33 پيامبر در ايران مدفون هستند +اسامی


33 پيامبر در ايران مدفون هستند +اسامی



33 پيامبر در ايران مدفون هستند +اسامی
امامزادگان و انبياء الهي بخشي از مواريث فرهنگي ايران هستند كه متاسفانه از ياد رفته‌اند و سرمايه‌هاي عظيم داريم كه پشت خاكستر زمان نهان شده‌اند.


مديركل هيات‌هاي امناء بقاع متبركه و موسسات خيريه سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در كشور ايران در 15 استان كشور 33 پيامبر و انبياي الهي مدفون هستند كه به تفكيك هر استان در استان آذربايجان شرقي سه پيامبر، اصفهان و سمنان هر كدام پنج پيامبر، تهران، خراسان رضوي، خراسان شمالي، زنجان، لرستان و مركزي يك پيامبر و استان فارس دو، قزوين چهار، گلستان دو، همدان دو، خوزستان دو و مازندران دو پيامبر الهي مدفون هستند.


عسگري خاطرنشان كرد: رسالت الهي انبياء در دو چيز است؛ ايمان و مبدا و معاد و باور قلبي و عملي به اين‌كه هستي را حاكمي است و آفريدگار، جهان و انسان را بيهوده نيافريده و براي دست‌گيري او رسولان خود را فرستاده و سرانجام اين كاروان هستي در بارگاه ربوبي توقف مي‌كنند.


وي با بيان اين‌كه «امامزادگان و پيامبران الهي كه در كشور ما حضور دارند شجره‌نامه و نسب‌نامه مشخصي دارند» افزود: به عنوان مثال حضرت قيدار نبي (ع) به عنوان جد سي‌ام حضرت محمد (ص) در تاريخ ذكر شده و در كتاب تاريخ يعقوبي اين‌گونه آمده است كه حضرت اسماعيل 12 پسر داشت كه بزرگ‌ترين آن‌ها حضرت قيدار بوده كه پس از وفات حضرت اسماعيل و دفن او در حجر، قيدار جانشين پدر شد و مردم را به توحيد دعوت كرد.


وي ادامه داد: همچنين در اين زمينه آيت‌الله مرعشي نجفي در پاسخ به سوالي در خصوص قيدار نبي پاسخ دادند، نظر به فرمايش عده‌اي از محققين در اين امور، مسلم مي‌باشد كه مدفون در آن مزار شريف جناب قيدار جد رسول اكرم (ص) است.


سرويس دين و انديشه خبرگزاري ايسنا، اسامي اين انبياء و پيامبران بزرگوار الهي كه كشور ما ميزبانشان است را بر اساس مستندات دريافتي از مديركل هيات‌هاي امناء بقاع متبركه و موسسات خيريه سازمان اوقاف و امور خيريه به ترتيب هراستان و فراواني حضور آن‌ها در شهرها و استان‌هاي مختلف كشور منتشر مي‌كند:


* استان آذربايجان شرقي: نام مكان متبركه


1- حضرت جرجيس(ع)، شهرستان جلفا، روستاي دره شام ـ گلفرخ، كليد داغي


2- حضرت يونس (ع) شهرستان: مرند


3- ارمياي نبي(ع) شهرستان هريس، بدوستان غربي، روستاي جيغه


* استان اصفهان: نام مكان متبركه


1- حضرت شعيا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف


2- حضرت يوشع (ع): گلستان شهدا


3- دانيال پيغمبر (ع) شهرستان گلپايگان، گلشهر


4- حضرت صالح (ع) شهرستان گلپايگان، گلشهر


5- حضرت يحيي (ع) شهرستان گلپايگان روستاي قالقان


* استان تهران: نام مكان متبركه


1- حضرت لوط (ع) شهرستان رباط كريم، روستاي پيغمبر


* استان خراسان رضوي: نام مكان متبركه


1- شعيب پيغمبر(ع) شهرستان قوچان، روستاي مزرج


*استان خراسان شمالي: نام مكان متبركه


1- حضرت ايوب (ع) شهرستان بجنورد، روستاي ايوب


*استان زنجان: نام مكان متبركه


1- حضرت قيدار نبي (ع): شهرستان قيدار


* استان سمنان: نام مكان متبركه


1- پيغمبران (سام و لام) (ع) شهرستان سمنان، شمال شرقي سمنان


2- ارميا (ع) شهرستان شاهرود، شهر ميامي، روستاي ارميا


3- حضرت جرجيس (ع) شهرستان شاهرود، بيارجمند، خوارتوران


4- حضرت دانيال (ع) شهرستان شاهرود، شهر ميامي، روستاي سوداغلن


5- دانيال پيغمبر (ع) شهرستان شاهرود، روستاي كالپوش


* استان فارس: نام مكان متبركه


1- شيث پيغمبر (ع)، شهرستان فيروزآباد، روستاي مهكويه سفلي


2- نوح نبي‌الله(ع) شهرستان ممسني، روستاي جاويد حجت‌آباد


* استان قزوين: نام مكان متبركه


1- چهار انبياء(ع)، شهرستان قزوين بخش مركزي، خيابان پيغمبريه


2- ايوب و يوشع (ع)، شهرستان قزوين، بخش رويارالموت، روستاي بالاروچ


3- خضر(ع) شهرستان قزوين، بخش رودبار الموت، روستاي گازرخان


4- سام و جالوت (ع)، شهرستان قزوين، رودبار، روستاي يكاكلايه عليا


* استان گلستان: نام مكان متبركه


1- صالح پيغمبر(ع)، شهرستان گرگان، آق قلا، روستاي آق قنبر


2- حضرت يعقوب (ع) شهرستان گرگان، آق قلا ـ روستاي صحنه عليا


* استان لرستان: نام مكان متبركه


1- داوود پيغمبر(ع)، شهرستان اليگودرز، ازنا، روستاي داوود پيغمبر


* استان مركزي: نام مكان متبركه


1- اشموئيل نبي‌الله (ع)شهرستان ساوه، بخش مركزي روستاي پيغمبر


* استان همدان: نام مكان متبركه


1- حيقوق نبي (ع)، شهرستان تويسركان، حبقوق نبي بلوار حبقوق


2- حجي پيامبر (ع)، شهرستان همدان، بازار فلسطين


* استان خوزستان: نام مكان متبركه


1- بابا حزقيل (ع) شهرستان دزفول، خيابان شريعتي


2- دانيال نبي (ع) شهرستان شوش، خيابان امام خميني


* استان مازندران: نام مكان متبركه


1- ايوب پيغمبر (ع)، شهرستان تنكابن، شهر عباس آباد روستاي پرچور


2- دانيال نبي (ع)، شهرستان تنكابن، سلمانشهر ـ دانيال



محل کنونی غدیر خم را ببینید + تصاویر

1:

تایید
پوزش به خاطر تاخیر


تواتر حدیث غدیر + جانشینی ابوبکر

2:

پس نگو تمام اقوام گناه کاری که خدا نابودشون کرد تو ایران بودند
لوط
عاد
ثمود
...


عزاداری بر امام حسین (ع) سنت نبوی یا بدعت شیعی ؟


جابر بن حيان؛ واقعيت يا افسانه؟

3:

میگم با این لیست بلند بالا از پیامبران بنی اسراییل فردا ادعا نکنن ایرانم مال صهیونیستاست و جزیی از اسراییله؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ازدواج استقراضی ؟

4:

چقدر جالب اصلا فکر نمیکردم ایران این همه پیامبر داشته فقط فکر میکردم دانیال نبی بوده .


اثبات صحیح بودن توسل از کتب اهل سنت
راستی زرتشت مگه پیامبر نبوده اون قبرش کجاست ؟


معاویه که بود ؟

5:

حضرت خضر رو هم کشتید ؟

حضرت خضر زنده هست و با حضرت مهدی (ع) قیام میکند !!


غدیر خم حقیقت روشن

6:

قوم لوط ایرانی بودن یعنی؟
2- دانيال نبي (ع) شهرستان شوش، خيابان امام خميني
2- دانيال نبي (ع)، شهرستان تنكابن، سلمانشهر ـ دانيال

7:

بعد میگن تئوری توطعه فلان آخه این همه عدد برای چی باید 33 پیامبر تو ایران دفن شده باشه ؟

8:

حضرت داوود هم توی ایرانه!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

9:

چقدر نکته بین.

آفرین

10:

این را درجایی دیدم برات کپی میکنم

درباره دین مزدیسنا و خود زرتشت ابهامات زیادی وجود دارد، و با اینکه پژوهش های زیادی درباره موضوعات مختلف اون صورت گرفته هست اما اختلافات زیادی بین پژوهشگران وجود دارد که خود از ناکافی بودن داده ها در این باره حکایت می کند.

یک از این مووضوعات محل آرامگاه پیامبر این دین یعنی زرتشت هست.

یکی از نظریات در این باره شهر «مزار شریف» در افغانستان هست.

این شهر که در 10 کیلومتری شهر باستانی بلخ برنامه دارد دارای مزاری هست که امروزه این مزار منسوب به علی(ع) امام اول شیعیان می باشد.

ولی همانطور که حتماً می دانید، مزار علی(ع) در شهر نجف عراق برنامه دارد.

اما برخی معتقدند که این مزار در واقع مزار پیامبر باستانی ایران، زرتست هست.

دلایلی هم می آورند، که برخی از اونها در زیر آمده، اما هنوز تردید هایی جدی به این موضوع وجود دارد.
و شخصاً هم هنوز قانع نشده ام.

اما دلایل محققین موافق این نگره:
1- زرتشت در بلخ زندگی می کرده و در همین شهر هم به ترویج و گسترش دین خود پرداخته، همچنین محل شهادت ولی آتشکده «اونوش آذر» یا همان خانه «نوبهار» می دانند و شاهنامه هم به این واقعه اشاره دارد.

محل این آتشکده امروزه مشخص نیست ولی گمان می رود همان مسجد کبود در مزار شریف باشد.
روایت شاهنامه:
سپاهی ز توران بیامد به بلخ/که شد امت بلخ را روز تلخ
همه بلخ پر غارت و کشتن هست/وز ایدر تو را روی برگشتن ست
شهنشاه لهراسب در شهر بلخ/بکشتند و شد روز ما تار و تلخ
وز اون به نوش آذر اندر شدند/رد و هیربد را همه سر زدند
ز خونشان فروزنده آتش بمرد/چنین بدکنش خوار نتوان شمرد

2- در قرون اولیه بزرگان ایرانی برای نگهداری از آثار باستانی و جلوگیری از تخریب اونها توسط اعراب یا سایر مسلمانان، به این مکان ها نام های مذهبی می داده اند، مثلاً «شیز» یا «آتشکده آذر گشسب» به «تخت سلیمان» یا آرامگاه کورش کبیر در پاسارگاد به «قبر مادر سلیمان» نامیده می شد و مانند اینها که ممکن هست مزار شریف هم از این دست باشد که در متون قدیمی تلی که از خرابه ها در قرن ششم در این محل وجود داشته به «تل علی» موسوم بوده هست.

و ممکن هست نام «مزار علی» هم بعدها از همین نام گرفته شده باشد.

3- موضع دیگر این هست که در وقت عباسیان برمکیان ادعای نگهداری از این مکان را داشتند.

مسعودی در کتاب "مروج الذهب" می نویسد که: «برمکیان پیش از اسلام تولیت خانه نوبهار ، آتشکده ی بلخ (انوش آذر) را داشتند.» البته مسعودی یگانه مورخی هست که بر خلاف دیگر تاریخ نگاران عرب نوبهار را آتشکده می داند.

برمکیان که خود را وابسته به ادیان باستانی ایران می دانستند ممکن هست از واقعیت های این مکان مطلع بوده باشند.

4- هر سال در روز هفته نخست فروردین نوروز در این مکان گسترده تر از هر جای دیگری جشن گرفته می شود، توجه شما را به این نکته جلب می کنم که هیچ یک از دو تاریخ ولادت و شهادت علی(ع) در نوروز رخ نداده هست، در حالی که اسناد تاریخی و نوشته های آریایی نشان می دهد که روز ششم فروردین زادروز پیام آور راستی حضرت اشو زرتشت هست.

پس ممکن هست این آیین پر شکوه نوروز به ویژه روز ششم فروردین که همراه با جشن و سرور به وسیله ی افغان ها انجام می شود دارای یک پیام باستانی و اجدادی و یک همبستگی ملی با ما ایرانیان، به ویژه زرتشتیان باشد.

اما دلایلی که شخصاً به اون رسیده ام.

( نویسنده پست )

1- اگر به توپوگرافی منطقه بلخ نگاه کنیم، در جنوب کوه های بلند رشته کوه های مرکزی افغانستان برنامه دارد و در شمال سرزمین های پست ماوراءالنهر، در این میان شهر بلخ در یکی از دشت های شمال کوه های بامنگان(bamangan، رشته ای از کوه های هندوکش) برنامه دارد.

شاخه ای از رود آمو دریا که همین کوه ها سرچشمه می گیرد از نزدیک شهر بلخ عبور می کند و محل شهر فعلی مزار شریف نیز محل تقاطع بخشی از جاده ابریشم (که در امتداد شرق به غرب از بلخ به سمت ختن) کشیده شده و مسیر این رود هست که از جنوب به سمت دشت های شمالی پیش می رود.

از طرف دیگر ، از اونجایی که زرتشتیان به اصالت وجود محلی که چهار عنصر سازنده جهان در اون هست معتقد بوده اند، همواره مکانهای مقدس و مهم را در محلی برنامه می دادند که آب در اونجا حضور دائمی دارد زیرا سه عنصر دیگر یعنی خاک، باد(هوا) و آتش قابل تهیه بودند و فقط نیاز بود که آب باشد، به عنوان مثال آتشکده آذر گشسب در کنار یک دریاچه جوشنده آتشفشانی، آتشکده نیاسر در روی یک چشمه پرآب و آتشکده شهر اردشیر خوره در فیروزآباد هستان فارس در کنار یک برکه طبیعی ساخته شده هست.

بنابراین از نظر مکان یابی بهترین محل برای ساختن یک آتشکده در نزدیک شهر بلخ همین محل «مزار شریف» هست.

2- زرتشتیان آیین خاکسپاری به شیوه مسلمانان ندارند و برخی از آرامگاه های اونها صرفاً جنبه نمادین دارد، بنابراین اگر «خانه نوبهار» را آتشکده بدانیم، در این صورت ممکن هست این محل محل عبادت و شهادت زرتشت بوده باشد و از این جهت به بارگاه زرتشت شناخته شده باشد.البته برخی خانه نوبهار را معبدی بودایی و برمکیان را نیز دارای نیاکان بودایی می دانند.

3- این مکان به قریه «خواجه خیر» شهرت داشته و این نام نیز با نام گذاری های مکان های باستانی پس از اسلام شباهت دارد مانند کوه خواجه، دکان خواجه و...

که در فلات مرکزی ایران به تعداد زیاد وجود دارد.





11:

قربان جبروتت برم من
پس کویر لوت چیه؟؟؟؟

12:

اگر واقعیت داره تواین 33 ساله کجا بودن.


13:

جوک سال بود واقعا

14:


شاید وقت مرگش تو ایران بوده ! و تو ایران دفن شده !

بعدشم از 24000 نفر پیامبر بالاخره اسم تکراری هم ممکنه توش دربیاد !

15:

وا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

16:

یکی دیگه ام رفت....

17:

دوست آگاهی میفرمود اکثر امامزاده های ایران در اصل معابد باستانی زردشتی و میترائیزم بوده و خیلی هاش مخفی گاه های گنج هایی هستند که ایرانی ها وقت حمله ی اقوام مختلف و خصوصا مغول ها برای پنهان کردن و جلوگیری از دسترسی قوم مهاجم به دارائی هاشون پنهان میکردند و بعدها نام امامزاده به خودشون گرفته.
با عقل و منطق هم جور در میاد.

ما یک ارتش امامزاده ی دفن شده در ایران داریم.

ما 10 امام بچه زا داشتیم.

11همی فقط امام وقت رو داشت و 12همی هم فرزندی نداشت.

این همه امام زاده رو کی زائیده؟ چرا این همه امامزاده بجای فرار از دست دشمن تشکیل یک سپاه متحد رو ندادند تا با دشمنانشون مبارزه نمايند و بجای مبارزه به ایران فرار کردند؟ و چرا فقط به ایران؟ و تعداد کمی هم به لبنان و تعداد کمتری هم به سوریه؟
و چرا و چرا و چرا و چرا...


18:

بله امکان همچین چیزی وجود دارد.

اما این به این معنا نیست که حتما چنین هست.

بیش از اون امام زاده به عنوان یک مکان مقدس در شهر مطرح هست.

شاید بتوان فرمود پل ارتباطی با خداوند.

اما قضیه گنج را من هم شنیده ام.

بعضی شایعه وجود گنج را مطرح کرده اند که این پل ها خراب شوند.


19:

امامزاده و انبیا مواریث ایران نیستند مواریث بشرند...
خب اینهمه اما و امزاده و نبی و ...

مقبره بسازیم ، طلاکوب کنیم ، توی ایووناش پول بریزیمو...
که چی ؟ چرا ؟ مگه غیر از اینه که اونها اومدن تکلیفشون رو انجام دادن و بخاطرش اجری خواهند گرفت ؟ مگه غیر از اینه که هر چه که آورند به بیراهه رفته و سره از ناسره قابل تشخیص نیست ؟ با احساسات و عواطف آدمی بازی مینمايند که نون شب نداره ، میره النگوهاش رو میندازه توی ایوون طلا و ...
که چی بشه ؟ مگه مقصد پرتش و بزرگی این عزیزان بوده ؟ اینها برای شناساندن خداوندگار مهر ، به زمین آمدند و بس ، فقر نگاه تا کجا؟

20:

مقصد این عزیزان صواب و گرفتن حاجت دل هست و نه چیزی بیشتر
چ میتوان فرمود وقتی غایت عبادت های انسانها برای گرفتن صواب هست نه رهانیدن از خامی و رسیدن ب پختگی .نه رشد کردن و تعالی روح .

نه سلوک...
دلمان ب اماکن مقدسی خوش هست ک خود ادم ابوالبشر بنا کرد درحالی ک از خانه ای ک خدا در دل هرکدوم از ما بنا کرده غافلیم..نمیدانیم خدا از رگ گردن ب ما نزدیکتر ِ ..خدا در درون ما نهفته هست نه نشسته در امامزاده ها و چشم انتظار ِ طلا و پول ما !!

21:

سلام خانم من یه مهندس معمارم ودارم درمورد امامزاده وپیامبران مدفون در کشورعزیوقت ایران تحقیق میکنم خوشحال میشم کمکم کنید .

سپاسگذارم

22:

رديف نوع مكان متبركه نام مكان متبركه جنسيت تعداد امامزاده هستان شهرستان بخش شهر دهستان آبادي 1 امامزاده مير محمد حنيفه (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر خارك خارك 2 امامزاده بی بی دخترسرتل (س) خانم 1 بوشهر بوشهر 3 امامزاده میرعلمدار (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 4 امامزاده ضامن آهو (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 5 امامزاده میرمحمد (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 6 امامزاده جعفرصادق (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 7 امامزاده هاشم (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 8 امامزاده عبدالمهیمن (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 9 امامزاده زیدابن علی (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 10 امامزاده آقا اشک (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 11 امامزاده امیرالمومنین علی (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 12 امامزاده باب المراد (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 13 امامزاده حسن ومیرمحمد (ع) آقا 2 بوشهر بوشهر 14 امامزاده سیدعبداله (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 15 امامزاده سیدکنار (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 16 امامزاده سیدمغربی (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 17 امامزاده سیدها (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر 18 امامزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر خارك خارك 19 امامزاده میرعبداله (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر خارك خارك 20 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ انگالي 21 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ انگالي قلعه سوخته 22 امامزاده بی بی نور (س) خانم 1 بوشهر بوشهر مركزئ انگالي قلعه سوخته 23 امامزاده سیدضیاء (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ انگالي حسن نظام 24 امامزاده میرمحمد (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه احمدي 25 امامزاده بی بی زمزم (س) خانم 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه جزيره شيف 26 امامزاده حیدربن الموسی رضا (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه جزيره شيف 27 امامزاده خلیل ابراهیم (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه جزيره شيف 28 امامزاده جعفرصادق (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه ابطايشانل 29 امامزاده بی بی خاتون (س) خانم 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه تل اشكي 30 امامزاده بی بی زلیخا (س) خانم 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه چاه كوتاه 31 امامزاده زین العابدین (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه چاه كوتاه 32 امامزاده سیداحمد (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه هليله 33 امامزاده جابر (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه هليله 34 امامزاده حسن (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه هليله 35 امامزاده مقام عباسعلی (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه هليله 36 امامزاده سیدجبار (ع) آقا 1 بوشهر بوشهر مركزئ حومه بندرگاه 37 امامزاده زكريا (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم شيرمرد 38 امامزاده ابراهيم و اسماعيل (ع) آقا 2 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم 39 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار بوالخير سالم اباد 40 امامزاده شاهزاده اسماعیل (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار بوالخير هدكان 41 امامزاده شاه غیب (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار بوالخير زيراهك 42 امامزاده شاهزاده محمود (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار بوالخير بريكان 43 امامزاده امیرالدین (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار بوالخير بوالخير 44 امامزاده میرجوان محمد (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار دلوار زايرابراهيمي 45 امامزاده میرعبداله (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار دلوار گورك سادات 46 امامزاده شاه جبار (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار دلوار گورك سادات 47 امامزاده زیدابن علی (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار دلوار گورك محمدرحيمي 48 امامزاده شاه نصرالدین (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان دلوار دلوار باشي 49 امامزاده سیدصالح (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم 50 امامزاده شاهزاده ابراهیم (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم 51 امامزاده حاج سیدمحمد تقی هاشمی (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم 52 امامزاده اسماعیل (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم اشكالي زائرحسين 53 امامزاده امیرخدر (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم چاه پير 54 امامزاده بی بی زبیده خاتون (س) خانم 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم چاه پير 55 امامزاده زیدبن علی (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم گلنگون 56 امامزاده خدیجه (س) خانم 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم اشكالي سيدي 57 امامزاده حاج سیدحسن (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم بنيان 58 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم مزرعه ابگرمو 59 امامزاده شاه نعمت اله (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم اباد 60 امامزاده شاهزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ اهرم اباد 61 امامزاده امیرالمومنین (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ باغك 62 امامزاده رضا (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ باغك 63 امامزاده بی بی صفیه (س) خانم 1 بوشهر تنگستان مركزئ باغك بنه گز 64 امامزاده شاه پیرغیب (ع) آقا 1 بوشهر تنگستان مركزئ باغك چاه گاه 65 امامزاده سیدحبیب اله (ع) آقا 1 بوشهر جم 66 امامزاده بی بی مرضیه (س) خانم 1 بوشهر جم ريز تشان حرميك 67 امامزاده رکن الدین (ع) آقا 1 بوشهر جم ريز تشان حرميك 68 امامزاده بی بی بانو (س) خانم 1 بوشهر جم مركزئ جم پدري 69 امامزاده امیردانا (ع) آقا 1 بوشهر جم مركزئ جم چاهه 70 امامزاده پیرسرکمر (ع) آقا 1 بوشهر جم مركزئ جم بهرباغ 71 امامزاده جعفر (پیربیراهه(ع)) آقا 1 بوشهر جم مركزئ كورئ ابگرمك 72 امامزاده شاه غيب (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ حومه ابوالفيروز 73 امامزاده میرهداف (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان سعدآباد 74 امامزاده نورمحمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان سعدآباد زيرراه تل سركوه 75 امامزاده شاه قطب الدین (ع) شاه درویشان آقا 1 بوشهر دشتستان سعدآباد زيرراه نظراقا 76 امامزاده بی بی خاتون (س) خانم 1 بوشهر دشتستان سعدآباد زيرراه نظراقا 77 امامزاده نو (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان سعدآباد وحدتيه سياه منصورسفلي 78 امامزاده آقا نور (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان سعدآباد وحدتيه شول 79 امامزاده شیخ اولیا (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره 80 امامزاده سیده بی بی زهرا (س) خانم 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي چم تنگ 81 امامزاده امیرالمومنین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي دشتي اسماعيل خاني 82 امامزاده سیده بی بی شریفه (س) خانم 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي مكابري 83 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي ميان دشت /چاه موشي / 84 امامزاده شاهزاده زین العابدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي چهاربرج 85 امامزاده نویسان (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي چهاربرج 86 امامزاده بی بی پنهان (س) خانم 1 بوشهر دشتستان شبانكاره درواهي بنارسليماني 87 امامزاده پیرمختار (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره چهل زرعي عجم 88 امامزاده آقاشاه حمزه (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره چهل زرعي عجم 89 امامزاده شاه حمزه (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره چهل زرعي عرب 90 امامزاده محمد فیروز(ع) شاه فیروز آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره شاه فيروز 91 امامزاده شاهزاده حسینی (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره دهداران عليا 92 امامزاده شاه علمدار (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره دهداران عليا 93 امامزاده بابایوسف (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره بايشانري 94 امامزاده پیرجفته (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره ذكريايي 95 امامزاده شاه حیدر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره دهداران سفلي 96 امامزاده آقاشاه حیدر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره دهداران سفلي 97 امامزاده باباکوسه (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره شبانكاره ميلك 98 امامزاده شاهزاده اسماعیل (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان شبانكاره آب پخش 99 امامزاده نوراله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ حومه بنداروز 100 امامزاده ابراهیم (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ حومه ني نيزك 101 امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ حومه گندم ريز 102 امامزاده شاهزاده حبیب اله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ حومه دره چيتو 103 امامزاده شاهزاده احمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي 104 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي 105 امامزاده بی بی بانو (س) خانم 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي راهدار 106 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي دهقايد 107 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي دهقايد 108 امامزاده جعفر (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي دهقايد 109 امامزاده شاه نورالدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ زيارت عيسوند 110 امامزاده محمد ترک (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ زيارت صفي اباد 111 امامزاده بی بی جان (س) خانم 1 بوشهر دشتستان مركزئ زيارت كلل 112 امامزاده شاه حسین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ زيارت چاه خاني 113 امامزاده شیخ منصور (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ زيارت زيارت 114 امامزاده سیدعبدالکریم (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ برازجان 115 امامزاده سیدمحمدسجادی (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ برازجان 116 امامزاده خضر ورضا وعرش اله وسیدالشهدا (ع) آقا 4 بوشهر دشتستان مركزئ برازجان 117 امامزاده زین العابدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ برازجان 118 امامزاده شاه درویشان (ره) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ برازجان 119 امامزاده احمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان مركزئ دالكي 120 امامزاده شاه خسرو و شاه حیدر (ع) آقا 2 بوشهر دشتستان ارم ارم تنگ سوك 121 امامزاده شیخ زین العابدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم تنگ فارياب 122 امامزاده شاهزاده عبداله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم رودفارياب 123 امامزاده آقامیرحاج محمد(ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم جميله 124 امامزاده شاه العباس (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم انارستان 125 امامزاده بی بی چادر سفید (س) خانم 1 بوشهر دشتستان ارم ارم باغ تاج 126 امامزاده شاهزاده احمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم باغ تاج 127 امامزاده شاهزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم باغ تاج 128 امامزاده ایوب (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم باغ تاج 129 امامزاده محمدوامیرالمومنین وملی خوا (ع) آقا 3 بوشهر دشتستان ارم ارم باغ تاج 130 امامزاده شاهسالار (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم ارم تنگ دركش 131 امامزاده جعفروآقامنصور (ع) آقا 2 بوشهر دشتستان ارم ارم لرده 132 امامزاده آقاسیدون (ع)وبی بی منصوره (س) آقا-خانم 2 بوشهر دشتستان ارم ارم ناخا 133 امامزاده میراحمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم دهرود مرده خير 134 امامزاده شاهزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم دهرود دهرودسفلي 135 امامزاده آقاشهید آقا 1 بوشهر دشتستان ارم دهرود سوك 136 امامزاده میرمحمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم دهرود سوك 137 امامزاده آقاشهید آقا 1 بوشهر دشتستان ارم دهرود سوك 138 امامزاده خلیل خالق (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم دهرود دهرودعليا 139 امامزاده شاهزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم تنگ ارم 140 امامزاده شاهزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان ارم تنگ ارم 141 امامزاده دوقلو (ع) آقا 2 بوشهر دشتستان بوشكان بوشكان نورآباد(خون 142 امامزاده شاه عبداله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان بوشكان بوشكان 143 امامزاده شاهزاده محمد (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان بوشكان بوشكان 144 امامزاده شاه عبداله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان بوشكان بوشكان 145 امامزاده شاه عبداله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان بوشكان بوشكان 146 امامزاده شاه نعمت اله (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه ابپاي ارغوان 147 امامزاده تهمتن (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه ابپاي ارغوان 148 امامزاده افق زيا آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه تنگ زرد 149 امامزاده فقیه ضیاء (س) خانم 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه تنگ زرد 150 امامزاده شاهزاده اسماعیل (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه درنگ 151 امامزاده رضا (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه طلحه 152 امامزاده سیدرکن الدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه طلحه 153 امامزاده شاهزاده سلطان پیرسرتلی (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه طلحه 154 امامزاده سیدرکن الدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه طلحه 155 امامزاده بی بی گلشن (س) خانم 1 بوشهر دشتستان بوشكان پشتكوه فارياب 156 امامزاده ابراهیم (ع) آقا 1 بوشهر دشتستان بوشكان كلمه 157 امامزاده محمدباقر (ع) آقا 1 بوشهر دشتي 158 امامزاده آقاشاه اسماعیل (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي 159 امامزاده بی بی نور (س) خانم 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور طايشانل دراز 160 امامزاده پیرسبز (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور طايشانل دراز 161 امامزاده سبزپوشی (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور طايشانل دراز 162 امامزاده سیدعباس قاسم علی (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور گزدراز 163 امامزاده شاه زین العابدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور گزدراز 164 امامزاده عبداله (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور گزدراز 165 امامزاده شاه پیرغریب (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور مقاتل 166 امامزاده بی بی سکینه (س) خانم 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور بادوله 167 امامزاده سرج الدین (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور بادوله 168 امامزاده بدرمنیر (س) خانم 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور بامنير 169 امامزاده حسن (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي چغاپور اسماعيل محمودي 170 امامزاده بی بی هاجر (س) خانم 1 بوشهر دشتي كاكي كاكي گنخك شيخي 171 امامزاده سیدموسی (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي كاكي مسيله كلو 172 امامزاده شاه ابوطالب (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي كاكي گنخك رئيسي 173 امامزاده حبیب اله (ع) آقا 1 بوشهر دشتي كاكي كاكي گنخك كورا 174 امامزاده شاه زنان (س) خانم 1 بوشهر دشتي كاكي كبگان چاه حسين جمال

23:

موج فرهنگي ورود امامزادگان به ايران"محمدعلي ندائي"

سفر تاريخي امام رضا(ع) به ايران هرچند که با اجبار و تحميل مامون انجام گرفت، اما منشاء برکات فراواني شد که آغاز موج ورود امامزادگان به ايران و گسترش محبت اهل بيت (ع) و مکتب امامت در اين ديار يکي از اون هاست.
اگرچه تا پيش از اين سفر تاريخ ساز نيز، امامزادگان از ظلم و جور دستگاه خلافت به مناطق دوردست و مناسبي چون ايران پناه مي آوردند، اما با سفر حضرت ثامن الحجج (ع) اين حرکت هاي فرهنگي افزايش بسياري پيدا کرد و به موجي تبديل شد که مي توان از اون به موج فرهنگي ورود امامزادگان به ايران تعبير کرد.


نگاهي به تاريخ ايران اسلامي به روشني نشان مي دهد فراگيري تشيع در شهرها و روستاهاي ايران زمين، پيوندي وثيق با مهاجرت علايشانان و امامزادگان در دوره هاي خلافت بني اميه و بني عباس داشته هست.

در اين ميان مهاجرت گسترده امامزادگان به ايشانژه فرزندان امام موسي کاظم (ع) پس از آمدن امام رضا(ع) به ايران و پذيرش ولايت عهدي، يکي از برجسته ترين ادوار مهاجرت علايشانان به ايران هست که با حضور ماندگار و يا شهادت مظلومانه خود، توانستند، بذرهاي تشيع را در سرزمين ايران، بپرانمايند و زمينه رشد و گسترش اون را در دل و جان ايرانيان، نهادينه نمايند.

علايشانان که به طور عمده شيعه بودند و مبلغان مکتب تشيع به شمار مي رفتند، با محبوبيتي که در سرزمين هاي اسلامي به ايشانژه ايران داشتند، دوستي اهل بيت (ع) را به عنوان اولينسنگ بناي تشيع ترايشانج کردند و با حضور خود در مناطق سخت و سهل ايران، زمينه رونق و رواج تشيع را در ايران فراهم آوردند.

البته وجود بارگاه منور آقا علي بن موسي الرضا(ع) از جهات بسياري سبب گسترش تشيع شد و آستان مقدس ايشان همواره مورد توجه مسلمانان اعم از شيعه و سني بوده هست.

امامزادگان نيز در سطحي محدودتر چنين نقشي داشتند و زيارتگاه هاي اون ها، نشانه ها و بيرق هاي برافراشته تشيع به شمار مي رفت.

به ايشانژه اون که اين بزرگواران با زهد و وارستگي و مظلوميت خايشانش، نفوذ معنايشان بسياري در امت پيدا کردند و به عنوان نوادگان پيامبر(ص) از جايگاه معنايشان و اعتبار اجتماعي بالايي در ميان امت برخوردار بودند.

حال با توجه به اون چه اشاره شد، نمي توان تاريخ تشيع در ايران را بدون توجه به مهاجرت و حضور امامزادگان در ايران بررسي کرد و به نتايج درستي دست يافت.

علاوه بر اون که وجود ۸ هزار امامزاده و ارتباط تنگاتنگ امت با اين زيارتگاه ها، همواره نقشي برجسته در ارتقا و نفوذ هرچه بيشتر فرهنگ مذهبي و ترايشانج مراسم و مناسک ديني در جامعه ايران ايفا کرده هست.

در اين ميان فرزندان بي واسطه و با واسطه امام کاظم (ع) که بيشترين تعداد امام زادگان آرميده در ايران را تشکيل مي دهند، شاهد روشني بر موج فرهنگي ورود اونان پس از سفر امام رضا(ع) به ايران هست.


چنان که حضرت معصومه (س) اندک وقتي پس از سفر امام رضا(ع) به قصد ديدار برادر و امام خايشانش راهي ايران شد اما در ميانه راه به سبب بيماري و يا به دليل دشمني کارگزاران مامون، از ساوه به قم رفت و در اون جا اقامت گزيد و هنوز ۱۷روز از اقامت ايشان نگذشته بود که دار فاني را وداع فرمود.
حضرت احمدبن موسي (ع) مشهور به شاهچراغ نيز يکي ديگر از فرزندان والامقام و بزرگوار امام کاظم (ع) هست که پس از آمدن امام رضا(ع) به ايران تصميم گرفت، به خدمت امام (ع) مشرف شود.

از اين رو به همراه جمعي از سادات موسايشان و علايشانان، از مدينه به طرف خراسان حرکت کرد.

مامون که از حرکت اونان باخبر شد، به هراس افتاد و به تمام حکام و کارگزاران مسير خراسان نوشت، از حرکت سادات جلوگيري نمايند.

در اين راستا بنا به نقل کتاب هاي تاريخي، حاکم شيراز با امامزاده احمد (ع) و همراهان او در ۸ فرسخي شيراز درگير شد که با شهادت حضرت احمد بن موسي (ع) و تعداد ديگري از علايشانان و پراکنده شدن جمعي ديگر به پايان رسيد.
اکنون برماست که اين مشعل داران هدايت در سرزمين ايران را پاس داريم و چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند، اين اماکن را به قطب هاي فرهنگي تبديل کنيم.

خوشبختانه چند سالي هست اين سياست در دستور کار ساوقت اوقاف برنامه گرفته هست، اما شايسته هست با قدرت و قوت بيشتري ادامه يابد.



منبع:روزنامه خراسان

24:

بســـــم الله الرحمن الرحیــم از وقت خلافت امیر مومنان علی (ع) که ایران پایگاه تشیع شده بود شیعیان این دیار را مامنی برای قیام علیه حاکمان غاصب یافتند و به این سرزمین روی نهادند و شهرهایی مانند قم ، کاشان ، و خراسان به صورت کانونی برای شیعیان مبارز در آمده بود.

حاکمان اموی و عباسی

هم با شدت تمام قیام ها و مبارزات اون ها را سرکوب می کردند و به تعقیب رهبران وسردمداران ایشان پرداخته ، اون ها را دستگیر و سرانجام به شهادت می رساندند حرکت امازادگان در وقت خود از زادگاه اصلی (حجاز وعراق) بصورت گروه های تشکل یافته صورت می گرت .

علت مهاجرت امامزادگان به ایران در اون وقت بیدادگری های امویان ، بویژه حجّاج بن یوسف بود.

وجود بیش از چهار هزار امامزاده در شهر و روستا های ایران خود گویای این رویدادها وانقلاب مهمی هست که در قرون اولیه اسلامی توسط اون ها انجام گرفته هست گروهی دیگر از علویان هم پیوسته در حال مبارزه با ستمکاری ها و مفاسد خلفا جور وقت بودند اون ها در عصر عباسیان با ضعیف شدن اون دولت در اطاف و اکناف ممالک اسلامی به پا خاستند نهضت های عدالت خواهانه یکی پس از دیگری آغاز می شد و کانون های مبارزه و مقاومت در ایران شکل می گرفت طبرستان و خراسان بزرگ بصورت پایگاهی پايه ی برای نهضت های علویان علیه رژیم عباسی درآمد رفته رفته تشکیل دولت مستقل دادند از اون جمله در گیلان و مازندران که دولت آل بویه وجود یافت.

اون ها با خلفای عباسی در حال مبارزه بودند وبه این نواحی مهاجرت کردند و اهالی این مناطق هم مقدمشان را گرامی داشتند (۱) غیر از مازندران و دیلم (۲) به نواحی دیگری هم مانند قم که محل امنی برای آل علی بود ودر وقت امامان (ع) آشیانه آل محمد و پناهگاه شیعیان معرفی شده بود *** کردند.

از طرفی قم از لحاظ جغرافیایی در اون وقت در محل دور دستی واقع شده بود وکمتر کسی به اون جا راه می یافت.

لذا اکثر سادات به اون جا پناه می بردند تا جایی که چهار صد چها چهار امامزاده را در این شهر مقدس بر شمرده اند (۳) عده ای دیگر از مهاجران هم امامزادگانی بودند که به هنگام ولایت عهدی امام رضا(ع) به ایران آمدند و دسته ای هم که اغلب از اعقاب امامزادگان بودند و با اجدادشان تشابه اسمی داشتند و قصد ترویج دین ومذهب بر حق شیعه و یا به منظور رهایی از ستم خلفای جور و حفظ جان خود به مناطق امن متواری شده و در سرزمین هایی دور از مرکز خلافت حاکمان غاصب بدرود حیات فرمودند و همان جا به خاک سپرده شدند.(۴) ماننده حضرت عبدالعظیم حسنی در ری (۵)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱- انوار پراکنده صفحه ۱۰۳

۲- دیلم قسمت کوهستانی سرزمین گیلان بوده در شمال قزوین واقع هست.

۳- اقتباس از انوار پراکنده صفحه ۳۰۱

۴- بحر الرحاب در بیان احوال امامزادگان ، خطی بدون شماره صفحه ، آرامگاه های خاندان پاک پیامبر صفحه ۱۲۸

۵- عبدالعظیم حسنی نسبت شریف ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) منتهی می شود و قبر شریفش در ری می باشد .

او به علو مقام و جلالت شأن معروف هست.

(تحیه الزائر صفحه ۲۱۳)

صفحه۱

------------------------------------------------------------------

امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) بر پايه وظیفه و

رسالتی که داشت در این موقعیت حساس با داشتن فرزندان و اصحاب زیاد و دانشمندان اقدام به اعزام اون ها به دورترین نقاط ایران و قلمرو حکومت عباسی نمود تا به عنوان مبلغان فرهنگی به اشاعه و ترویج مذهب شیعه پرداخته و شیعیان را ساوقتدهی و متشکل نمايند .

فرزندان موسی بن جعفر (ع) و سایر بنی هاشم که به نقاط مختلف ایران روانه و در اونجا مستقر شدند مأ موریت خود را به اجرا گذاشتند .

بر اندازی حکومت عباسی بوجود آوردند (۱)

مأمون عباسی در وقت خلافتش برای اجرای اهداف سیاسی خود در سال ۲۰۰ هجری قمری حضرت امام رضا (ع) را به ایران دعوت کرده و از مدینه به مرو که مر کز حکومت اسلامی بوده آورده اند(۲) مدتی که حضرت امام رضا در شهر توس بود از اولاد امام موسی کاظم (ع) تنی چند را به خراسان دعوت نموده ولی همگی در راه به شهادت رسیدند (۳) در کنز الأنساب آمده هست حضرت امام رضا(ع) که به ولایت عهدی رسید در همان وقت ( سال ۲۰۱ هجری نامه ای به مدینه فرستاد ) فرزندان و نزدیکان خود را به خراسان دعوت کرد
( چون نوشته من به دست شما برسد بی توقف نزد من آیید).

------------------------------------------------------------------------------
۱- متقابل الطالبین ص ۵۱۴-۳۵۸-۳۵۳ و کامل ابن اثیر ج۶ ص۳۰۷
۲-عیون اخبار رضا ج۷ص۳۷۸
۳-حراالرحاب خطی بدون شماره صفحه

صفحه ۲

----------------------------------------------------------------------------------------
پس از اون مدتی که حضرت امام رضا (ع) در ایران بود تا سال ۲۰۳ هجری که به شهادت رسیدند افراد زیادی از علویان برای ملاقات حضرت و پشتیبانی از او وارد ایران شدند از اون جمله به روایت صحیح دوازده هزارو شش صد و هفتادو سه تن از امامزادگان بودند که از مدینه حرکت کردند(۱) پس از شهادت امام رضا (ع) هم جمعی دیگر از علویان و فرزندان امامان به فرماندهی یک سپاه سه هزار نفری از علویان شیعیان اون ها به هدف خون خواهی امام رضا (ع) به جانب ایران سرازیر شدند (۲) مأمون هم نامه ای به اطراف و جوانب فرستاد بدین مضمون که چون نامه من بدست شما برسد باید که دمار از ترابیان برآید چون مخالفان این خبر را بشنیدند دیگر باره خروج کردند و قصد اولاد ائمه را نمودند .

اون ها در ایران هر کدامشان بدستور مأمون یا خلفای سپس او شهید یا مسموم و یا مفقود الأثر شدند در این برهه از وقت هم سادات علوی و تنی چند از برادران اون حضرت (فرزندان موسی بن جعفر (ع) از هر جا رو به خراسان نهادند تعدادی از اون ها به کوهستان های دیلم و طبرستان (گیلان و مازندران ) پناهنده شدند و مبارزات خود را علیه خلفای ستمگر عباسی ادامه دادند .(۳)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منابع:
۱-تذکره جامع النساب به نقل از کنز النساب ص۱۷
۲-حیات الامام موسی بن جعفر (ع) ۲ ص۴۱۳
۳-دائرة المعارف مصاحب۲ و تذکرة جامع الانساب ص۹
صفحات۴تا ۹ از تالیف بزرگ عالم زاده کتاب ستاره پر فروق آسمان کویر ص۳۳و۳۴و۳۵و۳۶و۳۷.


25:

امامزاده پل ارتباطی با خدا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ای بابا اخه این چه حرفیه؟یعنی کشورهایی که درشون ازین امامزاده ها نیست پل ارتباطیشون با خدا قطع شده؟؟؟!همین چیزها مارو بیچاره کردازعدالت خدا دور کرد...


26:

جالب بود ولی متاسفانه نمیشه باور کرد

27:

درود
1-دوست آگاه؟چه قدر آگاه؟!
2-امامزاده ها سند دارند و اصل و نسبشان مشخص هست.
3-چرا باید ایرانی ها نام امامزاده برای مخفیگاه گنج هایشان برنامه دهند؟
مگر مغول ها با شنیدن نام امامزاده از قصد تجاوز دست بر می داشتند؟!
4-امامزاده بودن صرفا به معنای فرزند اول بودن نیست.
5-تشکیل سپاه؟تاریخ می گوید که حتی یاری برای امام اولشان باقی نماند و همه او و فرزندانش را ترک کردند.حال چگونه یک امامزاده تشکیل سپاه دهد.
ثانیا امامزاده ها همه با هم در یک برهه ی تاریخی که زندگی نمی کردند که تشکیل سپاه دهند.
چون ایرانیان بیشتر از سایر اقوام به مذهب تشیع گرایش داشتند مانند علویان و طبرستانی ها در شمال کشور.
والسلام علی من اتبع الهدی

28:

درود
1-حتما نباید طلاکوب کنیم.
2-پول ریختن در ضریح در واقع شاید هدیه ای باشد صرف مخارج امامزاده ها و یا نذور و ...که مصارف مشخصی دارند.
نترسید همانند جشن عروسی های میلیونی دورریز ندارد!
3-بله غیر از این هست که سره از ناسره قابل شناخت نباشد.
4-به خاطر اون امامزاده پولی ریخته نمی شود قربة الی الله.
والسلام علی من اتبع الهدی

29:

درود
1-مقصد قربة الی الله وثواب هست که صواب هست.
2-با این جمله موافقم تا حدی:
غایت عبادت های انسانها برای گرفتن صواب هست نه رهانیدن از خامی و رسیدن ب پختگی .نه رشد کردن و تعالی روح .

نه سلوک....
3-اما نتیجه نادرست هست که خداوند در جایی باشد.یعنی او را در جایی بدانیم .
در هر حال امامزاده ها از شعائر الله هستند که باید پابرجا بمانند و گرنه لازم نبود که مناسک حج در قراون بیاید و بر اون تاکید شود چه اینکه خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر هست!!!
بلکه خداوند نیاز ندارد بلکه انسان نیاز دارد که هر از چند گاهی غفلت را کنار گذاشته و متوجه معشوق شود.و این شعائرالله بهانه ای برای زدودن این غفلت ها هستند.
والسلام علی من اتبع الهدی

30:

درود
پس از اثبات وجود خدا و ضرورت نبوت و عدل خداوندی و معاد و امامت به این فروع می رسیم.
ممکن نیست که این فروع برای کسی که به مبدا شک دارد قابل پذیرش باشد.هست؟

31:

تو هستان خوزستان ...خضر نبی ع هم مدفونه.


32:

درود
کجا؟سند؟
خضر فوت نکرده هست.
شاید یادواره و یا زیارتگاه مانند باشد .


33:


سلام..

والا دقیق نمیدونم..اجازه بدین از بابام بپرسم..ولی میدونم میگن مقبره خضر نبی...

تو تاپیک اسم یه پیغمبر خضر آمده بود.

شما هم چه زود از ادم سند میخواین ..شما کارگاه نیستید عایا ( شوخی بود)

34:

فرمودم چرا هدایت نشدیما
124000 تا پیامبر.
33 تاش تو ایران
همینه وضعمون اینه
(شوخی) احتمالا عبادتگاهی چیزی باشه
توی قم هم روی تپه یک عبادتگاه داره...که خیلی قشنگه.
.
.
.
.
+ در ارامگاه ایوب پیامبر چشمه ای هست که امت میرن تو ابش...(فکر کنم اب گرم باشه)
میگن همون چشمه ایه که طبق رسیده ها ایوب پیامبر بیماریش رو رفع کرد...


35:


ممکنه..من نرفتم..

ولی هروقت میرم خوزستان مقبره دانیال نبی شوش هم میرم.


36:

سلام...
خضر(ع) شهرستان قزايشانن، بخش رودبار الموت، روستاي گازرخان.
هستان خوزستان نبود.
اینطور که من می دونم دو تا بیشتر تو هستان خوزستان نداریم.
یکی دانیال نبی یکی هم حزقیل نبی.
شاید قدمگاه خضر نبی باشه تو آبادان.
خیر کارآگاه نیستیم!!!

37:



آره فکر کنم قدمگاه بوده...

دعفا داری....؟شما دیگه همیار شدی باید مهربون بشی

38:

پس قدمگاه بوده؟!
بنده دعوا ندارم اتفاقا خیلی هم خوشحالم ...
انصافا با شما تا حالا مهربون نبودم؟!!
منتظر انتقادات و پیشنهادات هستیم:دی
به قدمگاه رفتید ما رو هم دعا کنید.


39:

خب یه پیشنهاد: بعنوان همیار سایت همیشه سعه صدر داشته باشید.

چشم ده روز دیگه قراره برم وطن ..آبادان هم میرم...( طبق معمول) اینبار حتما قدمگاه میرم و عکس میگیرم.


40:

ببخشید ولی بیشتر امت میگن که اینا در حد نظریس.مثلا مزار یک صحابه ای در منطقه ما هست ولی میگن به علاوه اون مزار در کشور ایران فقط سه مزار دیگه داره .به نظر منم اینا نظریس و ثابت نشده.
تو این تاپیکم خودتون اسم حضرت ارمیا یا حضرت دانیال رو تو چن منطقه بیان کردین پس نشون میده دقیق نیست

41:

اندکی توجه کردم و دیدم در این لیست،نام دانیال 3 بار و جرجیس 2 بار آمده.بقیه را نمی دانم ولی فکر نمی کنم درست باشند.


42:

ماشالا این همه امامزاده تو هر شهر داریم باز میبینیم میگن امام زاده مشخص نیستن خیلی جالب

43:

بسم الله الرحمن الرحیم

این ادعا که نوح نبی (ع) در شهرستان ممسنی دفن شده یا لوط (ع) در رباط کریم هست با روایات تناقض دارد ...
کتاب " تاریخ انبیاء " گردآوری شده توسط سید هاشم رسولی محلاتی هست که در اون روایات مختلف مربوط به زندگانی پیامبران آورده شده و محل دفنشان راهم در عراق و شام و جاهای دیگر ذکر کرده هست.

اما حتی همین کتاب هم شامل بعضی روایاتی هست که ضعیف هستند و نمی توان همینجوری به اون ها هستناد کرد.

" اسرائیلیات " بعضا در روایات مربوط به پیامبران به چشم می خورد که تفکیک اون ها کار آسانی نیست چون از همان وقت خلفاء ( اهل تسنن ) افرادی نظیر "وهب بن منبه" یهودی ( ظاهرا مسلمان ) وارد دستگاه خلفاء شدند .

نوشتن حدیث پیامبر (ص) در اون ممنوع شده بود اما داستانسرائی آزاد بود !
........................................
وقتی که روایاتی در این زمینه وجود دارند بهتر این هست که ابتدا جهت تحقیق به اون روایات رجوع کنیم ...


44:

سلام به همه
ya-mohsen نکاتی را یادآور شدند که نشان می دهد بعضی از نامبردگان در تاپیک ممکن هست سندیت نداشته باشند.
به هر حال لینک های زیر می تواند پاسخگو باشد.
لطفا اسامی تمامی پیامبران و امامزادگان شاخصی که قبور مطهرشان در ایران هست به همراه آدرس مزار مطهر زیارتی را برای
چند نفر از پیامبران در ایران مدفون هستند؟ | مركز ملي پاسخگايشاني به سوالات ديني

45:

چه مشکلی داره قوم لوط تو ایران باشه؟فراموش نکنید تمام پیامبران اریایی یعنی ایرانیند ولی اسراییلیها خیلی از اونها رو به نام خود مصادره کرده اصلا اسراییل ابتدا در ایران می زیسته واریایی بودند بعدا گروهی سامی از یمن امده به اونها اضافه شدند وبه دین اونها شدند وخود را اسراییلی نامیدند!

46:

خضر(ع) شهرستان قزايشانن، بخش رودبار الموت، روستاي گازرخان


حضرت خضر؟!!!!!! این مکان رو کسی دیده؟!

47:

خیر
واقعا ایرانـ خیلیـ
اماکنـ تاریخیـ و دیدنیـ
دارد و ما بی خبریمـ،
تشکر از بابتـ اطلاعـ رسانی

48:

سلام روزگارتون خوش...

اطلاع رسانی؟! من خودم بی خبرم میخواستم اطلاع کسب کنم!:)

حضرت خضر نبی هنوز زنده هستند به شکر خدا بر طبق روایات پس چگونه میشود مقبره داشته باشد؟!!! این برایم جالب بود میخواستم بدونم کسی این مکان ر و دیده؟

49:

بیشترین انسانی که درتاریخ عمر کرده یک فرد چینی بوده بنام لی چینگ یون که 257سال عمر کرده.
البته باستان شناسان و دیرین شناسان شدیدا معتقدهستند که تمام پیامبران که به غیر پیامبر اسلام که همگی یهودی بوده اند میتولوژی قوم یهود بوده اندمثل رستم و سهراب خودمون.

حتی حضرت عیسی رو هم جزو همین میتولوژی قرارداده اند.


50:

حرف قران رو بیشتر از باستان شناسان قبول داریم ...

خضر ع هم که نباشد عیسی ع هم از قلم بیفتد حضرت مهدی صاحب الوقت عج که نمیتوانیم منکر شویم امام، متولد ۱۵ شعبان ۲۵۵ هـ.ق.

هستند، در روز ۱۵ شعبان ۱۴۳۴هـ.ق.

سن شریف ایشان به ۱۱۷۹ سال کامل می‌رسد...


51:

این لیست جعلیه.

نه تنها حضرت خضر رو نام برده، که نام چند پیامبر رو چندین بار برده.

بعد هم، چطور ممکنه حضرت یحیی توی ایران مدفون باشه در حالی که یهودیه چندین کیلومتر دورتره؟؟؟

52:

شک دارم صحیح باشد.....


53:

تاریخچه تقابل علم و مذهب رو مطالعه بکنید.


54:

این لیست دروغه و اعتبار نداره ! لوط و یونس و صالح و شعیب و ایوب _ صلوات الله علیهم اجمعین _ هرگز در ایران نیستن !

حضرت نوح پیامبر بزرگ اولوالعزم الهی در ایران هست ؟!!!!!!!!!!!!!!!!

خواب دیدید خیره ان شا الله !

55:

این لیست حقیقت داره
.
.
.
الکی سید رو اذیت کنیم

56:

اشموییل نبی که می گویند در روستای پیغمیر هست من خودم اولین بار این مکان را دیدم از انجمن کلیمیان پرسیدم و فرمودند که بقعه ان حضرت در اسرائیل هست و این مکان را تایید نکردند و در مورد این مکان می توان فرمود که آیت الله خامنه ای از اون نیز دیدن کرده اند.
33 پيامبر در ايران مدفون هستند +اسامی

57:

چه نیت ومنظوری پشت این اسامی هست

پرداختن به اشخاص حربه ايست كه همواره مورد هستفاده برنامه مي گرفته و امروز نيز به همان شدت وشايد بيشتر ، كار برد دارد.

آيه زير مثال بسيار خوبي براي بيان اين حقيقت هست :

[2:140] ام تقولون ان ابرهم واسمعيل واسحق ايشانعقوب والاسباط كانوا هودا او نصرى قل ءانتم اعلم ام الله ومن اظلم ممن كتم شهدة عنده من الله وما الله بغفل عما تعملون
آيا مي گايشانيد که ابراهيم، اسماعيل، اسحاق، يعقوب و اسباط يهودي يا مسيحي بودند؟ بگو: "آيا شما بهتر از خدا مي دانيد؟ کيست پليدتر از اون که شهادتي را که از خدا آموخته هست، كتمان كند؟ خدا هرگز از اونچه مي نماييد، غافل نيست."


72 out of 100 based on 17 user ratings 1142 reviews