افزایش مزاحمت خیابانی، مقصر زنان یا مردان؟


افزایش مزاحمت خیابانی، مقصر زنان یا مردان؟



افزایش مزاحمت خیابانی، مقصر زنان یا مردان؟
افزایش مزاحمت خیابانی، مقصر زنان یا مردان؟




طبق معمول و عادت روزانه گوشه خیابون بودم که دیدم او با مانتوی تنگ و کوتاه و آرایش غلیط از نزدیکی من رد شد و برق این همه زرق و برق چشمانم را کور کرد و عقل و هوشم را با هم برد، همین امر باعث شد تا پشت سرش راه بیفتم، و.....
این جوان كه در چنگال قانون گرفتار شده بود می گفت: من وقتی دختری را بدون چادر ببینم این گونه فكر می‌كنم: او برای خودش ارزشی قائل نیست و هدفش از این گونه پوشش رسیدن به شهوت است ولی وقتی خانمی در حصار چادر باشد اصلا جرات نگاه كردن به او را هم به خودم نمی‌دهم..

بله شاید روزی صدها نمونه از این اتقاقات در گوشه گوشه جهان می‌افتد، مرکز "مقابله با بحران تجاوز سانتا باربارا" در گزارش خود می‌نویسد: در هر دقیقه ۱/۳ زن آمریکایی مورد تجاوز واقع می‌شود. تمام این تجاوزات، تجاوز به عنف است و با این حساب در هر ساعت ۷۸ زن، در هر روز ۱۸۷۱ زن و در هر سال ۶۳۸ هزار زن مورد تجاوز برنامه می‌گیرند. [۱]

به نظرتان علت این همه ظلم و تجاوز چیست؟
آیا برهنگی و بدحجابی و آرایش های غلیظ باعث به وجود آمدن این همه قتل و تجاوز و بی‌آبرویی نیست؟

بى شك، یكى از امورى كه به شهوت جنسى دامن مى‏‌زند، «برهنگى و خودآرایى زنان و مردان» براى یكدیگر است كه تأثیر آن، به خصوص در میان جوانان مجرّد، قابل انكار نیست، به گونه‏‌اى كه مى‏‌توان گفت: آلودگى به بى عفّتى رابطه مستقیمى با بى‏‌حجابى، برهنگى و خودآرایى در انظار عموم دارد؛ حتى طبق بعضى از آمارهاى مستند، هر قدر این مسئله تشدید شود، به همان نسبت آلودگى به بى‏‌عفتى بیشتر مى‏‌شود؛ مثلًا، در تابستان كه به خاطر گرمى هوا، برهنگى زنان بیشتر مى‏‌شود، به همان نسبت مزاحمت‏‌هاى جنسى افزایش مى‏‌یابد و به عكس، در زمستان كه زنان، پوشش بیشتر دارند؛ این گونه مزاحمت‏‌ها كمتر مى‏‌شود.

بدیهى است كه برداشتن حجاب، مقدّمه برهنگى، آزادى جنسى و بى‌بند و بارى است كه مشكلات و مفاسد ناشى از آن، در عصر و زمان ما بر كسى پوشیده نیست.
بى‏‌حجابى سبب مى‏‌شود كه گروهى از زنان، در یك مسابقه بى پایان، در نشان دادن اندام خود و تحریك مردان هوسباز شركت كنند. این امر در عصر و زمان ما كه به خاطر گرفتارى‏‌هاى تحصیلى و اقتصادى سن ازدواج بالا رفته و قشر عظیمى از جامعه را جوانان مجرّد تشكیل مى‏‌دهد، آثار بسیار زیانبارى دارد.

بى حجابى، علاوه بر این كه از نظر اخلاقى سبب ناامنى خانواده‏‌ها و بروز جنایات مى‏‌شود، ضمناً سبب ایجاد هیجان‏‌هاى مستمر عصبى و حتّى بیمارى‏‌هاى روانى نیز مى‏‌گردد كه ثمره آن سستى پیوند خانواده‏‌ها و كاهش ارزش شخصیت زن در جامعه است. [۲]
پس خواهرم با حجابت به سوی آرامشی دل نشین و گوارا قدم بردار و برادم با كنترل نگاهت دلت را از محل تاخت و تاز برجستگی های بدن زنان حفظ كن.



منابع:
[۱] . Santa Barbara Rape Crisis Center
[۲] .برگرفته از كتاب شریف اخلاق در قرآن، ج‏۲، ص: ۳۲۸ تالیف مرجع عالی قدر حضرت آیت الله مكارم شیرازی «دامت بركاته»



افزایش مزاحمت خیابانی، مقصر زنان یا مردان؟



کدام پرچم لایق ایرانه؟

1:

حجاب و پوشش برای زنان از طرفی یک امر فردی و تکلیفی هست که متوجه تک تک زنان می شود و از طرفی این مسئله یک مسئله اجتماعی هست که در خصوص دیگر افراد جامعه می باشد لذا می توان فرمود اسلام با طرح مسئله حجاب و پوشش مناسب برای حضور زنان در عرصه عمومی ، کاری کرد که زن در اجتماع به عنوان یک انسان مقتدر حاضر شود نه به عنوان یک مونث و وسیله ی ارضای شهوت ، چرا که حجاب نشانه ی عفت و معرف شخصیت اوست.


سهم شما از اين دنيا چيست؟


می توان با صراحت فرمود حضور زن در عرصه عمومی با ظاهری آراسته و پوشش های تنگ و زننده سبب تحریک مردان می شود و باعث التهاب جنسی او شده از این رو زن وظیفه دارد برای رعایت حقوق دیگر افراد جامعه هنگام خروج از خانه ، از پوشش مناسب هستفاده کند .


آیا عقايد خود را با جرأت بيان می كنيد؟


البته باید توجه داشت که پوشش مناسب تنها برای زنان نیست بلکه ممنوعیت هستفاده از پوشش های جلف ، غیر معمولی و تحریک نماينده در کوچه و خیابان و دانشگاه هم برای زنان و هم برای مردان لازم هست و تنها به زنان اختصاص ندارد و چنین نیست که مردان از این قاعده مستثنی باشند.


رسانه و حکمرانی حماقت


امروزه وضع ظاهری یکی از ابزارهای ارتباط با دیگران هست بی تردید حضور زن در جامعه با هر کیفیت و با هر پوششی خالی از پیام به بیننده و مخاطب نیست که برخی از این پیام ها مثبت و برخی منفی هست و همین عامل سبب جایز و ممنوع بودن حضور زن در اجتماع هست.


نظر شما درباره سهمیه رزمندگان و قانون مصاحبه بعد از استخدام چیست؟
اگر زنان با پوشش مناسب از خانه خارج شود پیام عفت و وقار به بیینده منتقل می نمايند لذا دیگران به خود اجازه مزاحمت به او را نداده در مقابل اگر زن با آرایش غلیظ و پوشش های نامتعارف و با پوشش خاصی در عرصه عمومی حاضر شود همانطوری که متأسفانه امروزه شاهد اون هستیم به مخاطب و بیینده پیام منفی می دهد.


چرا بعضی از انسان ها احمق هستند ؟


در مورد حضور خود نمایانه زنان در عرصه عمومی می توان به این مطلب اذعان داشت که این خودنمایی فریاد بی صدایی برای ترویج بی بند و باری در اجتماع هست و با این حضور خود حساسیت به ارزش های اسلامی را از بین می برد و در پی فرهنگ سازی برای بدحجابی و بی حجابی هست و دیگران را هم تشویق به این بی بند و باری می کند ارزش های اسلامی را ضد ارزش می نمايند.


اراده حقیقت دارد یا توهم است


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: دو گروه اهل دوزخ اند ، یکی از اونان زنانی هستند که به ظاهر پوشیده ولی در واقع برهنه و بی حجاب اند با زرق و برق ، خود را به مرم می نمایانند و هوس های اونان را به سوی خود جلب می نمايند و موهای سرشان همچون کوهان شتر عربی هست.


درخواست کمک- دست به آچار !!


در عصر حاضر، حضور زنان در عرصه های اجتماعی با انواع آرایش و پوشیدن پوشش های تنگ و بدن نما و ساپورت های جذب و طرح دار رنگی سبب انحراف و تهییج جنسی مردان می شود و همین امر با مزاحمت های خیابانی رابطه ی مستقیمی دارد لذا اگر می خواهند از متلک ها و تهمت ها و تهاجم ها و تهدیدهای افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید در پوشش خود تجدید نظر نمايند.



می توان چنین هستنباط کرد حضور زنان با جاذبه های جنسی در کوچه و خیابان و در برابر چشمان مردان ، باعث می شود مرد به طور مجانی و بدون هیچ تعهدی از زیبایی های زن هستفاده کرده و حتی از او لذت جنسی ببرد ، در این صورت چه نیازی به ازدواج و پذیرش تعهدات ازدواج خواهد بود ؟ زیرا همه چیز به طور مجانی در اختیار مرد برنامه می گیرد و دود بی حجابی زن ابتدا به خود زن و زنان جامعه می رود و کسی که حقوقش پایمال می شود خود زن هست.

مگر اسلام نفرموده هست مرد برای بهره مندی جنسی از زن باید با او ازدواج کند و تعهداتی که لازمه اون هست را به عهده گیرد.

مریم افشار/کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی

2:

بر پايه این حرف ما فقط دو نوع پوشش داریم:
یک: چادری هایی که برای خود ارزش قائلند!!
دو :مانتویی هایی که مشکلات اخلاقی دارند!!

در زمستان كه زنان، پوشش بیشتر دارند؛ این گونه مزاحمت‏‌ها كمتر مى‏‌شود.

شوخی میکنه که بخندیم؟؟!!

+
این روزها مزاحمت ها فقط برای بد حجاب ها نیست
شاید برای اون قشر بیشتر باشه
اما توی این عصر هر گونه جنبده ای به نام زن با هر نوع پوششی دچار این معضل میشه

3:

خودم چندین بار با این مردان هوسران در خیابان درگیر شده ام چون به ناموس امت نظر دارند من هم طاقت نمی آورم و از خود بی خود می شوم چند بار هم به دلیل کتک کاری با این نفهم ها به کلانتری منتقل شده ام

4:

زن و مرد نداره هردو مقصرن
همون اندازه که زن باید خودشو بپوشونو امت باید نگاهش به زن امت نباشه که حالا حجاب داره یا نه اتفاقیش به کنار.
نکه کل راهو زومه رو زن امت و...
+
برای چادری ها هم مزاحمت هست همونطور که برای خانم های متاهل هست منتها %ش خیلی کمتره

5:

فکر میکنم بحث راجب این موضوع بیهوده باشه..چون باز یه عده ای میان برای توجیه ..شون بحث حجاب چشم و حجاب دل و.

رو پیش میکشن و باز همون حرف های سابق تکراری ...


6:

انحرافات جنسی عبارتند از خیالات، تمایلات یا رفتارهای ناراحت نماينده و تکرار شونده جنسی.



این مسائل باید برای مدت طولانی ادامه داشته باشند و یا با روابط جنسی سالم یا عملکرد روزمره فرد تداخل پیدا بنمايند که بتوان از اونها به عنوان انحرافات جنسی نام برد.

افرادی که دچار انحراف جنسی هستند، ممکن هست متوجه باشند که کار درستی انجام نمیدهند اما غالبا فکر مینمايند که نمیتوانند شرایط را تغییر دهند و یا این عادت خود را ترک نمايند.



موارد اصلی انحرافات جنسی عبارتند از: چشم چرانی، عورت نمایی، بچه بازی، یادگارخواهی، دستمالی کردن.

خودآزاری جنسی، دیگر آزاری جنسی.



چشم چرانی: افرادی که به این انحراف دچار هستند از تصور یا دیدن افراد برهنه، در

حال درآوردن لباسشان و یا مشاهده رابطه جنسی افراد دیگر(حتی در فیلم) با هم لذت میبرند.

این در اکثر مواقع در صورتی هست که شخص و یا اشخاصی که نظاره میشوند از حضور شخص چشم چران مطلع نیستند.



برای اینکه بتوان تشخیص چشم چران را برای شخصی قائل شد این تخیلات ، تمایلات و یا رفتارها باید برای خود فرد بسیار ناگوار باشند و یا در زندگی روزمره اش اختلال ایجاد نمايند.

این انحراف ممکن هست ریشه در تجربیات فرد در دوران کودکی داشته باشد و روانکاوی میتواند در شناخت این ریشه ها به فرد کمک کند.



عورت نمایی: در این انحراف فرد اندام و یا اندام های جنسی اش را به فرد یا افراد غریبه نشان داده و از این موضوع لذت جنسی می برد.



همانند مورد بالا تاکید می شود که برای تشخیص قطعی این اختلال فرد باید از رفتار خود احساس خوبی نداشته باشد یا در زندگی روزمره اش اختلال ایجاد شده باشد.

روانکاری برای این افراد مفید خواهد بود.

این کار به شناسایی ریشه واقعی مشکل کمک خواهد کرد.

گاهی نیز درمانهای دارویی برای این اشخاص تجویز میشود.



یادگارخواهی یا ف.ت.ی.شیزم: در این انحراف فرد از یک شی غیر زنده ( مانند کفش پاشنه بلند خانم ها یا جوراب زنانه و غیره) لذت جنسی میبرد.

بطور معمول فرد برای برانگیخته شدن جنسی به این شی نیاز دارد و بدون اون برانگیخته نمیشود.



این مسئله در صورتی انحراف تلقی می شود که فرد باطنا از این مسئله ناراحت باشد و یا این کار وی در زندگی روزمره اش یا روی شریک جنسی

اش اثر منفی داشته باشد.

برای این امر روان درمانی با هدف شناسایی علت اولیه این انحراف صورت می گیرد و معمولا% زیادی از افراد به درمان جواب میدهند.



دستمالی کردن یا فروتوریسم: این انحراف عبارت هست ازلذت بردن از تماس یا مالیدن دست یا بدن خود به بدن فرد دیگربدون اونکه اون فرد رضایت داشته باشد.

معمولا این کار در مکان های شلوغ مانند اتوبوس یا مترو اتفاق میافتد.

این افراد غالبا درک درستی از حدود اجتماعی خود و دیگران ندارند بنابراین ممکن هست این عمل خود را به عنوان یک انحراف جنسی تلقی ننمايند.

درمان معمول برای این افراد روان درمانی می باشد و جواب به درمان در اکثر مواقع موفق هست.



بچه بازی: این اختلال عبارت هست از تخیلات، تمایلات یا رفتارهای جنسی که با یک کودک نابالغ (بطور معمول زیر ۱۳ سال) انجام می شود.



در صورتی که این تخیلات، تمایلات و رفتارهای جنسی به کرات و برای مدت وقتی معینی تکرار شود، فرد به انحراف بچه بازی دچار هست.

طبق تعریف این فرد باید خود بالغ بوده و حداقل پنج سال ازکودک مورد آزار بزرگ ترباشد.



برای درمان باید این افراد را مدتها تحت روان درمانی برنامه داد تا ریشه های عمیق این مسئله را که شامل نگرششان نسبت به جنسیت، احساسشان نسبت به خودشان و اغلب تجربه آزار جنسی و یا جسمی در دوران کودکی میشود، شناسایی کرده و تحت کنترل درآورد.



درمان دارویی قطعی برای این مسئله وجود ندارد اما بعضا از داروهای کاهنده تستوسترون هستفاده می شود.

پیش آگهی (سیر بیماری و جواب به درمان) این انحراف متغییر هست و در کسانی که این انحراف را قبول دارند و باور بهتری نسبت به مشکلات دوران کودکی خود دارند، بهتر هست.



کسانی که علاوه بر انحراف بچه بازی دچار شخصیت ضد اجتماعی هستند، به درمان معمولا جواب مثبتی نمیدهند.

خودآزاری جنسی (مازوخیسم): خودآزاری جنسی عبارت هست از لذت بردن جنسی فرد از تحقیر شدن، کتک خوردن، بسته شدن یا هر نوع زجر

کشیدن.

لذت بردن جنسی از تنها تصور کردن موارد ذکر شده نیز خودآزاری جنسی به حساب میآید.



در برخی موارد تجارب این چنینی ممکن هست برای فرد خطر مرگ به

همراه داشته باشد.

این انحراف ریشه در دوران کودکی یا نوجوانی دارد و درمان اون معمولا از طریق روان درمانی هست.



دیگر

آزاری جنسی (سادیسم جنسی): در این انحراف فرد از تحقیر کردن و یا آزار دادن فرد دیگر لذت جنسی میبرد.

حتی تصور کردن این مسائل میتواند برای

او لذت جنسی داشته باشد.

در اکثر موارد ریشه

سادیسم جنسی در تجربیات دردناک دوران کودکی (مانند تجاوز، و یا آزار جنسی) هست .

روان درمانی می تواند برای این افراد مفید باشد.



ممکن هست پس از مطالعهاین متن به فکر

افتاده باشید که شاید شما هم به یکی از این انحرافات جنسی دچار هستید.

باید تاکید کنم که اگرپس از دانستن تعریف هریک از این اختلالات نگران

افکار و یا اعمالی که انجام می دهید هستید، ممکن هست به درجاتی از انحراف جنسی دچار باشید.



اما اگر این تخیلات، تمایلات و

رفتارها در حدی نیستند که شما را نگران نمايند، در زندگی روزمره تان اختلال ایجاد نمايند یا برای افراد دیگر خطرناک یا آزار دهنده باشند، تشخیص انحراف

جنسی قطعی نیست.



اما در نهایت این احساس شماست .

چنانچه فکر میکنید دوست دارید بیشتر در مورد اینکه چرا اینگونه فکر و یا

عمل میکنید بدانید.

مشاوره با روان درمانگران و روانکاوان خبره می تواند کمک نماينده باشد.




(( انواع انحرافات جنسی ))




خویشتن نمایی Exhibitionism ( اکسی هیبیتیونیسم )



در این نوع انحراف شخص بیمار اقدام به نشان دادن آلت تناسلی خود به جنس مخالف بطور ناگهانی می کند .و کوشش برای ایجاد تماس بدنی به عمل نمی آید.بلکه هدف این هست که با نشان دادن آلت تناسلی در طرف مقابل ایجاد شرمندگی و سراسیمگی کند .در این حالت فرد بیمار به هیجان و تحریک جنسی دست پیدا میکند و به نوعی ارضاء جنسی دست میابد.

این بیماری در زنان به شکل نشان دادن مستقیم




آلت دیده نمی شود .بلکه زن بیمار اقدام به نشان دادن سایر قسمت های تحریک نماينده بدن خود می کند .

شیوع این بیماری در مردان بیشتر می باشد.عریان سازی یا پوششهای نیمه عریان به شکل افراطی از نشانه های خفیف این بیماری می باشد.







کودک دوستی Pedophilia ( پدوفیلیا )



این بیماری شاید افراطی ترین جلوه بیماری سادیسم باشد.در این نوع از انحراف جنسی فرد بالغ ، به زور کودکان را مورد تجاوز برنامه داده و در مواردی سپس اقدام به قتل کودک میکند.این بیماری بیشرمانه ترین و فجیع ترین عارضه ایست که در جامعه بشری دیده شده هست و در اون بی پناه ترین و ضعیفترین فرد جامعه قربانی میشود.



رفتار چنین بیماری به کودکان جنس مخالف محدود نمیشود بلکه این رفتارها در مورد جنس موافق نیز دیده میشود و اصولا نوع همجنسگرایی این بیماری بیشتر شایع میباشد.

و اینان در آغاز کار از انواع اقسام حیله ها و شیوه ها برای فریب کودکان هستفاده میکند .







چشم چرانی Voyevrism ( وایوریسم )



در این بیماری فرد مبتلا با هستفاده از موقعیت ها و وسایل یا باتهیه اون موقعیت و لوازم اقدام به تماشای افراد جنس مخالف و یا مناظر آمیزش جنسی دیگران میکند.در اینجا تماس با افراد وجود ندارد .بلکه تماشا و دیدن هست که برای بیمار ایجاد هیجان و تحریک جنسی میکند و فرد یا مستقیما بوسیله این صحنه ها یا با تمسک به اونها و خود ارضایی به اوج لذت می رسد.



این بیماری در مراحل خفیف به دلیل محرومیت های جنسی ،اقتصادی ، فرهنگی می باشد.و با بهبود شرایط این علائم از بین میروند.



اما در مراحل پیشرفته قابل توجیه نیست.







تبديل پوشی Transvetitism ( ترانسوتیتیسم )



این انحراف در هر دو جنس دیده میشود و فرد مبتلا به این بیماری با پوشیدن پوشش جنس مخالف و تقلید آرایش و رفتار و کردار جنس مخالف به ارضای میل جنسی خود میپردازد.



در مورد علت این انحراف بین روانشناسان اختلاف نظر وجود دارد .و دلائلی زیادی برای این انحراف ذکر شده هست.



شی دوستی #F.e.t.ish#ism (فتی شیسم )



این بیماری در جنس مرد بیشتر شایع هست و فرد مبتلا از اشیاء زنانه و یا اعضای غیر تناسلی زنانه جهت ارضا یا تحریک یا انزال هستفاده می کند .این اشیا یا اعضا برای فرد بیمار نشانه آلت تناسلی جنس مونث به حساب می اید.



اشتغال فکری ف.ت.ی.شیت بیشتر به اشیا زنانه مانند لباسهای زیر و رو ، مو و ناخن ، اعضا بدن مثل ساق پا ، ران، باسن ، سینه و ....

می باشد .



البته در اغلب موارد این بیماری با انجام آمیزش جنسی از بین می رود.





دگر جنسی Genderidetity disorder



در بیماری فرد مبتلا خود را دارای هویت جنسی متفاوت با واقعیت می داند.

یعنی اگر مرد هست خود را زن و اگر زن هست خود را مرد تصور می کند .و در نتیجه در رفتار و کردار و پوشش و آمیزش نقش مورد تصور خود را بازی می کند .



علت این بیماری را در کودکی فرد جستجو می نمايند .والدینی که به کودک پسر خو پوشش دخترانه میپوشانند و بالعکس .از این بیماری غافل هستند.





حیوان دوستی zoophilia ( زوفیلیا )



این بیماریدر افرادی که با حیوانات سر کار دارند بیشتر دیده می شود .در این بیماری فرد مبتلا از ملامسه و آمیزش با حیوانات لذت میبرد .و بیشتر از حیوانات اهلی برای رسیدن به اوج لذت هستفاده میکند این بیماری بیشتر در زنان شایع هست و زنان بیشتر از حیواناتی چون سگ ، اسب، الاغ، خوک، ....

و در مردان مرغ ، اسب، گاو، گوسفند....



تحقیقات مشخص کرده هست که زنانی معتاد به این بوده اند که سگ آلت اونها را بلیسد و با اونها رابطه جنسی داشته باشد.





دگر آزاری Sadism ( سادیسم )



هر نوع دیگر آزاری و امت آزاری را سادیسم می گویند اما این کلمه بیشتر در انحراف جنسی به کار میرود .و به حالتی فرموده میشود که شخص منحرف در موقع عمل جنسی و آمیزش طرف مقابل را مورد آزار و اذیت بدنی برنامه می دهد و این عمل شخص را به نهایت لذت جنسی میرساند.



تمایلات سادیستیک بسیار شایع هستند ولی سادیسم افراطی و شدید یک بیماری محسوب میشود و خطرناک میباشد و باید فرد تحت درمان برنامه گیرد.



یکی از انواع سادیسم تجاوز به عنف مبیاشد.در این حالت شخص متجاوز از حالت ها و حرکات جسمانی زن که از روی درد و رنج میباشد حالت انزال زنانه را تجسم کرده و به اوج لذت جنسی میرسد.



مردانی که زنان خود را کتک میزنند نمونه ای از تیپ های سادیستیک می باشند.



و در تاریخ نیز افراد زیادی وجود داشته اند که دارای شخصیت سادیستیک بوده اند.



مانند : نرون زن کش ، ملکه مارکیز ، ریش آبی....





خود آزاری Mascochism ( مازوخیسم )



نام این بیماری از نام نویسنده اتریشی : فون ساخر مازوخ گرفته شده هست.



این نویسنده در کتابهایش از زنانی سخن میفرمود که در هنگام آمیزش جنسی طالب خشونت و آزار هستند .و کلا این افراد در حین عمل جنسی با آزار خود ارضا می شوند.



اقدام به خود زنی یا خود مجرم بینی نیز از انواع این بیماری هستند.




همجنس بازی ) Homos.#.e.#.xuality همورابطه جنسیوالیتی )



در بعضی کشورها این پدیده را رسمی شناخته اند .اما در بیشتر دنیا هنوز این پدیده یک بیماری محسوب میشود.

از خصائص این بیماری میل به همخوابگی و آمیزش با جنس موافق می باشد.



در زنان بدلیل اینکه نمیتوانند از نظر عملی هماغوشی و رابطه جنسی کامل را تجربه نمايند ارضا میل جنسی و رسیدن به اوج لذت با تحریک اعضاء بدن صورت میگیرد و به مرور میل به جنس مخالف به کلی در این زنان از بین میرود.



سادیسم ، مازوخیسم



سادیسم یا دیگر آزاری
سادیسم عبارت هست از وارد کردن رنج و آزار جنسی یا روانی به شخصی دیگر به منظور حصول تحریک جنسی .دیگر آزاری با احساس لذت جنسی از راه ایجاد درد در دیگران و تماشای صحنه ی ایجاد درد در دیگران همراه هست .

اهانت ، کتک زدن ، زخمی کردن و حتی کشتن از جمله اعمالی هست که د فرد سادیسم لذت جنسی ایجاد می کند .


اولین کسی که دو اصطلاح سادیسم و مازوخیسم را مطرح کرد ، کرافت ابینگ رفتار شناس جنسی آلمانی ، در قرن 19 بود .

کتاب psychopathia s.#.e.#.xualis نوشته ی او اولین کتاب پزشکی در زمینه تمایلات جنسی محسوب می شود .


سادیسم از نام شخصی به نام مارکی دو ساد گرفته شده هست .


مارکی دوساد که یکی از اعیان فرانسه بوده هست در سال 1774 با دختری از ثروتمندان فرانسه ازدواج می کند .

او در سال اول ازدواجش به سبب آشوبی که در فاحشه خانه ایجاد کرد ، دستگیر و در همین سال از همسرش جدا شد .

دوساد دوباره ازدواج کرد و به زودی به عنوان یک آدم عیاش و شهوت طلب شهرت یافت .

او بارها به خاطر خشونت و شکنجه و زندانی کردن و حتی کشتن زنان زیادی در خانه اش دستگیر و زندانی شد ولی هر بار به خاطر موقعیت اجتماعی اش آزاد شد .

اما مارکی به خاطر تکرار اعمال سادیسمی خود و قتل وحشتناک زنی که جسد تکه پاره اش را از خانه اش پیدا کردند دستگیر شد و به زندان باستیل و از اونجا به تیمارستان شارنتون اعزام شد .

او بعدها کیفیت ارتکاب این جنایت را در کتابش که زن و خواهر زنش قهرمانان داستان هایش بودند تشریح کرد .

او در سال 1814 در سن 74 سالگی در یکی از بیمارستانهای روانی فرانسه بدرود حیات فرمود .


سه نوع سادیسم وجود دارد که هر سه نوع اون می تواند در یک شخص وجود داشته باشد :
سادیسم ذهنی : حالتی هست که شخص سادیک بجای اینکه به دیگران آزار و اذیت وارد کند ، صحنه های اعمال سادیسمی را در ذهن و تصور خود مجسم می کند و از اونها کسب لذت می کند .


سادیسم سمبولیک : یک حالت انحرافی و غیر عادی روانی هست که مبتلایان اون ، به جای وارد کردن زجر و شکنجه بدنی به دیگران ، کوشش می نمايند با تحمیل حالات مخرب روانی مانند توهین و تحقیر کردن و پایمال کردن شخصیت افرادی که با اونها برخورد می نمايند ، برای خود یک حالت ارضاء روانی ایجاد نمايند .


سادیسم بدنی : انحراف سادیسم واقعی یا سادیسم بدنی که افراد مبتلا به این نوع سادیسم ، کسب لذت و شعف جنسی را در تحمیل آزار و اذیت بدنی و ایجاد دردهای جسمی برای دیگران می بینند و این اعمال را بعضی اوقات حتی تا مرحله ی قتل و کشتار مرتکب می شوند .

بعضی افراد با آزار و شکنجه و کشتن حیوانات به لذت جنسی می رسند .


در رابطه ی سادیستی_ مازوخیستی ، غالبا از وسایلی چون زنجیر ، شلاق ، وسایل لاستیکی و تجهیزات چرمی و تسمه ای و کفشهای پاشنه بلند هستفاده می شود شلاق زدن و بانداژ شدن هم جزئی از این روابط هست .

در برخی از مناطق آمریکا و اروپا که چنین نیازهایی
وجود دارد ، فروشگاهها ، لوازم مناسبی برای چنین
تمایلاتی تدارک می بینند و مطبوعاتی هستند که آشکارا
آگهی دعوت به همکاری از فعالیت های سادومازوخیستی را چاپ می نمايند .


ملاکهای تشخیصی دیگرآزاری بر پايه DSM-IV :
وجود خیالپردازیهای برانگیزنده ی جنسی ،امیال جنسی یا رفتارهای برگشت نماينده و شدید مربوط به اعمالی که شخص با انجام اونها از رنج روانی یا جسمی قربانی ، برانگیختگی جنسی بدست می آورد ، به مدت دست کم 6 ماه .


خیالپردازیها ، امیال جنسی یا رفتارها موجب پریشانی یا اختلال عمده ی بالینی در کارکرد اجتماعی ، شغلی یا سایر زمینه های مهم می شوند .





مازوخیسم یا خود آزاری :
انحراف مازوخیسم یا شهوت خودآزاری نقطه ی مقابل انحراف جنسی سادیسم هست .

یک فرد سادیک از آزارو اذیت کردن به دیگران لذت جنسی می برد ، اما یک انسان مبتلا به مازوخیسم از عذاب و شکنجه وارد شدن به خودش لذت جنسی کسب می کند .


کانون اصلی این نابهنجاری جنسی ، عمل تحقیر شدن، کتک خوردن، به بند کشیده شدن یا رنج بردن به گونه ای دیگر هست اعمال آزار خواهانه ای که ممکن هست از شریک جنسی خواسته شوند مشتمل بر مهار کردن ، بستن چشم، لگد مال کردن، سیلی زدن، تازیانه زدن، کتک زدن، دادن شوک الکتریکی، بریدن وتحقیر کردن هست .


فروید معتقد هست که، آزارخواهی، ناشی از برگشت تخیلات تخریبی به طرف خود هست .

اینگونه افراد ممکن هست در دوران کودکی تجاربی داشته اند که اونهارا متقاعد کرده هست که درد کشیدن پیش شرط لذت جنسی هست .


ماهیت تخصصی فعالیتهای جنسی و تمایل برخی افراد سادومازوخیست به ملاقات کردن با کسانی که ترجیحات جنسی مشابهی دارند، اونها را به سمت پیوستن به ساوقتهایی می کشاند که برای ارضا کردن نیازهای اونها تدارک دیده شده اند مثل انجمن (( تیل یولنشپیگل )) در نیویورک سیتی یا انجمن (( یانوس)) در سانفرانسیسکو .

فعالیتهایی مانند بریدن، سوراخ کردن، انقیاد وشوک دهی می توانند خطرناک باشند و این خطر، احساس برانگیختگی سادومازوخیستها را بیشتر می کند .

در حالت افراطی تر، فرد ماسکی را به صورت می زند یا کیسه ی پلاستیکی روی سر می کشد ، حلقه ی طنابی را به گردن می اندازد ، یا گازنیترات هستنشاق می کند که موجب خفگی می شود .


ملاکهای تشخیصی خودآزاری بر پايه DSM-IV :
وجود خیالپردازیهای برانگیزنده ی جنسی ،امیال جنسی یا رفتارهای برگشت نماينده و شدید مربوط به عمل تحقیر شدن، به بند کشیده شدن یا رنج بردن به گونه ای دیگر به مدت دست کم یک دوره 6 ماهه .


خیالپردازیها ، امیال جنسی یا رفتارها موجب پریشانی یا اختلال عمده ی بالینی در کارکرد اجتماعی ، شغلی یا سایر زمینه های مهم می شوند.



درزندگی هر فرد، وقتی فرا می رسد که بدنش از حالت کودکی به بزرگسالی تغییر شکل می یابد.

در نظر اول شاید این دگرگونی چندان قابل ملاحظه نباشد، اما اختلاف آشکار اون با دوره های کودکی از لحاظ وضع ظاهر، رفتار و حالت های درونی کاملاً محسوس هست.



احساس نوجوان این هست که او دیگر اون کودک دیروز نیست.

اینک چیزهایی را احساس می کند که در گذشته هیچ احساس از اون ها نداشت، یا قادر به انجام دادن اموری هست که قبلاً از انجام اون ها ناتوان بود.

خلاصه در تن و روان خود دگرگونی هایی را می بیند که برایش تازگی دارند و این دگرگونی ها اونقدر ادامه پیدا می نمايند تا برای نوجوان رفتاری همانند بزرگسالان به وجود آورند.





رشد جنسی در پسران :
نزدیک به دوره بلوغ و اوائل این دوره در زمینه جنسی تغییرات عمده ای که اغلب باعث ناراحتی می شود در پسرها بوجود می آید.

اعضاء جنسی بطور سریع رشد می کند و فرد به اشکال مختلف می تواند تمایلات جنسی خود را در شرایط تحریک نماينده کنترل کند.

چون تمایلات جنسی در افراد شدید هست، عدم ارضاء این تمایل سبب ناراحتی فرد می شود.

در پاره ای از اجتماعات افراد بالغ به جلق زدن مبادرت می نمايند.

رشد افراد در دوره بلوغ و بروز حالات مردانگی در اون ها توجه ایشان را به خود جلب می کند.

رشد جنسی سبب تغییر احساس ها و تمایلات فرد می شود.




رشد جنسی در دختران:
علامت رشد جنسی در دختران شروع اولین عادت ماهانگی هست.

رشد جنسی در دخترها با رشد قد، وزن و رشد هستخوان ها ارتباط دارد.

دخترهایی که وزن اون ها بیشتر، قد اون ها بلندتر و رشد هستخوان ها زیاد باشد رشد جنسی در اونها زودتر ظاهر می گردد.



ناراحتی شدید و غیرعادی در دوران پریودی می تواند معلول شرایط روانی باشد.

این شرایط در قسمت ناآگاه ذهنی برنامه دارند و فرد را دچار اضطراب و پریشانی می نمايند.

در موقع عادت ماهانه دختر ممکن هست در اثر این احساس دچار ناراحتی شدید و غیرعادی شود.

گاهی احساس حقارت در دختر ها سبب می شود که اون ها مونث بودن خود را مورد انکار برنامه دهند.


در دوره ی بلوغ افراد متوجه روابط اجتماعی و آثار اون هستند و میل دارند موافق ذوق و تمایلات گروه رفتار نمایند و از این راه حیثیت اجتماعی خود راحفظ نمايند.

روابط افراد بالغ با هم عادی و نسبتاً معقول هست، در صورتیکه اواخر دوره بچگی افراد بیشتر به منظور ایجاد حوادث هیجان انگیز با یکدیگر ارتباط پیدا می کند.




فیزیولوژی و روان شناسی مرحله جنسی:
ایجاد میل جنسی همانند گرسنگی، تشنگی یکی از خواسته های بیولوژیک بدن هست.

نیاز به غذا این احساس را در بدن به حرکت در می آورد، اگر این مراکز فعال نباشد، یعنی در اون ها به علت اشباع بودن یا تعارض یا دار و بازداری انجام گیرد بی اشتهایی حاصل می شود.

مراکز جنسی مردان و زنان بر اثر محرک جنسی خاص تحریک می شوند.

هنگامی که چنین تحریکات نورونی رخ می دهد.

به فرد احساس جنسی که همان میل یا اشتهای جنسی هست، دست می دهد.

اگر از فعالیت مراکز جنسی در سلسله اعصاب به دلیل جسمی و روانی بازداری شود، میل جنسی فعالی نخواهیم داشت.

در این صورت اشتهای جنسی خود را از دست می دهیم و بی اشتهایی جنسی دچار می شویم.



میل جنسی نه تنها ممکن هست به علت شرایط جسمانی بازداری یا تحریک شوند بلکه شرایط روانی مانند ترس، خشم، افسردگی، تعارضات روانی، هسترس و بعضی از بیماریها و داروها نیز مدارهای جنسی تاثیر می گذارند.


انحرافات جنسی را می توان از جهتی به سرکوبی شدید و غیرعادی میل جنسی دانست.

بیماران مبتلا به انحرافات جنسی از لوازم تمایلات سالم به جنس مخالف احساس خطر می نمايند و رفتار انحرافی به اونها امنیت بیشتری می دهد.

بدین جهت میل جنسی اون ها فقط در ارتباط با جنس مخالف بازداری می شود.





شرایط روانی بوجود آورنده انحرافات جنسی:
مهمترین اون ها عبارتند از محرومیت از روابط جنسی طبیعی، انزوای کودکی، وقایع خاص که سبب یادگیری انحرافات در کودکی و نوجوانی می شود، اضطراب اخته شدن، تثبیت یا بازگشت به دوران کودکی، جهالت در امور جنسی، همانند سازی جنسی، بازداری کلی شخصیت، ترس از مسئولیت و بالاخره ترس از جنس مخالف .



محرومیت از روابطه جنسی طبیعی: تحت شرایط محروم نماينده شدید که در اون زن و مرد موقعيت رابطه جنسی طبیعی ندارند، انحرافات جنسی افزایش می یابد.


انزوای کودکی: کودکانی که در دوران طفولیت و کودکی مدت طولانی از دیگران جدا بوده اند در روند تکامل روانی- جنسی خود اختلال پیدا کرده اند.

انحرافات مربوط به انزوای کودکی شامل بچه بازی و همجنس گرایی و زنا می باشد که در واقع جبرانی هست برای محرومیت های عاطفی دوران کودکی
همجنس گرایی: اغلب هنگامی شروع می شود که در دوران کودکی به فرد تجاوز شود و یا فرد بدآموزیهایی داشته باشد.


شی ء پرستی (جایگزین کردن شی ء بجای دستگاه جنسی طرف مقابل): ممکن هست به علت شرطی شدن هیجان جنسی با شیء در دوران کودکی یا نوجوانی به وقوع بپیوندد.

مثلا در یک وقت یک شی ء را ببیند و توام با اون خاطره ای که باعث تحریک می شود، سپس اون با دیدن اون شی ء خاص باعث تحریک او می شود.


ضربه زدن به نشیمنگاه کودک دردی توام با لذت در او ایجاد می کند و در نتیجه در بعضی از کودکان ممکن هست سبب بیماری ماسوخیسم (خودآزاری) گردد.



روانکاوان معتقدند: ترس از جنس مخالف، هستمناء، شی پرستی جنسی و همجنس گرایی ممکن هست به دلیل ترسی باشد که فرد در دوران کودکی، در رابطه با مسائل جنسی و در رابطه با جنس مخالف بخصوص با مادر و محارم پیدا می کند.

طبق این نظریه فرد به علت ترس از رابطه با جنس مخالف، با همجنس خود که از اون کمتر می ترسد و بیشتر با اون آشناست رابطه می گیرد.



نقش سازی یا نقش بازی: عبارت هست از الگو پذیری، تقلید نمودن و ادای نقش فردی و اجتماعی از طرف دختر با قراردادن زن در اون فرهنگ به عنوان الگو و ازطرف پسر با پذیرفتن اون فرهنگ خاص به عنوان سرمشق و الگو.


این الگوپذیری و نقش پذیری شامل نحوه تکلم، حرکات، تفریح و بازی، پوشیدن پوشش و آرایش و بسیاری از رفتارهای دیگر می شود.

ممکن هست عدم موفقیت در گرفتن نقش صحیح جنسی سبب اختلال جنسی گردد.




عواملی که سبب عدم موفقیت می شوند:
۱- نداشتن خصوصیات جسمانی کافی و لازم: مثلا پسری که ساختمان بدنی زنانه دارد نسبت به پسری که دارای ساختمان جسمی قوی هست نقش جنسی مردانه را دشوارتر به خود می گیرد.


۲- فشار اجتماعی و خانوادگی فرد برای نقش پذیرفتن به او فشار می آورد : مثلا اگر توقعات جامعه و بخصوص خانواده، شدید اً با امکانات جسمی و روانی کودک در نقش پذیری جنسی مغایر باشد، کودک دچار تعارض می شود و درنتیجه زمینه انحراف را آماده می سازد.


۳- فقدان الگوی صحیح مرد یا زن در خانواده : معمولا این الگو شامل پدر و مادر می باشد، که اون ها همانند سازی جنسی کودک را شکل می دهند.

اگر در جریان رشد، پسر نتواند با پدر خود به درستی و به اندازه کافی همانند سازی سالم جنسی نماید یعنی از او الگوی نادرستی بیاموزد یا امکان الگوسازی از پدر (در صورت نبود پدر) را نداشته باشد، امکان انحراف جنسی در او ایجاد می شود.


۴- یکی از علل انحرافات جنسی : جهالت و عدم دانش صحیح در رابطه با مسائل جنسی هست، تعداد زیادی از منحرفین جنسی از کسانی بودند که فهم روشن و درستی ازمسائل جنسی نداشته و نیز در دوران کودکی از فهمیدن موضوعات به سختی بازداری، ترسانده و منع می شدند.


۵- ترس را از شرایط دیگر انحراف جنسی می توان نام برد، ترس از عهده دار شدن مسئولیت هست، کسانی که شخصیت اون ها برای قبول مسئولیت ها و مسائل مربوط به اون رشد کافی نکرده هست.



منابع:
· خلاصه ی روانپزشکی: علوم رفتاری-روانپزشکی بالینی / تالیف بنیامین سادوک، هارولد کاپلان : ترجمه نصرت ا...

پورافکاری .تهران.

انتشارات شهرآب : آینده سازان .

1382
· تمایلات و رفتارهای جنسی طبیعی و غیر طبیعی انسان / تالیف بهنام اوحدی ؛ اصفهان انتشارات صادق هدایت .

1383 .


· آسیب شناسی روانی: دیدگاههای بالینی اختلالهای روانی بر پايه DSM-IV-TR (جلد دوم ) / مولفان : ریچارد پی.

هالجین و سوزان کراس ویتبورن ، مترجم : یحیی سید محمدی .

شهرستان تهران نشر روان .

1384 .


· چکیده ی روانپزشکی بالینی / تالیف بنیامین سادوک – ویرجینا سادوک .

ترجمه ی دکتر نصرت ا...

پورافکاری .


· روانشناسی جرائم و انحرافات جنسی / تالیف مسعود انصاری – شهرستان تهران .

انتشارات اشراقی .

1379 .

دانستنیهای جنسی
.

هیات تحریریه کانون دفاع از حقوق کودکان و زنان شهرستان تهران

7:

تنها فساد شخصیت درونی و دلگی و بی هویتی خود فرد عامل بروز چنین مزاحمت هایی میشود.

حال این شخص ممکن هست زن باشد یا مرد.

در برخی موارد هم هرزگی هر دو طرف.
بنظر بنده، برخلاف اصرار و تاکید ارگان های مختلف بر روی مقابله نظامی با نوع پوشش زنان، که سرکشی و نافرمانی اونان راسبب میشود، و تنها راهکار فرهنگی،اقتصادی و تربیتی می طلبد، نیروی انتظامی باید حساسیت بیشتری در برخورد با اینگونه مزاحمت ها داشته باشه و در پی اون قوه قضاییه و قوه مقننه قوانین و مجازات بسیار سنگینی برای این دسته از اوباش(مردان) در نظر بگیره.


8:

مردان و زنان !

9:

به نگرم % بالایی از این مزاحمت ها به دلیل بیکاری و نبود برنامه برای سرگرمی و اوقات فراغت جوانان هست.
سر هر کوچه جوانانی پلاس هستند ! که یا بیکارند و اقتضای سنشان حکم می کند اکنون در پی کسب و کار باشند! یا محصلین و نوجوانانی هستند که به حال خود رها شده اند !
جوان پی کسب وکار باشد،موقعيت این نظربازی ها را کسب نمی کند و قطعاً راه برای ازدواجش هم تسهیل می یابد.عقب افتادن سن ازدواج هم یکی از دلایل هست.
آ.پ و آموزش عالی هم که برنامه ای برای وقت های آزاد فراگیران خود ندارند !

10:

پوشش زنان و دختران ارتباطي بامزاحمات خياباني ندارد اشخاصي كه فرهنگ درست حسابي نداشته باشن چنين رفتارهاي ناپسندي ازايشان سرميزند

11:

متاسفانه فرهنگ مون خراب شده هم مردها مقصر هستند که چشمهاشون با زن شون هم هست دو دو میزنه و زنها هم که دور ازجون برای جلب توجه هم شده خودشون رو کردن دلقک اینم یه جور بیماری روانی هست والا تو خارج از کشور کسی جرات نداره مزاحم کسی بشه چون قانون پشتش هست

12:

مزاحمت!! طرف داره چراغ سبز چشمکزن نشون میده که بیا و مرا سوار کن ...

این دیگه مزاحمت نیست با عرض پوزش بهش میگن هرزگی جنسی اونی هم که سوارش میکنه از هرزه بدتره مقصرش هم همونایی هستن که نتونستن از این مدل هرزگی جلوگیری کنن حالا خود شخص و خانوادش یا مدرسش و جایی که باید بهش یاد میدادن ولی ندادن...

که چطور شخصیتی داشته باشه تا برای جامعه مفید باشه

13:

پوشش هم تاثیر داره چون برخی از مزاحمتها اولش مزاحمت نیستن اتفاقن با تعریف و تمجید از طرف مقابل شروع میشن و آخرای کار به مزاحمت ختم میشن اغلب اوقات هم طرف مقابل زود خام همون تعاریف و تمجیدها میشه و...


14:


دقیقا این مشکل توی شهر من هست و وسایل تفریح نیست.
ولی شهر ما خیلی جالبه همه همو میشناسن اگه کسی خواست از این کارا کنه حسابش با کرام الکاتبینه و البته بابای طرف


ولی خوب به کارای دیگه مثل مواد رو میارن

15:

قطعا اینطور خواهد بود و گاه زنان و گاه مردان در این رابطه ها مقصر هستن
و نمیشود مشکل را در یکی از این دو مورد دید!

16:

امنیت فقط مختص چادری هاست؟!
غیر چادری رو بی حجاب خطاب کرده در متن.
این غرض ورزی هایی که در این متن ها جستار ها میاد از ارزش خبر به شدت کم میکنه
من به شخصه این مطلب رو دست نوشته یک آدم کوته فکر میدونم.


17:

افرين، خيلي خوب به قايشانترين دليل در رابطه با اين موضوع اشاره كردين!
حالا اينو هم بگو فرهنگ سازي درست و صحيح دست كيه ؟ دست من؟ شما؟ يا دولت؟
ايا كساني در چند دهه گذشته قول پيشرفت در زمينه فرهنگ ايراني رو نداده بودند؟ پس چرا اينجوري شد؟

هيچ دولتي توان اين رو نخواهد داشت كه جلايشان پيشرفت در كل زمينه ها در دنياي امروزي رو در كشورش بگيره! دولت ها فقط ميتونن به اين پيشرفت "مسير درست "بدن !در زمينه فرهنگ هم همينطوره! يادتون كه نرفته كه دولت در دو دهه گذشته به خاطر فيلم هندي "شعله " چند نفر رو جريمه نقدي كرد؟!!!! حالا خودشون با افتخار از شبكه يك سيما ميدنش !!!!!!!

پس بديهي هست كه با بد شمردن ماهواره و شبكه هاي جم تي ايشان توسط دولت ، امت در خصوص راستگايشاني دولت، ياد فيلم شعله بيفتن!!!!!!(البته منم ميگم شبكه هاي جم بده ولي كيه كه گوش بده!!!)

پس تناقض بين كارهاي دولت در گذشته و حال ميتونه "يكي از دلايل" موفق نبودن در زمينه فرهنگ و عدم اعتماد امت به دولت در اين زمينه باشه!!!!!!

18:

به احتمال زیاد نویسنده این مطلب زنش چیز در اومده.داره عقده گشایی میکنه

19:

کوته فکر کجا بود.معلوم نیست زن و بچه اش چیکار ها مینمايند.
عقده ای شده

20:

قصر امل سخت سست بنیاد هست، این دوره گذر دوره زوال هست!

21:

با عرض سلام
اگر به محض اینکه اندیشه خلاف خواسته های شما داشته باشیم، متهم به خود سانسوری می شویم، از این تهمت هراسی نداریم!

22:

گناهکار, نه زنان, نه مردان, چیز دیگر هست.


23:

اولن اين رفتارا نابه هنجار فقط درمردهاي ايراني هوسران ديده ميشود مشكلات جنسي اقايان چه ارتباطي به پوشش دارد وقتي فردي از داخل مشكل دارد هركاري هم انجام بدي فايده اي ندارد
خانواده .

اجتماع / محيط همه اينها در شكل گيري شخصيت ادمها نقش دارد
دردوران قبل انقلاب هر كسي هرجورميخواست ميومد يادم نمياد خانواده هامو ن ازمزاحمتهاي خياباني فرموده باشند .

وقتي همه چيز براجبار باشه خيلي ازناهنجاريها خودشو نشون ميده

24:

در اینکه این مقاله بسیار سطحی به مقوله ی مزاحمت های خیابانی پرداخته هست، هیچ شکی نیست! چرا که اگر شما یک دختر محجبه و چادری باشید بازهم با مزاحمت های خیابانی روبرو خواهید شد! بازهم از نگاه های ناپاک و از متلک ها و پیشنهادات دوستی خیابانی در امان نخواهید بود! حتی اگر بدون هیچ آرایشی باشید و رفتاری بسیار جدی داشته باشید بازهم بازارِ شوخی و خنده و نیز نظر بازار ، به راه خواهد بود.

چرا که دیگر این پوشش چادر به لطف اجباری بودن در بعضی از مدارس و دانشگاه ها و ارگان ها و ادارات و شرکت ها دیگر اون معنای قدیم ِ خود را ندارد و از اینرو دیگر اون نگاهی که در سال های بسیار دور به افراد محجبه و چادری می شد نیز امروزه وجود ندارد چرا که دیگران ممکن هست فکر نمايند این شخص مجبور هست بنا به دلایلی که در بالا فرموده شد ، از این نوع پوشش هستفاده کند!

پس به لطف دوستانِ اجبار نماينده ی پوشش چادر در ارگانها و ادارات و دانشگاهها ، نه تنها چادر اون معنای واقعی خود را از دست داده هست بلکه فرهنگ ریا و دو رویی نیز رواج یافته هست!

پس در نتیجه بانوان چه محجبه باشند و چه نباشند چه چادری باشند و چه نباشند از مزاحمت های خیابانی در امان نیستند! واز اینرو انداختن همه ی تقصیرها بر گردن بانوان و پوششان ، مثل باز کردن مشکل از سر ِ خویش هست ! اصل ِ مشکل چیز دیگری هست و اونهم "فرهنگ" هست! پس بهتر هست بجای فشار روز افزون بر بانوان و پوششان ، روی اون قسمت بیشتر کار شود!

25:

سلام
زن یا مرد بودن مهم نیست.

مساله این جاست که همه ما در میدان امتحان الهی هستیم و هر کس در هر شرایطی در حال شکل دادن چگونگی زندگی جاویدانش هست.
و حجاب نیز یکی از کارکردهایش این هست که زن با پوشش خود فراخوان می کند که مرد شهوتران در این مورد نباید طمع کند.

و در واقع زن با حجاب برای خود صیانتی در مقابل امت هوسران درست می کند.


26:

به نظر می رسد که اگر حکومت واقعا اجباری برای حجاب داشت، همه به طور کامل به اون ملتزم می شدند.

همان گونه که وقتی در مکه و مدینه حکومت حجاب را اجباری می کند، کسی جرات تخلف از اون را ندارد.
این در حالی هست که تمام روسای جمهور ایران در این سالها در مقابل بحث حجاب اجباری موضع منفی گرفتند و هیچ وقت به طور جدی در این زمینه اقدام نکرده اند.
و البته روشن هست که دلیل بی حجابی چیست.

و طبیعتا همان ماهواره هایی که رنگ پوشش ها و مدل اونها را تعیین می نمايند، باید عامل این قضیه دیده شوند و اینکه چرا شما این قدر قضیه را وارونه دیده اید معلوم نیست.
دور شدن زن از تعرض ها و حفظ کرامت او، یکی از فواید حجاب هست.

نه تنها دلیل اون که بگوییم معیار برآوردن همان هست!
درباره مردان نیز، این مساله قطعی هست که مردان موظفند عفت چشمان خود را به جای آورند.


27:

من فكر می كنم پسر ها با دیدن این نوع پوشش پیش خودشان فكر می كنند دختر بی حجاب ( از بد حجاب گذشته ) یك فراخوان رضایت نسبت به روابط دوستانه داده هست.

هرگز نمیشه این رارد كرد كه این نوع پوشش به شدت تحریك كننده هستش برخی از بانوان با این نوع پوشش نابهنجار غرایز مردان رو تحریك می كنند اونقدری كه دیگر عقل كنار می رود و ما شاهد بزه های گوناگون در این رابطه هستیم.بنابراین بدون تعصب
افزایش بد حجابی ، کم شدن تعلقات دینی و دین داری ، دیدن شبکه های ماهواره ای، شرکت در شبکه های اجتماعی مخرب و در یک کلام افزایش گرایش به فرهنگ غرب و الگو برداری از اون برای مناسبات اجتماعی بی غیرتی و بی یند و باری و گرایش به آزادی های جنسی و...

همه و همه می تواند علل افزایش این مزاحمت ها شود .
البته تذکر این نکته خالی از لطف نیست که اکثر قریب به اتفاق مزاحمت های خیابانی برای زنان بی حجاب و بد حجاب که محرک جنسی مزاحمان اند رخ می دهد و کمتر می توانید ببینید که مزاحمان خیابانی برای افراد با حجاب کامل مزاحمت ایجاد نمايند.



28:


29:

چطوری توضیح بدم متوجه بشی اونایی که مزاحمت ایجاد میکنن به چند دسته تقسیم میشن بعضیاشون مریض سادیسمی هستن یا دنبال گوشبری هستن دیگه حجاب و بدحجاب حالیشون نیست مزاحم میشن و...

یعضیاشون در ظاهر مزاحم نیستن و مثل یک ماهیگیر منتظر ماهی میمونن اینجور افراد دنبال اون بدحجابها میگردن که چراغ سبز رو روشن گذاشتن و چراغ قرمزشون خاموشه تا راحتتر بتونن سواستفاده کنن حالا شاید کسی ناخواسته بدحجاب شده ولی یکهو گرفتار مزاحم میشه دسته ای هم هستن که فقط دنبال باحجاب ها میگردن تا بتونن پس هتک حرمت ازشون اخاذی کنن وگرنه از بدجاب به راحتی نمیشه اخاذی کرد...

حالا متوجه شدی منظورم از تاثیر پوشش چی بود درضمن مزاحمت مختص مردهای نابه هنجار نیست در مواردی زنهای نابه هنجار نیز مزاحمت و گوشبری و ...

انجام میدن

30:



حرف شما تا اندازه ای درسته ولی تجربیات علمی و یافته های شخصی همه ما این رو میگه که خانمی که حجاب نداره بیشتر از یک خانم محجبه جلب توجه میکنه و به فراخور اون دچار مزاحمت ها و بی احترامی های بیشتری هم میشه به عبارت بهتر امنیت فکری و اخلاقی ش به خطر می افته

31:

اون چه در دوران قبل انقلاب بود نتیجه ای بهتر از انچه در غرب می بینیم نمی داشت .

الان در غرب طبق نظر اندیشمندان خودشان ، امنیت اخلاقی و جنسی به فاجعه ای تبدیل شده

32:

حرف شما درسته ما در زمینه نظام مهندسی فرهنگی کشور مشکلات بسیاری داریم و هر کس که می تونه و انگیزه داره باید به اندازه حیطه قدرتش به وظیفه ش عمل کنه

33:


34:

ببخشید!!!! پس گشت ِ ارشاد چیست؟!!!!!

بنده خودم در شهرستان تهران بارها و بارها شاهدِ درگیری اونان با دختران و زنان بودم و حتی چند تن از دوستان و آشنایانم هم مورد تذکر و حتی بازداشت توسط این عزیزان ِ زحمت کش شده اند!!

نوشته اصلي بوسيله dorjeaghigh نمايش نوشته ها
از این که شما یک خانم محجبه هستید خیلی خوشحالم

اون چه مهمه اینه که حجاب بیشترین تاثیر رو در جلب امنیت فکری و اخلاقی خانم ها به دنبال داره ولی البته همه دلیل نیست بلکه شرایط دیگری هم وجود داره

در غرب انچه که خودشون اذعان بهش دارند اینه که زن یک موجود ابزاریه .

یا لوازم شهوترانی و یا لوازم تجارت و کسب پول .

اصلا نسخه غرب برای ما نجات بخش نیست

یک سوال از خدمتتان دارم محجبه بودن مهم تر هست یا خوش اخلاق بودن و یاریگر بودن؟

بنده یادم می آید در یکی از دانشکده های دانشگاه سابقم دو خانم مسئول امور آموزشی دانشجویان بودن یکیشان محجبه بود و دیگری نه! هر دویشان هم چندان جوان نبودند.از دانشجویان اون دانشکده بسیار شنیده بودم که اون خانم محجبه علیرغم داشتن سن و سالی و فرزند بزرگ همچنان در پی جلب توجه بود! و البته مدام در پی آزار و اذیت دانشجویان ! مدرک تحصیلیش هم دیپلم بود و به گویا سبب واسطه در این شغل اونهم در چنین دانشگاهی بکار گمارده شده بود !!
اون دیگری یعنی اون خانم بدحجاب بسیار خوش اخلاق بود و یاریگر دانشجویان و در حقیقت ایشان گندکاری های اون خانم محجبه را درست می کرد و البته مدرک تحصیلی ایشان هم فوق لیسانس بود! رفتار ایشان موقرو متین بود و نمونه ی یک انسان واقعی!

البته بنده معتقدم که اون خانم محجبه تنها از روی ریاکاری چادر به سر می کرد چون می توانست با کمک اون بر روی بد اخلاقی هایش سرپوشی بگذارد و البته از مزایای اونهم بهره مند شود.

پس نمی توان به صرف ظاهر آدمها حکم بر بد و خوبی اونها داد!

در همین امریکا که مدام بعنوان اهریمن و شیطان بزرگ از او یاد می کنید و می گویید زنان را لوازم و بازیچه خود برنامه داده هست رفتارهایی می بینید که در هیچ کشور اسلامی به مانند اون را نمی توانید ببینید! اینکه چقدر برای زنان حرمت قائلند بگونه ای که خود زنان و دختران هم این را دریافته اند که فقط و فقط یک ظاهر نیستند و برنامه نیست که فقط زیبایی هایشان را به رخ دیگران بکشند و از اینرو در اونجا زنان بی هیچ آرایشی در جامعه ، دانشگاه و محل کار حاضر می شوند و سعی بر انجام کارشان به نحوه احسنت دارند .

اتفاقا این نگاه ابزاری بیشتر در کشورهای خاورمیانه هست که مدام بر زن و جنسیتش تاکید می نمايند و مدام بر پوشش او اجبار و فشار می آورند و جالب انجاست که همه ی این فشارها و اجبارها هم نتیجه ی عکس داده هست!! بقول حضرت مولانا:
از قضا سرکنگبین صفرا فزود

روغن بادام خشکی می‌نمود
نتیجه اش این شده هست که دختران و زنان ایرانی بطور ناخودآگاه اعتراض خود را با متمرکزشدن بر روی صورتشان نشان دهند! کیست که منکر این باشد که ایران جزو رکورد داران بیشترین تعداد جراحی پلاستیک در دنیا هست و البته جز بیشترین مصرف نمايندگان لوازم آرایشی!


غرب اونطور که صدا و سیمای میلی می گوید نیست! غرب همانست که دانشمند و عالم برجسته و مبارز بزرگ ایرانی ،سید جمال الدین اسد آبادی تعریف کرده هست:
در غرب مسلمان ندیدم ولی اسلام را دیدم!



35:

اگر تمام حقوق دانان با هم یکدست و همراه شوند و سالها تلاش نمايند، هرگز مطلبی درباره حجاب اجباری در قانون پايه ی نمی یابند! و همین نیز تائیدی بر هیاهو سالاری در این مساله هست.


و مساله گشت ارشاد نیز یکی دیگر از هیاهو سالاری ها در جامعه ماست!
آیا واقعا اگر جدیتی در مجازات بی حجابان وجود داشت، ما در خیابان ها شاهد صحنه های بی حجابی و بد حجابی بودیم؟ بد نیست به کشورهایی نظیر حجاز بنگرید که اگر حکومتی بخواهد، به راحتی می تواند حجاب را اجباری کند! حتی در کشورهای اروپایی قوانین اجباری درباره شلوار زنان و پیراهن آستین کوتاه مردان و ...

وجود داشته و دارد و جامعه نیز بدان ملتزم می شده هست.


36:


اولا اخلاق بسیار مهمه .

همه ارزش ها منحصر در حیا و حجاب نیست بلکه یکی از ارزشهاست!
سپس اون ، نگاه ما از غرب ، از صدا و سیما نیست از هشدارهای متعددیه که از غرب شنیده میشه

37:

بله اونهایی که ما رو تحت سلطه تبلیغاتیشون گرفتن این جوری بهمون تلقین می کنن و الا دانشمندان علوم انسانیشون چیز دیگه رو میگن

38:

این حرف اندیشمندان اونهاست در عرصه علوم انسانی

39:

بی طرفانه بگم
بعضی پوششها عین الارم میمونه که میگه بیاین سمت من.
بعضی صورتها که ارایش زیادی داره وعلتش هم زیاده
خوشبختانه حجاب واسه هم پسر هم دختر واسه من مهمه


78 out of 100 based on 63 user ratings 638 reviews