چقدر از اعمال انسان ها ناشی از ژنتیکشان است؟


چقدر از اعمال انسان ها ناشی از ژنتیکشان است؟



چقدر از اعمال انسان ها ناشی از ژنتیکشان است؟
یک مساله ای که همواره بهش فکر میکنم این است که گاهی با دیدن چهره یک شخص میتوانم اعمال و کارهایی که ممکن مرتکب شود را پیش بینی کنم و اکثرا هم درست از اب درمی اید...
در حالی که چهره یک شخص دست خودش نیست....
نظر شما در این مورد چیست که اعمال انسان ها ممکن است تا حدودی به ساختار ژنتیکیشان برگردد؟



محیط یا شرایط روی انسان ها چقدرتاثیر می گذارد ؟

1:

همه اعمال انسان ها از ژنتیکشان هست .این دی ان ای هست که تایین میکند .


آرامش
چیزی غیر از این وجود ندارد


همفکری درباره چگونگی شکایت از کلاهبردار اینترنتی

2:

یعنی کل اعمال ما غیر ارادی هست؟
پس اختیار نداریم کلا؟


هر چيزي در مورد خيام

3:

بستگی دارد تعریف شما از اختیار یا اراده چیست


دیگه از تالار اومدن خسته شدم ( از بزرگان خواهشمندم یه نگاهی به این موضوع بندازند)

4:

فکر میکنم بیشتر از ظاهر وچهره اون حسی ک ب ادم میدن باعث نتیجه گیریمون میشه .....اون حسم مربوط ب اعمال و عقاید و رفتار ادما میشه تا چهرشون....


هم اندیشی :بالاخره کردان به آکسفورد راه یافت


اگهی استخدام

5:

20% تا 30% اعمال ما به ژنتیک برمیگرده ، حتی کمتر .


اشرف مخلوقات!

بیشتر اعمال ما به خاطر افکار و محیط پیرامونی ماست .

مثلا اعمال ما در یک شهر ایران یکجور رقم میخورد
ولی وقتی به یک شهر کانادایی میرویم در مدت کوتاهی اعمال ما بسیار تغییر خواهد کرد حتی اگر خودمان
متوجه نشویم .



تفکر و محیط پیرامونی خیلی تاثیر گذارند .
ظاهر و ژنتیک زیاد مبنای خوبی برای شناخت نیست .

یکی قیافه خوب و ارامی دارد ولی وقتی
به کارنامه اش نگاه کنیم میبینیم باعث و بانی 3 دور نسل کشی وحشیانه هست !!
یکی دیگه قیافه سرد و خشن و بی روحی دارد ولی با نگاه به کارنامه اعمالش ! میفهمیم که
بسیار ادم خیر و نیکی بوده که دست بسیاری را گرفته هست !

6:

همینکه مسئول کارهای خودت باشی و بتونی برای زندگیت تصمیم بگیری

7:

اگه ژنتیک و محیط اینقدر موثر باشه پس اعمال ما نمیتونه دلیلی بر بد بودن ما باشه؟

8:

تاثیر ژنتیک رو کم میدانم .

حتی معتقدم که گاها هیچ تاثیری ندارند .

اما محیط پیرامونی
تاثیر میگذارد .

فرضا در جامعه ای که معمولا همه کار ها با رشوه جلو میرود نمیتوان رشوه نداد !!
خواسته یا ناخواسته طرف مجبور میشه که به این و ان رشوه بده .
یا وقتی میبینه همه بازاری ها معمولا اجناسشان را 30% گران تر میفروشند او نیز همین کار
رو خواهد کرد .

ممکنه مقاومت کنه ولی در نهایت هم رنگ جماعت میشه !!

9:

یک مثال برات میزنم.
یک قایقرانی بود که قایقش خراب شده بوده و مدت زیادی وسط اب روی قایقش بوده .
طبیعت مجبور بوده ماهی گیری کنه .ماه اول فقط گوشت ماهی را میخورده .
ولی از ماه دوم دیگه وقتی میخاسته گوشت ماهی را بخوره حالت تهوه میگرفته و بالا میاورده و شدیدا به روده و چشم و پوست و و جاهای پست ماهی علاقه مند شده بوده و با لذت زیادی اینا را میخورده.
شما در اینجا میل و علاقه به غذا و حق انتخاب خوردن را میبینی ولی در واقع اون نیاز بدنش بوده .


10:

خب نیاز که هست ولی اینکه چطوری رفتار کنی گاها به خودم ادم برمیگرده
منظورم اینه همیشه ادم مجبور نیست تو بن بست باشه و راه های زیادی جلوی پاش هست

11:



دقیقن.

وقتی میگن شخصی ذات بدی داره به ژنتیکش بر میگرده
علت رفتار ما از دو حالت خارج نیست..یا از روی ذات اینکار و انجام میدیم یا تاثیرات محیط بوده

دو برادر رو در نظر بگیر که از نظر سن و سال و محیط اطرافشون تفاوتی ندارن
یکیشون خلافکار و معتاد میشه دیگری دکتر و آدم محترمی میشه
اینجا به اختیارشون بستگی داشته...به نظر خودم تاثیرات محیط و ژنتیک نصف به نصفه و هر کدوم به یه اندازه موثرن

12:

پس الان از نظر شما چند % اختیار موثره و چند % محیط و چند % ذات و ژنتیک؟

13:



تعریف شما از اختیار چیه؟
چون اینکه ما با اختیار دست به چه کارهایی بزنیم به دو عامل اصلی بستگی داره
محیط اطراف و ذات انسان و بحثمون سر همینه که حوضه ی اختیاراتمون رو بیشتر چه چیزی تعیین میکنه و نباید یه فاکتور جدا براش بنویسیم
به نظر من تاثیرات محیط و ژنتیک روی هم رفته اعمال ما رو میسازن و هر دو با هم برابری مینمايند

14:

بیشتر به اختیار .اراده تربیت خوده فرد ارتباط
اون گاوه که اختیار و.اراده نداره
همه گاوها شییه هم زندگی میکنن
ببرها شبیه هم زندگی میکنن
اما تنها انسان هست که بخاطر عقل و.اراده هر طور که بخواد زندگی میکنه
میتونه چیزی ایجاد کنه یا نابود کنه هزار جور هزاران مدل
این که چطور زندگی کنیم به اختیار اراده سلیقه و حتی رفتار ما به نوع تربیت اموزش محیط برمیگرده اما بازانسان اختیار داره میتونه بر تنبلی بر خشم و هر چیز دیگه غلبه کنه

15:

تاثیر محیط یعنی شما در محیطی برنامه گرفتی که این سوال در ذهنتون به وجود اومد و اومدید توی هم میهن بیان کردید

اگر توی کانادا زندگی میکردین ممکن بود هیچوقت این سوال توی ذهنتون بوجود نیاد و اگر میومد توی هم میهن بیانش نمیکردین

16:

نمیگویم اثری ندارد اما اثر اون خیلی کمتر از تربیت و محیط و شرایط هست......

من بعید میدانم کسی فطرتاً خلافکار به دنیا بیاید!.....

بیشتر خلافها مربوط به محیط و سیگنال هایی هست که در دوران سرنوشت ساز کودکی و نوجوانی از طرف خانواده و جامعه ارسال میشود

17:

دزدی دروغ غیبت...
اگر عامل اینها هورمونها هستن
واقعا احمقانه اس که ادم خودشو ازاد بزاره بعد بگن اینها کار زنتیکه

انسان وقتی یک.کیف پر از پول تو.خیابون ببینه
با توجه به اعتقاداتش و تربیتی که داره
انتخاب میکنه که پول رو به صاحب برگردونه یا برا خودش برداره
یعنیبا ددن کیف پر از پول یک فرمودگوی درونی اتفاق میفته
در هر انسانی این فرمودگو ها پیش میاد
یک نفر که میگه پول برای خودت بردار
یک نفر که میگه به صاحبش برگردون
حالا زنتیک چه ربطی داره واقعا مسخر اس
اینحا فرد بر پايه اعتقادات دینی
یا تربیت و معرفت نفسی که داره انتخاب میکنه
کسی هست از این نوع وسوسه ها نداشته باشه?
برای همه هست اما بستگی به خود فرد داره به کدوم فرمودگوی درونی گوش بده
ایا نمیتونه پول رو.به صاحبش بر گردونه و.غلبه کنه بر نفسش?

18:

خب تاثیر که هست ولی ایا این مورد میتونند کاملا مسئولیت کارهای ما رو به عهده بگیرند؟

19:

نظر ابن سینا مزاج و.شرایط جسمی میتونه موثر باشه
اما در اصل به اختیارات و اراده و تربیت بر میگیرده

20:



بله میتونن..

شما هر مورد دیگه ای رو بگید زیر مجموعه ای از این دو موردن
تربیت کردن فرزند زیر مجموعه ی محیط به حساب میاد شرایط جسمانی و مشکلات روحی و جسمی یا میزان کامل بودن این دو زیر مجموعه ی ژنتیک به حساب میاد

شما چه مورد دیگه ای رو سراغ داری که از این دو نباشن

21:

خب چند % ادمی اختیار داره و چقدر محیط و ژنتیک؟

22:

80% ژنتیک، 20% محیط.

این‌ها ادعاهای شکمی نیست، حاصل انباشت چند دهه
داده هست.

بطور خاص میدونیم که ضریب هوشی جمعی که بهترین همبستگی رو با gdp
کشورها داره شدیدا ژنتیکی هست.

نکته‌ای که هست، دوستان توجه داشته باشند که مساله اینجا زیاد جبر و اختیار
نیست.

جبر محیط هم مثل جبر ژنتیکی، جبر هست.


23:

س
% که نمیشه مشخص کرد
اما انسان اگر خودش رو بر شناسه بر احساسات عواطف رفتارها کیتونه غلبه کنه
این افکار ما بر هورمونها هم اثر میکنن
برای مثال به لیمو ترش فکر کنید بزاغ دهان ترشح میشه
اینکه ما بعضی از رفتار هارمون میگن بر پايه هورمون هست
از کجا معلوم همین افکار ماهیت این هورمون هارو تغییر ندن
تغدیه ای که هستفاده میکنیم
دوستی که انتخاب میکنم همه تاثیر دارن
شما یا هر شخص دیگه و حتی من 5 میلیون پول تو یه کیف میبینیم
اون فرمودگوی درونی برای همه اتفاق میفته که
یکیش سعی در گمراه کردن داره و پیشنهاد میکنه برای خودت بردار
اما یک شخص دیگه پیشنهاد یکنه که به صاحبش برگردون
این وسوسه ها هست
و هر کسی مختاره به یکی از اینها گوش بده و عمل کنه

24:

خب ژنتیک هم تاثیر داره
این حرف داشنمندا و محققاست

25:

پس شرایط مختلف نمیتونه دلیل بر بی اختیاری باشه ولی یک مساله ای که هست
نمیشه فرمود فلانی ادم بدیه چون شرایط زندگی و محیط و افرادی که باهاش تماس داشته موثر بوده تو کاراش

26:

خب اگه اینا باشه پس اختیار نداریم دیگه
ژنتیک ما که دست خودمون نیست
محیط هم زیاد دست خودمون نیست و ناخواسته در یک سری محیط ها برنامه میگیریم درسته؟

27:

درسته پس یعنی بهشت و جهنم هم نداریم؟
اگه برنامه باشد ژنتیک و محیط و خانواده اینقدر موثر باشند پس عقاب بندگان برای چیست؟

28:

همه اینها میتونه موثر باشه اما من اختیار و اراده رو از همه چیز سر تر میدونم
مثلا شما یک انسان فقیر رو در نظر بگیرید
با دیدن کیف پول ممکنه جا بخوره و سریع تخت تاثیر فرمودگوهای شیطانی برنامه بگیره
و حتی بر عکس ممکنه هزاران بدبختی و مشکلات دیگه ای هم داشته باشه اما با این حال کیف پول رو به صاحبش بر میگردونه
اما یک نفر هم ممکنه میلیاردر باشه و با دیدن کیف پول بازم نتونه از کیف پول بگذره ولی یک فرد میلیاردر دیگه ممکنه بر نفسش غلبه کنه
چیزی که سلمه و مشخص هست یک نیروی شر وجود داره و یک نیروی خیر که در چنین مواقعی در ذهن انسان شروع به وسوه کردن میکنن
حالا این ما هستیم که باید انتخاب کنیم
یک نفر ممکنه بخاطر اعتقادات دینی رفتار درست رو انتخاب کنه و عواقبش در اخرت اضطراب داشته باشه
و یک نف رهم ممکنه به عشق خدا

و یک نفر ممکنه بخاطر فرهنگ یا ترس از قانون یا همون عذاب وجدان
حتی افرادی که بار اول دست به کار خطایی میزنن ممکنه سخت دچار شیمانی بشن چون از نظر قران چند نوع نفس هست که در وجود همه انسانها هست
مثلا من ممکنه دزدی کنم یا به کسی تهمت بزنم اما چون بار اولم هست خودمو سرزنش میکنم ولی بعد ها که غرق در گناه شدم چنین حسی سراغم نمیاد وحتی سپس مدتی ممکنه بدون اینکه کسی منو دعوت کنه به اون اعمال نیکو دیگه سراغ من نیاد که خدا در قران
به نفس نیکو یا همون وجدا اشاره میکنه
و یک نفس که انسان رو به سمت گمارهی میکشونه
و یک نفس سرزنش نماينده
افرادی هم که زیاد دست به گناه میزنن در قرا فرموده شده که اینها رها میشن

هر چند در همین قران به انتخاب دوست و انتخاب نوع تغذیه شدیدا سفارش کرده

شما در یک خانواده فرهنگی که عادت به فحش دادن رکیک ندارن
فرزنداشون معمولا چنین رفتارای ندارن مگه دوست یکهانتخاب کردن یا درجامعه تحت تاثیر برنامه گرفتن
اما یک نفر هم هست درخانواده ای به دنیا اومده که بازم فرهنگی هست و حتی در محیط های بدی بزرگ شده ولی بازم فحاشی نمیکنه
یعنی نوع تفکر ما میتونه موثر باشه
انسان خودش باید خودشو تربیت کنه
حالا یکی این نوع تربیت رو به ار ث میبره ویک نفر دیگه هم هست با مقا ومت و تربیت خودش میتونه از فحاشی کردن خود داری کنه
هر چند این هم ثابت شده اس که هورمونها میتونه اثر گذاز باشه اما اختیار و اراده از همه اینها در اثر گذاری جلوتر هست
مثلا افرادی که مادی گرا هستن و لذت جو هستن اکثرا اراده سستری دارن و درمقابل خواسته های نفسانی زودتر شکست میخورن

29:

از نظر ابن سینا روز حساب کتاب در زندگی پس ا مرگ
در حوزه اختیارات هست
نه بر پايه مزاج و شرایط جسمی
و البته در دین اسلام هم هست که خدا هر کس رو به اندازه تواناش محاکمه میکنه

30:

تاثیر محیط یعنی شما در محیطی برنامه گرفتی که این سوال در ذهنتون به وجود اومد و اومدید توی هم میهن بیان کردید

اگر توی کانادا زندگی میکردین ممکن بود هیچوقت این سوال توی ذهنتون بوجود نیاد و اگر میومد توی هم میهن بیانش نمیکردین

31:

نمیگویم اثری ندارد اما اثر اون خیلی کمتر از تربیت و محیط و شرایط هست......

من بعید میدانم کسی فطرتاً خلافکار به دنیا بیاید!.....

بیشتر خلافها مربوط به محیط و سیگنال هایی هست که در دوران سرنوشت ساز کودکی و نوجوانی از طرف خانواده و جامعه ارسال میشود

32:

دزدی دروغ غیبت...
اگر عامل اینها هورمونها هستن
واقعا احمقانه اس که ادم خودشو ازاد بزاره بعد بگن اینها کار زنتیکه

انسان وقتی یک.کیف پر از پول تو.خیابون ببینه
با توجه به اعتقاداتش و تربیتی که داره
انتخاب میکنه که پول رو به صاحب برگردونه یا برا خودش برداره
یعنیبا ددن کیف پر از پول یک فرمودگوی درونی اتفاق میفته
در هر انسانی این فرمودگو ها پیش میاد
یک نفر که میگه پول برای خودت بردار
یک نفر که میگه به صاحبش برگردون
حالا زنتیک چه ربطی داره واقعا مسخر اس
اینحا فرد بر پايه اعتقادات دینی
یا تربیت و معرفت نفسی که داره انتخاب میکنه
کسی هست از این نوع وسوسه ها نداشته باشه?
برای همه هست اما بستگی به خود فرد داره به کدوم فرمودگوی درونی گوش بده
ایا نمیتونه پول رو.به صاحبش بر گردونه و.غلبه کنه بر نفسش?

33:

خب تاثیر که هست ولی ایا این مورد میتونند کاملا مسئولیت کارهای ما رو به عهده بگیرند؟

34:

نظر ابن سینا مزاج و.شرایط جسمی میتونه موثر باشه
اما در اصل به اختیارات و اراده و تربیت بر میگیرده

35:



بله میتونن..

شما هر مورد دیگه ای رو بگید زیر مجموعه ای از این دو موردن
تربیت کردن فرزند زیر مجموعه ی محیط به حساب میاد شرایط جسمانی و مشکلات روحی و جسمی یا میزان کامل بودن این دو زیر مجموعه ی ژنتیک به حساب میاد

شما چه مورد دیگه ای رو سراغ داری که از این دو نباشن

36:

خب چند % ادمی اختیار داره و چقدر محیط و ژنتیک؟

37:

80% ژنتیک، 20% محیط.

این‌ها ادعاهای شکمی نیست، حاصل انباشت چند دهه
داده هست.

بطور خاص میدونیم که ضریب هوشی جمعی که بهترین همبستگی رو با gdp
کشورها داره شدیدا ژنتیکی هست.

نکته‌ای که هست، دوستان توجه داشته باشند که مساله اینجا زیاد جبر و اختیار
نیست.

جبر محیط هم مثل جبر ژنتیکی، جبر هست.


38:

س
% که نمیشه مشخص کرد
اما انسان اگر خودش رو بر شناسه بر احساسات عواطف رفتارها کیتونه غلبه کنه
این افکار ما بر هورمونها هم اثر میکنن
برای مثال به لیمو ترش فکر کنید بزاغ دهان ترشح میشه
اینکه ما بعضی از رفتار هارمون میگن بر پايه هورمون هست
از کجا معلوم همین افکار ماهیت این هورمون هارو تغییر ندن
تغدیه ای که هستفاده میکنیم
دوستی که انتخاب میکنم همه تاثیر دارن
شما یا هر شخص دیگه و حتی من 5 میلیون پول تو یه کیف میبینیم
اون فرمودگوی درونی برای همه اتفاق میفته که
یکیش سعی در گمراه کردن داره و پیشنهاد میکنه برای خودت بردار
اما یک شخص دیگه پیشنهاد یکنه که به صاحبش برگردون
این وسوسه ها هست
و هر کسی مختاره به یکی از اینها گوش بده و عمل کنه

39:

خب ژنتیک هم تاثیر داره
این حرف داشنمندا و محققاست

40:

پس شرایط مختلف نمیتونه دلیل بر بی اختیاری باشه ولی یک مساله ای که هست
نمیشه فرمود فلانی ادم بدیه چون شرایط زندگی و محیط و افرادی که باهاش تماس داشته موثر بوده تو کاراش

41:

خب اگه اینا باشه پس اختیار نداریم دیگه
ژنتیک ما که دست خودمون نیست
محیط هم زیاد دست خودمون نیست و ناخواسته در یک سری محیط ها برنامه میگیریم درسته؟

42:

درسته پس یعنی بهشت و جهنم هم نداریم؟
اگه برنامه باشد ژنتیک و محیط و خانواده اینقدر موثر باشند پس عقاب بندگان برای چیست؟

43:

همه اینها میتونه موثر باشه اما من اختیار و اراده رو از همه چیز سر تر میدونم
مثلا شما یک انسان فقیر رو در نظر بگیرید
با دیدن کیف پول ممکنه جا بخوره و سریع تخت تاثیر فرمودگوهای شیطانی برنامه بگیره
و حتی بر عکس ممکنه هزاران بدبختی و مشکلات دیگه ای هم داشته باشه اما با این حال کیف پول رو به صاحبش بر میگردونه
اما یک نفر هم ممکنه میلیاردر باشه و با دیدن کیف پول بازم نتونه از کیف پول بگذره ولی یک فرد میلیاردر دیگه ممکنه بر نفسش غلبه کنه
چیزی که سلمه و مشخص هست یک نیروی شر وجود داره و یک نیروی خیر که در چنین مواقعی در ذهن انسان شروع به وسوه کردن میکنن
حالا این ما هستیم که باید انتخاب کنیم
یک نفر ممکنه بخاطر اعتقادات دینی رفتار درست رو انتخاب کنه و عواقبش در اخرت اضطراب داشته باشه
و یک نف رهم ممکنه به عشق خدا

و یک نفر ممکنه بخاطر فرهنگ یا ترس از قانون یا همون عذاب وجدان
حتی افرادی که بار اول دست به کار خطایی میزنن ممکنه سخت دچار شیمانی بشن چون از نظر قران چند نوع نفس هست که در وجود همه انسانها هست
مثلا من ممکنه دزدی کنم یا به کسی تهمت بزنم اما چون بار اولم هست خودمو سرزنش میکنم ولی بعد ها که غرق در گناه شدم چنین حسی سراغم نمیاد وحتی سپس مدتی ممکنه بدون اینکه کسی منو دعوت کنه به اون اعمال نیکو دیگه سراغ من نیاد که خدا در قران
به نفس نیکو یا همون وجدا اشاره میکنه
و یک نفس که انسان رو به سمت گمارهی میکشونه
و یک نفس سرزنش نماينده
افرادی هم که زیاد دست به گناه میزنن در قرا فرموده شده که اینها رها میشن

هر چند در همین قران به انتخاب دوست و انتخاب نوع تغذیه شدیدا سفارش کرده

شما در یک خانواده فرهنگی که عادت به فحش دادن رکیک ندارن
فرزنداشون معمولا چنین رفتارای ندارن مگه دوست یکهانتخاب کردن یا درجامعه تحت تاثیر برنامه گرفتن
اما یک نفر هم هست درخانواده ای به دنیا اومده که بازم فرهنگی هست و حتی در محیط های بدی بزرگ شده ولی بازم فحاشی نمیکنه
یعنی نوع تفکر ما میتونه موثر باشه
انسان خودش باید خودشو تربیت کنه
حالا یکی این نوع تربیت رو به ار ث میبره ویک نفر دیگه هم هست با مقا ومت و تربیت خودش میتونه از فحاشی کردن خود داری کنه
هر چند این هم ثابت شده اس که هورمونها میتونه اثر گذاز باشه اما اختیار و اراده از همه اینها در اثر گذاری جلوتر هست
مثلا افرادی که مادی گرا هستن و لذت جو هستن اکثرا اراده سستری دارن و درمقابل خواسته های نفسانی زودتر شکست میخورن

44:

از نظر ابن سینا روز حساب کتاب در زندگی پس ا مرگ
در حوزه اختیارات هست
نه بر پايه مزاج و شرایط جسمی
و البته در دین اسلام هم هست که خدا هر کس رو به اندازه تواناش محاکمه میکنه

45:

یک چیز دیگه که بهش اشاره شده
و بنظرم جالب هست
اینکه در اسلام فرموده شده انسان در تنهایی بیشتر وسوسه میشه
مثلا اگر کشور قانون مندی نداشته باشیم یک شخص ممکنه خیلی راحت تر دست به دزدی بزنه
یا هر کار خلاف دیگه ای
یا یک شخص دیگه ممکنه بخاطر ترس از ابرو یا فرهنگ از کار خلاف دوری کنه
ولی وقت تنهایی که میشه ممکنه دست به هرکاری بزنن
این نشون میده اختیار و اراده ما وقتی که قانون هست وقتی ترس از ابرو هست خودش رو خوب نشون میده
اما وقتی تنها هستیم فرهنگی نیست قانونی نیست این زنتیک عملا کاربردی نداره مگر وجدان و اختیار ادمی

46:


اختیار همیشه موضوع بحث برانگیزی بوده و توی دین اسلام هم بحث های زیادی در این مورد انجام میشد
ما انسانها اختیار داریم و کارهامون رو با اختیار خودمون انجام میدیم
اما حوضه ی اختیاراتمون توسط این دو عامل تعیین میشه
اینکه من نوعی با وجود اینکه میدونستم فلان کار اشتباه بوده و انجامش دادم تقصیر کیه ؟
تقصیر خودمه..

اما چرا انجامش دادم؟ یا محیط اطرافم کسانی بودند که اینکارو انجام میدادن و از اونها تاثیر گرفتم...یا اینکه با وجود محیط سالم از روی ذاتم که لجباز بودم یا هر چیز دیگه ای دست به اینکار زدم

وقتی سوال کنیم چرا غذا شوره یا فلان چیز مزه شوری داره میگیم چون نمک داره
اگه بگیم چرا نمک شوره جوابی براش نداریم..چون ذات نمک شوره به وجود اومده برای شور بودن

47:

خوب در همین اسلام میگه از گذشته خودتون گوذشته دیگران عبرت بگیرید
حتی مبارزه با نفس رو یک جهاد میدونن
اینکه یک کار اشتباه رو دوبار انجام بدی تقصیر خودمونه بخاط راینکه درست فکر نمیکنیم افکار و احساسات خودمون رو درست مدیریت نمیکنیم
من پیشنهاد میکنم در زمینه ان ال ی برنامه نویسی ذهن مطالعه کنید
به هرحال چیزی که مسلمه وسوسه های شطان و وسوسه های وجدان در وجود تمامانسان ها هست

48:

دوستانی که اثر ژنتیک را انکار مینمايند طبیعتا متاسفانه ناشی از سواد ناکافی هست.
میگویند اثر محیط هست!! خب عزیز من فکر کرده ای چرا انسان از محیط اثر میپذیرد؟! یا مکانیزم این اثر پذیری را چه چیزی تعیین میکند؟! چرا یک واقعه ی یکسان بعضا اثر به شدت متفاوتی بر افراد مختلف میگذارد؟! همه ی اینها به ژنتیک بازمیگردد.
ژنتیک در واقع بلوپرینت و اون نقشه ی اولیه ای هست که انسان از روی اون ساخته میشود.
ساختار مغز شما را ژنتیک تعیین میکند.
همه ی رفتارها و کنش ها و واکنش های شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از ژنتیک شماست.


49:



درسته..ولی تفاوت من و شما چیه؟ چرا شما دیگه خطایی رو تکرار نکردی ولی من دوباره همون کارو انجام میدم.

درسته که تقصیر با منه ولی چرا من درست فکر نکردم و افکار و احساساتمو کنترل نکردم؟
نمیخوام همه چیز رو گردن ذات انسان بندازم ولی هیچ دلیل قانع نماينده ی دیگه ای براش نیست
من همینم که هستم..

غیر از اینه؟

50:

یک ساعت تفکر ارزشش بالاتر از هفتاد سال عبادت هست
حضرت محمد

انشاله که شما اینطور نیستید
ولی من خودم با تمرینات تقویت اراده غلبه بر نفس
کتابهای تقویت اراده
فکر کردن به عواقب
به چالش کشیدن افکار
و تکنیک های ان ال پی تونستم خیلی چیزا رو تغییر بدم
البته که شرایط جسمی میتونه موثر باشه
شما ببینید در اسلام سفارش میکنه که پر خوری نکنید
پرخوری عامل قضاوت قلب و بداخلاقیه هر چند که انسان باز هم اختیار داره
و لی دستورانت اسلامی بنظرم کامل هست و از تمام جوانب در ترتبت انسان راهنمایی کرده هر چند راهنمایی هاش کلی هست تا کسی تحریف نکنه اما من بنظرم این دن رو کاملترین دین میدونم

ولی یک شخصی هم هست دنبال راه کار هست اما خودش اینقدر از ذهنش کار نمکشه چطور ترفند یا تکنیک یا یک راه حل پیدا کنه که بتونه شرایط روحی روانی رو تغییر بده

این تکنیک های ان ال پی که میگم دقیقا رو همین موضوع کار میکنه
چرا ما نمیتونم تغییر کنیم؟
چرا درس نمیگیرم
همش به نحوه تفکر ما بر میگرده
اما اینجا بنظر شما وسوسه های نفس نمیتونه موثر باشه؟
در مثال بلی یه نکته رو من فرمودم
مثلا یک فرد وقتی درجامعه یا درشلوغی هست بخاطر قوانین کشور یا بخاطر عرف یا فرهنگ دست به یک کار خلاف نمیزنه
اما وقتی تنها میشه وسوسهای نفس بیشتر میشه
میبینیم که هورمونها در شلوغی عملا تاثیر چندانی ندارن
ولی وقتی تنها میشم وسوسه ها ینفس بیشتر میشه

الان افرادی هستن که دوست دارن خود کشی کنن
سخت چنین تمایلاتی دارن حتی ممکنه مشکلات روحی روانیشون همون هورمونها و مشکلات مغزی باشه
اما با اینحال به راحتی بر نفس بر این فکر منفی غلبه میکنن
بخاطر اینکه اعتقادات مذهبی دارن و از عواقب اینکار میترسن چون در اسلام جز گناهان کبیره اس
اینکه ما نمیتونیم تغییر کنیم
به قول بزرگان باید راه و روش رو تغییر بدیم
یک راه دیگه رو امتحان کنیم

51:

اینجا مختصر توضیحی دراین باره امده:
http://forum.hammihan.com/thread235970.html

52:

مجازات خدا(برعکس ما) حساب و کتاب دارد و فقط متکی بر ظاهر اعمال نیست.....

درحقیقت خداوند فاکتورهای متعددی را برای تعیین میزان مجازات درنظر دارد و اینطور نیست که عناوین جرائم، مجازات یکسان داشته باشند.....

به همین علت هست که میگوییم هیچکس بجز خدا قادر به برقراری عدالت نیست چون فقط او از همه چیز آگاه هست......


ممکن هست سوال پیش بیاید که پس چرا خدا در قراون مثلاً درجایی فرموده هرکس کافر باشد در آتش جهنم خواهد سوخت.....

جواب " به نظر من" این هست که اگر خدا میخواست برای تمامی موارد و تمامی افراد و تمامی شرایط، حکم جداگانه ابلاغ کند احتمالاً بجای یک جلد قراون باید هزاران جلد قراون نازل میشد!!!!!!!.....

پس "احتمالاً " خداوند عناوین کلی و مجازاتهای کلی را فراخوان نموده هست تا بازدارندگی داشته باشد اما همانطور که خود خدا در قراون وعده داده به هیچکس به اندازه ذره‌ای ظلم نخواهد شد و همه موارد لحاظ میشود......
حالا نقش انسان چیست؟ واضح هست که هرکس به میزان ذره‌ای شر برساند یا خیر برساند نتیجه اش را خواهد چشید

53:

اعمال انسان کلا ژنتیکیه و در تصمیم گیریها این ژنتیک نقش ایفا می کند

54:

توی یک جایی میخوندم این ژن ها بصورت خاموش در بدن هستند و انسان با اراده و خواست خود باعث تحریک و ظهور چنین رفتاری میشه..


55:

در مورد قسمت قرمز رنگ باید بگم که خود من هم قبلا همچین عقیده ای داشتم ولی الان ندارم.
یک مساله رو باید بهت توضیح بدم که ما انسانها به مواردی که علاقه داریم خیلی توجه نشون میدیم و مواردی که دوست نداریم به چشممون نمیاد.

مثلا ممکنه از صد مورد شباهت دو آدم با هم نودتا از این جفت آدمای با ظاهر مشابه رفتار متفاوتی داشته باشن ولی ما فقط اون ده نفر به چشممون بیاد.

و ما آدما تمایل داریم که همیشه تعمیم بدیم اینجور چیزها رو.

چشم زخم، قانون جذب، نحس بودن ظاهر شدن ستاره دنباله دار در آسمان و ....
اینها نمونه های دیگری از همین مسائل غیرعلمی هست که خیلی از انسانها به همین دلایل که عرض کردم باورشون میکنن.

صدبار از یه چیزی تعریف میکنن و هیچ اتفاقی نمیافته.

یک بار یه اتفاق میافته.

ولی همون یک بار قدرتش از اون صدبار بیشتره و تاثیر میذاره.

خلاصه اینکه اگه دلیل علمی برای این مساله که فرمودی وجود نداره نمیشه فرمود همچین چیزی هست و برعکس به خاطر همون دلایلی که فرمودم باید به اون "اکثرا" که فرمودی خیلی بدبین بود.


56:

درسته هستثنا همیشه وجود داره و نمیشه فرمود حتما فردی با یک قیافه غلط حتما ادم بدیه

57:

به نظر من چندان ربطی نداره ...
ژنتیک روی مشخصات ظاهری تاثیر داره ولی اخلاق و منش هرکسی بیشتر تحت تاثیر محیط پیرامون و دوستان و جامعه شکل میگیره

58:

خب نظرشما بر پايه احساساتون هست که درست نیستند
چون که طبق پژوهش ها و تحقیقات صورت گرفته دی ان ای روی خیلی رفتارهای ما تاثیر داره

59:

برپايه احساسات؟!!!!!
نه اتفاقا اصلا احساس هیچ ربطی نداشت ..

از روی دیده ها و تجربیات فرمودم ...
اینکه مثلا دیدم اخلاق پسر با پدر خیلی فرق داره..
نمیدونم شاید هم اشتباه میکنم

60:

یک چیز دیگه که بهش اشاره شده
و بنظرم جالب هست
اینکه در اسلام فرموده شده انسان در تنهایی بیشتر وسوسه میشه
مثلا اگر کشور قانون مندی نداشته باشیم یک شخص ممکنه خیلی راحت تر دست به دزدی بزنه
یا هر کار خلاف دیگه ای
یا یک شخص دیگه ممکنه بخاطر ترس از ابرو یا فرهنگ از کار خلاف دوری کنه
ولی وقت تنهایی که میشه ممکنه دست به هرکاری بزنن
این نشون میده اختیار و اراده ما وقتی که قانون هست وقتی ترس از ابرو هست خودش رو خوب نشون میده
اما وقتی تنها هستیم فرهنگی نیست قانونی نیست این زنتیک عملا کاربردی نداره مگر وجدان و اختیار ادمی

61:


اختیار همیشه موضوع بحث برانگیزی بوده و توی دین اسلام هم بحث های زیادی در این مورد انجام میشد
ما انسانها اختیار داریم و کارهامون رو با اختیار خودمون انجام میدیم
اما حوضه ی اختیاراتمون توسط این دو عامل تعیین میشه
اینکه من نوعی با وجود اینکه میدونستم فلان کار اشتباه بوده و انجامش دادم تقصیر کیه ؟
تقصیر خودمه..

اما چرا انجامش دادم؟ یا محیط اطرافم کسانی بودند که اینکارو انجام میدادن و از اونها تاثیر گرفتم...یا اینکه با وجود محیط سالم از روی ذاتم که لجباز بودم یا هر چیز دیگه ای دست به اینکار زدم

وقتی سوال کنیم چرا غذا شوره یا فلان چیز مزه شوری داره میگیم چون نمک داره
اگه بگیم چرا نمک شوره جوابی براش نداریم..چون ذات نمک شوره به وجود اومده برای شور بودن

62:

خوب در همین اسلام میگه از گذشته خودتون گوذشته دیگران عبرت بگیرید
حتی مبارزه با نفس رو یک جهاد میدونن
اینکه یک کار اشتباه رو دوبار انجام بدی تقصیر خودمونه بخاط راینکه درست فکر نمیکنیم افکار و احساسات خودمون رو درست مدیریت نمیکنیم
من پیشنهاد میکنم در زمینه ان ال ی برنامه نویسی ذهن مطالعه کنید
به هرحال چیزی که مسلمه وسوسه های شطان و وسوسه های وجدان در وجود تمامانسان ها هست

63:

دوستانی که اثر ژنتیک را انکار مینمايند طبیعتا متاسفانه ناشی از سواد ناکافی هست.
میگویند اثر محیط هست!! خب عزیز من فکر کرده ای چرا انسان از محیط اثر میپذیرد؟! یا مکانیزم این اثر پذیری را چه چیزی تعیین میکند؟! چرا یک واقعه ی یکسان بعضا اثر به شدت متفاوتی بر افراد مختلف میگذارد؟! همه ی اینها به ژنتیک بازمیگردد.
ژنتیک در واقع بلوپرینت و اون نقشه ی اولیه ای هست که انسان از روی اون ساخته میشود.
ساختار مغز شما را ژنتیک تعیین میکند.
همه ی رفتارها و کنش ها و واکنش های شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از ژنتیک شماست.


64:



درسته..ولی تفاوت من و شما چیه؟ چرا شما دیگه خطایی رو تکرار نکردی ولی من دوباره همون کارو انجام میدم.

درسته که تقصیر با منه ولی چرا من درست فکر نکردم و افکار و احساساتمو کنترل نکردم؟
نمیخوام همه چیز رو گردن ذات انسان بندازم ولی هیچ دلیل قانع نماينده ی دیگه ای براش نیست
من همینم که هستم..

غیر از اینه؟

65:

یک ساعت تفکر ارزشش بالاتر از هفتاد سال عبادت هست
حضرت محمد

انشاله که شما اینطور نیستید
ولی من خودم با تمرینات تقویت اراده غلبه بر نفس
کتابهای تقویت اراده
فکر کردن به عواقب
به چالش کشیدن افکار
و تکنیک های ان ال پی تونستم خیلی چیزا رو تغییر بدم
البته که شرایط جسمی میتونه موثر باشه
شما ببینید در اسلام سفارش میکنه که پر خوری نکنید
پرخوری عامل قضاوت قلب و بداخلاقیه هر چند که انسان باز هم اختیار داره
و لی دستورانت اسلامی بنظرم کامل هست و از تمام جوانب در ترتبت انسان راهنمایی کرده هر چند راهنمایی هاش کلی هست تا کسی تحریف نکنه اما من بنظرم این دن رو کاملترین دین میدونم

ولی یک شخصی هم هست دنبال راه کار هست اما خودش اینقدر از ذهنش کار نمکشه چطور ترفند یا تکنیک یا یک راه حل پیدا کنه که بتونه شرایط روحی روانی رو تغییر بده

این تکنیک های ان ال پی که میگم دقیقا رو همین موضوع کار میکنه
چرا ما نمیتونم تغییر کنیم؟
چرا درس نمیگیرم
همش به نحوه تفکر ما بر میگرده
اما اینجا بنظر شما وسوسه های نفس نمیتونه موثر باشه؟
در مثال بلی یه نکته رو من فرمودم
مثلا یک فرد وقتی درجامعه یا درشلوغی هست بخاطر قوانین کشور یا بخاطر عرف یا فرهنگ دست به یک کار خلاف نمیزنه
اما وقتی تنها میشه وسوسهای نفس بیشتر میشه
میبینیم که هورمونها در شلوغی عملا تاثیر چندانی ندارن
ولی وقتی تنها میشم وسوسه ها ینفس بیشتر میشه

الان افرادی هستن که دوست دارن خود کشی کنن
سخت چنین تمایلاتی دارن حتی ممکنه مشکلات روحی روانیشون همون هورمونها و مشکلات مغزی باشه
اما با اینحال به راحتی بر نفس بر این فکر منفی غلبه میکنن
بخاطر اینکه اعتقادات مذهبی دارن و از عواقب اینکار میترسن چون در اسلام جز گناهان کبیره اس
اینکه ما نمیتونیم تغییر کنیم
به قول بزرگان باید راه و روش رو تغییر بدیم
یک راه دیگه رو امتحان کنیم

66:

اینجا مختصر توضیحی دراین باره امده:
http://forum.hammihan.com/thread235970.html

67:

مجازات خدا(برعکس ما) حساب و کتاب دارد و فقط متکی بر ظاهر اعمال نیست.....

درحقیقت خداوند فاکتورهای متعددی را برای تعیین میزان مجازات درنظر دارد و اینطور نیست که عناوین جرائم، مجازات یکسان داشته باشند.....

به همین علت هست که میگوییم هیچکس بجز خدا قادر به برقراری عدالت نیست چون فقط او از همه چیز آگاه هست......


ممکن هست سوال پیش بیاید که پس چرا خدا در قراون مثلاً درجایی فرموده هرکس کافر باشد در آتش جهنم خواهد سوخت.....

جواب " به نظر من" این هست که اگر خدا میخواست برای تمامی موارد و تمامی افراد و تمامی شرایط، حکم جداگانه ابلاغ کند احتمالاً بجای یک جلد قراون باید هزاران جلد قراون نازل میشد!!!!!!!.....

پس "احتمالاً " خداوند عناوین کلی و مجازاتهای کلی را فراخوان نموده هست تا بازدارندگی داشته باشد اما همانطور که خود خدا در قراون وعده داده به هیچکس به اندازه ذره‌ای ظلم نخواهد شد و همه موارد لحاظ میشود......
حالا نقش انسان چیست؟ واضح هست که هرکس به میزان ذره‌ای شر برساند یا خیر برساند نتیجه اش را خواهد چشید

68:

اعمال انسان کلا ژنتیکیه و در تصمیم گیریها این ژنتیک نقش ایفا می کند

69:

توی یک جایی میخوندم این ژن ها بصورت خاموش در بدن هستند و انسان با اراده و خواست خود باعث تحریک و ظهور چنین رفتاری میشه..


70:

در مورد قسمت قرمز رنگ باید بگم که خود من هم قبلا همچین عقیده ای داشتم ولی الان ندارم.
یک مساله رو باید بهت توضیح بدم که ما انسانها به مواردی که علاقه داریم خیلی توجه نشون میدیم و مواردی که دوست نداریم به چشممون نمیاد.

مثلا ممکنه از صد مورد شباهت دو آدم با هم نودتا از این جفت آدمای با ظاهر مشابه رفتار متفاوتی داشته باشن ولی ما فقط اون ده نفر به چشممون بیاد.

و ما آدما تمایل داریم که همیشه تعمیم بدیم اینجور چیزها رو.

چشم زخم، قانون جذب، نحس بودن ظاهر شدن ستاره دنباله دار در آسمان و ....
اینها نمونه های دیگری از همین مسائل غیرعلمی هست که خیلی از انسانها به همین دلایل که عرض کردم باورشون میکنن.

صدبار از یه چیزی تعریف میکنن و هیچ اتفاقی نمیافته.

یک بار یه اتفاق میافته.

ولی همون یک بار قدرتش از اون صدبار بیشتره و تاثیر میذاره.

خلاصه اینکه اگه دلیل علمی برای این مساله که فرمودی وجود نداره نمیشه فرمود همچین چیزی هست و برعکس به خاطر همون دلایلی که فرمودم باید به اون "اکثرا" که فرمودی خیلی بدبین بود.


71:

درسته هستثنا همیشه وجود داره و نمیشه فرمود حتما فردی با یک قیافه غلط حتما ادم بدیه

72:

به نظر من چندان ربطی نداره ...
ژنتیک روی مشخصات ظاهری تاثیر داره ولی اخلاق و منش هرکسی بیشتر تحت تاثیر محیط پیرامون و دوستان و جامعه شکل میگیره

73:

خب نظرشما بر پايه احساساتون هست که درست نیستند
چون که طبق پژوهش ها و تحقیقات صورت گرفته دی ان ای روی خیلی رفتارهای ما تاثیر داره

74:

برپايه احساسات؟!!!!!
نه اتفاقا اصلا احساس هیچ ربطی نداشت ..

از روی دیده ها و تجربیات فرمودم ...
اینکه مثلا دیدم اخلاق پسر با پدر خیلی فرق داره..
نمیدونم شاید هم اشتباه میکنم

75:

خب پسر که فقط از ژن باباش نیست از ژن مامانش هم هست
که ترکیب میشه یه ژن های جدیدی ساخته میشه که کروموزوم ها و شکلشون میتونه تاثیرات زیادی بر اخلاق و رفتار و خصوصیات اخلاقی فرد داشته باشه

76:

آخه معمولا رفتار پسرها رو با پدر مقایسه میکنن ...
مثلا مادر خیلی آرومه ..

پدر هم همینطور ..

ولی پسر جزو اشرار شَهره..
واسه همین فکر میکنم رفتار افراد بیشتر از اینکه تحت تاثیر ژن باشه از رفتار دوستان تاثیر میگیره

77:


میدونی کلا مطالعه رفتار انسان ها چون خیلی پارامترها و فاکتورها توش دخیله نمیتونه به صورت دقیق انجام بشه و بر پايه حدس و گمانه....ولی در حالت کل میشه فرمود که شرایط مختلفی در شکل گیری شخصیت ها و خصوصیات اخلاقی موثر هستند که کم و کیفشون هم بستگی به شرایط خیلی زیاد دیگه ای داره
اگه بخاییم به صورت ریاضی بگیم به این صورت هست که یک تابع ترکیبی میشه که خیلی خیلی پیچیده هست

78:

دانشمندها به این نتیجه رسیدند که خیلی از اعمال، واکنش ها و ایجاد و خوی انسانها به ژنتیک اونها بستگی داره، جایی خوندم حتی جنایت هم ژن خاص خودش رو داره یعنی هر کسی نمیتونه مرتکب جنایت بشه البته نه به این معنی که هر کس که این ژن رو داشت حتما جنایتکار بشه ولی در شرایط مشابه احتمال بروز جنایت از چنین اشخاصی بسیار بیشتر از یک فرد معمولی هست.
اما چیزی که روشنه شرایط محیطی و شرایط حاکم بر جامعه بیشترین تاثیر و اهمیت رو داره، بطور مثال شما یک کشوری مثل سوئیس رو با کشور خودمون ایران در نظر بگیرید، آمار دزدی و کارهای خلافی نظیر اون را بین این دو کشور مقایسه کنید فکر میکنید چرا تا این حد اختلاف بین اونها وجود داره، مطمئناَ دلیل اون ژنتیک و ذات ایرانی ها نیست بلکه شرائط و جو حاکم بر جامعه هست که افراد رو به اون سمت وسو هدایت میکنه

79:

چه جالب...

به نظرمن نیمی از اخلاقیات هر فردی رییشه وراثتی داره
شرکت آرمانگرایان - طراحی ، تولید و ساخت اپلیکیشن و برنامه موبایل و اندروید

80:

هنوز نتوانسته ایم از شفرمودی های موجود در یک حشره کاملا سردربیاوریم، چه برسد به انسان، این ماشین فوق پیشرفته با این مغز و روان و تشکیلات! حالا شما حساب کنید ماوراء و روح را هم بیاوریم در این معادله چه شود

اینکه میگویم هنوز نتوانسته ایم از شفرمودی های موجود در یک حشره کاملا سردربیاوریم، بدون سند نفرمودم.

چند وقت پیش مطلبی جایی دیدم شنیدم درست یادم نیست کجا، اما دانشمندان تحقیق کرده بودند و دیده بودند که مثلا رفتارهایی که در فکر کنم زنبورهای عسل شرطی مینمايند، به نسل بعد هم منتقل میشود! این بنظرم خودش یک چیز اسرارآمیز هست که با علم ژنتیک فعلی نمیتوان توجیه کرد، چون اینطور چیزهای آموختنی اینطور قطعی و اونی از نسلی به نسل منتقل نمیشوند، چون آموختن چیزی نیست که بتواند در ژن تغییر اونی و قطعی ایجاد کند که بعد اینطور به نسل دیگر منتقل شود.
پس این خاطره در زنبورها چطور منتقل شده هست؟

هستی پر از اسرار هست.
اکنون ما بواسطهء قدرت علم که پیشرفت شگرفی در دهه های اخیر کرده هست، داریم با پاره ای از این شفرمودی ها روبرو میشویم.
بطور مثال در علم فیزیک هم اسرار و شفرمودی های کوانتم.
تازه اکثرا اینها در جریان تحقیقات و اهداف دیگر و بصورت تصادفی آشکار شده اند.

اگر بشر مستقیما دنبال تحقیق بر روی ماوراء رفته بود و رویش بقدر کافی منابع صرف کرده بود، چیزهای به مراتب بیشتری کشف میشدند.

بنظرم ژنتیک تاثیر دارد، اما بیشتر بصورت هستعداد و پتانسیل هست.
شاید در درون انسان نیروهاییست که میتواند بر گرایش های ژنتیک هم غلبه کند، یا حداقل بتواند اونها را در مسیر مثبتی هدایت کند و از انحراف و ضرر اونها جلوگیری کند یا کاهش دهد.
اگر ارادهء راستین انسان برانگیخته شود، خیلی چیزها ممکن میشود.
اما اینکه چطور این آگاهی و اراده فعال شود، خب وابسته به پاره ای پارامترهاست احتمالا.


81:

صد میلیارد توی یدونه کیف؟

بابا شما اشتهات خیلی زیاده ماشالا
من تاحالا یک میلیون هم پیدا نکردم یه 50 هزارتومن بهم جایزه نیکوکاری بدن حداقل

82:

مثال بود دیگه
یا یه چمدون باشه .طلا باشه اصلا
مثال بود
تغییر دادم
راضیی شدی؟

83:

مبحث خوب و جالب و تاثیرگذاری هست .
دانشمندان و محققان هنوز در این مورد به جمع بندی قطعی نرسیده اند و
بعضا هم اگه یه تعداد نظریه می دهند بقیه قبولش ندارند
در سه جمله می توانستم جواب کلی به این موضوع بدم ولی
به دلایل زیاد از فرمودن اون صرف نظر می کنم .
دوست گرامی همیشه سلامت و شاد باشید .



84:

50% شخصیت و رفتار انسان از دی ان ای اش هست و 50% بقیه از محیط و آموزش و خانواده و حوادث دوران کودکی و نوجوانی و ...

و دوستان و کشور و فرهنگ و اجتماع و ...

.
پست ترین انسان ها اونهایی هستند که تابع ژن هستند و تفاوت چندانی با حیوانات ندارند.
برترین انسانها اونهایی هستند که مخالف ژن هستند البته در جهت مثبت .

85:

خب پسر که فقط از ژن باباش نیست از ژن مامانش هم هست
که ترکیب میشه یه ژن های جدیدی ساخته میشه که کروموزوم ها و شکلشون میتونه تاثیرات زیادی بر اخلاق و رفتار و خصوصیات اخلاقی فرد داشته باشه

86:

آخه معمولا رفتار پسرها رو با پدر مقایسه میکنن ...
مثلا مادر خیلی آرومه ..

پدر هم همینطور ..

ولی پسر جزو اشرار شَهره..
واسه همین فکر میکنم رفتار افراد بیشتر از اینکه تحت تاثیر ژن باشه از رفتار دوستان تاثیر میگیره

87:


میدونی کلا مطالعه رفتار انسان ها چون خیلی پارامترها و فاکتورها توش دخیله نمیتونه به صورت دقیق انجام بشه و بر پايه حدس و گمانه....ولی در حالت کل میشه فرمود که شرایط مختلفی در شکل گیری شخصیت ها و خصوصیات اخلاقی موثر هستند که کم و کیفشون هم بستگی به شرایط خیلی زیاد دیگه ای داره
اگه بخاییم به صورت ریاضی بگیم به این صورت هست که یک تابع ترکیبی میشه که خیلی خیلی پیچیده هست

88:

دانشمندها به این نتیجه رسیدند که خیلی از اعمال، واکنش ها و ایجاد و خوی انسانها به ژنتیک اونها بستگی داره، جایی خوندم حتی جنایت هم ژن خاص خودش رو داره یعنی هر کسی نمیتونه مرتکب جنایت بشه البته نه به این معنی که هر کس که این ژن رو داشت حتما جنایتکار بشه ولی در شرایط مشابه احتمال بروز جنایت از چنین اشخاصی بسیار بیشتر از یک فرد معمولی هست.
اما چیزی که روشنه شرایط محیطی و شرایط حاکم بر جامعه بیشترین تاثیر و اهمیت رو داره، بطور مثال شما یک کشوری مثل سوئیس رو با کشور خودمون ایران در نظر بگیرید، آمار دزدی و کارهای خلافی نظیر اون را بین این دو کشور مقایسه کنید فکر میکنید چرا تا این حد اختلاف بین اونها وجود داره، مطمئناَ دلیل اون ژنتیک و ذات ایرانی ها نیست بلکه شرائط و جو حاکم بر جامعه هست که افراد رو به اون سمت وسو هدایت میکنه

89:

چه جالب...

به نظرمن نیمی از اخلاقیات هر فردی رییشه وراثتی داره
شرکت آرمانگرایان - طراحی ، تولید و ساخت اپلیکیشن و برنامه موبایل و اندروید

90:

هنوز نتوانسته ایم از شفرمودی های موجود در یک حشره کاملا سردربیاوریم، چه برسد به انسان، این ماشین فوق پیشرفته با این مغز و روان و تشکیلات! حالا شما حساب کنید ماوراء و روح را هم بیاوریم در این معادله چه شود

اینکه میگویم هنوز نتوانسته ایم از شفرمودی های موجود در یک حشره کاملا سردربیاوریم، بدون سند نفرمودم.

چند وقت پیش مطلبی جایی دیدم شنیدم درست یادم نیست کجا، اما دانشمندان تحقیق کرده بودند و دیده بودند که مثلا رفتارهایی که در فکر کنم زنبورهای عسل شرطی مینمايند، به نسل بعد هم منتقل میشود! این بنظرم خودش یک چیز اسرارآمیز هست که با علم ژنتیک فعلی نمیتوان توجیه کرد، چون اینطور چیزهای آموختنی اینطور قطعی و اونی از نسلی به نسل منتقل نمیشوند، چون آموختن چیزی نیست که بتواند در ژن تغییر اونی و قطعی ایجاد کند که بعد اینطور به نسل دیگر منتقل شود.
پس این خاطره در زنبورها چطور منتقل شده هست؟

هستی پر از اسرار هست.
اکنون ما بواسطهء قدرت علم که پیشرفت شگرفی در دهه های اخیر کرده هست، داریم با پاره ای از این شفرمودی ها روبرو میشویم.
بطور مثال در علم فیزیک هم اسرار و شفرمودی های کوانتم.
تازه اکثرا اینها در جریان تحقیقات و اهداف دیگر و بصورت تصادفی آشکار شده اند.

اگر بشر مستقیما دنبال تحقیق بر روی ماوراء رفته بود و رویش بقدر کافی منابع صرف کرده بود، چیزهای به مراتب بیشتری کشف میشدند.

بنظرم ژنتیک تاثیر دارد، اما بیشتر بصورت هستعداد و پتانسیل هست.
شاید در درون انسان نیروهاییست که میتواند بر گرایش های ژنتیک هم غلبه کند، یا حداقل بتواند اونها را در مسیر مثبتی هدایت کند و از انحراف و ضرر اونها جلوگیری کند یا کاهش دهد.
اگر ارادهء راستین انسان برانگیخته شود، خیلی چیزها ممکن میشود.
اما اینکه چطور این آگاهی و اراده فعال شود، خب وابسته به پاره ای پارامترهاست احتمالا.


91:

صد میلیارد توی یدونه کیف؟

بابا شما اشتهات خیلی زیاده ماشالا
من تاحالا یک میلیون هم پیدا نکردم یه 50 هزارتومن بهم جایزه نیکوکاری بدن حداقل

92:

مثال بود دیگه
یا یه چمدون باشه .طلا باشه اصلا
مثال بود
تغییر دادم
راضیی شدی؟

93:

مبحث خوب و جالب و تاثیرگذاری هست .
دانشمندان و محققان هنوز در این مورد به جمع بندی قطعی نرسیده اند و
بعضا هم اگه یه تعداد نظریه می دهند بقیه قبولش ندارند
در سه جمله می توانستم جواب کلی به این موضوع بدم ولی
به دلایل زیاد از فرمودن اون صرف نظر می کنم .
دوست گرامی همیشه سلامت و شاد باشید .



94:

50% شخصیت و رفتار انسان از دی ان ای اش هست و 50% بقیه از محیط و آموزش و خانواده و حوادث دوران کودکی و نوجوانی و ...

و دوستان و کشور و فرهنگ و اجتماع و ...

.
پست ترین انسان ها اونهایی هستند که تابع ژن هستند و تفاوت چندانی با حیوانات ندارند.
برترین انسانها اونهایی هستند که مخالف ژن هستند البته در جهت مثبت .


72 out of 100 based on 37 user ratings 62 reviews