آیه ای که درباره وضو گرفتن در ناحیه دست(وغسلوا ...الی مرافغ)و استدلالات

بسیاری از ایات جنین خطابی با بیامبر كه من كاهی حس میكنم كه این خطاب در
مكی است یا مدنی ؟ قبل از دعوت آشكار یا بعد از آن؟ سوره ی بقره مكی است یا
شکل در آیه 11 سوره یوسف به چه معنا و مفهومی است ؟ایا جای دیگری از قران نیز
ازتون داشتم چون تخصص شما قرانی است می خواهم بپرسم چیزی در مورد(امدادهای
کتابی (در الکواکب) مطلب زیر را خواندم : اگر چهل شب بعد از نماز عشاء و نماز
حدیث را می خواستم 1-حضرت امام صادق علیه السلام فرمودن: برای یافتن مالی
بررسی میزان آگاهی معلمان مدارس ابتدایی شهر مشهد در رابطه با پیشگیری و کنترل سل ریوی
بررسی میزان آگاهی بیماران مبتلا به بیماری قند در مورد بیماری قند و اصول مراقبت از خود در بیمارستانهای خصوصی تهران
بررسی و تعیین انواع فعالیتهای بالینی که دانشجویان لیسانس پرستاری بر حسب درک فردی خود به عنوان تجارب بالینی تنیدگی‌آور قلمداد می‌کنند
بررسی میزان آگاهی زنان تهران درباره سرطان دهانه رحم و راه تشخیص زودرس آن و ارتباط آن با انجام و ترتیب انجام پاپانیکلائو در آنها
بررسی نظر پزشکان متخصص شاغل در بیمارستانهای تهران در مورد حرفه پرستاری و میزان آگاهی آنان از وظایف پرستاران بالینی
بررسی میزان آگاهی مدیران خدمات پرستاری شاغل در بیمارستانهای منتخب نواحی چهارگانه تهران از مدیران و اصول آن
بررسی نگرش اقشار منتخب جامعه نسبت به حرفه پرستاری در تهران
بررسی میزان آگاهی مدیران پرستاری در موارد اصول مدیریت و ارتباط آن با میزان رضایت سرپرستاران از نحوه مدیریت آنها در بیمارستانهای آموزشی تهرا
بررسی روشهای ارتباطی موجود بین مدیران پرستاری و سرپرستاران بخشها و ارزیابی سرپرستاران مزبور از این روشهای ارتباطی در بیمارستانهای منتخب
بررسی فعالیتهای کلینیکهای تنظیم خانواده در زمینه جلوگیری از بارداری و کلینیکهای تنظیم خانواده منتخب تهران

آیه ای که درباره وضو گرفتن در ناحیه دست(وغسلوا ...الی مرافغ)و استدلالات




سلام
میخواستم تفسیر آیه ای که درباره وضو گرفتن در ناحیه دست(وغسلوا ...الی مرافغ)و استدلالات شیعه و سنی رو بدونم
با آدرس آیه
با تشکر
پاسخ :
با عرض سلام

صافات آمده : سلام علی ال یاسین آیا این آیه با فراز اول زیارت آل یاسین
درباره آیه 5 سوره مائده و معناى «الى» در اون، دانشمند و فقیه سنى مذهب آقاى وهبة الزحبلى مى‏گوید: «در نزد تمامى دانشمندان و عالمان- از جمله امامان مذاهب چهارگانه اهل سنت- داخل نمودن دو آرنج در شستن واجب هست، زیرا حرف «الى» كه براى انتهاى غایت هست در این جا به معناى «مع» مى‏باشد مانند دو آیه شریفه «و یزدكم قوَّةً إلى قوَّتكم» و «لا تأكلوا أموالهم إلى أموالكم» كه در این دو نیز «الى» به همین معنا هست،(1) و درباره نحوه وضو گرفتن پیامبر اكرم (ص) نیز چنین مى‏گوید: و دارقطنى (از دانشمندان حدیث اهل سنت) از عثمان روایت نموده كه فرمود: بیایید تا مانند وضوى پیامبر (ص) وضو بگیریم پس صورتش و دو دستش را شست و اطراف دو آرنج را مس كرد و هم‏چنین دارقطنى از جابر نقل نموده هست كه فرمود: پیامبر (ص) وقتى كه وضو مى‏گرفت آب را بر دو آرنج مى‏ریخت.


قرائت قرآن دنبال یک نرم افزار خوبم که هم تلاوت قاریان بنام رو داشته باشه


آیاتی می گردم كه در مورد نهی از نگاه‌های آلوده باشد.(نگاه به نامحرم و
مراجعه به متن المیزان (ج 5، ص 220 )نشان مى‏دهد كه علامه (ره) «الى» را براى نشان دادن غایت دست مى‏داند نه غایت شستن یعنى، ایشان «الى» را به همان معناى مشهور انتهاى غایت (تا) دانسته و مى‏فرماید: «شستن از بالا به پایین امرى طبیعى و عادى هست و از روایات معصومین (ع) به دست مى‏آید كه باید همین‏گونه عمل شود وگرنه از آیه شریفه به دست نمى‏آید كه تنها راه شستن دست، از آرنج هست.


نباشید یکی از شبهاتی که امروزه در مورد قرآن مطرح می کنند، داستان حضرت
به عنوان مثال اگر شما به نقاش بگویید دیوار را تا فلان نقطه رنگ بزن، این جمله هیچ دلالتى بر این نكته ندارد كه آیا باید از بالا به پایین رنگ زد یا از پایین به بالا.


الرحیم با سلام و احترام ، لطفا به تمام این سوالات به طور کامل پاسخ دهید
انتهاى غایت یعنى، حد نهایى چیزى را مشخص ساختن، نه چگونگى سیر را.


نباشید لطفا به پاسخ سوالات زیر دهید 1. سوره و آیاتی که در ارتباط با زن
از طرف دیگر برخى از منابع تاریخى حكایت از این دارد كه وضوى همه مسلمانان تا خلافت عثمان صورت واحدى داشته و مانند وضوى كنونى شیعه بوده هست.



این مسأله با آیه قراون نیز تطبیق دارد كه مى‏فرماید: وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ،(2).


فالهمها فجورها و تقواها ))مربوط به کدامیک از ودیعه های الهی است؟لطفا توضیح
در این آیه خداوند امر به مسح سر و پاها نموده هست، در حالیكه اهل تسنن پاها را مى‏شویند، علت تغییر وضو این بود كه عثمان در اواسط دوران خلافت خود نسبت به چگونگى وضوى پیامبر گرفتار تردید شد، او سپس وضوى پیامبر را به شكلى كه اكنون در میان اهل سنت مرسوم هست فراخوان نمود.

این قضیه مورد مخالفت بسیارى از صحابه پیامبر واقع شد، لكن حكومت اموى بنا به اغراض سیاسى در نقاط مختلف اسلامى شیوه عثمان را تبلیغ كردند و جوى به وجود آوردند كه برخى از صحابه جرأت مخالفت با روش دستگاه حاكم را نداشت و در نتیجه این گونه وضو گرفتن رواج یافت.

براى آگاهى بیشتر ر.

ك: وضوءالنبى من خلال ملابسات التشریع، على الشهرستانى.


پى‏نوشت‏
(1)) الفقه الاسلامى و ادلته، ج 1، ص 218)
(2)) مائده، آیه 6)

موفق باشید

78 out of 100 based on 23 user ratings 98 reviews

امام حسین (ع) در کتاب تاریخ قرآن مرحوم آیت الله معرفت آمده که دو ترجمه
تستترون ان یشهد علیکم سمعکم ولا ابصارکم ولا جلودکم ولکن ظننتم ان الله
تفسیر المیزان اینطور خواندم: در تفسیر ایه اول سوره اسرى http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=31143&PageIndex=1&BookID=24685&Language=2 در
نقل حدیث اسرى و معراج ذكر میكنند كه بیامبر هر كاه بیامنر دیكری را میدیدند
الرحیم با سلام و احترام ، لطفا به تمام این سوالات به طور کامل پاسخ دهید
یکی از آیات قرآن رو شنیدم البته نمیدونم چطوری نوشته میشه ولی حتما متوجه
بررسی عواملی که در رضایت شغلی مربیان پرستاری مدارس پرستاری تهران موثرند
بررسی میزان آگاهی مدیران پرستاری - پرستاران بالینی در برنامه آشناسازی به محیط و وظایف کاری و مقایسه آن با یکدیگر در بیمارستانهای آموزشی منتخ
بررسی میزان آگاهی مادران باردار در مورد خطرات کشیدن سیگار در دوران حاملگی
بررسی نظرات دانشجویان و اعضا هیئت آموزشی مدارس عالی پرستاری تهران درمورد خصوصیات یک مربی بالینی کارآمد
بررسی نظارت پرستاران شاغل و بیماران بستری در بیمارستانهای منتخب دولتی تهران در مورد ساعات ملاقات محدود و ساعات ملاقات آزاد و مقایسه نظرات
ارزیابی مراقبتهای دوران بارداری برای زنان نخست حامله در طی دوران سه ماهه اول بارداری
بررسی و تعیین اپی‌زیاتومی و میزان پارگیهای پرینه ناشی از عدم اپی‌زیاتومی در زنان نخست‌زایی که جهت زایمان به بیمارستانهای منتخب دولتی تهرا
بررسی عوامل ایجاد کننده عفونتهای بیمارستانی در بخشهای زایمان و قسمت استریلیزاسیون مرکزی زایشگاههای منطقه شرق (بهداری تهران)
بررسی و مقایسه نگرش و انگیزه پرستاران شاغل در بیمارستانهای عمومی آموزشی و مراکز عالی آموزشی پرستاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهرا
بررسی تسهیلات آموزشی و ارائه انواع برنامه های بهسازی انسانی دفاتر پرستاری بیمارستانهای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهر ته
*