الرحیم با عرض سلام بنده الان در ایام عقد به سر می برم می خواستم بدانم

اگر جواب بدید ممنون میشم: 1_طرز خواندن و شرایط نمازی كه چشم برزخی را باز
درمورداینكه در موقع سلام دادن به امام زمان دست روی سر قرار دهیم وجود دارد
داشتم اگر جواب بدهید ممنون می شوم: 1_آیا برای مردان بلند خواندن حمد وسوره
از دوستان غیر ایرانی ،تمایل دارند برای تحصیلات حوزوی به ایران بیایند
حوزه یعنی چی؟ لطفا درجات(مراحل)از صفر تا اجتهاد را بگویید قبلا متشكرم
. خواب دیدم در شانه های سمت راست نوری درخشید كه چشمانم را زد . از ترس به
سیر تکاملی ملخ مراکش در منان و طرز مبارزه با آن امراض
امراض قارچی درخت سیب
کنه‌های نباتی و دفع آنها
علف‌کش آترازین
فون یونجه
تعیین باقیمانده سم دیازینون در میوه سیب به روش گاز کروماتوگرافی
بیواکولوژی پسیل پسته در رفسنجان
استفاده از سموم کلره در دفع آفات نبات
بررسی نوسان انبوهی جمعیت سرخرطومی برگ یونجه در کرج و مقایسه سمپاشی پائیزه و بهاره بر علیه آن
پرورش سوسری‌ها و اثر سموم بر روی سوسری المانی

الرحیم با عرض سلام بنده الان در ایام عقد به سر می برم می خواستم بدانم




بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام
بنده الان در ایام عقد به سر می برم
می خواستم بدانم در حال حاضر چه وضیفه ای در قبال فرزندانم دارم؟
لطفا مبسوط جواب بفرمایید
یا علی
پاسخ :
دوست عزیز با عرض سلام: برای تربیت فرزندان توجه شما را به نكات زیر جلب می كنیم ...شرایط تربیت

دارم لطفا جوابم را بدهید: 1-آیا ازدواج مرد مسلمان با یك دختر كه كافر نیست
در فرایند تربیت: بحث از شرایط تربیت از مباحث مهم و پايه ى‏محسوب مى‏شود.


ی فضیلت صلوات ب
آگاهى از شرایط تربیت و بررسى میزان تاثیر هر یك‏از این شرایط دست اندركاران امر تربیت راكمك مى‏كند تا بتوانندبا توجه به میزان تاثیر اونها براى تربیت‏بهتر برنامه‏ریزى‏نموده و فرایند تربیت‏براى هر كدام جایگاه ویژه‏اى قائل گردند،در سیره تربیتى امام‏على (ع) مبحث شرایط تربیت‏بنحو شایسته‏اى موردعنایت واقع گردید و اونحضرت نكات سودمندى رابیان داشته‏اند.


مبنی بر اینكه موقع سلام به امام زمان دست روی سر قرار دهیم وجود داردلطفا
بطوركلى شرایط موثر در تربیت رامى‏توان به دو دسته تقسیم نمود،وراثتى و محیطى، عامل وراثتى عمدتادر قبل از تولدتاثیرگذارست، هر چند نمود و تجلى تاثیرات اونها پس از تولدفرزند و رشد او آشكار مى‏گردد اما عامل محیطى عمدتاپس از تولدخواهد بود، هر دو دسته شرایط مورد توجه امام على (ع) بوده و حضرت‏در دیدگاهها و نیز سیره عملى خویش اهمیت اونها را مورد توجه‏برنامه داده‏اند.


واقعا نمیدونم چه جوری از شما تشكر كنم من هر روز پونصد تا سوال از شما می


سایت-مركز رسیدگی به امور مساجد -را مع


عقاید فرقه ضاله بهائیت توضیح دهید و چند كتاب در این باره معرفی نمائید
الف)شرایط وراثتى:

از جواب به سئوال قبلی عرض كنم.ما در قران عزیز كلمات (منیبآ وانابه)را داریم
هر چند در میزان تاثیر عامل وراثت در تربیت و اختلاف هست اماتاثیر اون قابل انكار نمى‏باشد، عامل وراثت از طریق ژنها برفرزندان تاثیر مى‏گذارد و فرزندان بسیارى از ویژه‏گیهاى ظاهرى وروانى والدین خویش را به همراه دارند، امام‏على (ع) نیز در سیره‏تربیتى خویش از این عامل مهم یاد كرده‏اند و از اونجا كه تاثیراین عامل نزد اون حضرت مسلم بوده، انتخاب همسران بسیار دقیق‏بوده‏اند و از همین دو نخستین همسر خود را از خانواده اصیل نبوى‏انتخاب نموده‏اند و پس از وفات اون حضرت نیز در انتخاب همسر جدیدیعنى ام‏البنین نیز به همین امر توجه داشته‏اند زیرا همسر به‏عنوان یك ركن خانواده در تربیت فرزندان آینده موثر خواهد بود،جالب اینكه چون همسران اونحضرت همه در یك سطح نبوده‏اند، به همان‏نسبت فرزندان اونان نیز از نظر صفات پسندیده داراى درجات‏گوناگون بوده‏اند و از اینروست كه از فاطمه (س) دو نور مقدس و دوانسان معصوم از خطاء تقدیم اسلام مى‏گردد و از ام‏البنین فرزندان‏شجاع و حامیان ولایت كه در كربلا عظمت‏خویش را نمایش مى‏گذارند واز همسر دیگرش محمدبن حنفیه پا بر عرصه وجود مى‏گذارد كه علیرغم‏داشتن شخصیت والا و صفات پسندیده موفق به حضور در كربلا و جهاددر ركاب امام زمام خویش نمى‏گردد و حتى از روى دلسوزى وخیرخواهى تلاش مى‏نماید تا حضرت را از رفتن به كربلا منصرف نماید.



همین تفاوت در صحنه‏هاى عملى زندگى نیز متجلى را نمایان مى‏كند،مسعودى در مروج الذهب مى‏نویسد «در جنگ جمل محمدبن حنفیه‏پرچمدار سربازان حضرت بود، حضرت على (ع) به او دستور داد كه به‏دشمن حمله كند اما او تعلل نمود و در مقابل او عده‏اى ازتیراندازان دشمن برنامه داشتند و محمد منتظر بود تا تیرهاى اونان‏تمام شود، در این هنگام على (ع) نزد او آمد و فرمود چرا حمله‏نمى‏كنى؟ او فرمود من منتظر تمام شدن تیرهاى اونان هستم و بعد حمله‏مى‏كنم، اونگاه محمد حمله نمود و در بین تیراندازى و نیزه‏انداختن دچار تردید و دو دلى گردید و از حمله ایستاد دوباره‏على (ع) نزد او آمد و با شمشیرش به او زند و فرمودند: «ادركك‏عرق من امك‏» رگ (ژن) از مادرت تو را فرا گرفت (كنایه ازاینكه‏مادرت شجاع و از قبیله شجاعان نبوده و تو از او ترسویى را به‏ارث برده‏اى) سپس حضرت پرچم را گرفت و خودشان ...»

على (ع) همچنین‏در سختى به نقش وراثت در تربیت اشاره نمود و فرموند: «..اولى‏الناس بالكرام من عرقت فیه الكرام‏» سزاوارترین امتان به‏بزرگوارى كسى هست كه بزرگواران در او ریشه دارند» همچنین آل‏حضرت در نامه خود به مالك اشتر ملاك انتخاب فرماندهان سپاه رابرخوردارى از اصالت‏خانوادگى و ریشه دار بودن برشمرده‏اند كه‏بعضى به نقش وراثت در تربیت اشاره دارد.

«ثم الصق بذوى الاحساب‏و اهل البیوتات المصالحه...

و از اونان كه گوهرى پاك دارند و ازخانواده‏هاى صالح و شایسته‏اند...» و نیز در مقام بیان ویژگیهاى‏كارگزاران مى‏فرماید «...وتوح منهم اهل التجربه والحیاء من اهل‏بیوتات الصالحه...» براى كارهاكسانى را برگزین كه از تجربه ونجابت‏بهره‏مندند و از خانواده‏هاى ریشه‏دار و شایسته و پیشتاز،پیش از پیروزى اسلام برخاسته‏اند كه چنین كسانى در اخلاق برترند ودر آبرومندى سالمتر،به آزمندیهاى مادى كمتر نظر دارند و به‏پایان كارها بیشتر مى‏اندیشند...»

ب)شرایط محیطى:
علاوه بر شرایط وراثتى، شرایط محیطى نیز در تربیت فرزندان‏دارند منظور ما از شرایط محیطى كلیه عواملى هست كه پس از تولدكودك او را تحت تاثیر برنامه داده و در شكل گیرى او موثرند وشامل خانواده، دوستان، همسایگان و انجمنها و تشكلهاو ماننداونها كه از بیرون در فرد تاثیر مى‏گذارد مى‏شود، در سیره تربیتى‏امام على (ع) به شرایط محیطى تربیت توجه ویژه شده و اونحضرت‏دیدگاههاى بلندى در این زمینه ارائه كرده‏اند و بیش از همه روى‏عامل خانواده و دوستان تاكید نموده‏اند، در ذیل به عواملى كه‏در سیره تربیتى و دیدگاههاى اونحضرت مورد توجه بوده اشاره‏مى‏كنیم:

الف)خانواده:
خانواده مهمترین و موثرترین عامل در تربیت فرزندان هست،اهمیت‏خانواده از اونجا دو چندان مى‏شود كه از سویى در عامل‏وراثت نقش دارد و از سوى دیگر از ابتدایى‏ترین و نخستین عوامل‏تاثیر گذار محیطى بحساب مى‏آید، علاوه بر اینها خانواده نه تنهاخود از شرایط برجسته محیطى هست‏بلكه در تعیین و زمینه‏سازى سایرشرایط محیطى نیز موثر هست زیرا خانواده مى‏تواند زمینه پیدانمودن دوستان شایسته براى فرزندان رافراهم نمائید، خانواده‏مى‏تواندمدرسه‏مناسب، محله مناسب، همسایه‏هاى مناسب براى اونان‏فراهم نماید.

در كانون خانواده دو ركن اصلى پدر ومادر هستندكه‏هر دو درتربیت فرزندان نقش تعیین كننده‏دارند از اینرو شرطتوفیق اونان در این مسئولیت مهم شایستگى‏شخصیتى‏هریك ونیزتوافق وهماهنگى و صمیمیت اونان هست تا در پرتو اون محیطى امن، پاكیزه وسالم را براى اونان فراهم‏نمایند.



1)نقش پدر:
بنظر مى‏رسد با توجه به مسئولیت‏بیشتر پدر در مدیریت وسرپرستى خانواده نقش او و نیز و وظیفه او در قبال خانواده وتربیت فرزندان با اهمیت‏تر باشد.

از اینرو در سیره تربیتى امام‏على (ع) مسئولیت و وظیفه سنگین پدر بیشتر مورد توجه واقع گردیده‏است و بطور غیر مستقیم راهكارهایى اراده شده كه پدر خانواده بابكارگیرى درست اونها مى‏تواند زمینه گرمى خانواده ومحیط‏امن‏تربیت‏رابیشترمهیانمایدودر اینجامابه‏برخى از اونها اشاره‏مى‏كنیم:

1-1)همكارى پدر با مادر در كارهاى خانه:
گر چه مسئولیت عمده پدر سیاستگذارى و اداره امور بیرونى‏خانواده هست اما در عین حال همكارى او در امور خانه و كارهاى‏درون منزل بسیار در ایجاد جو صفا و صمیمیت و نیز نیرو بخشى به‏همسر جهت مراقبت‏بیشتر از فرزندان موثر هست.

از اینرو على (ع) بااینكه مسئولیتهاى بزرگ اجتماعى داشته و در مقطعى از عمرشریفشان در ظاهر نیز بر جامعه مسلمین حكومت نموده‏اند در عین‏حال از امور منزل و همكارى‏باهمسر با وفایش زهراء (س) غافل‏نبوده‏اند،اون حضرت مى‏فرماید: «رسول خد (ص) وارد منزل ما شد درحالیكه فاطمه (س) دركنار دیگ نشسته و من در حال پاك كردن عدس‏بودم رسول خدا (ص) فرمود: اى اباالحسن...

كسى كه در خدمت عیال‏خود باشد و خدمت‏به عیال را ننگ نداند خداوند نام او را دردیوان شهداثبت مى‏نماید...» همچنین هشام بن سالم از امام‏صادق (ع) نقل مى‏كند: «كان امیرالمومنین (ع) یحطلب و سیتقى و یكنس‏و كانت فاطمه (س) تطحن و تعجن و تخیز» على (ع) هیزم جمع‏آورى‏مى‏نمود و آب فراهم مى‏نمود و خانه را جاروب مى‏كرد و حضرت‏زهراء (س) آرد مى‏كرد و خمیر مى‏نمود و نان مى‏پخت‏» نكته قابل توجه‏در این روایت تعبیربه «كان‏» هست كه در كلام عرب دلالت‏براستمرار و مداومت دارد و از اون معلوم مى‏شود كه همكارى على (ع) درامور منزل بصورت مقطعى و موردى نبود بلكه پیوسته این كارها راخودشان انجام مى‏دادند.



2-1)رعایت‏حال همسر و خوش رفتارى با او:
همسر به عنوان مادر خانواده بدلیل ویژه‏گیهاى جسمانى و روانى‏از ظرفیت وتوان محدودى برخوردار هست و در مقایسه با شوهر و پدرخانواده ضعیف‏تر و درمقابل مشكلات از هستقامت كمترى برخوردار هست‏از اینرو بر پدر خانواده لازم هست كه در حد توان از همسرش‏انتظار داشته باشد و او را از انجام كارهاى كه فراتراز حد توان‏اوست‏برحذر دارد و با چنین وضعیت همسر خویش مدارا نماید و باخوشرفتارى كانون خانواده را گرم و زندگى مشترك را سرشار از صفاو صمیمیت نماید.

على (ع) در سفارش به فرزندش محمد بن حنفیه‏فرموده‏است: «فرزندم...اگر بتوانى زن را از انجام كارهایى كه‏فراتر از توان اوست‏بازدارى چنین كن، چو اینكه چنین كارى‏زیبایى و جمال او را حفظ و خیال او را آسوده‏تر و بحال اونیكوتر هست، زیرا زن ریحانه و گل هست و نه قهرمان، پس در هرحال‏باهمسر مدارا كن و همنشینى ومصاحبت‏با او را نیكو گردان تااینكه زندگى و عیش تو باصفا و بدون دغدغه گردد»

3-1)تامین غذاى حلال و توسعه در احسان به خانواده:
خانواده و عیال انسان روزى خود او هستند و غالبااونچه رااو به‏خانه مى‏آورد هستفاده مى‏نمایند، اونان چه بسا از اهیت‏حلال یاحرام بودن درآمد و تهیه مواد غذایى بى‏اطلاع نباشند و یاحتى براى‏اونان حلال یا حرام خوردن چندان مهم نباشد.

بنابر این بر پدرخانواده كه تامین كننده معیشت‏خانواده هست ضرورى هست كه دركسب حلال كوشا باشد و درآمد حلال را به خانه خویش آورد و فرزندان‏خود را از لقمه حلال بهره‏مند نموده و از خوردن لقمه حرام كه‏همچون سمى كشنده و ویران كننده آینده اونان هست جدابپرهیزندعلى (ع) فرموده هست: «علیك بلزوم الحلال و حسن البر بالعیال...» «برتو باد تهیه روزى حلال و نیكو احسان نمودن بر خانواده...» در لغت «البربالكعرباء» به معناى توسعه در احسان و زیاد بودن‏آمده و با اضافه شده كلمه «حسن‏» به اون، بر این نكته ظریف‏دلالت مى‏كند كه علاوه بر توسعه و فراوانى احسان در معیشت‏خانواده، بایداین توسعه به نیكویى انجام گیرد نه اینكه به سختى‏و همراه با كراهت و مجبورى انجام گیرد و نكته مهمتر اینكه دراین كلام در ربار حضرت حلال بودن غذا را مقدم داشته و این نشان‏مى‏دهد كه بیش از تامین معیشت، حلال بودن اون مهم هست و اگرغذایى حلال نباشد توسعه غذایى دادن بر خانواده ارزش چندانى‏ندارد.



4-1)توجه‏به روحیه اعضاء خانواده:

اعضاى‏خانواده‏به تناسب ویژه‏گیهاى فردى و روانى خواسته‏ها وعلائق ویژه‏اى دارند كه تحقق و عینیت‏بخشیدن اونها در شادابى وطراوت اونان موثر مى‏افتد و زمینه تربیت اونان را فراهم‏تر مى‏سازد،البته ذكر این نكته ضرورى هست كه توجه به علایق و خواسته‏هاى‏اعضاى خانواده، توجه لجام گسیخته و بدون ضابطه نیست‏بلكه مرادتوجه به خواسته‏هاى واقعى، بحق و مشروع اونان هست، على (ع) در سیره‏تربیتى خویش بدین امر مهم یعنى توجه به روحیه اعضاى خانواده رامورد توجه برنامه داده‏اند.

در بصره به خانه علاء پسر زیاد حارثى كه از یاران او بود رفت‏تا حال وى را بپرسد، چون فراخى خانه او رادید فرمود: «این‏خانه فراح در دنیا به چه كارت آید و تو در آخرت بدان نیازبیشترى دارد، آرى اگر مى‏خواهى به سبب اون به آخرت برسى در اون ازمیهمانان و خویشاوندان پذیرایى نما...

علاء فرمود: اى امیرمومنان‏از برادرم عاصم بن زیاد به تو شكایت مى‏كنم، فرمود: چرا؟ فرمود: او جامه پشمین به تن كرده و از دنیا روى برگردانده(و این باعث‏گردیده كه خانواده و فرزندانش محزون و مغموم گردند)،امام فرموداو را نزدمن آورید، چون نزد من آمد بدو فرمود: اى دشمنك خویش! شیطان سرگشته‏ات كرده و از راهت‏بدر برده هست، آیا تو بر زن وفرزندانت رحم نمى‏كنى و چنین مى‏پندارى كه خدا خوارمایه‏تر از اونى‏كه مى‏پندارى، علاء فرمود:اى امیرمومنان و تو نیز پوشش خشن و زبربه تن دارى و غذاى دشوارخوار و نامطبوع هستفاده مى‏كنى! فرمود: واى بر تو من مانند تو نیستم، خداوند بر پیشوایان دادگر واجب‏كرده تا خود را با امت ناتوان برابر كنند تا فقر و تنگدستى برانسان فقیر غلبه نكند و او را به هیجان وا ندارد»

http://www.balagh.net/persian/pro_ahl/00/02/34.htm
موفق وموید باشید

80 out of 100 based on 80 user ratings 530 reviews