شما هم میتوانید 120 ساله شوید


شما هم میتوانید 120 ساله شوید



شما هم میتوانید 120 ساله شوید
چه عواملی موجب طول عمر میشوند؟

این سوالی است که از سالها قبل
محققان دانشگاه کمبریج به آن پرداخته و روی آن تحقیق میکنند و اینطور که از
نتایج تحقیقاتشان برمی آید، توانسته اند فرمول طول عمر را پیدا کنند. به
این منظور این محققان در فاصلۀ سالهای 1993 تا 1997 میلادی سبک زندگی حدود
20،000 نفر از انگلیسیهای بین 45 تا 79 سال را مورد بررسی برنامه دادند. سپس
تا امسال یعنی سال 2011 میلادی پیگیری کردند که هر کدام از این افراد چقدر
عمر کرده اند. نتایج نشان داد که از بین آنها کسانی که به دستورالعملهایی
که محققان به آنها داده بودند عمل کرده اند توانسته اند 14 سال بیشتر از آن
دسته که این دستورات را زیرپا گذاشتند عمر کنند. دستورالعملهایی که توصیه
شده بود شامل 18 ماده میشدند که به شرح زیر می باشند:
1. ورزش : باورش مشکل است اما ورزش همچنان یکی
از فاکتورهای مهم طول عمر است. از طریق فعالیتهای بدنی سیستم ایمنی بدن
تقویت شده و سوخت و ساز بدن بالا میرود. بهترین نوع ورزشها فعالیتهای
استقامتی مثل پیاده روی، جاگینگ(دویدن آهسته و طولانی) و همچنین شنا کردن
است.

2. رقص : نه تنها حس شادی میدهد، بلکه باعث جوان ماندن و تناسب اندام می شود. همچنین دردهای عضوی را نیز کاهش میدهد.

3. ژیمناستیک(جاگینگ) مغز
: در اصطلاح به بازیها و فعالیتهای فکری گفته میشود که مغز را تقویت
میکنند. از جملۀ این بازیها حل کردن جدول کلمات، سودوکو، بازیهای کامپیوتری
و همچنین فراگیری زبانهای جدید است.


4. معاشرت : افرادی که اجتماعی هستند و دوستان خوب زیادی دارند بیشتر عمر میکنند. طبق این تحقیقات روابط اجتماعی خطر بیماریها را میکاهد.

5. خوردن غذاهای تند : موادغذایی تند مانند چیلی، پیاز، سیر و رزماری سیستم ایمنی را تقویت کرده و باکتریهای ناسالم را از بین میبرند.

6. الگوی گیاهخواری :
گوشت کمتر مصرف کنید تا بتوانید حتی عمر نوح داشته باشید. سعی کنید بیشتر
از سبزیجات و میوه های تغذیه کنید. مصرف گوشت خود را حداکثر تا 60-80 گرم
در روز نگهدارید. اگر عادت دارید به طور متوسط روزی 100 گرم بیشتر از این
مقدار گوشت مصرف کنید بدانید که 150 درصد بیشتر خطر ابتلا به سکتۀ قلبی شما
را تهدید میکند.

7. لاغر ماندن : مراقب اضافه وزن خود باشید. از مصرف شکر و چربیهای بد خودداری کنید.

8. آرام غذا خوردن: به این
ترتیب موادمغذی بهتر هضم و جذب میشوند. بعلاوه شما در حین صرف غذا به موقع
احساس سیری خواهید کرد، پیش از اینکه بیش از مقدار مورد نیاز بدنتان غذا
بخورید.

9. سیگار : مثل همیشه اینجا هم سیگار یکی از عوامل کاهش عمر است. افراد سیگاری بطور متوسط 10 سال زودتر از غیرسیگاریها می میرند.

10. ضد آفتاب : از برنزه
کردن خود زیر آفتاب پرهیز کنید. اگر مدت طولانی زیر تابش مستقیم خورشید
هستید از ضدآفتاب استفاده کنید تا پروسۀ پیر شدن پوست را به تعویق انداخته و
از سرطان پوست جلوگیری کنید. همچنین چشمها نیز باید در آفتاب با عینکهای
آفتابی محافظت شوند.

11. ویتامین د و کلسیم : دو ماده ای که استخوانها و دندانها را سالم و محکم نگهداشته و از پوکی استخوان و همچنین سرطان جلوگیری میکنند.

12 . سونا : نه تنها باعث شادابی میشود بلکه سیستم ایمنی را نیز تقویت میکند.

13 . چک آپ : سعی کنید حداقل هر دو سال در میان یک چک آپ کامل از تمام بدنتان انجام دهید.

14. فشارهای عصبی : استرس و
فشارهای عصبی مداوم سرعت پیری را به نحو چشمگیری بالا میبرند. از فشارهای
عصبی تا آنجا میتوانید دوری کنید و با یوگا و مدیتیشن به تقویت اعصاب خود
بپردازید.

15. ماساژ : ماساژ تمام بدن، بخصوص با روغنهای گیاهی باعث ریلکس شدن عضلات میشود.

16 . خواب : اگر میخواهید
میزان بازدهی جسم و مغز خود را تقویت کنید حتما بین 7 تا 8 ساعت در شبانه
روز بخوابید. خواب نیمروزی میتواند تا میزان 37 درصد خطر ناراحتیهای قلبی
را کاهش دهد.

17.خندیدن : از قدیم گفته
اند خنده بر هر درد بی درمان دواست و این واقعیت دارد. خنده باعث میشود که
سطح هورمونهای استرس به میزان قابل توجهی در بدن کاهش پیدا کند.




مردم کدام استان ايران شادتر هستند؟

1:

فرمودن 18 ماده!!! اما اینجا 17 مورده ک؟؟؟؟؟؟


کاکتوس علوفه ای (خوراک دام)

2:

دیگه تو این عصر یا هجوم غذاهای صنعتی حتی اگر همه ی موارد بالا را هم انجام بدهیم باز هم به 70 نمیرسیم/پدربزرگای ما بدون اینکه موارد بالا رو انجام بدهند راحت 100 سال عمر میکردند چون غذاها سالم بود


72 out of 100 based on 37 user ratings 362 reviews