سوال داشتم خدمتتون. برای کسی که به صحت خیلی از احکام و دستورات دینی شک
و با تشكر از امكانات عالی سایت. در مورد عدد ذكر سوالات زیادی دارم.من ذكر
بدونم احادیث کتاب "دو هزار حدیث از پیشوایان دین" تالیف مسعود درخشان که
كه خواندن 40 شب سوره حشر یا یاسین است آیا زمان خواندن آنها فرق میكند؟؟؟؟یعنی
میشه خداوند عادله اما گاهی در بعضی مواردی که اتفاق می افته نمیشه گفت عدالته
فرموده اند : پس بر شما باد به صبر زیرا فرج بعد از نامیدی می آید. با توجه
بررسی نقش واسطه‌ای مثلث‌سازی بر رابطه خصومت آشکار والدین و مشکلات رفتاری نوجوانان
مطالعه تکوین ساختاری و فیزیولوژیک مغز جنین جوجه تحت تأثیر میدان های الکترومغناطیسی، در پیش از انکوباسیون
بررسی عوامل پیش‌بینی‌کننده سرخوردگی زناشویی در زوجین شهر اصفهان
تاثیر آراء متفکرین عصر روشنگری (مونتسکیو، ولتر و روسو) بر متفکرین دوره مشروطه
معرفت‌ شناسی در مکتب حکمت متعالیه
تحلیل عملکرد نخبگان در روند توسعه سیاسی ایران (84-1368)
تصمیم‌گیری جهت تولید و قیمت‌گذاری محصول جدید با استفاده از نظریه بازی ها (مطالعه موردی خودرو سواری تولید داخل کشور)
تأثیر آموزش به شیوه‌ی تحلیل رفتار متقابل بر سبک‌های عشق‌ورزی و الگوهای ارتباطی زوجین شهر خرم‌آباد
تحلیل سیاست خارجی ایالات متحده و روسیه در آسیای مرکزی بعد از یازده سپتامبر (2008-2001)
نقش توانمندسازی زنان در بهسازی سکونتگاههای غیررسمی نمونه موردی: آبک (شهرداری منطقه1 تهران)






با سلام
جزا زنا در قیامت چیست؟
پاسخ :
با سلام.


که آیا گریه دلیل بر پاکی دل میتونه باشه؟یا گریه بر مثلا ظلمی که به امامان
جزای زنا جهنم هست اما نه برای ابد بلکه برای مدتی مسلمانی كه مرتكب گناه شده ، متناسب با نوع و مقدار گناه متحمل مرتبه ای از كیفر و جزا خواهد شد ، گاهی گناه به لحاظ نوع و مقدار اون سبك تر هست و شخص كیفر عملش را در همین دنیا میبیند و پاك میشود ؛ گاه گناه بیشتر از این مرتبه هست و شخص علاوه بر كیفر دنیوی هنگام جان كندن با سختی جان كندن كیفر دیده و گناهش پاك میشود و گاه از این مرتبه هم فراتر هست و شخص با عذاب و كیفر برزخی پاك میشود و گاه از این هم فراتر هست و حساب شخص به قیامت كشیده میشود و با تحمل سختی و اهوال مواقف طولانی حشر و حساب پاك میشود و گاه از این هم فراتر هست و گناه او به حدی هست كه وارد جهنم میشود كه میزان و مدت تحمل عذاب جهنم خود وابسته به نوع و مقدار گناهان متفاوت هست ممكن هست پس از تحمل مدتی عذاب جهنم پاك شود و بهشتی شود و ممكن هست مدتهای طولانی در عذاب جهنم بسوزد و پس از اون نجات یابد اما در مورد كافران یعنی كسانی كه ركن اصیل را كه ایمان هست ندارند از نجات به دورند ، در قراون كریم مكرر و به صراحت در مورد كفاری كه با لجاجت و عناد حق را نپذیرفتند آمده كه در جهنم همیشگی اند و هیچگاه از اون خارج نمی شوند و الذین كفروا … اولئك اصحاب النار هم فیها خالدون .


ازخودم خسته شدم از این كه هی توبه میكنم ولی باز گناه دمیكنم ا ز خدا خجالت
.لیکن خداوند در دنیا راه را برای توبه و جبران باز گذاشته هست.


تقریبا 2 سال است که آشنا شده ایم، در بعضی از موارئ با هم اختلاف نظر داریم.یکی
کسی که از روی جهل و غفلت مرتکب خطایی شد ولی حقیقة نادم شد راه را نباید بر روی خود بسته ببیند و بگوید آب از سر ما گذشت ودیگر تا آخر عمر باید همین راه را همچنين گفت چون نجاتی از جهنم ندارم خداوند بندگانش را دوست دارد و میخواهد سعادتمند و عاقبت به خیر شوند لذا برای اونان راه بازگشت گذاشته و دری از درهای رحمتش به نام توبه را به سوی اونان گشوده هست یکی از دامهای شیطان این هست که بنده ی گنهکار را از رحمت خدا ناامید کند لذا یاس از دامهای شیطان و خود گناهی بزرگ هست .


نباشید بنا بر عقاید ما شیعیان، تقلید در اصول دین حرام بوده ولی در فروع
حقیقت توبه عبارت هست از ندامت و پشیمانی واقعی و به دنبال اون عذر خواهی از درگاه الهی و طلب بخشش و مغفرت .


می خواهم قبل از هر چیز از پاسخگویی جامع و کامل سایت شما تشکر و سپاسگذاری
البته نشانه ی توبه واقعی این هست که اولا تصمیم جدی بر ترک و عدم بازگشت به گناه داشته باشد ثانیا : اگر گناه حق الناس باشد باید ادا شود و اگر حق الله ( ترک نماز – روزه خواری و ...) هست باید قضا شود.


گفتید که پیامبران نیز سختی های زیادی کشیده اند و گفتید خدا انسانهارا
لیکن توبه و ندامت باید حقیقی باشد نه صرف لقلقه ی زبان و توبه ی حقیقی علامت دارد در نهج البلاغه آمده هست: «كسى در حضور على(ع) مى‏فرمود: «استغفرالله» حضرت فرمود: آیا مى‏دانى «استغفار» چیست؟ هستغفار نامى هست كه بر شش معنا اطلاق مى‏شود ؛ 1- پشیمانى از گذشته، 2- عزم بر ترك و بازگشت از اون براى همیشه، 3- اداى حقوق دیگران، تا خدا را پاك ملاقات كنى و بر (ذمه) تو بدهكارى نباشد (حق الناس، خمس، زكات و...) ؛ 4- هر فریضه كه ضایع كرده‏اى، ادا كنى (مثل نماز، روزه و نذر واجب و...) ؛ 5- گوشتى كه از حرام) خوردن مال امت)بر بدن تو رویده، با حزن و اندوه آب كنى تا پوستت به هستخوان بچسبد و گوشت تازه میان اونها بروید.


کودکی در سلامت کامل بوده باکسی که معلولیت یا ناتوانایی جسمی از کودکی
ممكن هست كسى از راه درآمد، حرام به عیش و نوش و تن‏پرورى بپردازد و یا بر اثر هر لذت حرامى، چاق و فربه گردد.


طبق تعریف زیر گفت كه اهل كتاب هم جز كافران هستند كافر ذمی :اهل كتابی
در این صورت حزن و اندوه گناهان گذشته باید به گونه‏اى بر وجود او آتش زند كه خواب و برنامه را از وى بستاند.

البته این حال براى هر توبه كننده‏اى حاصل نمى‏شود و این در واقع مرتبه‏اى از مراتب كمال توبه و هستغفار هست؛ 6- سختى طاعت را بر بدنت بچشانى ؛ چنان كه شیرینى گناه را به اون چشاندى.

طاعت حق و طوق بندگى مولا، سختى‏ها و محدویت‏هایى دارد ؛ زیرا یك سلسله اوامر و نواهى هست كه بر نفس اماره ناخوشایند هست.

در مقابل انجام گناه بر وفق مراد نفس اماره همسو با راحتى جسم هست.

پس همانگونه كه نفس بر وفق مراد خود و بدن بر حسب طبعش، در راحتى و آسایش به سر مى‏برد و لذت گناه را مى‏چشید، باید سختى طاعت و مشقت پذیرش قید و بندهاى الهى و دینى را نیز بچشد.

وقتى تمام این شرایط تحقق یافت اون گاه بگویى: «استغفرالله»، (نهج البلاغه، كلمه 417) .

موفق باشید.



60 out of 100 based on 55 user ratings 980 reviews

بدانم معنا و مفهوم عبارت شریفه " مختلف الملائکة" در صلوات ماه معظم شعبان
طبق آیه ی "فاعملوا الحسنات فاالحسنات یذهبن السیئات "اگر کسی کار بدی انجام
برایم پیش آمده بود این كه اگر نماز خواندن در جایی كه خطر از دست دادن جان
سوال 781376 .خدا فرموده در طول تاریخ هیچ قومی را بدون راهنما قرار نداده.از
ارتباط پیامبران با خدا می دانیم اما سوالی كه من دارم این است كه نحوه ارتباط
من پسری 24 ساله می باشم. تا دروان تحصیلی راهنمایی علاقه زیادی به مسائلی
شناسایی عوامل موثر بر عملکرد شناسه (مطالعه مورد صنعت مواد غذایی)
تحولات زیست محیطی و ژئومورفولوژیک دلتای رودخانه مهران (بندرلنگه)
حمایت از حقوق مالکیت صنعتی در نظام سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر حقوق ایران
مسئولیت شرکت مادر در قبال فعالیت های شرکت های فرعی در شرکت های چند ملیتی
تبیین تأثیر اعتماد کارکنان به سبک رهبری بر تعهد سازمانی
تغییرات آب و هوایی و مقوله سوم حقوق بشر
نقش فرسایش بر ویژگیهای ژئومورفولوژیکی حوضه آذرشهر چای
مصونیت پارلمانی و جایگاه آن در حقوق کیفری ایران و انگلستان
بررسی عوامل تأثیرگذار بر وفاداری الکترونیکی در کاربران خدمات بانکداری اینترنتی
مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چهارچوب سازمان همکاری شانگهای (2001-2009)
*