دکت،ر بنده رشته ی مهندسی هستم که تصمیم گرفتم تو کنکور ارشد ۹۴ شرکت کنم... باتوجه

کار رشته بیوشیمی بالینی بهتره یا ژنتیک انسانی واینکه میشه با لیسانس ژنتیک
کار کدام یک از رشته های زیر رو در مقطع ارشد مناسب ارزیابی میکنید؟ 1-مهندسی
اینجانب مدرک کارشناسی زبان انگلیسی دارم وعلاقمندم درمقطع ارشد روانشناسی
علوم آزمایشگاهی هستم،ارشد هماتولوژی و ایمنی شناسی میخوام شرکت کنم خوب
نباشید خدمت شما من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته مدیریت صنعتی هستم ومیخوام
لیسانس مدیریت صنعتی ازدانشگاه پیام نور دارم.درحال حاضر1ماهه که درموسسه
بررسی ارتباط بین رسانه و سبک زندگی (مطالعه موردی شهر تهران)
اثر بانکداری الکترونیکی بر رشد ارزش افزوده خدمات صنعت بانکداری ایران
تاثیرات قدرت‌یابی اسلام گرایان در ترکیه بر روابط ایران و ترکیه و تبعات آن در خاورمیانه (2002-2008)
بررسی میزان و عوامل موثر بر پرخاشگری دانش آموزان دبیرستانهای پسرانه شهر مشهد
راهبردهای زبانی ایجاد سلطه و اقتدار
بررسی اثربخشی معنادرمانی گروهی بر افزایش امید به زندگی و کاهش احساس تنهایی در مردان بازنشسته کانون بازنشستگان شهرستان ممسنی
روابط علی عملکرد تحصیلی قبلی و انجام تکالیف خانه با عملکرد تحصیلی بعدی با میانجی گری خودکارآمدی برای یادگیری و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزا
شناخت انسان از دیدگاه اسلام و فلسفه پراگماتیسم و مقایسه اهداف آموزشی مبتنی بر هر یک از آنها در تعلیم و تربیت
بررسی رابطه اجتناب شناختی و پردازش پس رویدادی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
تبیین آسیب‌پذیری‌های روانی بر اساس سبک‌های دلبستگی

دکت،ر بنده رشته ی مهندسی هستم که تصمیم گرفتم تو کنکور ارشد ۹۴ شرکت کنم... باتوجه




سلام،خسته نباشید!
اقای دکت،ر بنده رشته ی مهندسی هستم که تصمیم گرفتم تو کنکور ارشد ۹۴ شرکت کنم...
باتوجه به اینکه شناختی درمورد گرایش های مهندسی شیمی ندارم و همچنین مشاوره ای که قبلا ازتون گرفتمو گفتین که بازار کار رشته ی پلیمر خوبه میخوام رشته ی مهندسی پلیمر امتحان بدم حالا میخوام نظر شما رو بدونم...یا اینکه اگر شناختی درمورد گرایشات مهندسی شیمی در اختیار دارین واسه ام ذکر کنین.و اینکه این دو رشته رو واسه ام مقایسه کنین این یه درخواست..و درخواست دوم اینکه واسه اون رشته شما پیشنهاد میکنین کتابای کدوم موسسه رو بخونم!؟
میخوام کتاباشو تا نمایشگاه هست با تخفیف بگیرم بین این دو رشته واقعا گیر کردم...ممنون میشم اگه راهنماییم کنین...
پاسخ :
با نام و یاد خدا،  

بنده کد مشاوره 1238218 هستم کارشناس رشته علوم تربیتی پیام نوری هستم برای
 

دانشجوی سال آخر کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی در دانشگاه
و با سلام،     

نباشید.من میخواستم ارشد دانشگاه آزادرشته ی حقوق شرکت کنم.خواستم شمالطف
دوست  گرامی، بنده شرایط گرایش پلیمر و طراحی فرایند را مناسب ارزیابی می‌کنم.  در ادامه به طور مختصر با تعدای از گرایش‌های دوره كارشناسی ارشد مهندسی شیمی آشنا می‌شویم.


جدید مهندسی مکانیک دانشگاه رجایی تهران دارای تعهد هستم. میخواستم ببینم
طراحی فرآیندهای صنعت نفت:  این گرایش تقریباً کلیه گرایش‌های مهندسی شیمی را پوشش می‌دهد.


باستان شناسی ام و الان میخوام واس ارشد حقوق بخونم.میتونم این کارو کنم؟؟؟؟؟؟؟
فرآیند یعنی‌ عملكرد یا روش‌ و طریقی‌ كه‌ بتوان‌ به‌ یاری‌ اون‌ ماده‌ای‌ را از حالتی‌ به‌ حالت‌ دیگر تغییر شكل‌ داد و منظور از مهندس‌ طراحی‌ فرآیندهای‌ صنایع‌ نفت‌ یعنی‌ فردی‌ كه‌ روش‌ این‌ تغییر و تحول‌ را طراحی‌ كند.


لطفا بگویید چه کتاب هایی رو برای درس تغذیه واسه رشته ارشد علوم تغذیه
در این گرایش دانشجویان با اصول طراحی فرایندهای مهندسی شیمی و تجهیزات مربوطه آشنا می‌شوند و همچنین كار كردن با نرم‌افزارهای طراحی مهندسی شیمی را فرا می‌گیرند.  صنایع غذایی: دانش تبدیل مواد غذایی به محصولات غذایی مغذی‌تر و با طعم بهتر.


مورد تفاوت شیمی دارویی وزارت بهداشت و وزارت علوم بپرسم. و اینکه با چه
طراحی‌ دستگاه‌هایی‌ كه‌ فرآیند خشك‌ كردن‌ را انجام‌ می‌دهند و همچنین طراحی‌ دستگاه‌های‌ هستریلیزه‌، پاستوریزه‌ و منجمدكننده‌ برعهده‌ متخصصین‌ همین‌ رشته‌ هست.


ترم 5 زیست دبیری هستم،و میخوام برای کنکور ارشد شروع کنم،اما نمیدونم ک
بیوتکنولوژی: (زیست فناوری) عبارت هست از كاربرد علوم مختلف در هستفاده مستقیم یا غیرمستقیم از موجودات زنده، قسمتی از بدن و یا فرآورده‌های اون‌ها در اشكال طبیعی یا تغییریافته.

پايه درس‌های تخصصی این رشته بر پایه علوم زیستی هست.

این گرایش جز گرایش‌های جدید در مهندسی شیمی هست به همین دلیل علاقه‌مندان زیادی دارد.

به‌طور كلی هر گونه فعالیت هوشمندانه بشر در خلق، بهبود و عرضه محصولات گوناگون با هستفاده از موجودات زنده مخصوصاً از طریق دستكاری ژنتیكی اون‌ها در سطح مولكولی، در حوزه بیوتكنولوژی برنامه می‌گیرد.

پلیمر: دانش تبدیل پلیمرهای خام (PVC,PP,PE) به پلیمرهای صنعتی (لاستیک، چسب، رنگ و ...).

شیمی فیزیك پلیمرها، رئولوژی پلیمرها، خواص مكانیكی و شكل‌دهی مواد پلیمری و همچنین مكانیك كامپوزیت‌ها به صورت تخصصی در گرایش پلیمر تدریس می‌گردند.

دانشجویان‌ این‌ گرایش‌ نهایتاً در یکی‌ از زمینه‌های‌ پلیمر مثل‌ فرایند شکل‌دهی‌ پلیمر یا طراحی‌ واحدهای‌ صنعتی‌ تولید پلیمر تبحر پیدا می‌نمايند.

صنایع گاز: دانش تبدیل گاز طبیعی به گاز قابل مصرف (شامل عملیات هستخراج، پالایش، انتقال و ...).

ترموسینیتیك و كاتالیست: این گرایش عمدتاً به دو شاخه‌ی : ۱) ترمودینامیک ۲)سینتیک و کاتالیست، تقسیم می‌شود.

شاخه‌ی اول بیشتر به مفاهیم ترمودینامیکی همچون روابط کار، انرژی، فشار حجم، گرا و … خصوصاً در محلول‌ها به صورت کاربردی، که در حیطه مهندسی شیمی هست می‌پردازد.

شاخه‌ی دوم متمرکز به سه بحث عمده در زمینه‌ی کاتالیست‌هاست: ۱) سینتیک واکنش‌های کاتالیستی و طراحی راکتورهای مربوطه ۲) اصول و روش‌های ساخت کاتالیست‌ها ۳) تعیین خصوصیات فیزیکی و شیمیایی کاتالیست‌ها پدیده‌های انتقال و فرآیندهای جداسازی: دروس مربوط به پدیده­های انتقال، آشنایی با انواع فرآیندهای جداسازی مانند تقطیر، هستخراج، تبلور و نیز شبیه‌سازی و مدل‌سازی فرآیندها از جمله مباحثی هست كه به صورت تخصصی در این گرایش مورد بررسی برنامه می‌گیرند.

شبیه‌سازی و كنترل: آشنایی با سیستم‌های كنترلی حاكم بر فرآیندها موضوع اصلی این گرایش می‌باشد.

كنترل مدرن و بهینه، كنترل دیجیتالی، كنترل غیر خطی و كاربرد هوش مصنوعی در مهندسی شیمی از جمله دروس تخصصی این گرایش می‌باشند.

محیط زیست: مسائل محیط زیستی صنایع از موضوعاتی هست كه اخیراً مورد توجه بیشتری برنامه گرفته هست.

از اونجا كه صنایع مربوط به مهندسی شیمی از جمله صنایعی هستند كه تأثیر فراوانی در محیط زیست دارند لذا گرایش محیط زیست در مهندسی شیمی (که در چند سال اخیر وارد این رشته شده) اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

مباحث تصفیه آب و فاضلاب و ضایعات جامد، تصفیه بی‌هوازی و كنترل آلودگی هوا از جمله موضوعاتی هستند كه در این گرایش به صورت تخصصی آموزش داده می‌شوند.

پتروشیمی: دانش تبدیل شاخه­ای از فرآورده­های نفتی به فرآورده­ های غیرنفتی (پلیمرهای خام و محصولات پتروشیمی).

وظیفه‌ مهندس‌ پتروشیمی،‌ طراحی‌ دستگاه‌ها و فرآیند تولید مواد مختلف‌ از جمله‌ کودهای‌ شیمیایی‌، شوینده‌ها، فرآورده‌های‌ پلیمری‌ (مواد اولیه‌ پلاستیک‌ها، لاستیک‌ها و الیاف‌ مصنوعی‌) و مواد شیمیایی‌ (اسیدها، حلال‌ها) از نفت‌ و برش‌های‌ نفتی‌ هست‌.

نانو: اگر از دیدگاه مهندسی شیمی و شیمی به فناوری نانو نگریسته شود می‌توان فرمود رشته نانوشیمی تقریباً در تمامی علوم و فنون به کار می‌رود، به عبارت دیگر در زمینه‌های مختلفی از جمله سوخت، پلیمر، رنگ، ساخت‌وساز، پوشاک، دارو، غذا و به‌طورکلی هراون‌چه که به شیمی و مهندسی شیمی مربوط می‌شود، می‌توان از مزایای این فناوری بهره جست.

مهندسی شیمی پیشرفته و مهندسی شیمی (بدون گرایش): در این گرایش، دانشجویان دروس اصلی مهندسی شیمی را در سطح پیشرفته فرا می گیرند، دروس اختیاری و پایان­ نامه را هم برپايه فیلد آموزشی هستادهای اون دانشگاه می­ توانند در گرایش های مختلف موجود در اون دانشگاه می­توانند انتخاب نمايند.

صنایع شیمیایی معدنی: دانش تبدیل مواد شیمیایی هستخراج شده از معدن به محصولات شیمیایی معدنی (گچ، سیمان، کاشی، اسیدها و بازها، گازهای صنعتی و ...).

فارغ­ التحصیلان این گرایش در زمینه اون دسته از صنایع شیمیایی که با مواد اولیه­ ی معدنی سر و کار دارند تربیت می­ شوند.

کارخانجات و صنایع تحت پوشش این گروه طیف وسیعی از کارخانجات تولیدی شامل کارخانجات اسیدهای معدنی ، سیمان ، کاشی و سرامیک ، تولید و کاربرد مواد نانو و غشاها ...

و همچنین برخی کارخانجات فرآوری مواد کانی و فلزی را در بر می­ گیرد.

طراحی فرآیند پرطرفدارترین گرایش مهندسی شیمی هست: طبق نظر سنجی های انجام شده در جامعه آماری 200 نفری مهندسی شیمی، گرایش طراحی فرایند با 37 %، در صدر پرطرفدارترین گرایش های مهندسی شیمی می باشد.
بنده بری کنکور ارشد کتب موسسه مدرسان شریف را مناسب تر ارزیابی می‌کنم و در مشاوره‌های قبلی نیز این موضوع را ذکر کرده‌ام.

موفق و پیروز باشید.



78 out of 100 based on 43 user ratings 1118 reviews

من امسال کنکور ارشد وزارت بهداشت رشته میکروبشناسی شرکت کردم و در ازمون
درباره ارشد رشته مترجمی زبان انگلیسی و بازار کار آن بدانم چون اکثرا به
ارشد روانشناسی- مشاوره ثبت نام کردم. می خوام بدونم بهترین برنامه ریزی
بهداشت حرفه ای دارم و دوست دارم کارشناسی ارشد رشته ی ارگونومی بخونم تو
میخواستم بپرسم با رتبه 600 شیمی میشه رشته نانو دانشگاه الزهرا قبول شد،آیا
دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک می باشم وکلیه دروس را با نمره بالا قبول
بررسی رابطه بین میزان مشارکت‌دهی معلمان در تصمیم‌گیری‌های آموزشی و پرورشی توسط مدیران با رضایت شغلی معلمان
بررسی نگرش مدیران و دبیران مراکز پیش دانشگاهی دولتی استان مازندران درباره کتابخانه‌های آموزشگاهی (مراکز پیش دانشگاهی)
تأثیر بازی‌های آموزشی بر یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی در دانش‌آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش‌پذیر
نیازسنجی آموزشی کارکنان پایور شعب بانک مسکن استان خوزستان
بررسی رابطه سبک دلبستگی با کیفیت زناشویی زنان شاغل با توجه به مدت زمان ازدواج آنها
بررسی کنش‌های اجرایی و تاثیر شیوه‌های درمانگری (دارودرمانگری، آموزش کنش‌های اجرایی و ترکیب این دو مداخله) در افزایش کنش‌های اجرایی و کاهش
روشنفکری دینی بررسی دیدگاه‌های شریعتی، نصر، سروش و آوینی
مطالعه عوامل انسجام فارسی در متون کشاورزی دانشگاهی
میزان استفاده سیستمی از مدیریت دانش در هتل‌های 4 و 5 ستاره شهر تهران
بررسی مقابله‌ای ضرب‌المثلها در زبان انگلیسی و فارسی از دیدگاه جامعه‌شناختی زبان
*