در موقعیت های تحصیلی و امتحان دچار اضطراب می شوم و حالات دلپیچه به من

جدید نقل مکان کرده ایم من برای ازمون سراسری خود را اماده می کنم با دوری
خواب می بینم و خیلی از مواقع هم این خوابها تعبیر میشوند . علت این خواب
است که بیماری وسواس دارم.به مشاوره های زیادی رفتم که برخی موثر بوده ولی
خواستم ببینم برای وسواس باید چکار کرد؟من در بعضی موارد وسوس دارمچکار
یک سال هست که دچار مشکل ترس از ارتفاع شده ام و یا وقتی که سوار اسانسور
متاسفانه اگر جوابی داده شده ، نتونستم پیدا کنم ! شرمنده که دوباره سوال
تحلیلی بر سودآوری، بازدهی و ساختار نظام بانکی، بانک ملی ایران
بررسی رابطه بین ریسک و بازده در بورس اوراق بهادار تهران ‏‎‎‏(سالهای 1371 تا 1375)
مساله بروش دوبعدی بصورت ‏‎modm‎‏، توام با تعیین ‏‎Stocksize‎‏ به همراه ارائه روش جدیدی در تولید الگورهای برش
بسط و توسعه روش تجزیه و تحلیل پوششی داده ها در حالت عدم قطعیت
تجزیه و تحلیل روش شاخه و کران ‏‎DH ‎‏ برای حل مسائل زمانبندی پروژه با محدودیت منبع چندگانه و ارائه یک مدل ساختمان داده و تهیه برنامه کامپیوت
بررسی عوامل موثر بر کیفیت نرم افزار و ارائه دستورالعمل های تضمین کیفیت نرم افزارهای اطلاعاتی
ارایه رویکرد تعیین فرآیند بهینه جریان و انبارش کالا در یک شبکه توزیع چند کالایی (مطالعه موردی: شبکه توزیع طرح حکمت سازمان اتکا)
تحلیل و شبیه سازی سیستم صف فروشگاههای اتکا ‏‎‎‏(مطالعه موردی: فروشگاه شهید فکوری)
طراحی یک مدل مکانیزه برای آزمون تحصیلات تکمیلی
ارزیابی، سطح، توانایی و زیرساخت نوآوری و تکنولوژی در شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا

در موقعیت های تحصیلی و امتحان دچار اضطراب می شوم و حالات دلپیچه به من




من زمان برنامه گرفتن در موقعیت های تحصیلی و امتحان دچار اضطراب می شوم و حالات دلپیچه به من دست می دهد لطفا راهنمایی کنید که چگونه بر این مشکلم غلبه کنم.
پاسخ :
با سلام

هست که برای تحصیل از کشور خارج شدم از همان ابتدا دچار اضطراب بیش از اندازه


می خواهم با حریفی مسابقه بدهم خیلی هول می شوم . اضطرابم زیاد می شود و ضربان
در مورد اضطراب امتحان انچه که مهمتر از همه به نظر می رسد این هست که اگر افراد در هنگام امتحان و کلا در موقعیتهای درسی و تحصیلی آمادگی لازم را داشته باشند و برخی اصول را هم رعایت نمايند میزان اضطراب در جریان امتحان به حداقل ممکن می رسد.


دومین بار قراره كنكور بدم هرچی به روز كنكور نزدیك میشم اضطراب بیشتری
دانش آموزان و دانشجویان در طول دوران تحصیل خود بارها و بارها امتحان خواهند داد با این حال علی رغم گذشت وقتهای طولانی باز هم درگیر نگرانی ایام امتحان می شوند.

مجرد 21 ساله 4 برادر و خواهرم ندارم فرزند اخرم دیبلم هستم دخترم .من بیش


گرامی مشکلی من استرس خیلی زیاده مخصوصا سر جلسه امتحان به طوری که فرمولهای
لذا در روز امتحان این مراحل را اجرا کنید:

استرس و لر
- وقت کافی برای امتحان پیش بینی کنید.


من وقتی میخوام با کسی صحبت کنم معمولا استرس کل وجودم را میگیرد و بدن
درس مطالعهدقیقه نود و یا بیش از حد در شب امتحان سطح نگرانی را افزایش خواهد داد.

عزیز،من از شهر شیراز، دانشجوی سال آخر رشته كتابداری و اطلاع رسانی، مجرد،
- قبل از انجام هر کاری ابتدا نفس عمیقی بکشید اگر تنش موجود در شما رو به افزایش نهاد یک عبارت تصدیقی مانند" من کاملا متمرکز و آرام هستم" را چند بار تکرار کنید
- تمام سوالات امتحان را مرور کنید و مشخص کنید کدام سوالات را با توجه به آمادگی تان باید جواب دهید.
- مشخص کنید که برای هر سوال چه مدت وقت باید اختصاص داده شود
- تمام اطلاعات و نکات ریزی را که خیلی زود فراموش می شود و برای امتحان ضروری هستند را روی یک کاغد چک نویس یادداشت کنید.
- در هر سوال زیر کلمات کلیدی خط بکشید حتی اگر مطمئن شدید که منظور سوال را فهمیده اید حتما اون را بازخوانی کنید تا اطمینان کامل کسب نمایید.
- ابتدا سراغ سوالاتی بروید که جواب صحیح اونها را می دانید و به خاطر دارید.

همیشه حواس تان به ساعت باشد تا وقت مخصوص هر سوال را به سوالات دیگر اختصاص ندهید.
- هنگامی که وقت شما در حال اتمام هست جواب سوالاتی را که به طور کامل نوشته اید یک بار بخوانید در صورتی که غلط املایی و یا هر گونه اشتباه ناخواسته باعث کاهش نمره شما می شود بهتر هست این مرور پایانی را اجرا کنید تا از صحت جواب خود مطمئن شوید.

ضمنا اطلاعات موجود در حافظه كوتاه مدت پس از چند لحظه زوال می یابند مگر اونكه سعی كنید اون اطلاعات را در حافظه بلند مدت جای دهید.

پژوهش ها نشان می دهد اگر طی 24 ساعت دست به مرور مطالب فرا گرفته شده نزنید 80 % مطالب فراموش می شود.

از طریق مرور اطلاعات در سریع ترین وقت ممكن، شما نه تنها میزان مطالبی را كه حفظ می كنید، افزایش می دهید بلكه همچنین ساعات مورد نیاز قبل از امتحان برای مطالعه را كاهش می دهید.

شما می توانید در برنامه درسی خود وقتهایی را به مرور مطالب اختصاص دهید.

این كار با گامهای ساده زیر برداشته می شود: اول، سپس هر کلاس به برنامه ریزی برای اون درس بپردازید.

وقتی را بین كلاس ها به مرور یادداشتهای خود اختصاص دهید.

از مخفف نویسی هستفاده كنید.

این كار تنها چند دقیقه وقت شما را می گیرد ولی به ذخیره سازی مطالب كمك خواهد كرد.



دوم، دوره های كوتاه مدت، مطالب را مرور كنید.

از انباشتن وبعد به یكباره مطالعه كردن تمام مطالب (ماراتون مطالعاتی) پرهیز كنید چون این شیوه مطالعه فرساینده هست و موجب می شود دانش آموز یا دانشجو از مطالعه مطالب درس هر چه بیشتر طفره بروند.

سوم، وقتی را كه در صف اتوبوس، كتابفروشی و ....

تلف می كنید می توانید به مرور و ساوقتدهی یادداشتها اختصاص دهید.

امر مهم وكلیدی، اداره وقت ( تدبیر وقت) هست.

فراگیری تنظیم و تدبیر وقت، وقت بیشتری برای مرور مكرر در اختیار شما می گذارد طوریكه وقت كمتری برای با عجله برای امتحان آماده شدن اختصاص می یابد.

با تشکر از تماس شما


72 out of 100 based on 27 user ratings 1202 reviews

و خداقوت . دختری 11ساله دارم که در سن 2 تا 3 سالگی دو مرتبه به صورت کاملا
نباشید. حدود یک سالی است که در اغلب کارها استرس دارم،حتی سر کارهایی که
نباشید در مورد وسواس فکری پرسیده بودم و پاسخی فرمودید. به نظر می رسد
است به پرسش های زیر پاسخ فرمایید؟ 1) علت بروز وسواس فکری و جسمی چیست ؟ 2)برای
نباشید..! من دانشجوی ترم 5 (سال سوم) زبان و ادبیات فرانسه هستم.. معدل کل
در مورد وسواس است. کی می گویند وسواس درمان شده است؟ و همچنین بعد از درمان
بکارگیری زنجیره بحرانی به منظور بهبود مدیریت عدم اطمینان در پروژه ها
ارزیابی اقتصادی و فنی طرح تولید کمک فنر
بررسی اقتصادی به منظور افزایش بهره وری با جدید حیات خط 230 کیلوولت قائمشهر-کلان
تبیین فاکتورهای روانشناسی در بهره وری نیروی کار
حل مساله تخصیص مجدد ورودی های در فرودگاهها
ارزیابی اقتصادی افزایش قیمت آب بر مصرف مشترکین غیر خانگی و در آمد شرکت آب و فاضلاب استان مازندران
ارایه یک مدل اندازه گیری متوازن برای ‏‎WCM‎‏
شناخت و تعیین اولویتهای مطالعاتی پیرامون توسعه مخابرات کشور در دهه
بررسی و ارزیابی استراتژیهای توسعه صنعتی در جزیره کیش
بررسی الگوی دستیابی به تکنولوژی، توسعه و تجاری کردن آن در صنایع نظام
*