قانون طلایی برای لذت بردن از ورزش با غرزدن ورزشكار نمی‌شوید


قانون طلایی برای لذت بردن از ورزش با غرزدن ورزشكار نمی‌شوید



قانون طلایی برای لذت بردن از ورزش با غرزدن ورزشكار نمی‌شوید
قانون اول: زمان ورزش را بر حسب نیازتان تنظیم كنید
بعضی‌ها عادت دارند صبح‌ها زود از خواب بیدار شوند و نرمش كردن را جزو اولین برنامه‌های روزانه‌شان می‌دانند. این افراد معتقدند اول وقت هیچ بهانه‌ای برای ورزش نكردن وجود ندارد و اگر این كار به صورت یك عادت درآید می‌توان با تمركز و نشاط بیشتری سر كار حاضر شد. پژوهش‌های اخیر نیز نشان داده است نرمش كردن به مدت 20 دقیقه در صبح باعث افزایش قدرت درك، هوشیاری و عملكرد در طول روز می‌شود. از سوی دیگر، پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد از آنجا كه وضعیت هورمون‌های بدن صبح‌ها و عصرها با هم متفاوت است و با توجه به این‌كه دمای بدن هنگام عصر، بخصوص بین ساعت 6 تا 10 شب مقداری بالاتر است، عصرها زمان مناسب‌تری برای ورزش است. با این حال، بدن به زمان ورزش عادت می‌كند و یك قانون كلی برای تعیین زمان ورزش وجود ندارد و این خود شما هستید كه تعیین می‌كنید چه زمانی تمایل بیشتری برای ورزش‌كردن دارید؛ چون مهم خود ورزش‌كردن است، نه زمان آن.
قانون دوم: با دوستان‌تان ورزش كنید
ورزش‌كردن با دوستان علاوه بر ایجاد انگیزه بر اثر رقابت دوستانه یا به قول معروف كل‌كل‌كردن، باعث می‌شود تنوع نرمش‌ها نیز بیشتر شود. به هر حال ممكن است هر كدام از افراد شركت‌كننده در این فعالیت گروهی دارای تجربه‌های گرانبهایی در مورد حركت‌های ورزشی باشند و می‌توانند آنها را با سایر دوستان‌شان در میان بگذارند. پژوهش‌ها نشان داده‌ است 93 درصد افرادی كه عادت دارند گروهی ورزش كنند، احساس می‌كنند هنگام ورزش گروهی نشاط بیشتری دارند. همچنین كسانی كه گروهی ورزش می‌كنند، بیشتر خود را مقید می‌دانند برنامه را به هم نزده و به هر نحوی كه شده حتما در جلسه‌های تمرین حاضر شوند.
قانون سوم: نتیجه‌نگر باشید
اگر از انجام دوباره و دوباره تمرین‌های ورزشی خود خسته شده‌اید، دفعه بعد به جای فكركردن به سختی‌ها و دشواری‌های تمرین‌ها به نتایج نهایی و مثبت همان حركت فكر كنید؛ برای مثال اگر در حال انجام حركتی برای تقویت ماهیچه‌های بازو هستید با فكركردن به نتیجه نهایی ـ داشتن بازویی عضلانی ـ ذهن شما روی ماهیچه‌های بازو متمركز می‌شود، در نتیجه بقیه اندام‌ها كمتر خسته می‌شوند. همچنین اگر در حال كوهنوردی هستید و بشدت خسته شده‌اید، به ایستگاه بعدی و یك فنجان چای داغ فكر كنید، از جان گرفتن دوباره خود تعجب می‌كنید.
قانون چهارم: موسیقی را فراموش نكنید
پژوهش‌ها نشان داده‌ است گوش كردن به موسیقی هنگام ورزش باعث می‌شود فرد 10 درصد كمتر خسته شده و حركت‌ها را با تمركز بیشتری انجام دهد. همچنین گوش‌دادن به موسیقی مناسب هنگام دویدن روی تردمیل باعث می‌شود فرد 15 درصد بیشتر از حالت عادی تمرین كند،‌ اما انجام كارهایی مانند صحبت‌كردن با تلفن همراه یا خواندن كتاب تاثیر چندانی بر نحوه ورزش‌كردن نمی‌گذارد زیرا باعث افزایش شدت ضربان قلب نمی‌شود.
قانون پنجم: گذشته‌ها را فراموش كنید
اگر دفعه پیش بیش از حد تمرین كرده‌ و خیلی خسته شده‌اید، این موضوع همانند یك خاطره در ذهن‌تان نقش می‌بندد و حتی ممكن است بر عملكرد شما در جلسه بعد تاثیر بگذارد. در یك مطالعه، از چند نفر خواسته شد به مدت نیم‌ساعت روی تردمیل با بیشترین توان خود بدوند، البته در سرعت‌های مختلف. در جلسه بعدی تمام آنها سختی جلسه گذشته را كاملا به خاطر داشتند. خاطره‌های ما براساس نتیجه نهایی یك تجربه شكل می‌گیرند؛ بنابراین انجام حركت‌های سبك‌تر به مدت پنج تا ده دقیقه؛ مانند انجام حركت‌های كششی یا قدم زدن وسط تمرین‌های سخت باعث می‌شود تصویر مثبت‌تر و آرامش‌بخش‌تری در ذهن شكل بگیرد. اگر از آخرین كار یا جلسه تمرین خود خاطره خوشی داشته باشید، برای انجام دوباره آن انگیزه بالایی خواهید داشت.



چهره، ویترین سلامت بدن است

1:

مرسی از دعوتت
همه ی اینها مستلزم اراده هست وبس


66 out of 100 based on 61 user ratings 686 reviews