خوب بود روحانی می‌گفت راه‌آهن ترانزیت را چه کسانی ساختند


خوب بود روحانی می‌گفت راه‌آهن ترانزیت را چه کسانی ساختند



خوب بود روحانی می‌گفت راه‌آهن ترانزیت را چه کسانی ساختند
این یک خبر هست:

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶مرجع : مشرق

احداث خط آهن ترانزیتی شرق دریای خرز از سال ۸۶ توسط دولت‌های نهم و دهم انجام گرفته و کاش آقای روحانی از این خدمت انجام گرفته تقدیر می‌کرد.
به گزارش افکارنیوز،مراسم بهره‌برداری از خط راه‌آهن ترانزیتی شرق دریای خزر روز چهارشنبه با حضور روسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد. رئيس‌جمهور در این مراسم افتتاح اشاره‌ای به روند و تاریخچه ساخت این خط راه‌آهن استراتژیک نکرد. طی چند روز اخیر هم چند تن از مسئولان دفتر رئيس دولت یازدهم نیز به تفصیل درباره اهمیت این پروژه ریلی سخن گفته‌اند اما هیچ اشاره‌ای به نقش دولت سابق در ساخت این پروژه نکرده‌اند. این درحالی است که تاریخچه طرح اتصال ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان نشان می‌دهد تمامی مراحل این پروژه عظیم از طراحی و امضای قرارداد تا اجرا به دولت سابق باز می‌گردد.

موافقت‌نامه اولیه احداث این خط راه‌آهن در دولت نهم بین روسای جمهوری ۳ کشور ایران، ترکمنستان، قزاقستان در حاشیه اجلاس روسای جمهور حاشیه دریای خزر که در مهر ۱۳۸۶ در تهران برگزار شد، به امضا رسید و عملیات ساخت آن در ایران از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا و طی دولت دهم انجام شد.

به گفته مدیرکل فعلی سازمان راه و شهرسازی استان گلستان، ساخت این راه‌آهن از سال ۹۰ با توافق سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در طول نزدیک به ۹۲۶ کیلومتر آغاز شد. از آنجا که ۸۰ کیلومتر از این خط‌آهن در ایران، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن در خاک قزاقستان واقع شده است، در ۶ خرداد ۱۳۹۲ (اواخر دولت دهم) پس از آن که مسیر ایرانی این خط آهن تکمیل شد، طی مراسمی این پروژه افتتاح شد. سهم ایران از این مسیر ریلی ۹۰۰ کیلومتری، ۸۰ کیلومتر است که لازم بود بین گرگان تا اینچه‌برون ساخته می‌شد که این کار اوایل سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید.

سردار عبداللهی، رئيس قرارگاه خاتم‌الانبیا، هم در آن مراسم طی سخنانی خاطر نشان کرده بود: طول این پروژه در مجموع در سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان حدود ۹۰۰ کیلومتر است که ۷۰۰ کیلومتر آن در خاک ترکمنستان ناحیه برکت در استان بالکان به سوی مرز قزاقستان در شمال غربی این کشور برنامه دارد و ۱۲۰ کیلومتر در خاک قزاقستان در منطقه اوزن و ۸۰ کیلومتر هم در خاک ایران ناحیه اترک در شمال گرگان واقع بود.

با این تفاصیل از آنجا که تمامی مراحل پروژه عظیم خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان از طراحی و امضای قرارداد تا اجرا به دولت‌های نهم و دهم باز می‌گردد، قابل انتظار بود آقای روحانی در کنار اظهارات متعددی که درباره اهمیت و مزایای گسترده این خط آهن داشت، اشاره‌ای کوتاه هم به نقش دولت گذشته در این پروژه می‌کرد. بدون تردید، نگاه منصفانه به عملکرد گذشتگان از سوی دولت فعلی، سبب خواهد شد آیندگان نیز نسبت به دولت یازدهم نگاه منصفانه اتخاذ کنند.
افکارنيوز - خوب بود روحانی می‌گفت راه‌آهن ترانزیت را چه کسانی ساختند



فیلم/ مستند «دهم» با موضوع حوادث پس از انتخابات 88 - قسمت اول

1:

راست میگیدها ...


کلاس‌های تخصصی داعش+عکس
منم یادم رفته بود ...


«علیرضا خواهد ماند»
الان یادم اومد!!!

خب حتما ایشون هم مثل من یادشون رفته بود!


افتتاح دوباره خط آهنی که در دولت احمدی نژاد افتتاح شد!+جزئیات و تصاویر


افشای دست‌های پشت پرده در فتنه 88 به روایت «رمز عملیات»

2:

در افتتاح پیشین من هیچ مقامی از دو کشور مذکور ندیدم
اما اینجا اونها هم حضور دارند
کسی اطلاعی داره که از چه وقتی این خط شروع به هستفاده کرده؟


دست خدا را در ۹ دی دیدیم

3:

92/03/06 - 10:29شماره: 13920306000258



راه‌آهن «گرگان ـ اینچه‌برون» افتتاح شد

خوب بود روحانی می‌فرمود راه‌آهن ترانزیت را چه کسانی ساختند

محمود احمدی‌نژاد، صبح امروز در آخرین مرحله از سفر یک‌روزه خود به هستان گلستان راه‌آهن «گرگان ـ اینچه‌برون» را با رمز «یا مهدی» افتتاح کرد.
خبرگزاری فارس: راه‌آهن «گرگان ـ اینچه‌برون» افتتاح شد
به نقل خبرگزاری فارس از گرگان، برای احداث این خط آهن، 13 پل بزرگ احداث شده و در طول مسیر با توجه به باتلاقی بودن بخش‌هایی از بستر اجرای این خط آهن، عملیات گسترده و سنگین زیرسازی صورت گرفته هست.

با افتتاح این خط آهن که قابلیت تردد قطارهای مسافربری با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و تردد قطارهای باری با سرعت 120 کیلومتر در ساعت را دارا می‌باشد امکان انتقال سالیانه 10 میلیون تن بار و بیش از 400 هزار مسافر از این پروژه مقدور خواهد شد.

لازم به ذکر هست این خط آهن پس از توافق سه‌جانبه روسای جمهور سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان به طول 960 کیلومتر مربع احداث شده که با احتساب ایستگاه‌ها طول این خط آهن در گلستان 110 کیلومتر مربع هست.


عالمان دینی درباره فتنه ۸۸ چه گفتند؟


مهمترین مزیت این خط آهن علاوه بر اتصال سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به یکدیگر اتصال ریلی کشورهای آسیای میانه به دریای عمان و خلیج فارس، کشورهای آسیای شرقی و آسیای جنوب شرقی از طریق جمهوری اسلامی ایران هست که موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مبادلات اقتصادی بین این کشورها افزایش می‌دهد.


غیرت ملی ایرانیان در حماسه ۹ دی


قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء کار ساخت خط آهن گرگان به اینچه‌برون را برعهده داشته و برای ساخت اون یک‌هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده هست.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سپس ورود به فرودگاه گرگان به صورت متمرکز 14 هزار و 130 واحدی مسکن مهر و مجتمع 256 واحدی مسکن مهر ویلایی شهر سرخنکلاته گرگان و سد مخزنی کبودوال و تونل انتقال آب سد زرین‌گل به سد کبودوال را افتتاح کرد.

رئیس‌جمهور پس از افتتاح این سه پروژه گلستان را مقصد شهرستان تهران ترک می‌کند.

- See more at: با رمز «یا مهدی» و توسط احمدی‌نژاد راه‌آهن «گرگان ـ اینچه‌برون» افتتاح شد


سیدمحمد خاتمی: امیدوارم چراغ امید در دل‌ها روشن باشد

4:

خبر قدیمی

راه آهن گرگان - اینچه برون خرداد ماه امسال رسما افتتاح شد، اما هنوز به بهره برداری نرسیده هست
سوت قطار در راه آهن گرگان - ارمنستان شنیده نمی​شود

راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون که راه‌اندازی اون سبب ارتباط ریلی سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به یکدیگر خواهد شد، در حالی نیمه اول خرداد ماه افتتاح شده هست که هنوز صدای سوت قطار در اون شنیده نمی‌شود.

برخی مسئولان کامل نشدن طرح به‌دلیل افتتاح شتابزده اون در دولت قبل را عامل این مساله می‌دانند، در حالی که مسئولان راه‌آهن تکمیل نشدن خط راه‌آهن در ترکمنستان را دلیل بهره‌برداری نکردن از اون عنوان می‌نمايند.

این طرح که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مهر ماندگار برای امت گرگان و هستان گلستان هست، در ماه‌های پایانی دولت دهم، در حالی به بهره‌برداری رسید که به فرموده کارشناسان و متخصصان امر تا اجرای کامل طرح راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون فاصله زیادی داشت.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به این‌که راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون با انگیزه رشد و توسعه اقتصادی هستان به محوریت شهرستان گرگان طراحی شد، به مهر فرمود: با توجه به اهمیت این طرح برای امت هستان، متاسفانه به‌دلیل تعجیل در اجرای طرح و رعایت نکردن نکات فنی، عملا طرح فراملی راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون قابل بهره‌برداری نیست.

عبدالرضا چراغعلی با بیان این‌که مسئولان مربوط برای احداث این طرح فرهنگ کهن امت این مرز و بوم را نادیده گرفته و ریل را مجاور دیوار تاریخی و چندهزار ساله گرگان برنامه دادند، اضافه کرد: پلی برای حفظ این اثر تاریخی باید ساخته می‌شد، ولی متاسفانه ریل به شکل s مجاور دیوار تاریخی گرگان احداث شده هست.

در همین حال کارشناس مسئول راه‌آهن شمال کشور در اظهار نظری متفاوت درباره این طرح فراملی فرمود: طرح راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون در خرداد امسال افتتاح شده و قابلیت بهره‌برداری دارد.

حمیدرضا فرمی اضافه کرد: این طرح پایان یافته هست و بهره برداری نکردن از اون فقط به دلیل تکمیل نشدن ریل‌گذاری ترکمنستان هست.به فرموده وی، طرح راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون بین کشورهای ایران، قزاقستان و ترکمنستان هست که در این بین ایران و قزاقستان به تعهدات خود عمل کرده‌اند، ولی ترکمنستان ریل‌گذاری تا مرز ایران را تکمیل نکرده هست.

مشکل فنی مانع بهره‌برداری نیست

این کارشناس مسئول درباره وجود نقص در تکمیل این طرح فرمود: مهم‌ترین بخش کار یعنی ریل‌گذاری خط راه‌آهن انجام شده، ولی بخشی از کارهای تاسیساتی انجام نشده که اکنون تیم‌هایی مشغول فعالیت در زمینه به پایان رساندن این بخش‌ها هستند.

به فرموده فرمی، کارهای تاسیساتی راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون مانع بهره‌برداری از طرح نیست و تا هنگام ریل‌گذاری راه‌آهن ترکمنستان این بخش از کار خاتمه خواهد یافت و به محض ایجاد خط ریلی ترکمنستان این طرح نیز قابل بهره‌برداری هست.نماینده امت گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که طرح راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون توسط قرارگاه خاتم در مدت هشت ماه راه‌اندازی شد، به مشکلات موجود در راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون اشاره کرد و فرمود: برخی از قسمت‌های ریل به دلیل آبگرفتگی و سیل نیاز به زیرسازی مناسب دارد که در حال انجام هست.

عیسی امامی اضافه کرد: ریل راه‌آهن آسیای میانه به نسبت ریل راه‌آهن ایران پهن‌تر هست، از این‌رو ایستگاهی برای تعویض خط باید راه‌اندازی شود که این مورد در تعهد ایران هست.

وی درباره گذر ریل از مجاورت دیوار تاریخی گرگان نیز یادآور شد: این را ‌که گذر ریل از مجاورت دیوار تاریخی گرگان اصولی بوده یا خیر، باید صاحب نظران فنی اظهار نظر نمايند، اما به طور قطع در انجام طرح بزرگی مثل راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون نباید این غفلت صورت می‌گرفت.

امامی تصریح کرد: ظاهرا برای انجام این کار از ساوقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستان هستعلام نشده هست، ولی اعتراض این ساوقت در وسط انجام طرح نیز قدری جای تامل دارد.

رئیس حوزه نظارت و کنترل طرح‌های راهسازی هستان نیز درباره بهره‌برداری از راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون فرمود: ریل‌گذاری طرح راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون به‌صورت کامل انجام شده هست، اما تاخیر در بهره‌برداری نکردن از این طرح فقط به دلیل تمام نشدن ریل‌گذاری ترکمنستان هست.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد اضافه کرد: با پایان یافتن این بخش از کار از سوی ترکمنستان دسترسی به کشورهای آسیای میانه به سهولت انجام خواهد گرفت که در نهایت شرایط مناسب اقتصادی را برای امت هستان در پی خواهد داشت.

رئیس حوزه نظارت و کنترل طرح‌های راهسازی هستان با اشاره به این‌که راه‌آهن جمهوری اسلامی با جدیت عقب‌ماندگی ترکمنستان را در بحث ریل‌گذاری دنبال می‌کند، یادآور شد: اجرای ریل‌گذاری راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون مبلغی معادل 130 میلیارد تومان هزینه دربر داشته هست.


5:

سلام دوست گرامی.

اگه کلی بخوام بگم اگه نگم 90 % بیش از 70 % پروژه در دولت قبلی تکمیل شد.

نه تنها وقت ساختش 17 ماه که فراخوان شده نیست بلکه بیش از 3.5 سال هست که ساختش شروع شده .

من خودم 24 ماه پیش در پروژه ای مشغول بودم هر چی گراویل میومد که از کارگاه برگشت میزدم( گراویل که نه خاک با چند عدد سنگ ) راننده ها میبردن واسه زیرسازی راه اهن میفرمودن اونجا همینو به چشماشون میکشن
اواخر دولت احمدی نژاد بیشتر مسیری راه اهن و پلها در ایران تکمیل شده بود والبته تاسیسات و ایستگاه ها هنوز نیمه کاره مونده بود که احمدی نژاد هم واسه اینکه همه افتخار ساخت این راه اهن نصیب دولت بعد نشه خودش یک سفره یک روزه به گرگان اومد و راه اهن رو افتتاح کرد.

خداییش بد و خوب رو باید فرمود فکر میکنم یک بار دیگه هم شخصا از پروژه بازدید کرده بود .و از وزارتخونه هم چند بار بازدید اومدن.



هموقت مسیر راه اهن در ترکمنستان هم در حال انجام بوده و تقریبا تاسیسات وایستگاه های مورد نیاز هم تکمیل شده که چند روز پیش با حضور 3 رئیس جمهور کل مسیر 900 کیلومتری
راه اندازی شده.

گویا اینبار واقعا مسیر در سه کشور تکمیل شده و امکان تردد فراهم شده.

باید بگم که این پروژه با همه فوایدی که داره متاسفانه از تالاب بسیار زیبای صوفی کم عبور کرده که همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری هست که امیدوارم راهکارهای مناسب زیست محیطی پیش بینی شده باشه که محیط زیست کمتر اسیب ببینه.


6:

اره البته وقت مناسب واسه افتتاح هم همین حالا بود وقتی که احمدی نزاد افتتاح کرد فقط مسیر راه اهن در ایران تکمیل بود و ایستگاه تعویض بوژی و..

هم اماده نبود..

ولی نکته اصلی اینجاست.

متاسفانه هر کس در کشور تمایل داره خوبیهارو برای خودش تصاحب کنه وبدیها رو گردن دیگران بیندازه.!!
الان شک نکن فردا مسیر راه اهن با مشکلی روبه رو بشه یا ...

پای دولت قبل وسط کشیده میشه در حالی که این چند روز حتی نامی از هم دولت قبل وسط نیومد؟!!

این رفتار در دولتمردان ما نهادینه شده ویک عادت.

پارسال که احمدی نژاد راه اهن رو افتتاح کرد زودتر از موعد بدون شک اگه بگیم کار خطایی نبوده کار درستی هم نبود ولی بدون شک سعیش این بود که همچین روزی که دولت بعد ثمره کارش رو داره تصاحب میکنه یکی مثل بنده بتونم چند تا خبر تو رسانه ها پیدا کنم که یاداور بشم بخش زیادی از این پرژه در دولت قبل انجام شده.

متاسفانه فراموشکاری و بی انصافی های امت هم باعث تشدید عوام فریبی مسولان میشه.

درسته این دولت هم برای این پروژه تلاش کرده ولی انصاف و وظیفه این بود که نقش دولت قبل هم در نظر گرفته بشه و ازشون تشکر بشه.
اقای روحانی و کابینشون هم که این همه ادعای صداقت و روراست بودن با امت رو داره لازم بود که همینطور که هر جا مشکلیست و هر عملکرد بدیست فورا پای دولت قبل رو وسط میکشه در این مورد هم به جای سکوت از دولت قبل با همان اب و تاب سخن میفرمود.

چقدر بده وقتی میبینیم که هرکس به نوعی افکار عمومی رو فریب میده.

سرهنگ و حقوق دان و دکتر هم نداره..

7:

البته هدف از باتلاق !!!!!!!!!!!!!!! همون تالاب صوفی کم هست که همه ساله انواع پرنده مهاجر کم یاب به اون مهاجرت میکنن که البته احتمالا الان باتلاق شده دیگه.

دستشون درد نکنه.


8:

این موضوع حاصل شیطنت رسانه های حامی دولت هست و الا خود دولتی ها می دانند که تمام این پروژه از مراحل مربوط به عقد قرارداد و تکمیل و اجرا (بخشی که مربوط به ایران بوده و به عهده ی ایران بوده) در سال 92 به طور تمام و کمال (نه 70 % و 90 % بلکه 100 %) به سرانجام رسید و اماده ی بهره برداری شد.

این که ترکمنستان کی کارش را انجام می دهد به ما مربوط نمی شود و نمی شود فرمود در هر وقتی که هر سه کشور کارشان تمام شد افتخار نصیب اون دولتی می شود که این اتفاق در اون وقت افتاده ! دولتی ها هم این رو خوب می دونند.

سفر دکتر روحانی هم صرفا به مناسبت اتصال شبکه ی ریلی سه کشور بود و الا افتتاحی در خاک ایران در کار نبوده است.


9:

سلام .

این 100 % رو از کجا اوردین؟!!
یک پروژه وقتی تکمیل هست که پیمانکاران برچیدن کارگاه رو لا اقل شروع کرده باشه در حال حاظر هنوز هم پیمانکار در محل مستقر هست.

پروزه حتی همین حالا هم تکمیل نشده بلکه اماده بهره برداری هست.

به بهره برداری رسیدن دلیل بر تکمیل پروژه نیست.
همچنین در سال 92 که اقای احمدی نژاد پروژه رو افتتاح کرد.

مسیر راه اهن در ایران اماده شده بود.

ولی هنوز ایستگاهها و ساختمانهای مورد نیاز تکمیل نبود.
خلاصش میشه این:
در سال 92 مسیر راه اهن در ایران اماده بهره برداری بود ولی ایستگاهها و ساختمانها اماده بهره برداری نبودند.

در چند روز پیش که افتتاح کل مسیر در 3 کشور بود.

کل مسیر در هر سه کشور و کل ساختمانها و تاسیسات چه در ایران و چه در دو کشور دیگه( انچه که فرموده شده) اماده بهره برداری شده بود.

ولی با همیه اینها نه تنها در سال 92 بلکه همین امروز هم پروژه لا اقل در ایران تکمیل نشده.
وقتی پروزه تکمیل هست که پیمانکاران از کار گاه خارج بشن.( البته به جز بخشی که مسولیت تعمیر و نگهداری و..

رو دارن)


72 out of 100 based on 17 user ratings 392 reviews