که سوال خیلی از جوانهاست...بنده جوابی که به من میدهید را در وبلاگم قرار

ی زیر که توسط فردی مطرح شده را چه بدهم؟ آن شخص می گفت که اگر به حرفهایی
دختری 22 هستم و لیسانس معماری دارم. همیشه از نوجوانی دغدغه شناخت اصل دین
زندگی پس ازمرگ زندگی کماکان برای متوفی ادامه داردو اینکه ارواح به منازل
از مشورت با کارشناسان متعدد حوزه معارف اسلامی موفق به یافتن سیر مطالعه
ذبح گوسفند بغیر از مورد حج و عیدقربان آیه ای آمده كه به ذبح گوسفند غیر
شاید کمی عجیب باشه میدونم عمر دست خداست ولی به خاطر انجام گناهان زیاد
بررسی نقش واسطه‌ای مثلث‌سازی بر رابطه خصومت آشکار والدین و مشکلات رفتاری نوجوانان
مطالعه تکوین ساختاری و فیزیولوژیک مغز جنین جوجه تحت تأثیر میدان های الکترومغناطیسی، در پیش از انکوباسیون
بررسی عوامل پیش‌بینی‌کننده سرخوردگی زناشویی در زوجین شهر اصفهان
تاثیر آراء متفکرین عصر روشنگری (مونتسکیو، ولتر و روسو) بر متفکرین دوره مشروطه
معرفت‌ شناسی در مکتب حکمت متعالیه
تحلیل عملکرد نخبگان در روند توسعه سیاسی ایران (84-1368)
تصمیم‌گیری جهت تولید و قیمت‌گذاری محصول جدید با استفاده از نظریه بازی ها (مطالعه موردی خودرو سواری تولید داخل کشور)
تأثیر آموزش به شیوه‌ی تحلیل رفتار متقابل بر سبک‌های عشق‌ورزی و الگوهای ارتباطی زوجین شهر خرم‌آباد
تحلیل سیاست خارجی ایالات متحده و روسیه در آسیای مرکزی بعد از یازده سپتامبر (2008-2001)
نقش توانمندسازی زنان در بهسازی سکونتگاههای غیررسمی نمونه موردی: آبک (شهرداری منطقه1 تهران)

که سوال خیلی از جوانهاست...بنده جوابی که به من میدهید را در وبلاگم قرار




سوالی دارم از جانبتان که سوال خیلی از جوانهاست...بنده جوابی که به من میدهید را در وبلاگم برنامه خواهم تا تا همگان به پاسخ خود برسند...
جفت حقیقی انسان کیست؟
دارای چه ویژگی هاییست؟
اصلا وجود خارجی دارد؟
آیا خدا در آن روز که هر انسانی را می آفرید جفت به خصوصی را برای او برنامه داد؟
اگر انسان ها نتوانند در این دنیا با جفت خود ازدواج کنند وجفتشان هم با کس دیگری ازدواج کند تکلیف چیست؟
شاید بشود گفت برای هرانسانی –انسان های بی شماری وجود دارد که میتوانند او را خوشبخت کنند وخیر-برای هر انسانی جفت مخصوص آفریده نشده است!
اما آیا به راستی این پاسخی بس غمگینانه نیست؟
آیا این زیباتر نیست که انسان بداند شاید با خیلی ها خوشبخت شود ولی آن کس که جفت روحی اوست و از همگان بهتر برای اوست و برای او آفریده شده –زیباتر نیست؟
آیا خداوند در آفرینش هر انسانی مانند آدم وحوا-برای انها جفت مخصوصشان را نیافریده و به فکر آنها نبوده است؟!
آیا جفت هر انسان لزوما از لحاظ شرایط مالی فرهنگی سنی و ...به او میخورد وبا او تناسب دارد؟!
آیا جفت هر انسان در دنیا سر راه تقدیر انسان برنامه میگیرد که انسان او را پیدا کند؟
آیا خداوند انسانها را در انتخاب جفت و همراه زندگیشان رها کرده است تا به اشتباه بیافتند؟
چرا در قران اشاره ای به افرینش جفت به خصوص برای هر انسان به صورت مجزا نیامده است؟پس آیا خداوند در افرینش انسانها از این لحاظ به فکر آنها نبوده است؟
آیا واقعا جفت روحی حقیقت دارد یا زائیده ی ذهن انسان است؟گاهی از لحاظ عقلی هم بخواهیم حساب کنیم باید کسی باشد که یک انسان را بهتر از سایرین درک کند بفهمد وبا سنخیت روحی داشته باشد ومکمل روح او باشد وکمک کننده اش درر کامل شدن و به کمال رسیدن!آیا چنین استدلالی درست نیست از لحاظ عقلی؟
از لحاظ عقلی و قرانی وجودیا عدم وجود جفت روحی را اثبات نمایید...
پاسخ :
با سلام و عرض تحیت.

دخترا
دوست محترم!

ای مشغول بکارهستم که عمل ناپسند "زیرآب زنی" "به دروغ رفتاری یا کاری رو
در این زمینه چند نکته عرض می شود:

این است که تفاوت معنایی و محتوایی کلمه «طمانینه» و «سکینه» که در قرآن
1. در قران و روایت ما مطلبی دال بر اون چه شما اورده اید وجود ندارد.


بدونم کدام سوره یا سوره های قران برای فاتحه یا ثواب یا رسیدن به عزیزه
بله، در قراون آمده هست: «وَمِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَیها وَجَعَلَ بَینَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِكَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَكَّرُونَ» یعنی از نشانه‏هاى او اینكه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید، تا در كنار اونان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت برنامه داد در این نشانه‏هایى هست براى گروهى كه تفكّر مى‏كنند.(روم/21)

شده برای درمان بیماری و یا برای اعتدال به کسی توصیه کمی بی رحم شدن کنند
اون چه در قراون آمده این هست که برای شما از جنس خودتان همسر و زوجی آفریدیم.


سستی میکردم.یه مدت خوب می خوندم و یه مدت ترک میکردم.چندین بار توبه کردم
این مطلب به نگاه نوعی هست؛ یعنی می فرماید در خلقت نوع انسان توجه به لزوم وجود جفت برای او شده هست، ولی این معنایش این نیست که هر مردی فقط یک زن می تواند با او جفت و کفو باشد،و یا برای هر انسانس کفو و جفتی خاص آفریده ایم.

بسیار مشکل و دعوا داریم به نحوی که آخرین بار من به مادرم گفتم کثافت الهی
لذا برای هر انسانی می توان افراد متعددی را پیدا کرد که مشترکات زیادی با هم دارند، و می توانند همسر هم شوند و زندگی مشترکی داشته باشند، ولی در این بین، یکی را باید انتخاب کند.

که بسیار فکرم مشغول است جوری که شبا با گریه التماس نجات پیداکردن میخوابم
2. قسمت و تقدیر حقیقتی هست انكارناپذیر ـ یعنی در هر وقت خداوند تقدیرات ما را در همه زمینه های زندگی تا روز مرگ ما در لوح محو و اثبات خود نوشته و می نویسد ـ اما این بدان معنا نیست كه رفتار ما در تقدیری که خداوند برای ما می نویسد تأثیری ندارد.

خداوند بر پایه اعمال و نیات ما تقدیر را می نویسد، و به همین خاطر اگر ما اعمال و نیات خود را تغییر دهیم، این می تواند در تقدیر ما ایجاد تغییر کند.

این همان مفهوم "بداء" در روایات اهل بیت(ع) هست که با اون تصور جبر از زندگی انسان دور می شود، در عین این که نقش خواست الهی در سرنوشت ما محفوظ می ماند.
مثلا در روایات به ما فرموده شده فردی را به همسری انتخاب كنید كه متدین و متعهد باشد و در خانواده ای با اخلاق بزرگ شده باشد، و زیبایی برای شما معیار مهم و اصلی نباشد.

حالا اگر ما این توصیه ها را نادیده بگیریم و مشكلی برایمان ایجاد شود، نمی توانیم اون را به قسمت بسپاریم و از خود رفع مسئولیت کنیم؛ و یا به خانواده دختر توصیه شده اگر پسری متدین و با اخلاق به خواستگاری دخترتان آمد، بی دلیل اشكال تراشی نكنید.

حالا اگر این توصیه مورد توجه برنامه نگرفت، و پسری به بهانه این كه هنوز كار مناسب ندارد، درآمدش خیلی خوب نیست، خانه اونچنانی ندارد و ...

رد شد، مسلما ازدواج دختر به تأخیر می افتد و یا مورد مناسب را از دست می دهد، و این ماییم که در این تقدیر بد مقصر خواهیم بود.
3. یکی از معیارهای ازدواج، كفو و همتا بودن به معنای عام كلمه هست.

بهتر هست در مسئله ازدواج طرفین از نظر سنی، علمی، ثروت، ویژگی های ظاهری در سطحی نزدیك به هم باشند.

ولی معیار مهم تر در این قضیه همتا بودن از نظر ایمان و معرفت دینی و اخلاق هست، كه مراعات اون گاه واجب شرعی هست.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: "العارفة لاتوضع إلا عند العارف" یعنی زن مؤمنه باید در كنار مرد مؤمن برنامه گیرد، نه غیر اون.(وسائل الشیعه، ج7، ص51)
4. معمولاً پیداكردن همسری با تمام ویژگی ها دشوار هست، و لذا نباید در این مسئله دچار وسواس بیش از اندازه گردید.

انسان باید تلاش خود را بكند كه حتی المقدور شرائط مهم و پايه ی در همسر او باشد؛ ولی انتظار ایده آل در همه جهات نباید داشت.

مگر ما فرد ایده آلی هستیم كه همسرمان هم باید ایده آل باشد؟!!
معیارهایی كه ارائه می شود، معیارهای حداكثری هست و بسیاری اوقات در یك فرد جمع نمی شود.

در چنین صورتی، می بایست با احراز شدن معیارهای اصلی تر به مسئله رضایت داد و به دنبال ایده آل های دست نیافتنی راه نپیمود.

پس از ازدواج هم راه برای اصلاح معایب باز هست.

مؤمن با زندگی ایمانی می تواند همسرش را به معایب خود آگاه سازد و در اصلاح اون بكوشد؛ كما این كه خود از او درس هدایت می آموزد.
امیدوارم این اندازه کفایت نموده باشد.

اگر باز هم ابهامی بود با ما مکاتبه نمایید.
پیروز باشید.
موسسه ذکر ـ قم.
باستانی.


54 out of 100 based on 19 user ratings 794 reviews

باتوجه به اینكه خداوند جهان افرینش را بر اساس نظم افریده پس چرا قران
هست که ازدواج نموده ایم اما از همان ابتدا به آرامی متوجه شدم که به محض
با سفینه به فضا میرویم می توانیم هف
اسلام دین مساوات و عدالت است، پس چگونه حكم به نصف بودن دیه و ارث زن بر
هستم و تمام امور مذهبیم رو انجام میدم.یک بار مشرف به حج شدم.و الان هم در
که بگوید نام مادر حضرت مری
شناسایی عوامل موثر بر عملکرد شناسه (مطالعه مورد صنعت مواد غذایی)
تحولات زیست محیطی و ژئومورفولوژیک دلتای رودخانه مهران (بندرلنگه)
حمایت از حقوق مالکیت صنعتی در نظام سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر حقوق ایران
مسئولیت شرکت مادر در قبال فعالیت های شرکت های فرعی در شرکت های چند ملیتی
تبیین تأثیر اعتماد کارکنان به سبک رهبری بر تعهد سازمانی
تغییرات آب و هوایی و مقوله سوم حقوق بشر
نقش فرسایش بر ویژگیهای ژئومورفولوژیکی حوضه آذرشهر چای
مصونیت پارلمانی و جایگاه آن در حقوق کیفری ایران و انگلستان
بررسی عوامل تأثیرگذار بر وفاداری الکترونیکی در کاربران خدمات بانکداری اینترنتی
مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چهارچوب سازمان همکاری شانگهای (2001-2009)
*