اعتراض نمایندگان اهل سنت به صداو سیما نتیجه داد


اعتراض نمایندگان اهل سنت به صداو سیما نتیجه داد



اعتراض نمایندگان اهل سنت به صداو سیما نتیجه داد
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی از یک اخراج در شبکه نسیم و یک تذکر به این شبکه توسط صداوسیما خبر داد.
به گزارش کردپرس، محمد قسیم عثمانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 مردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف مجمع نمایندگان اهل سنت از صدا و سیما به دلیل برخورد مناسب در موضوع پیش آمده در شبکه نسیم که منجر به اخراج ناظر پخش و تذکر به مجری تهیه کننده شد، تشکر می‌کنم چرا که این اقدام مسئولان صدا و سیما نشان از نگاه منطقی آن‌ها دارد.
سه روز قبل ،19 نفر از نمایندگان عضو فراکسیون اهل سنت مجلس در تذکری به وزیر ارشاد نسبت به آنچه اهانت به بزرگان اهل سنت در برنامه دورهمی خواندند اعتراض کرده و خواستار برخورد جدی با عوامل تولید و مجری برنامه مذکور شدند.



چهره واقعی دختری که به ورزشگاه می‌رود + عکس

1:

چه توهینی شده؟!


مردی که چشمانش را 4 سانتی متر بیرون می آورد+عکس

2:

توی برنامه ی دور همی مهران مدیری بزرگان سنی رو مسخره کرده ..
البته اگه منظور همون بوده باشه

توهین مهران مدیری به اهل سنت


كنسرو موش در انگلیس +عکس

3:

طلحه و زبیر؟؟ خب چطور وقتی بزرگان کشور و مقامات با کنایه، این اشخاص را به خیانت به اسلام متهم مینمايند(که البته من نظری ندارم چون تاریخ را نخوانده ام) کسی داد و بیداد نمیکند اما الاون اینقدر حساس شده اند؟؟؟؟!!!!!!


مارگزیدگی آقای داماد در روز عروسی+تصاویر

4:



کشف موجود زنده شبیه مار در مریخ+عکس

5:

والا من توهینی ندیدم!


حکم مرگ برای بی رحم ترین کودک آزار جهان+عکس

6:

این مهران مدیری سابقه توهین زیاد داره یک بار به بزرگان اسلام و صحابه پیامبر ( صلحه و سیف الاسلام زبیر ) مثل احمق ها توهین میکنه یک بارم اسم یک سگ گزاشته بود کوروش باعث دلخوری ملی گراها شد ! باید بهش تذکر جدی بدن


احمدی‌نژاد: این روایت که "هرکس مدعی دیدن امام زمان شد کذاب است" معنای دیگری دارد

7:

از لفظ "خدا لعنتشون کنه"هم هستفاده کرد که همه رو در مورد اینکه منظورش شخص طلحه و زبیر هستن(ن صرفا دو اسم)مطمئن کرد

8:

هیچ توهینی نشد فقط شلوغش کردن
صداوسیما نباید با این جوسازی ها شانه خالی میکرد

9:

زرشک!
طلحه و زبیر حالا شدند بزرگان اسلام؟
البته که بزرگان اسلامِ شما هستند

10:

طلحه و زبیر نماد اشخاصیی هستن که فکر میکنن بدون خود سازی و صرف بودن در کنار معصوم (علیه السلام) میشه به حقیقت رسید ...
اما توجه نداشته و ندارن که : بصریت مقوله ای هست که تنها جوابگوی یاری امام نیست معرفت هست که حرف آخر رو میزنه
مثل اینکه اکثر امت ظلم رو میبینن ولی چند % حاضرن به کمک مظلوم بروند ؟!!!
اینها یک نمادن برای عبرت ، والا مورد تمجید پیامبر و امیر المونین هم بودن ، چی شد که به نتیجه نرسیدن ؟!!!

11:

ای نادان ! اولا من شیعه و روحانی هستم اینم همه میدونن لازم نیست برچسب بزنید
دوما طلحه و زبیر را خود شیعه هم از بزرگان اسلام میدانند که از بزرگترین صحابه پیامبر بودند و بعدها در ماجرای جمل فریب خوردند و در برابر امیرالمومنین علیه السلام مقاومت کردند
و لکن زبیر بیش از جنگ جمل با علی علیه السلام دیدار کرد و نگاه امام و خاطره ای که امام از دورانی که با هم بودن تعریف کرد دل او شکسته شد و گریه کرد و بر پیشانی حضرت بوسه زد و از جنگ کناره گرفت !
زبیر بدون اینکه در برابر علی علیه السلام ایستادگی کند از میدان جنگ فاصله گرفت و رفت یک گوشه و دائما میگریست و خود را ملامت میکرد که یک عرب یاغی به نام ابن جرموز او را مظلومانه کشت و سرش را نزد امیرالمومنین علیه السلام اورد که هدیه بگیرد !!

وقتی نگاه امیرالمومنین علیه السلام به سر زبیر افتاد بلند بلند گریه کرد و فرمود به خدا قسم از رسول خدا شنیدم که :

ان قاتل ابن صفیه فی النار
همانا کشنده فرزند صفیه ( زبیر ) در اتش دوزخ هست

بحار الأنوار للمجلسي ج32 ص336
نقش عایشه در اسلام – السيد مرتضى العسكري ج 1 ص 226
-شرح نهج البلاغة ج 1 ص235


و بعد حضرت حکم به قصاص قاتل زبیر داد .....

تاریخ را بخوانید کمی بعد اظهار فضل کنید !

12:

کسانی که میگن توهین شد احتمالا همون تک جمله رو شنیدند و اصلا با بقیه برنامه کاری نداشتند که البته چیز عجیبی نیست.


ولی خدا را شکر که کشور ما مانند خیلی کشورها نیست که صدها دین مختلف در اون وجود داشته باشند وگرنه بیست و چهار ساعت شبانه روز در حال بحث سر توهین به مقدسات این گروه و اون گروه بودیم

13:

اقای مدیری همانطور که جرات نداره یا اجازه نداره در برنامش اسم مسئولان حکومتی رو بر زبان بیاره
فقط به حرفا و کارهاشون طعنه میزنه نباید اسامی مذهبی رو هم در برنامش هستفاده کنه
اونم تشبیه کردن قیافه افراد برای خنده دیگران
قربون ایرانی جماعتم برم که فقط منتظره سوژه پیدا کنه
طرف عمرا اگر نمازبخونه بعد به اسامی مذهبی حساسیت نشون میده و غیرتی میشه

14:

اسلام شما خیلی خوبه.
فتنه میکنیم.
مسلمون ها رو تا سرحد مرگ به جون هم میندازیم.
و در نهایت از بزرگان اسلام خونده میشیم.
....
این حدیث بخشیده شدن زبیر رو عنوان نمیکنه.


15:

البته مسلمانانِ سنی مذهبِ ایران به شنیدن فُحش عادت کرده اند.

از افرادی که سنی مذهب ها با عنوان «حضرت» از اونها یاد می نمايند می توان به حضرت ابوبکر، حضرت عمر، حضرت عثمان، حضرت علی، حضرت عایشه و حضرت معاویه اشاره کرد که در این میان بجز حضرت علی بقیه مورد لُطف برادران و خواهران هستند و از اینطرف هم بسیار کم شنیده می شود و یا اصلا شنیده نمی شود که توهینی به یکی از شخصیت های مورد احترام شیعه روا داشته شود و نه تنها توهینی نمی شود بلکه با وجود اینکه اهل تسنن امامت را قبول ندارند ولی تمامی امامان شیعه را با همان لفظ امام خطاب می نمايند و حتی اسم اونها را بر فرزاندانشان می گذارند.
ما هم ساکن یکی از شهرهای نزدیک بوکان(همین شهری که در متن اصلی جستار به سخنانِ نماینده ی اون اشاره شد) هستیم و اینجا صدا و سیما دارد.

با وجود اینکه اینجا شهری سنی نشین هست ولی هیچگاه نمی شنوید که در هیچکدام از برنامه های صدا و سیمای اینجا سخنی از شخصیت های تاریخی و مذهبی اهل تسنن به میان آید ولی از طرف دیگر با وجود اینکه اهل تسنن به سالگرد تولد و وفات اعتقاد ندارند، دیده می شود که ایام تولد و سوگواریِ بزرگانِ اهل تشیع تمام و کمال و باقدرت برگزارمی شود و کسی نمی داند که مخاطب اونها کیست.

اینجا اقلیتی شیعه مذهب نیز زندگی می نمايند و باید به عقاید اونها نیز احترام گذاشت ولی اینجا بحث دیگریست...
البته من به مجازات شدن بخاطر توهین نه بر علیه شخصیت های مذهب تسنن و نه بر علیه شخصیت های مذهب تشیع و نه توهین به هیچ شخص دیگری در هر جایگاهی که باشد موافق نیستم.

اینها را فرمودم تا متوجه تناقضات رفتاری و فرموداری سردمداران حکومت ایران شوید(هر چند که خودتان بهتر از مسایل آگاه هستید).

در کشوری که حکومت اون خود را جمهوری اسلامی خطاب می کند، مسلمانِ سنی مذهب طبق قانون پايه ی حق رئیس جمهور شدن ندارد.

همگی می دانیم که صحبت از اتحاد اسلامی و اینطور مسایل کلا کشک هست!

16:

واقعا ببخشید نمیدانستم علامه دهر تشریف دارید...
یعنی یک روحانی(!) اصلا اشتباه نمیکند و به ورطه پرت و پلاگویی نمی افتد؟!
اگر معاویه و عمر و ابوبکر از نظر شیعه بزرگان اسلام اند طلحه و زبیر هم بزرگان اسلام !
طلحه که می خواست سپس رحلت پیامبر با زنان پیامبر ازدواج کند و حتی عایشه را هم سهم خود میدانست که خداوند درباره اش ایه نازل کرد که پیامبر را اذیت نکنید.
زبیر منحرف هم که علیه خلیفه و امام اش وارد جنگ شد و بیعت شکست
،البته نمیدانیم واقعا توبه کرده یا بعدها توبه را برایش ساخته اند!
خشمگین شدن امام هنگام کشته شدن زبیر در نماز هم به معنی تایید وی یا قبول توبه اش نیست...امام خشمگین شدند چون یک شخص در نماز کشته شد
فعلا اینجار را داشته باشد حضرت ایت الله العظمی ملکوت(رضی الله عنک)
http://forum.hammihan.com/post5675175-16.html

17:

حضرات طلحه و زبیر رضی الله عنهما جزو مقدسات اهل سنت محسوب میشوند.

این توهین ها هم چیز جدید یا نادری نیست و فحش کاری به مقدسات اهل سنت کاملا عادی محسوب میشود.
دوستان به نکته خوبی اشاره نمودند.

من نمیدانم این چگونه جمهوری اسلامی ای هست که سنی ها در اون شهروند درجه دو و سه محسوب میشوند.

بابا دیگه اهل سنت که از خودتونن و توی قانون پايه ی هم برخلاف مذاهب غیراسلامی تصریح شده که دارای احترام کامل هستند.

اقلا یاد بگیرید حقوق اونها رو تضییع نکنید.

ما این روند آزادی هر گونه توهین و حذف فیزیکی مقدسات همه مذاهب و عقاید به جز شیعه را محکوم میکنیم.
این خودبرتر بینی برخی شیعیان را محکوم میکنیم.
کار روزمره ان توهین و حذف فیزیکی عقاید و مذاهب مختلف هست بعد به مقدساتشان از گل نازکتر نمیتوان فرمود.


18:

ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثة نفر : المقداد بن الأسود ، وأبو ذر الغفاري و سلمان الفارسي، ثم إن الناس عرفوا ولحقوا بعد.


19:

مدیری داستان کسی را تعریف می‌کنید که می‌خواهد هستخدام شود و مجبور می‌شود خودش نباشد و از ترس هستخدام نشدن هرطور که مصاحبه‌نماينده دوست دارد جواب ‌می‌دهد، می‌پرسند: سابقه کار داری؟ جواب میده: شکسته یا کامل؟! (منظور نماز شکسته یا نماز کامل) می‌پرسند چایی می‌خوری؟ می‌گوید: روزه هستم! می‌پرسند: توی فرم نوشته‌ای با دو تا خواهرت زندگی‌ ‌می‌کنی، جواب می‌دهد: بله به جز پدرم همه محجبه‌ند! ( یعنی اگر شما صلاح بدانید - تا هستخدام شوم - پدرم هم در خانه شال سر می‌کند، یک معنی تندتر دیگر هم دارد) می‌گند: پسر خوبی به نظر می‌رسی، جواب میدهد: تازه وضو هم دارم! می‌گند: ولی سوء پیشینه‌ت سنگینه ظاهر سازی می‌کنی؟! جواب می‌دهد: ببخشید، تصحیح می‌کنم وضو داشتم! (در این فاصله که شما پرسیدید با نفخ شکم وضوم باطل شد :دی) ازش میپرسند: دو برادری که هواپیما را اختراع کردند چه کسی بودند؟ جواب میدهد: خدا لعنتشون کند طلحه و زبیر! حاضران با برنامه دادن "خدا لعنتشون کنه" با بخاطر آوردن برادران ویلبر رایت(مثل اینکه بگوییم حضرت انیشتین) و فشاری که از طرف مصاحبه‌نماينده هست بر تلخی این داستان(طنز تلخ، ژانر همیشگی آقای مدیری) می‌خندند.

اما یک متحجر داعشیست که با شادی بی‌گانه‌ هست، نقل برخورد با این کمدین را رد می‌کند، هووف! «الحمدلله واهب العقل».


20:

: fav11:

نعوذ بالله من الجهل و الحماقه ...


21:

از این لحن صحبت کردنش خوشم نمیاد
+
کلا توهین کردناش درست نیست...

فرقی هم نمیکنه به کی توهین کنه
+
باید همه جوره بین شیعه و سنی وحدت ایجاد کرد

22:

جالب هست که ام المومنین حضرت عایشه نیز چنین حدیثی رو نقل کردن .

23:

یعنی به این ترتیب بلال، عمار یاسر ، ام سلمه و...هم مرتد شدند؟ پس اگه اینجوریه اسلام و قراون توسط یه عده مرتد به دست ما رسیده و اعتباری ندارن؟!

24:

یه سوال می پرسم راس و حسینی پاسخمو بده
اگه به جای طلحه و زبیر نام دو نفر از کسانی که شما مقدس میدونید مبرد بازم همینا رو میفرمودی؟!

25:

چرا این اقایان نماینده ریشه اصلی رو پیدا نمینمايند تو کتابهای درسی که قبلن خوندیم ازهمان ابتدا طلحه و زبیر مورد اهانت جمهوری اسلامی قرارگرفته بود انگار این اقایان یادشون رفته اموزش ازهمان ابتدا اشتباه بوده

26:

این حدیث بین شیعه و سنی مشترکه ، بصورت های مختلف اومده .
از نظر منبع هیچ مشکلی نداره .
اولا اسلام توسط مرتدین به ما نرسیده ، توسط ائمه رسیده و علما.


دوما اگر اسلام توسط مرتدین میرسید شیعه نبودیم.
اینم بخونید بد نیست.

:
قال أبي جعفر عليه السلام: ارتد الناس إلا ثلاثة نفر: سلمان، وأبو ذر، والمقداد، وأناب الناس بعد، كان أول من أناب أبو ساسان [حصين بن منذر الوقاشي صاحب راية علي عليه السلام]، وعمار، وأبو عروة، وشتيرة، فكانوا سبعة، فلم يعرف حق أمير المؤمنين عليه السلام إلا هؤلاء السبعة.(نفس المصدر: 11)
--
عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ، لَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ارتدت العرب قاطبة وأشرأبَّت النِّفاق
منابع این حدیث ام المومنین :
الكتاب: البداية والنهاية ج6 ص 366،المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ)،المحقق: علي شيري،الناشر: دار إحياء التراث العربي،الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م

نيل الأوطار ج1 ص358 المؤلف: محمد بن علي بن محمد بن عبد الله الشوكاني اليمني (المتوفى: 1250هـ)، تحقيق: عصام الدين الصبابطي، الناشر: دار الحديث، مصر، الطبعة: الأولى، 1413هـ - 1993م، عدد الأجزاء: 8.

تفسير القرطبي ج8 ص147 المؤلف: أبو عبد الله محمد بن أحمد بن أبي بكر بن فرح الأنصاري الخزرجي شمس الدين القرطبي (المتوفى: 671هـ)، تحقيق: أحمد البردوني وإبراهيم أطفيش، الناشر: دار الكتب المصرية - القاهرة، الطبعة: الثانية، 1384هـ - 1964 ملإ عدد الأجزاء: 20 جزءا (في 10 مجلدات)

الطبقات الكبرى ج4 ص181 المؤلف: أبو عبد الله محمد بن سعد بن منيع الهاشمي بالولاء، البصري، البغدادي المعروف بابن سعد (المتوفى: 230هـ)، تحقيق: محمد عبد القادر عطا، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1410 هـ - 1990 م، عدد الأجزاء: 8.

المستدرك على الصحيحين ج1 ص544 و ج3 ص291 المؤلف: أبو عبد الله الحاكم محمد بن عبد الله بن محمد بن حمدايشانه بن نُعيم بن الحكم الضبي الطهماني النيسابوري المعروف بابن البيع (المتوفى: 405هـ)، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1411 - 1990، عدد الأجزاء: 4.

تاريخ دمشق ج30 ص314 المؤلف: أبو القاسم علي بن الحسن بن هبة الله المعروف بابن عساكر (المتوفى: 571هـ)، المحقق: عمرو بن غرامة العمرايشان، الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، عام النشر: 1415 هـ - 1995 م، عدد الأجزاء: 80 (74 و 6 مجلدات فهارس)

لسان العرب ج1 ص681 المؤلف: محمد بن مكرم بن على، أبو الفضل، جمال الدين ابن منظور الأنصاري الرايشانفعى الإفريقى (المتوفى: 711هـ)، الناشر: دار صادر - بيروت، الطبعة: الثالثة - 1414 هـ، عدد الأجزاء: 15.


27:

آیا به اعتقاد شما هر روایتی که هم در کتب شیعه و هم سنی آمده صحیح هست؟ تا به صورت صریح جواب این پرسش بنده را ندهید به جایی نمی رسیم.


28:

آیا به اعتقاد شما هر روایتی که هم در کتب شیعه و هم سنی آمده صحیح هست؟ تا به صورت صریح جواب این پرسش بنده را ندهید به جایی نمی رسیم.


29:

دورهمی توضیحات مهران مدیری درباره توهین به اهل سنت سنی
دورهمی توضیحات مهران مدیری درباره توهین به اهل سنت سنی

30:

بله ، احادیث مشترک ؛ جزء صحیح ترین احادیث هستن .


مثل حدیث فرقه ی ناجیه .


این حدیث رو هم من گذاشتم ؛ جزء معتبر ترین حدیث های شیعه هست ؛ بصورتی که اگر رد شود بقیه احادیث هم رد میشود.


31:

میدونی رفیق یکی مثل محدث نوری از اعاظم فقهای شیعه نیز فریب همین نوع تفکر رو خورد.اون هم فکر میکرد احادیث مشترکه صحیح هستند.بنابراین مرتکب اشتباه بزرگی شد که ضربه ای بزرگ به مذهب شیعه وارد کرد.ایشان متوجه وجود روایاتی در کتب شیعه و سنی شدند که از اونها میشد این نتیجه را گرفت که قراون تحریف شده.او نیز به خیال اینکه چون این روایات در کتب فریقین آمده پس قراون تحریف شده پس کتاب کشف الاسرا فی اثبات تحریف کتاب رب الارباب را نوشت.تعداد روایات مشترکه اونقدر زیاد هست که پنجاه جلد کتاب میشود.بسیاری از این روایات در منع زیارت قبور و ساختن آرامگاه بر روی اونهاست.

این روایات مشترک را حیدرعلی قلمداران در کتابی جمع آوری کرده که چون کتابش فیلتر هست مطابق قوانین سایت حق ندارم نام اون را بنویسم.پرسش من این هست که با این همه آیا شما باز هم روایات مشترکه را قبول دارید؟
پرسش دیگر بنده از شما این هست که اگر کسی پیدا شود و کتاب حدیث تازه ای بنویسد و فرقه جدیدی تاسیس کند و روایات ضعیف کتب حدیثی شیعه را نیز وارد کتابهایش کند و سپس ادعا کند که این روایات چون هم در کتب روایی فرقه اونان و هم در کتب روایی شیعه هستند پس صحیح میباشند شما چه پاسخی به او می دهید؟

32:

چرا انقد متن طولانی مینویسد ، میتوانید با یکی از کسانی که علم حدیث دارن
فرمودگو کنید.


این احادیث جزء احادیث دست یک هست و صحیح هست.
همانطور که قراون میگه اگه از امت ، در دین پیروی
کنی تورو گمراه میکنن .


33:

منو باش دلم خوشه دارم با کی صحبت می کنم.
حال نداری یه متن چند خطی رو بخونه و میگی طولانیه؟! این کجاش طولانیه؟!یه سوال:اصلا پستهای منو میخونی یا فقط پستهای خودتو میذاری؟

34:

بنده علاقه ای به مطالعهمتون طولانی و بی محتوا ندارم.
مخصوصا جمله ای که شما به یکی از بزرگترین علمایی که اسلام به خودش دیده بود نسبت دادید.
بنده خوش ندارم ، علمای دینم که توسط ائمه سفارش شدن مورد انتقاد برنامه بگیرند و دروغ به اونها نسبت دهند.

http://saafi.com/book/2274

35:

نسبت دروغ؟!
مگه عقلمو از دست دادم که بخوام با تهمت دروغ بدبختی اون دنیا را برای خودم بخرم!
این هم لینک از سایت ویکی فقه که زیر نظر خود قمه، اگه این منبع را قبول نداری بگو تا با برنامه دادن لینک دهها سایت از خود حوزه علمیه قم بهت ثابت کنم که یکی از بزرگترین فقها و محدثین شیعه با هستفاده از روایات فریقین قایل به تحریف قراون شده
https://www.google.com/url?q=http://...zVTv1fME9hW9Og
موفق باشی

36:

نسبت دروغ؟!
مگه عقلمو از دست دادم که بخوام با تهمت دروغ بدبختی اون دنیا را برای خودم بخرم!
این هم لینک از سایت ویکی فقه که زیر نظر خود قمه، اگه این منبع را قبول نداری بگو تا با برنامه دادن لینک دهها سایت از خود حوزه علمیه قم بهت ثابت کنم که یکی از بزرگترین فقها و محدثین شیعه با هستفاده از روایات فریقین قایل به تحریف قراون شده
https://www.google.com/url?q=http://...zVTv1fME9hW9Og
موفق باشی

37:

فصل الخطاب فی تحریف کتاب رب الارباب رو محدث نوری برای دفع تحریف نوشتن.

...
ولی مثل یک چاقو هست.

که باش میتونید آدم بکشید یا کار مفید انجام بدید
نام کتاب محدث نوری یعنی فصل الخطاب فی تحریف الکتاب عالمان معاصر او و امتان اون روزگار را به این اشتباه‌انداخت که مراد او این هست که قراون نیز مانند انجیل و تورات عین کلام الله نیست.

او خود از این موضوع سخن فرموده و نزد شاگردش آقا بزرگ تهرانی از نامگذاری کتاب به این عنوان اظهار پشیمانی کرده و فرموده خوب بود که نام کتاب را «فصل الخطاب فی عدم تحریف الکتاب» یا «القول الفاصل فی اسقاط بعض الوحی النازل» می‌نهادم تا امت را این گمان خطا پیش نیاید.

مراد محدث نوری از تحریف، نقیصه(کاسته شدن)است نه زیادت و نه تغییر و تصرف در کلمات و آیات قراون فعلی.
http://yon.ir/5AYO
https://fa.wikipedia.org/wiki/مصحف_علی

38:

خسته نباشید.یعنی واقعا خسته نباشید.! عجب دفاع قاطعی از ایشان کردید؟!
من هم نفرمودم ایشان قایل به اضافه شدن چیزی به قراون هست.اگر چنین سخنی فرموده ام نشان دهید.


آیا از نظر شما کم شدن چیزی از قراون تحریف حساب میشود یا خیر؟
در هر صورت مطمئن هستم که عالی هم مانند بنده قبول دارید که چیزی از قراون کم نشده و سخن میرزای نوری اشتباه هست.
اما جالب هست بدانی که میرزای نوری ادعا کرده از روایاتی هستفاده کرده که در کتب فریقین آمده
ته حرف من این هست که صرف آمدن روایتی در کتب فریقین دلیل بر صحت اون روایت نیست.


39:

لینک دوم رو به همین خاطر گذاشتم
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85...B9%D9%84%DB%8C

40:

لینکی که گذاشتی دیدم.آرای متفاوتی وجود داره.اما خودت چه نظری داری؟آیا به نظرت توی مصحف امام علی سوره یاآیه ای غیر از این قراون موجود هست یا خیر؟ یا مصحف فقط شامل تفسیر قراون میشد؟

41:

نمیتونم قضاوت کنم .
ولی ترتیب سوره و ..

با این قراونی که ما دارم فرق میکنه.


42:

قضاوت برای کسی که لااقل اعتقاد داره این آیاتی که توی قراونه کلام خداست زیاد سخت نیست چون توی همین قراون خدا وعده داده که جلوی تحریف قراون رو بگیره.متاسفانه امثال میرزای نوریو شاگرد او حاج شیخ عباس قمی تمایل بسیاری به اخباری گری داشتند و همین باعث شد تا روایاتی را که هم در کتب روایاتی ضعیفی که هم در کتب شیعه و هم اهل سنت بود فقط به خاطر اینکه در کتب هر دو گروه آمده صحیح بداند.و به دنبال بررسی اسناد این روایات نروند.علمای سپس میرزای نوری ضعف سندی روایاتی که دلالت بر تحریف می نمايند را ثابت کرده اند.


43:

تحریف یعنی حرف رو تغییر بدین .


برای مثال :
ای کسانی که ایمان آورده اید نماز بخوانید ، اگر فعل رو به نفی تغییر بدیم میشه تحریف.
ولی اینکه این جمله رو حذف کنیم که تحریفی صورت نگرفته.


44:

تحریف یعنی دست بردن توی یه متن به هر شکلی
فرض کن دکتر برای شما چندتا دارو توی نسخه می نویسه و میده دستتون.یه دارو برای درمان بیماری شما و داروی دیگه برای اینکه عوارض داروی اول را خنثی کنه.خب فرض کنید نسخه شما پاره شد و اون قسمت که داروی دوم توش نوشته شده ناپدید شد.تکلیف چیه؟ به بقیه نسخه عمل کنیم؟ خب در این صورت دارو را مصرف کرده بدون اینکه داروی خنثی نماينده عوارض اون را مصرف کنیم.نتیجه معلوم هست.
القراون یفسر بعضه بعضا
یه مثال از خود قراون برات میزنم.
این آیه
هو الذی فی السماء اله و فی الارض اله
فرض کن عبارت هوالذی را حذف کنیم.به نظرت چه معنایی میده؟ میشه
فی السماء اله و فی الارض اله
چقدر معنا فرق کرد.


45:

حذف عبارت با حذف کل آیه فرق میکنه ...
وقتی یک آیه ای رو کلا حذف کنیم ، خب اون آیه نیست....


و تحریفی صورت نگرفته .

ولی اگر قسمتی از آیه رو حذف کنیم تحریف صورت گرفته.
معنای تحریف :
https://www.vajehyab.com/dehkhoda/%D...B1%DB%8C%D9%81

46:

1.در کتابی که محدث نوری نوشته ادعا کرده که قسمتهایی از برخی آیات حذف شده.مثلا ادعا میکنه این عبارت از وسط آیت الکرسی الکرسی(آیه 255 سوره بقره) حذف شده
و ما بینهما و ما تحت الثری
در ضمن آیاتی هم داریم که اگه حذف بشن کلا معنا یه چیز دیگه میشه مثل سوره ماعون که اگه سه آیه آخر را حذف کنیم میمونه فویل للمصلین وای بر نمازگزاران اگه قانع نشدی بازهم مثال بزنم

47:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
این موضوع توهین به مقدسات اهل سنت یه خورده پیچیده هست
چون افراد زیادی در نزدشون مقدس هستند که متاسفانه بیشترشون ظلمهای زیادی در حق مقدسات اهل تشیع روا داشته اند
عمر، ابوبکر، طلحه، زبیر، معاویه، ابوموسی اشعری، عایشه، عمر و عاص
اخیراً هم متوجه وجود فرقه هایی شده ام که در نزدشان یزید، شمر، عمرسعد و جانورانی از این قبیل مقدس شده هست
واقعا من نمیدانم چرا این افراد قاتل و نادان باید در نزد عده ای اون چنان مقدس شوند که لعن کردنشان هوش از سر اون عده بپراند

از برادرن اهل سنت خواهش میکنم به این مسئله توجه نمایند که لعن کردن این اشخاص از کارهایی که اونها کرده اند سنگین تر نیست
و اگر خداوند تبارک و تعالی اونها را ببخشد و کارهایشان را ندید بگیرد، قطعا لعن کردنشان را هم ندید خواهد گرفت و خواهد بخشید...

پس خواهشاً دقت بیشتری در مقدس دانستن اشخاص به خرج دهید تا اینگونه آزرده خاطر نشوید

48:

کلا توهین به مقدسات مورد نکوهش هست...

باید سعی کرد به همدیگه و اعتقادات هم احترام گذاشت
و از هرگونه افکار افراطی خودداری نمود..


60 out of 100 based on 55 user ratings 530 reviews