترک نمیتوانی پیدا کنی که اینطوری بخواند.
هیچ کسی نمیتواند با موسیقی متال نماینده ی فرهنگ یک ملت شود.

شما هنوز این را هم نمیدانید!
موسیقی متال یک سبک کاملا غربی هست و بخاطر این هست که هر کسی از هر کشور یا زبانی در این زمینه بتواند کار جالبی انجام بدهد،ازش حمایت میشود و جایزه میگیرد و این به حساب موسیقی ملی نمیرود بلکه یک کار جمعی محسوب میشود.مربوط به خلاقیت شخصی در ساختن ریتم جدید و آهنگسازی بر مبنای اصل موسیقی غربی میشود.


6:

بنظر من اگر اطلاعاتتون کافی نیست تمومش کنید بحث مسخرتون رو .

7:

بله عزیزم پیشنهاد دارم.
دولت ما عمرا برای موسیقی کاری بکند.پس بهتر هست کسانی که در این زمینه فعال هستند یک گروه تخصصی تشکیل دهند و امت هم حمایت نمايند.این مرحله ی اول هست که حتما باید این کار انجام شود.
با ارائه ی کارهای تخصصی و قوی،دیگر هیچ کسی از گروههای جدیدی که ایجاد شده و کارش از پایه غلط هست،حمایت نمیکند.امت میتوانند انتخاب نمايند و فضایی مناسب برای رقابت ایجاد میشود.

نه رقابت اینطوری که هر کسی بیاید و با اینکه هیچ چی از مطالعهنمیداند روی صدایش افکت بگذارد و چند تا آهنگ ترکی و عربی را با هم مخلوط بکند و چند تا کلمه مزخرف هم بخواند و به بازار ارائه کند.

و امت هم حمایت ننمايند.

از این گروهها و خوانده ها حمایت ننمايند.وقتی میبینم جوانها با چه ولعی به اهنگهای هیچ کس گوش مینمايند واقعا ناراحت میشوم.

چون غلط بودن کارش و صدای وحشتناکش نه تنها اعصاب را بهم میریزد و روحیه آدم را خراب میکند بلکه باعث تشویق اون گروه میشود.
من مخالف سبک غربی بهیچ وجه نیستم.

حمایت هم میکنم.

اما کار باید روی اصول باشد.

یک کار بیخود که معلوم نیست که اصلا آهنگی برایش نوشته نشده،یک آهنگساز اون را بررسی کند کلی ایراد میگیرد چون مخلوط کردن ریتم ها و هستفاده از سازها هر کدام نیاز به رعایت اصول دارد.در حالیکه این گروههای مزخرف موسیقی که در ایران ایجاد شده فقط می آیند چند تا ریتم را میدزدند(یعنی حتی به مخشان فشار نمی آورند که یک ریتم ابتکاری پیدا نمايند) و با هم ترکیب میکند و از اون طرف چند تا ساز غربی را بدون اینکه آهنگ برایش بنویسند مینوازند.ملت بدبخت ما هم که نمیداند چی به چی هست، کلی باهاش حال میکند.


8:

بنظر من اگه اطلاعاتتون کافی هست بفرمایید تا از نظراتتون هستفاده کنیم.اگر نیست به حکم ایرانی بودن خودت را نخود هر آشی که نمیدانی چی هست نکن.


9:

میشه بپرسم شما نواختن چند آلت موسیقی رو بلدی ؟

شما با این کارت داری به سایرین توهین میکنی .

ولی من برسم ادب و اینکه شما ترک هستین و من به شما احترام میگذارم (البته بر خلاف شما)دیگه تو تاپیکتون نمیام ولی بحث مسخره ای هستش و بر خورد با اون به عهده ی مدیران تاپیک

یا حق

10:

با تشکر از علی آقامون که واقعا اطلاعاتش در زمینه موسیقی بالاست .

از بقیه دوستان هم می خوام که اگه اطلاعات چندانی در مورد یه موضوع ندارن(مثل خودم) الکی از خودشون اظهار نظر در نکنن.

بازم ممنون .

11:

من هم از دوستان میخوام که هدایت شده هم اگر پست میزنند لااقل حرفی برای فرمودن داشته باشند.
در زمینه ی تخصص و اطلاعات مدیر تالار( علی آقا )اگر بهشون برخورده من معذرت میخوام
دیگر نیازی نیست که دوستان احساساتی بیایند از دلش در بیاورند
بحث جدی بکنید
ایرانی برای یکبار که شده جدی بحث کردن را یاد بگیرد نه اینکه دلش برای دوستش بسوزد.

کسیکه نیاز به دلسوزی دارد،مرد بحث نیست.


12:

میشه بگی منظورت از غلط بودن کارش چیه؟
اتفاقا به نظر من صداش برای رپ(امیدوارم با رسالت اصلی این سبک آشنایی داشته باشین) خیلی هم مناسبه و آهنگاشم (البته نه همش) قشنگه.

13:

توهین نیست عزیز من.

واقعیات رو فرمودم.
اینکه من چند تا ساز رو ماهرانه مینوازم اصلا ربطی ندارد به بحثمون.و عادت هم ندارم از خودم تعریف کنم یا نیازی هم ندارم.

با شناختی که من از مدیریت سایت دارم،میدانم از بحث های مفید و تخصصی حمایت مینمايند.هر چند اگر ببینم کار به بچه بازی و دلسوزی و جنگ و جدل میکشد،خودم از ایشان خواهم خواست که در این تاپیک را قفل نمايند.


14:

آهان این شد بحث منطقی!

منظورم از غلط بودن کارش اینه که اولا صداش ایراد داره.منظور زمخت یا لطیف بودن صدا نیست.روی نت نمیخونه.امینم هم رپ کاره ولی درست میخونه.زیر و بم صداش درسته.

یعنی با شعر و آهنگ هماهنگه.

در حالیکه مال هیچ کس کالا اشتباهه.

اگه به یک متخصص موسیقی بگی کاملا حرف من رو تایید میکنه.
جالب اینجاست که ما فکر میکنم مثلا داریوش هم درست میخونه!حتی اون هم اشتباه میخونه و روی نت نمیخونه بهیچ وجه.هایده هم همیطور .خواندنش پر از غلط بود.

حالا اگر از مطالعهو افکتی هم که روی صدا هست بگذریم،آهنگ غلطه.

آهنگ درست نوشته نشده.

من به شما قول میدم اصلا کسی آهنگی ننوشته فقط تنظیم آهنگ بوده که اون هم کاری نداره.

با مخلوط چند تا ریتم من بهتر از اینها تظیم آهنگ میکنم

15:

قربون اون شکلت من اون حرفارو نزدم که از دل علی آقا دربیارم یا براش دلسوزی بکنم.

بلکه خواستم ازش تشکر کنم چون اگه حرفی می زنه از روی اطلاع می زنه نه مثل بعضیا همینجوری.....


درضمن من توی تاپیک قبلی هم فرمودم با کلیت حرفات موافقم(البته تا حدودی).چون چیزی که الان خیلی فراوون شده خواننده درپیته اما خواننده خوب واصیل هم کم نداریم و اوضاع به اون فجاعت که تو میگی هم نیست و به خاطر همین از علی آقا هم حمایت کردم.

پس هیچ وقت زود قضاوت نکن .


16:

حالا یا خواستی از دلش در بیاری یا نخواستی،مهم نیست.
مهم اینه که شما کدوم خواننده رو در حال حاضر خوب و اصیل میدونید؟

17:

یاشار جان من تعجب میکنم چرا این تاپیکو باز کردی؟
یعنی واقعا فکر میکنی برای موسیقی فارسی میشه کاری کرد؟
من توهین نمیکنم فقط نقل قول میکنم: احمد شاملو شاعر بزرگ در مورد موسیقی ایرانی همون فارسی اینطوری فرموده بود: موسیقی سنتی ایرانی عرعری بیش نیست!
اونوقت موسیقی که پايه ش که موسیقی سنتی باشه،انقدر وضعش خرابه،چطوری میشه روی سبک های جدید کار کرد؟

موسیقی فارسی تا جاییکه من میدونم از همون پايه و اول پیدایشش یک کار تقلیدی بوده و واقعا چیز مشخصی نیست مثلا به چی میشه فرمود موسیقی فارسی؟
تو موسیقی ایران فقط ترکها و کردها و عربهای ایران موسیقی جداگانه و سبک خاصی دارن البته تو خراسان هم هست که چیز خاصی نیست.

موسیقی کردها هم باز کار خاصی نیست.ولی موسیقی آذربایجان چیزی هست که دنیا رو به وجد آورده
حتما خبر داری که یک گروه خبره و متخصص میخواستند گلچینی از تمدن بشریت رو به فضا ارسال نمايند،15 آهنگ از آذربایجان انتخاب کردند!واقعا موسیقی آذربایجان بقول خودت یک موهبت الهیه.

بنظر من خودت رو خسته نکن بجای این کار باید بحث کنیم که چجوری امت ایران رو بیشتر تشویق کنیم که موسیقی اصیل شرقی یعنی ترکی و عربی گوش نمايند تا شاد باشند.
فارسها اومدند تار ترکی رو یک کمی روش دست کاری کردند تا مثلا عوض بشه و ابتکار خودشون باشه.الان متخصصان میگن که این کار مضر بوده و واقعا برای سلامتی روح انسان ضرر داره.برای اینه که وقتی شجریان گوش میدی سر درد میگیری.هر چند صداش محشره ولی موسیقیش افتضاحه

18:

اولا متاسفانه اطلاعات شما کمتر از اون هست که بنده بخواهم تخصصی تر برایتان روشن سازی کنم.


دوم اینکه فاشیست بودن شما و نزاد پرستیتان مدتها پیش بر بنده آشکار شده هست و چون خود یک نزاد پرستم علاقه ای به فرمودگو سطحی با شما ندارم.


سوم اینکه مطالب شما بیش از اونچه دگران فکر می نمايند از منطق بدور هست و اگر اینچنین ذهنها را دچار مشکل کنید و مطالب غلط ارائه دهید از فعالیت شما در این تایپیک جلوگیری می کنم.

(البته با مشورت با ادمین و دگر مدیران)

19:

درود.
مگر ندیدید با برخورد بنده چه آشوبی برپا ساختند.
خوب خلایق هر چه لایق.

20:

این تایپیک دارد رو به بی احترامی به اقوام می رود و با قوانین فاروم در تناقض هست.


بنده اهل ادعا نیستم.
ولی شما کوچکتر از اونین که بخواهید با اعضای ثابت این تالار بحث کنید.


حتی دوست عزیزم wantonboy و سعید هم دستی در نوازندگی دارند و فکر می کنم مخاطبان این تالار چون روشنک و فروغ اطلاعات مختصر و مفیدی از اشعار و ادبیات داشته باشند.


چرا شما فکر می کنید همه احمق هستند و شمایید که می فهمید؟!

21:

از دوستان عزیزم خواهش میکنم از ارسال پست های بیربط خودداری نمايند.
توهینی به اقوام صورت نگرفته.موضوع بحث کاملا مشخص هست و قبلا هم فرمودم اگر بحث مفیدی در این تاپیک صورت نگیرد،خودم از ادمین خواهم خواست قفلش نمايند.

امیدوارم اگر حرفی برای فرمودن ندارید،جو را بیخودی مشوش نکنید.


با تشکر

22:

حرفهای شما متین.
هدف من این نیست که بیایم موسیقی ایرانی را از پایه و پايه بررسی کنم.
فارابی کسی بود که آمد با تلفیق موسیقی ترکی و عربی،پایه های موسیقی ایرانی را بنا کرد و دستگاههای موسیقی ایرانی را ایجاد کرد.بنابراین حق با شما هست و موسیقی سنتی ایران از بدو ایجاد یک کار تقلیدی بوده و چیز خاصی بنام موسیقی ایرانی نداریم.اما در حال حاضر جریانی هست با نام موسیقی فارسی که از نظر من میتواند درست هدایت شود.

نه اینکه در جهان مطرح شود بعنوان یک کار قوی.چنین پیشرفتی از نظر من صورت نخواهد گرفت.

هدایت این موسیقی لازم هست.چون تاثیر فرهنگی موسیقی بر جامعه و بخصوص قشر جوان چیزی نیست که بشود از اون گذشت.

هر چند خود موسیقی و محتوای اون از جامعه اثر میپذیرد.بنظر من باید امت را با ضرری که موسیقی حال حاضر ایران بر روح و روان انسان وارد میکند،آشنا ساخت.و سپس سعی کرد که از کارهای حرفه ای تر با حفظ اصل و در عین حال ورود به سبک های جدید،خلاء موسیقیایی را پر کرد.

ما نمیتوانیم جوانان فارسی زبان را تشویق کنیم که ترکی یا عربی گوش نمايند.بنظر من هر کسی حق دارد به زبان مادری اش موزیک گوش کند.و طبیعی هست که ادم موزیکی را گوش کند که متنش را بفهمد.اگر منظور شما این هست که روند طبیعی غلبه ی موسیقی قوی بر ضعیف صورت خواهد گرفت،با شما موافقم.اما در حال حاضر جامعه ی ما نیاز به موسیقی شاد قوی و انرژی بخش دارد.


23:

اکثر مطالب نقل شده از جانب شما فاقد ارزش هست و در بسیاری از موارد غلط و حتی دروغ.
بنده تا ساعت 12 شب به شما اجازه فعالیت داده و شما در این موقعيت یا مطالب را ویرایش کنید و یا حداقل خرده ای که به پست اولتان گرفتم را برطرف نمایید تا ما هم بفهمیم شما چقدر از موسیقی میدانید.

(که ظاهرا اصلا نمی دانید.

مخصوصا اونجا که درباره رو نت مطالعهسخن می فرمودید.

مرد حسابی مثلا داریوش از تکنیک ضد صدا هستفاده می کنه.

چرا باید روی نت بخواند؟! اما هایده صدایش با دیاپازون کوک شده)

24:


از همان ابتدا هدف تاپیک مشخص بود و هیچگونه کمکی هم در کار نبوده.


1.این اقا هنوز نمیداند احمد شاملو یک توده ای بوده و فرد توده ای با تاریخ خودش مشکل داره برایه رسیدن به اون اهداف خودش ( قضیه همون جهان وطنی و چسبیدن به روسیه و...)
این فرد حتی با حافظ و فردوسی و...

نیز مشکل داشته ولی یک شعر مثل حافظ و فردوسی نمیتونه بگه این فرد

2.نتیجه گیری را حال کن.

3.

خود میگویی همون اندازه که خودت میدونی ، کسی اینجا حوصله بالا بردن اطلاعات شما را ندارد.

25:

تا به حال اسم باربد به گوشتان خورده؟

باربد در ویکی پدیا (برای اطلاع شما)

باربَد جهرمی .

نام نوازنده و آهنگساز نامدار ایرانی در دوره خسرو پرویز ساسانی بوده‌است.

نام او بصورت پهلبد و در عربی فهلبد تصحیف شده‌است.
اختراع اغلب نغمات و ترانه‌های موسیقی را به وی نسبت می‌دهند. گویند حوادث و اتفاقات مهم را باربد بصورت نغمات نغز و نواهای دلفریب درآورده بسمع خسروپرویز میرسانیده، مثلاً فوت شبدیز اسب ویژه پرویز را که دیگران یارای اظهار اون نداشتند وی بقالب نوای موسیقی ریخته و به عرض خسرو رسانید.

باربد چون شنید که خسروپرویز در یاری رامشگران و نوازندگان میکوشد خواست خویشتن را بدرگاه پرویز رساند ولی سرکش (رامشگر خاص پرویز) سالار بار را محرض آمد که از راه جستن باربد بدربار جلوگیری نماید ولی باربد با رساندن نغمه‌های خود به گوش شاه او را شیفته آواز خود ساخت.

باربد پس از تقرب یافتن در حضور پرویز برای هر روزی از روزهای هفته نغمه‌ای ساخته بود که این هفت نغمه بنام «طرق‌الملوکیه» معروفست.

و نیز برای هر روز از سی روز ماه لحن مخصوصی ساخته بود که بنام «سی‌لحن باربد» مشهور هست و هم برای ۳۶۰ روز سال [ بدون پنجه دزدیده] ۳۶۰ نوای خاص ساخته بوده‌است.

محل دفن باربد در جهرم میباشدکه همت مسوولان میطلبد در این مکان آرامگاهی در خور شخصیت وی وارزشهای او ساخته شودتا دیگر کشورها مثل تاجیکستان ادعایی در این مورد نداشته باشند.


26:

بنظر من لازم نیست آدم موزیکی را گوش کند که متنش را بفهمد
آدم باید موزیک خوب گوش کنه حتی کسی که از موسیقی سر در نمیاره بنظر من میتونه فرق بین موزیک خوب و ضعیف رو تشخیص بده من کاملا مطمئنم که این حرفو میزنم

چه جوری میخوای موسیقی فارسی رو اصلاح کنی؟خودت میگی از پایه اشتباهه اونوقت چه جوری میخوای موزیک خوب ازش بسازی؟ مثلا آهنگای منصور رو میگی خوب؟ من پايه ا با موسیقی فارسی مخالفم.واقعا اذیت میکنه.دلخراشه.تو چند دقیقه علیرضا افتخاری گوش کن ببین اعصابت نمیریزه بهم؟

ببین قارداش بیخیال این موضوع شو.من جای تو بودم می اومدم موزیک ترکی و عربی رو تبلیغ میکردم که امت خودشون ببینن و انتخاب کنن.

حتما امت خودشون انقدر عقل دارند که موزیک بهترو ترجیح بدن.حالا محبوب ترین خواننده ها تو خود همین ایران، یا عرب هستن یا ترک.پس خودتو ناراحت نکن.موسیقی قویتر حتما غلبه خواهد کرد.زبان قویتر حتما غلبه خواهد کرد.

کاری به فرهنگ و زبان و موسیقی فارسی نداشته باش.

اینها کاملا دارن در عربها ذوب میشن و من مطمئنم که تا 1 قرن دیگه اصلا چیزی بنام فارسی باقی نخواهد موند.این حرفو از روی عقل میگم.این یعنی غلبه قوی بر ضعیف و هیچ ناراحتیم نداره

27:

ببین داداش تو که نمیدونی قابل قیاس درسته نه قبال قیاص،نوآوری درسته نه نوع آوری،سوادت مال این حرفها نیست که بیای و بگی چی غلطه و چی درست.اینکه آدم اسم چنتا خواننده رو بدونه که نمیشه اطلاعات از موسیقی.
داریوش لازم نیست روی نت بخونه؟واقعا حرف جالبی بود برادر.خواننده یعنی کسیکه میخونه باید روی نت بخونه هر طوری هم که بخونه باز باید روی نت بخونه حتی اگه رپم بخونه باید رو نت بخونه.آخه عزیزم تو که هنوز نمیدونی خوندن یعنی چی،اومدی داری بحث تخصصی میکنی

ببین جیگر،مدیر!آخ که چقدر حسودیم میشه که تو مدیری کاش من مدیر بودم توصیه میکنم اولا جو نگیرتت فکر نکنی یهو راستی راستی تو عالم واقعیت بهت مدیریت موسیقی اعطا کردن.من توصیه میکنم همین الان این تاپیکو ببندی
چون موسیقی فارسی درست بشو نیست

28:

احمد شاملو انقدر از موسیقی سر در می آره که این حرفو میزنه
ترک بودنش مایه افتخار ولی برای فرهنگ شما زحمت کشیده و دیوانش با هیچ شعر نوی فارسی قابل قیاس نه قیاص نیست!
مشکلیم با حافظ و فردوسی نداشته.حرفاش تکنیکی بوده عزیزم پس بیخودی شخصیش نکن

29:


گرچه این جمله شما خنده دار بود ولی اگر این درست هم باشد باز ملاک برتری نیست.

در جستار دیگری هم فرمودم که مثلا اگر ترانه "ساقی امشب می بده" از احمد آزاد و سمفنی شماره 5 بتهوون را برای عموم امت ایران پخش کنی.

همه اولی را می پسندند ولی آیا این ترانه از سمفنی بتهوون بهتر هست؟ آیا هنرمندانه تر از اون ساخته شده؟

30:

اولا سمفونی نه و سنفونی
بعدشم این دو تا رو امت میتونن بگن که کدوم بهتر و قویتره

31:

شما اطلاعاتتون محدوده.این جمله ایشان نشان داد که چقدر از موسیقی سر در میاورند.
چیزه خاصی در شعر نو احمد شاملو من ندیدم.

خیلی ایشان کمک کرده فرهنگه ایرانیان
یک شعر از احمد شاملو (یه مردی بود حسین قلی .........چشاش سیاه لپش گلی
غصه و قرض و تب نداشت .......

اما واسه خنده لب نداشت.و....)

حرفایه تکنیکی ایشان را نام ببرید.
من موندم کسی که نمیتونه یک شعر مثل فردوسی و حافظ بگه چگونه از این افراد خورده میگیرد.


32:

گویا گرفتن اشتباه املایی را بسیار می پسندید

به داد موسیقی ایران برسیم!!

راننده های خط شوش رو که نمی گید؟
ولی من معتقدم باید کارشناسان و خبرگان نظر بدهند

33:

ای وای!!! این شعر شاملو از نظر تکنیکی فوق العاده هست.

با اینکه شعر بچه هست ولی بینظیره.تو بهتره تو شعر نظر ندی عزیزم

فردوسی و حافظو با شاملو مقایسه میکنی؟؟؟یکی مثنوی میگه یکی غزل این یکی سبک نو
چی داری میگی اصلا خودت متوجهی؟

34:

پس حالا من متوجه شدم شما مشکلی فهمیدنه پست ها نیز دارید!!
من میگم شاملو فرموده (یعنی شاملو داره خودشو مقایسه میکنه ، یعنی شاملو داره خرده میگیره از حافظ و فردوسی ) در صورتی که نمیتونه یک شعر مثل فردوسی و حافظ بگه (اصلا تو سبک ها نیست) نمیتونه در مورد این افراد نظر بده (همانطور که در مورد موسیقی نیز چیزی نمیفهمید)

بعد داری میگی من این افرادو دارم مقایسه میکنم.





بیا منم یک شعر تکنیکی میگم:
یه مرغی بود حنا خانم ...........

پر پرو بالو چشم قشنگ
یه روز حنا خانم قصه ما..........

مرغ پر پرو باله ما ..........دلش خواست که عقاب بشه ..........رها از این کلبه بشه
و.........این شعر بسیار پر معناست

35:

حالا به اروپایی ها می گویند چرا به برخی می گویند اردک و به فارسها چیزهای دگر؟!!!! بماند.
به درخواست شما این تایپیک را می بندم چون شما نادان تر از اونید که می پنداشتم.


در کشور ترکیه حتی کسی نیست که به مانند من بتواند نوازندگی کند چه برسد به آهنگ سازی!!!
اون هم بنده که هنوز در حد شاگردی هستم و به درجه هستادی نائل نشدم.


36:

به علت کج فهمی.

بی سوادی و نزاد پرستی و اهانت به افراد بزرگ و کاربران از سوی دو کاربر یاشار و مخصوصا تارکان یا تورکان و البته به درخواست خود ایشان این تایپیک را می بندم.



آقای ترکان شما هم بروید و به خوانندگان و آهنگ سازانتان بگویید بیایند و با شاگردهای ما بحث نمايند.

شاید منطق اونان بالاتر از شما باشد.

(البته شاید)

بنده نمی دانم مرزو بومی که بیش از 700 سال قدمت ندارد چگونه ایچنین صاحب تاریخ و تمدن شده و تاریخ 7000 ساله کشور پایه را زیر سوال می برد.



54 out of 100 based on 19 user ratings 194 reviews