گویا قرار بود دولت از تولید ملی حمایت کند!


گویا قرار بود دولت از تولید ملی حمایت کند!



گویا برنامه بود دولت از تولید ملی حمایت کند!
سلام من و یکی از دوستان مدتیست پیگیر احداث یک کارخانه تولیدی برای محصولی هستیم که سالانه میلیاردها دلار از کشورمان برای وارداتش خارج میگردد...

تقریبا پروژه آماده شروع بکار بود که سنگ اندازی ها از گران کردن زمین شهرک صنعتی تا تسهیلات...

اما چیزی که متوجه شدم بعد از اقدامات ما گویا دوستان دیگری (آقازاده ها)برآن شدند تا واردات را چندین برابر نمایند.

حال پیشنهاد بی تدبیر وزارت به ما ابلاغ شد که در کشورهای دیگر طرحمان را اجرا نماییم.(هم اکنون عربستان/عمان/تایلند/امارات و چند کشور ثروتمند دیگر مارا برای ساخت با تسهیلات صدرصدی دعوت کرده اند.


حال ما چه کنیم آیا این استقامت یا خارج شویم و...؟



آفتاب: در حالی که رهبری بر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تاکید دارند، گویا برخی از مسئولین عزم جدی دارند تا هر آنچه که از صنعت باقی مانده است را در سال جاری از پای درآورند.

رئیس مجمع عالی واردات از مصوب شدن قانونی برای واردات خودروهای خارجی دست دوم و همچنین آغاز دستورالعمل اجرایی آن از اواخر اسفند‌ماه سال گذشته خبر داد. این قانون در حالی تصویب شده است که پیش از این گمان می‌رفت دولت در سال جاری از حجم اقدامات ضد تولیدی خود بکاهد و با اولویت برنامه دادن تولیدملی، به جای ایجاد اشتغال در کشورهای دیگر از جمله چین، کمی از صنعتگران داخلی حمایت کند.

در حالی که شرکت‌های بزرگ خودروساز داخلی با توان تولیدی درخور توجه و اشتغال مستقیم نیروی کار چندصدهزار نفری در عرصه اقتصاد کشور فعالند و در طول سالهای بعد از انقلاب نه تنها توانسته‌اند نیاز بازار داخلی را برطرف کنند، بلکه توانسته‌اند تعداد زیادی از محصولات خود را هر ساله به بازارهای خارجی صادر کنند، تصمیم دولت در وارد کردن خودروهای دست دوم جز ضربه زدن به اقتصاد کشور و بی توجهی به دستورات رهبری چیز دیگری را القاء نمی‌کند.

هر چند همزمان با حمایت از تولید داخلی، نباید حقوق مصرف کننده را نادیده گرفت و قوانین باید به طوری تنظیم شود تا هم کیفیت و هم ایمنی تولیدات خودروسازان داخلی از وضعیت غیرقابل قبول کنونی تغییر پیدا کند، اما پر واضح است که وضع قوانین خلق‌الساعه و بدون کار کارشناسی نه تنها گره‌ای از مردم و کشور حل نخواهد کرد، بلکه این گونه تصمیم گیری‌های عجیب و غریب، اقتصاد کشور را با بیکاری و رکود مضاعف روبرو خواهد نمود.

حال سوال این است مطرح است که اگر دولت قصد حمایت از مصرف کننده را دارد، چرا تعرفه را آن‌هم پس از بررسی کارشناسی و سنجیدن همه جوانب و در چارچوبی مبتنی بر یافته‌های علم اقتصاد، کاهش نداده است؟ آیا ایمنی خودرویی که سالها کار کرده ، قابل قبول است؟ اگر هدف آسایش مردم است، چرا در طول این سالها دولت با وضع قوانین تنبیهی و سختگیرانه خودروسازان را - که اکثرا دولتی هم هستند- مجبور به ارتقای کیفیت و ایمنی ننموده است؟ البته جواب این سوال‌ها و سوال‌هایی از این دست، وقتی واضح‌تر می‌شود که در ظرف روزهایی که از اجرای این قانون می‌گذرد، بازار خوردو به بهشتی برای دلالان تبدیل شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بیشتر خودروهای دست دوم آماده ورود به ایران، از مدت‌ها پیش توسط عده‌ای خریداری شده و در یکی از شیخ‌نشین‌های خلیج فارس دپو شده‌اند.

به گزارش اعتدال، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه از یک‌سو در حدود دومیلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت خودرو شاغل هستند و هر دو دستگاه خودرویی که تولید می‌شود، یک فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کند، و از سوی دیگر متاسفانه بیشترین آمار تصادفات و کشته‌های جاده‌ای متعلق به کشورمان است، دولت بهتر است به جای تصمیمات غیرکارشناسی و حمایت از واسطه گران داخلی و نیروی کار خارجی، با مشورت با نخبگان، کارشناسان و نمایندگان مجلس در جهت حمایت از تولید کننده داخلی و اشتغال نیروی کار ایرانی و ارتقای کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌های جاری مصرف کننده و تولیدکننده گام بردارد.



++××× سرگرمی ریاضی ×××++

1:

گویا برنامه بود دولت از تولید ملی حمایت کند!


كتب تخصصي الكترونيك

2:

گویا برنامه بود دولت از تولید ملی حمایت کند!


یک سوال فیزیکی!

3:

برای تولید چه محصولی قصد احداث کارخانه دارید؟


دانستنيهاي اتم

4:

سلام

قصد داشتم بگویم چون مهندسی معکوس هست محرمانه هست اما دیدم به لطف مسئولان گرامی محرمانگی نمانده هست و بازهم به لطف خدا که جوهره تولید و دزیدن طرح را هم ندارند.


ما برای تولید یه نوع سوخت ،البته مکمل سوختی تلاش کردیم و هم اکنون از دریچه های بزرگ داوری عبور کردیم اما...

این ماده در هوای مصرفی در وقت سوختن انرژی میباشد و سبب قدرت 1/2 برابری نیرو و کم کردن بیش از 68 %ی آلاینده ها میگردد.


دارای تایید وزارت بهداشت
محیط زیست
وزارت صنعت و معدن
و...


و فقط یک محصول از محصولات ما میباشد.


معرفي انجمن تخصصي الكترونيك


طراحي سطح مقدماتي

5:

روز برهمه خوش.


موضوعات روانشناسي


انوشه انصاري در وبلاگش

6:

برجامهایی که فرجام خوبی برای ملت نخواهند داشت.


7:

سابقه سی و چند ساله دولت این رو نشون میده که هر نوع خدمتی به سرمایه دارها برای راه اندازی مشاغل و کسب و کارها از طرف دولت شده.

حالا اگر بعضی ها سر سفره پدرشون نون نخوردن و از پولی که برای راه اندازی کسب و کار برای جوانان این مملکت از دولت فرمودند و رفتند کارهای خلاف شرع و .

.

.

کردند که دولت مقصر نیست.

تشریف ببرین شمال کشور ببینین چه ویلاهایی با چه ژیلاهایی درست کردن با همین پولهای که با هزار دروغ و دبنگ برای راه اندازی کسب و کار برای جوانان و ایجاد اشتغال گرفته اند.

من خودم زخم خورده از این نامردیهای سرمایه دارها هستم و دل پری از این سرمایه دارها و عمال خائنشون دارم.

(نظر بدهید لطفا)



8:

سلام

من کاری به اصلاحات و اصول ندارم اما اوضاع تولید خراب شده.

هرچند بنظرم این بخاطر خاطرات اصلاح طلبان از فراوانی دوره خاتمیه...


بنظرم بیخیال نباش تلاشت بکن و ضمنا چه اشکال داره ی کشور دوم و منطقی بغیر عربها پیدا کن و برو...

منم ببر

9:

بله و مطمین باشید این اتفاق خواهد افتاد اما نه در ان زمینه ای که همه منتظر ان هستند در زمینه ای که ما خبر نداریم و برنامه هست یک مشت ادم جدید یک شبه ره صدساله را بروند و دولت نیز همچنین و یک مشت بیخبر از همه جا در این حباب ورشکسته م بی خانمان شوند مانند حباب مسکن در10 سال پیش توسط دولت قبلی و ماده 147 قلابی و غیره مطمین باشید یک درب باز و بسته خواهد شد تا درآمد برای تمام قوه ها ایجاد شود و یک عده مثل من با خاک کوچه یکسان شوند هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک


72 out of 100 based on 57 user ratings 182 reviews