واقعا دارم ناامید میشم نمی خوام هم همچین اتفاقی برام بیافته ببینید یه

«علمه شدید القوی»: چگونه فرشته ای می تواند به اشرف مخلوقات و آن هم بهترین
كلام خدا ست..درسته كه نازل شده بر پیامبر خدا...پس چرا توش میگه ایاك نعبد.ایاك
جوشن کبیر می خوانیم خداوند کوهها را به عنوان نگهبان زمین قرار داده است
ذكر سجده واجب آیات قرآن را بگویید. (ل
پیش اومده میخواستم جواب هاشو بدونم :1 : اسم کدامیک از سوره های قرآن هست
کریم آمده که برای هر قومی رسولی از خودشان و به زبان خودشان آمده و در بعض
بررسی میزان آگاهی معلمان مدارس ابتدایی شهر مشهد در رابطه با پیشگیری و کنترل سل ریوی
بررسی میزان آگاهی بیماران مبتلا به بیماری قند در مورد بیماری قند و اصول مراقبت از خود در بیمارستانهای خصوصی تهران
بررسی و تعیین انواع فعالیتهای بالینی که دانشجویان لیسانس پرستاری بر حسب درک فردی خود به عنوان تجارب بالینی تنیدگی‌آور قلمداد می‌کنند
بررسی میزان آگاهی زنان تهران درباره سرطان دهانه رحم و راه تشخیص زودرس آن و ارتباط آن با انجام و ترتیب انجام پاپانیکلائو در آنها
بررسی نظر پزشکان متخصص شاغل در بیمارستانهای تهران در مورد حرفه پرستاری و میزان آگاهی آنان از وظایف پرستاران بالینی
بررسی میزان آگاهی مدیران خدمات پرستاری شاغل در بیمارستانهای منتخب نواحی چهارگانه تهران از مدیران و اصول آن
بررسی نگرش اقشار منتخب جامعه نسبت به حرفه پرستاری در تهران
بررسی میزان آگاهی مدیران پرستاری در موارد اصول مدیریت و ارتباط آن با میزان رضایت سرپرستاران از نحوه مدیریت آنها در بیمارستانهای آموزشی تهرا
بررسی روشهای ارتباطی موجود بین مدیران پرستاری و سرپرستاران بخشها و ارزیابی سرپرستاران مزبور از این روشهای ارتباطی در بیمارستانهای منتخب
بررسی فعالیتهای کلینیکهای تنظیم خانواده در زمینه جلوگیری از بارداری و کلینیکهای تنظیم خانواده منتخب تهران

واقعا دارم ناامید میشم نمی خوام هم همچین اتفاقی برام بیافته ببینید یه




سلام
شب و روز خوش
من واقعا دارم ناامید میشم نمی خوام هم همچین اتفاقی برام بیافته
ببینید یه سوال دارم این هستش که چرا خدا دعاهای من رو اجابت نمی کنه نمیگم باید این کار رو می کرد اما من خیلی امید وار بودم شب و روز دعا می کردم نذر کردم . خیلی کارا کردم اما هیچ اتفاقی نیافتاد و من به خواستم نرسیدم فکر نکنید که هنوز می شه اجابت بشه نه تمام شد ولی با این اوصاف من باز هم برای چیز های دیگه دعا کردم ولی انگار دیگه به حرفام گوش نمی ده انگار از من بدش می یاد من واقعا دارم عذاب می کشم همش میگم نکنه منو فراموش کرده آخه قبلا ها آرزو هام رو برآورده می کرد اما الان ..... نمی دونم
کمکم کنید نمی خوام ایمانم رو از دست بدم
من واقعا نیاز دارم که خدا آرزو م رو برآورده کنه آخه من جز اون کسی رو ندارم اگه اونهم بهم بی توجه بشه چه کار کنم
طور خدا جوابم رو بدین
یه چیز می گم ولی بهم نخندین من حتی به قرآن هم تفال زدم ولی خوب در نیومد
می خوام بدونم چی باعث شده که خدا بهم بی توجه بشه آخه ممکنه من چه کرده باشم
من خیلی توی اینترنت گشتم و تقریبا همه چیز رو در باره اجابت دعا خوندم ولی باز هم نمی فهمم چرا؟؟؟؟؟
کمک کنید
راهنماییم کنید بگین من چه کنم؟
اگه ممکنه جواب رو به آدرس پستیم بفرستین
ممنون میشم.
با تشکر

پاسخ :
با عرض سلام خدمت عالی

چند بار


" ثلاثه ایام " چرا در این عبارات قرانی با اینكه لیال و ایام هر دو جمع مكسر
اگر مشکل خودتان را برای ما ذکر می کردید شاید بهتر می توانستیم شما را راهنمایی کنیم ولی در رابطه با عدم هستجابت دعا باید عرض کنیم

رو از زبان یک نوجوان 13 ساله از شما سوال میکنم که خودش از من پرسید خدا


CD یا DVD هستم که تفسیر نهجلبلاغه به صورت صوتی در ان موجود باشد آیا میتوانید
این مطلب مكرّراً از ائمّة اطهار (ع) سؤال مى شد و اون بزرگواران نیز متناسب با فهم سؤال كننده جوابهایى به اشخاص گوناگون مى‏دادند.


خدمت شما و همکاران گرامیاتان امیدوارم که طاعات شما مورد قبول خدا قرار
در بعضى از روایات، براى دعا كننده شرایطى ذكر شده یا براى دعا، آداب یا اوقات خاصّى تعیین گردیده هست.


رحمان پور هستم از مراغه برای حفظ کردن قرآن کریم می خواهم معنی آنرا قبل


های مستحبی وواجب آی


جمعیت کره زمین در ان کشته شده اند و نام ان در
آیا این موارد به معناى مقیّد كردن اطلاق آیاتى نظیر «ادعونى هستجب لكم» هست؟ یعنى آیا دعاى ما به شرطى مستجاب مى‏گردد كه در فلان وقت، فلان مكان و فلان حال باشد؟ اگر در غیر از اوقات و حالات خاصّى باشد وعدة خداوند تحقّق نخواهد یافت؟ یا اینكه این روایات معناى دیگرى دارد؟

اونچه از ظاهر این آیه به نظر مى‏رسد این هست كه اطلاق كلّى دارد و احتمال مقیّد بودن اون بسیار ضعیف هست.

براى توضیح مطلب، مثالى ذكر مى‏شود: اگر انسان سخاوتمندى عده اى را به مهمانى دعوت نماید و پس از حضور اونان از اغلب اونها پذیرایى نكند، آیا به او اعتراض نمى كنند كه چرا به وعدةخود عمل نمى‏كنى؟ و جواب او به اونها كه چون لباسهاى شما كه تمیز نیست یا مثلًا چند دقیقه دیر آمده اید قابل قبول نیست چون دعوت او مطلق بوده و چنین شرایطى در اون ذكر نشده بود.

پس لازم هست او به وعدة خود عمل كند و از همة اونان پذیرایى نماید، مگر اونكه دلیلى قطعى بر تقیید كلام او جود داشته باشد.



براى فهم بهتر آیة «ادعونى هستجب لكم» لازم هست دقّت بیشترى بنماییم:

«ادعوا» یعنى چه؟

با توجه به اینكه الفاظ از ماضى الضمیر انسان حكایت مى‏كنند و خود اصالت ندارد، این گونه نیست كه الفاظ در حوادث جهان تأثیرى داشتن باشد و هر لفظ از زبان هر كس كه ادا شود مؤثّر باشد.

بلكه، دعا امرى قلبى هست و زبان فقط از اونچه در دل حكایت مى‏كند.

پس دعا باید از روح و دل انسان صادر شود و انسان واقعاً خواستار چیزى باشد.

اگر فقط الفاظى را به زبان بیاورد و دل توجه نداشته باشد، بطور جدّى درخواست ننموده و در حقیقت دعا نكرده هست.



دعا باید مصداق «ادعونى» باشد درخواست فقط از خدا باشد.

اگر انسان شرایط مذكور را رعایت كند، ولى دل او متوجه به خدا نباشد واقعاً دعا نكرده هست مثلًا ما در درخواست علم مى‏كنیم، واقعاً هم علم را دوست داریم، در درخواست خود نیز جدى هستیم اما تصور مى‏كنیم كه عالم شدن به خدا ربطى ندارد و فقط به سعى و كوشش خودمان بستگى دارد.



پس آیة «ادعونى هستجب لكم» شرطى هست كه به شكل امر بیان شده و در واقع این گونه هست كه «ان تدعونى هستجب لكم».

این شرط در صورتى تحقّق پیدا مى‏كند كه اولًا، در درخواست خود جدى باشیم و ثانیاً، درخواست ما از خدا باشد و او را در تحقّق دعایمان مؤثّر بدانیم.

در این صورت، شرایط هستجابت دعا محقّق گردیده هست.

آیا مى‏توان فرمود كه چنین دعایى نیز مستجاب نمى‏گردد؟

نكتة دیگرى كه در اینجا قابل ذكر هست مربوط به لوازم هستجابت دعاست.

ممكن هست از خداوند درخواستى داشته باشیم و صلاح خود را در هستجابت اون بپنداریم و اون را براى خود موجب كسب كمالى بدانیم اما در واقع، در تشخیص مصداق دچار اشتباه شده باشیم.

نمى‏دانیم كه اگر خواست ما تحقّق پیدا كند چه لوازمى‏دارد، آیا اون لوازم اون نیز به حال ما مفید هست یا نه؟ اگر ما به لوازم اون آگاهى داشتیم، قطعاً دعاى ما به شكل دیگرى اظهار مى‏گردید.



در چنین مواقعى كه ما درخواست یك مصلحت كلّى داریم، ولى در تطبیق مصداق دچار اشتباه شده ایم، ممكن هست دعاى ما مستجاب گردد اما بر پايه مصلحت واقعى ما.

ممكن هست خداى متعال در چنین مواردى از خطاى ما چشم پوشى كند و بر پايه درخواست مصلحت كلّى كه از او داشته ایم دعاى ما را اجابت فرماید به ما چیزى عطا كند هم ما را از لطف خویش مأیوس نساخته و هم اشتباه ما را تصحیح كرده هست.



با توجه به این سه نكته شرایط هستابت دعا عبارت هست از:

1- در خواست جدّى و تلاش عملى.



2- درخواست از خدا و این توجه كه خداى متعال موثر حقیقى عالم هست.



3- رضایت خداى متعال و مصلحت واقعى ما.



4- فراهم آمدن اسباب و علل تحقق اونچه خواسته ایم

از آیة مذكور هستفاده مى‏شود، علاوه بر اونچه فرموده شد اطلاق آیه هیچ قید و شرطى ندارد.



بسیارى از شرایطى كه در روایات ذكر شده ناظر به همین موارد

مذكور هست.

برخى از اونها نیز آدابى هست كه براى كمال دعا و كمال توجه به خدا مؤثر هست و در واقع تقیید یا تخصیص نسبت به آیة شریفه نیست.



گاهى اوقات نیز به جاى هستجابت دعا در این دنیا، خداوند مقاماتى را در آخرت به انسان عطا مى‏فرماید.

این مطلب مربوط به نكتة سومى‏است كه از آیة شریفه هستنباط گردید یعنى كسى كه به در آخرت ایمان دارد، اگر توجه پیدا كند كه درخواست او دربارة امر دنیوى در مقابل پاداش اخروى قابل مقایسه نیست، قطعاً سعادت و كمال خویش را طلب خواهد كرد اما در اثر غفلت، به مسائل دنیوى توجه پیدا كرده هست.

اگر واقعیت براى او آشكار مى‏گردید كه در آخرت به چنین چیزهایى نیازمندتر هست، اونها را براى آخرت درخواست مى‏كرد.



علاوه بر موارد مذكور، در روایات علل دیگرى نیز براى مستجاب نشدن دعا ذكر هست مثلًا در برخى از روایات آمده هست امتى‏كه «امر به معروف» و «نهى از منكر» را ترك كنند، خداوند اونها را به دو بلا گرفتار مى‏سازد: نخست، دعاى اونان مستجاب نمى‏گردد دوم، بدترین و فاسدترین افراد را بر اونان مسلّط مى‏گرداند.



شخصى نزد امیرالمؤمنین (علیه السلام) از عدم اجابت دعاهایش شكوه كرد.

حضرت علت اون را چنینن بیان مى‏كند: «انَّ قُلُوبَكُمْ خانَتَ بِثَمانِ خِصالٍ: اوَّلُها انكم عَرَفْتُمْ اللهَ فَلَمْ تُؤَدُّوا حَقَّهُ كَما اوْجَبَ عَلَیْكُمْ فَما اغْنَتْ عَنْكُمْ مَعْرِفَتُكُمْ.

الثّانِیَهُ دلهاى شما در هشت چیز خیانت كرده اند (لذا دعایتان مستجاب نمى‏شود.)

خدا را شناختید ولى حقّ او را چنان كه باید ادا نكردید.



به رسول او ایمان آوردید، سپس با سنّتش مخالفت كردید.



كتاب او را خواندید ولى بدان عمل نكردید.



مى‏گویید از كیفر و عقاب مى‏ترسید، اما همواره اعمالى مرتكب مى‏شوید كه شما را به اون نزدیك مى‏كند.



مى‏گویید به پاداش الهى مشتاقید، لكن همواره كارى مى‏كنید كه شما را از اون دور مى‏سازد.



از نعمتهاى خدا بهره مى‏برید و شكر او را بجا نمى‏آورید.



به شما فرموده شده دشمن شیطان باشید، ولى شما با او دوستى مى‏كنید.



عیوب امت را نصب العین خود كرده اید و از عیوب خود غافلید.



با این همه چگونه انتظار دارید دعایتان مستجاب شود در حالى كه خود درهاى اون را بسته اید.

سپس فرمود: تقوا پیشه كنید، اعمال خود را اصلاح كنید، نیّات خود را صادق گردانید، امر به معروف و نهى از منكر كنید تا دعاى شما مستجاب شود».(1)

گذشته از این، ما معمولًا اونچه را از طریق عادى بدست مى‏آوریم اجابت دعا نمى‏دانیم و از ناحیة خدا تلقّى نمى‏كنیم در حالى كه قراون تمام امور را به خدا نسبت مى‏دهد.

علاوه بر اون اجراى بى چون و چراى دعا اون گونه كه ما تصوّر مى‏كنیم، بنابر صراحت قراون، براى خداوند الزام آور نیست.

اگر برنامه بود كه هر كس دعایش مستجاب شود، اجتماع نقیضین پیش آمد و نظام جهان بر هم خورد.



گذشته از موارد مذكور، به فرض اونكه بنا بر ظاهر آیة شریفه «ادعونى ستجب لكم» انجام بى چون و چراى خواستة بنده باشد ولى وقت اجابت دعا از سوى خداوند تعیین مى‏گردد.

حضرت یعقوب (علیه السلام)، پیامبر خدا، پس از اونكه دعا كرد كه خداوند یوسف را به او بازگرداند، با وجود هستجابت دعایش، قریب چهل سال طول كشید تا خدا یوسف را به او بازگرداند.



در برخى از روایات آمده هست كه گاهى بندة مؤمن دعا مى‏كند و خدا به فرشتگان مى‏فرماید: دعاى او مستجاب هست، ولى اجابت اون را به تأخیر بیندازید زیرا من دوست دارم صداى او را بشنوم.



این مطلب در تأیید این سخن هست كه با توجه به كمال نفسانى كه در سایة ارتباط با خدا و دعا براى انسانت حاصل مى‏شود و خداوند نیز اراده دارد كه انسان را به كمالات بیشترى برساند.

لذا، اجابت دعا را به تأخیر مى‏اندازد.

در واقع، كمال حقیقى انسان در ارتباط با خداست، نه در هستجابت دعاى او.



بر درگاه دوست، آیت الله مصباح یزدى

با آرزوی موفقیت

پى‏نوشت‏

(1)) محمد باقر مجلسى، بحار الانوار، ج 93، باب 14، ص 673)

78 out of 100 based on 43 user ratings 68 reviews

یک ایه در جزء سی ام قران که اگر از اخر خوانده شود به همان صورت اول بیان
چند ایه است؟دارای چند حزب است.ونام چند حیوان در ق
طباطبایی امام جمعه اصفهان در سخنان تفسیرشان فرمودند که در قرآن هیچ تحریفی
به زبان عربی و اگر مرجع هم معرفی نمایید ممنون
نباشین آیا جن وجود دارد؟و کجا زندگ
اثراتی که هر آیه و سوره از قران دارد آیا سوره ای نیز اثر اعطای زیبایی به
بررسی عواملی که در رضایت شغلی مربیان پرستاری مدارس پرستاری تهران موثرند
بررسی میزان آگاهی مدیران پرستاری - پرستاران بالینی در برنامه آشناسازی به محیط و وظایف کاری و مقایسه آن با یکدیگر در بیمارستانهای آموزشی منتخ
بررسی میزان آگاهی مادران باردار در مورد خطرات کشیدن سیگار در دوران حاملگی
بررسی نظرات دانشجویان و اعضا هیئت آموزشی مدارس عالی پرستاری تهران درمورد خصوصیات یک مربی بالینی کارآمد
بررسی نظارت پرستاران شاغل و بیماران بستری در بیمارستانهای منتخب دولتی تهران در مورد ساعات ملاقات محدود و ساعات ملاقات آزاد و مقایسه نظرات
ارزیابی مراقبتهای دوران بارداری برای زنان نخست حامله در طی دوران سه ماهه اول بارداری
بررسی و تعیین اپی‌زیاتومی و میزان پارگیهای پرینه ناشی از عدم اپی‌زیاتومی در زنان نخست‌زایی که جهت زایمان به بیمارستانهای منتخب دولتی تهرا
بررسی عوامل ایجاد کننده عفونتهای بیمارستانی در بخشهای زایمان و قسمت استریلیزاسیون مرکزی زایشگاههای منطقه شرق (بهداری تهران)
بررسی و مقایسه نگرش و انگیزه پرستاران شاغل در بیمارستانهای عمومی آموزشی و مراکز عالی آموزشی پرستاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهرا
بررسی تسهیلات آموزشی و ارائه انواع برنامه های بهسازی انسانی دفاتر پرستاری بیمارستانهای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهر ته
*