رش

یه مزه خاصی مشابه مزه خون تو فضای دهنم احساس می كنم البته از سمت دندانهای
دهان که مشکل آن لثه باشد چه دا
ویتامین را بهتر است
من به استخر می روم و صورت بسیار حساس دارم که جوش می زند و لک میگیرد.من از
پف ایجاد شده . به دنبال دلیلش هستم تا اگر امکان دارد بر طرف بشود لطفا
که دارای 187 سانتیمتر قد میباشم .من در خانواده دارای بلندترین قد و در شترین
بررسی بیولوژی و واکنش تابعی کفشدوزک Nephus arcuatus Kapurروی شپشک آرد آلود پنبه Phenacoccus solenopsis Tinsley.
سنتز و شناسایی نانوکاتالیست ها با استفاده از بسترهای آلی و نیز شناسایی الکل های کایرال با استفاده از طیف سنجی جرمی در شرایط غیرکایرال
سنتز تک مرحله‌ای آمیدهای آروماتیک از ترکیبات نیترو آرن با سدیم هیپوفسفیت و کاتالیست Pd/C و بررسی نوآرایی بمبرگر در فنیل هیدروکسیل آمین ها
بررسی رابطه‌ی هوش هیجانی و هوش شناختی با بهزیستی روانشناختی با واسطه‌گری هسته‌ی کنترل در بین دانش آموزان دبیرستان های عادی شهر شیراز
بررسی اثر ساختار پارچه‌های حلقوی تاری سوراخ‌دار پوشش داده شده با پلی آنیلین بر روی کاهش سطح مقطع راداری
تحلیل و طراحی دیواره آتش برنامه‌های تحت وب
تعیین واحدهای جریان هیدرولیکی با استفاده از روش‌های زمین آماری و هوشمند در میدان نفتی سلمان
سازماندهی ساختاری نانومقیاس، ترمودینامیک و دینامیک مایع یونی1-هگزیل-2و3- دی متیل ایمیدازولیوم-بیس (سولفونیل) ایمید و مخلوط آن با استونیتریل:
طراحی، ساخت و کلون‌سازی ژن ترکیبی مشتق از Azurin/Cdx2 در سیستم پروکاریوتی
ارتباط سبك رهبري خدمتگزار با رضايتمندي و تعهد ورزشي ورزشكاران تيم هاي فوتبال ليگ يك كشور

رش




آیا بدنسازی مانع رشد قدی میشود؟ چرا؟
پاسخ :
با سلام

درد رابا روشهای خانگی در
رشته بدنسازی در گروه رشته هایی هست كه به رشد قدی كمكی نمی كند اما مانع رشد قدی هم نمی شود.


هستم كه از 16 سالگی درد زانو پیدا كرده ام كه به مرور درد آن افزایش یافته
معمولآ بدنسازی به همراه ورزشهای هوازی ( كه در اونها جنب و جوش بیشتری وجود دارد و سرعت تنفس فرد زیاد می شود مثل تمام ورزشهای گروهی)یك مجموعه كامل را تشكیل می دهد و به تنهایی قدری ناقص هست چون هستقامت قلبی ریوی را افزایش نمی دهد.

شركت كار می كنم كه یك هفتع در میان شبكار هستم (از ساعت 7شب تا 7 صبح )چطور


رفع تیرگی بالای لبم کرم هیدروکینون 4 % خارجی گرفته ام می خواستم طرز استفاده
مهمترین قسمت رشد قد مربوط به هستخوانهای پا میباشد.


به شما کارشناس پزشکی موارد مصرف کپسول سولفات روی چیست ؟ با تشکر فراوان
این هستخوانها دارای صفحات رشدی هستند که تحت تاثیر هورمونها باعث رشد قد یک فرد میشوند.

هر موقع که می خواهم درس بخوانم خوابم می گیرد و هنوز بعد از شش هفت سال سر
شرایط مختلف نظیر ژنتیک و تغذیه در رشد یک فرد موثرند.


انسان مضر است یا مفید؟ (لطفا بنا به جدیدترین
معمولا قد پسرها کمی بلند تر از قد دخترها هست و رشد قدی دختران زودتر از پسران متوقف میشود.

بهتر است یا استخر
انواع کوتاه قدی:
1- ژنتیکی: این افراد از نظر ژنتیکی هم قد پدر و مادر خود هستند به عبارت دیگر قد خود را از پدر و مادر خود به ارٍث برده اند!
درمان: برای این گروه راههای درمانی زیادی وجود ندارد.

جراحی در بعضی موارد موثر بوده هست.
2- بیماری: بیماریهای مختلف نظیر سوء تغذیه و بیماریهای ریوی، خونی، هستخوانی و ...موجب کوتاهی قد میشوند.
درمان: درمان بیماری زمینه ای تا قبل از بسته شدن صفحات رشدی
3- اختلالات هورمونی: اختلال در ترشح هورمونهای موثر در رشد باعث کوتاهی قد میشود.
درمان: تجویز هورمون مربوطه
روشهایی برای بلند قدتر شدن:
1- ورزش ها مناسب: این ورزشها بخصوص در دوران بلوغ بسیار موثر بوده و نتایج خوبی میدهند.
2- تغذیه مناسب
3- تزریق هورمون رشد
4- جراحی
شانس افزایش قد:
شانس بسیار بالا: دختران تا زیر 12 سال و پسران زیر 14 سال
شانس متوسط: دختران زیر 18 سال و پسران زیر 20 سال
شانس کم: دختران بالای 20 و پسران بالای 23 سال
:شانس بسیارکم دختران بالای 25 و پسران بالای 28 سال
بهترین راه برای تعیین شانس افزایش قد مراجعه به یک متخصص ارتوپدی و متخصص غدد درون ریز هست.
.

بهترین روشهای افزایش قد حتی برای افراد با شانس بسیار بالا نیاز به وقت دارد.

این راه را یک شبه نمیتوان طی کرد.
از ورزش غافل نشوید.

ورزش علاوه بر اینکه هزینه زیادی ندارد، اگر هم به افزایش وزنتان کمک نکرد به سلامتی شما کمک زیادی میکند.و نهایتا اینکه منطقی باشید..
قد انسان، ارتفاع یک انسان هست.

قد بسیار متغیر هست، اما عموما در یک محدوده خاص برنامه دارد ( منحنی بل ).

بیشتر بزرگسالان، تا پیش از بیست سالگی به حداکثر قد خود می رسند.

اما بلند قد شدن به شرایط متعددی بستگی دارد.

سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل شرایط داخلی و محیطی در طول دوران رشد هست.

شرایط داخلی تعیین نماينده قد ، فاکتورهای ژنتیکی هست که فرد از والدینش دریافت می کند و قابل تغییر نیست ، شرایط محیطی تاثیر گذار نیز عبارتند از : تغذیه ، آب و هوا ، اقلیم و بیماریها و ....

مثلاً شواهد موجود نشان می دهد نزدیکی یا دوری به خط هستوا در اندازه بدن افراد موثر هست .اگر چه نمی توان شرایط محیطی و ژنتیکی را به راحتی جدا کرد ولی با بررسی ملل مختلف ، نژادها و سرزمینهای گوناگون این نتیجه به دست می آید که شرایط محیطی بسیار مهم اند .

ضمنا افراد نیز می توانند رژیم غذایی مناسبی را انتخاب نمايند تارشدی آرام و طولانی تر داشته باشند.

از لحاظ فیزیولوژیک، یک مادر بلند قد ، نوزادی با وزن گیری بهتر خواهد داشت زیرا فضای لگن مادر بیشتر هست و جنین رشد بهتری در رحم دارد .

در میان مواد مغذی مورد نیاز برای رشد قدی ، مصرف به اندازه پروتئین ها و املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار هست .بیشتر رشد قدی با افزایش طول هستخوانهای دراز بدن صورت می گیرد بدین ترتیب که در سنین کودکی در انتهای هستخوانهای دراز بدن مثل هستخوان ران و ساق پا ، منطقه ای بنام اپی فیز موجود هست که هنوز هستخوانی نشده و از جنس غضروف هست.

این بخش مولد با تکثیر سلولی موجب افزایش قد هستخوانها می شود و در انتهای سنین بلوغ ، این بخش هستخوانی شده و در این مرحله رشد قدی فرد متوقف می شود ، لذا قد فرد بلندتر نخواهد شد.


در بدن ، هورمونی به نام هورمون رشد موجود هست که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی ، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش هستخوان سازی می شود.

هستخوان سازی تا پایان سنین بلوغ ، ادامه دارد یعنی تا اوایل 20 سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد.یکی از شرایط تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه هست .

ژاپنی ها توانسته اند با تغذیه سالم ، متوسط قد جوانانشان را افزایش دهند.

در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد.

یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند.

بهتر هست پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهی ، تخم مرغ و شیر.

در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم، فسفر ، منیزیم ، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند.

منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر ، ماست ، پنیر خامه و بستنی هست .

فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان هست.

فلوئور نیز در آب موجود هست و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد.


مصرف " روی " به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد ، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی می شود.

به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیاد تر رخ می دهد.


توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان ، مصرف روزانه 150 گرم گوشت ، نصف تا 1 لیوان حبوبات پخته ، 2 تا 3 لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان هست.

نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح ، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن ، رشد قدی شان را بهبود بخشند.

پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل نمايند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زمینی و گردو بخورند .غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.


یک نکته بسیارمهم در افزایش قد ، انجام فعالیت های ورزشی هست .

هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح هستخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد.

ورزشهایی مثل بسکتبال ، والیبال ، شنا ، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.


در دهه ی اخیر با انجام عملی بر روی افراد کوتاه قد ، به طور مصنوعی طول هستخوانهای درازشان را افزایش می دهند ، بدین ترتیب که هستخوانهای پا را شکسته و محل شکستگی را به پوششی از جنس هستیل متصل می نمايند .
شرایط اصلی رشد عبارتند از :
۱- شرایط وراثت
۲- تغذیه مناسب در دوران کودکی و پس از اون
۳- فعالیت و ورزش کافی
۴- خواب مناسب
موفق باشید


72 out of 100 based on 37 user ratings 212 reviews

دکتر من مشکل قوسی کمر دارم...البته الان اذیتم نمی کنه اما خیلی زیاده طوریکه
و مشخصات قرصها و شربتهای خواب آور همراه با درصد تاثیر و عوراض آنها را
لاستیک کار می کنم مدت سه ماه است که دچار گردن درد شده ام و این درد به دستهایم
هستم اشتها به غذا ندارم احساس میکنم رودم گاهی اوقات ورم میکنه و گاهی اوقات
درباره درمان خور پف مرا راهنماییک
85 کیلو بودم الان که سرباز شدم 70 کیلو شدم قبل از سربازی قضای زیادی میخوردم
طراحی، ساخت و پیاده‌سازی ابزار توانبخشی به منظور بهبود اختلالات راه‌رفتن
بررسی تغییرپذیری شروع راه رفتن در بیماران ام اس و همتایان سالم
معادله‌ی حالت جدید سیالات برای پایین‌تر از نقطه‌ی بحرانی
سنتز مشتقات جدید دی‌هیدروپیریدین‌ها و نیتروکتن آمینال‌های حلقوی و بررسی خواص ضد میکروبی آن‌ها
تأثیر تمرینات مقاومتی با جریان خون محدود شده بر سطح سرمی هورمون های مرتبط با قدرت و اندازه توده عضلانی
تأثیر سطوح خمیده بر روی آنالیز به روش پیکسی
بررسی تأثیر اینتگریلین در آنژیوپلاستی کرونری اولیه بر میزان مرگ و میر و یافته‌های اکو کاردیوگرافی در بیماران مبتلا به انفارکتوس حاد میوکار
آنالیز تئوری اطلاعاتی کانال تداخل با منابع وابسته و در حضور اطلاعات جانبی
تولید و مشخصه‌یابی پوشش‌های زیرکونیایی چندلایه نانوساختار به روش شیمیایی
حل معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی با استفاده از شبکه عصبی
*